![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat maar komen uw vaccin. Maar laten we eerst 2 jaar van de jeugd hun leven afnemen vooraleer iedereen ingeënt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef toe zelf twijfels gehad te hebben over die vaccins met nanodeeltjes, omdat ik vanuit een heel andere hoek nanodeeltjes ken en die zou ik mij nooit inspuiten ! Maar blijkbaar is het gewoon "hype" om over nanodeeltjes te spreken bij die vaccins, het zijn gewoon kunstmatige membranen waarin men RNA verpakt heeft, zoals een virus of een bacterie dat ook doet. Het moet op een zeker moment hyp geklonken hebben om dat "nanodeeltje" te noemen terwijl niemand virussen "nanodeeltjes" noemt. Maar bij mij had dat een omgekeerd effect omdat ik aan een totaal andere soort nanodeeltjes denk. Zo een kunstmatig membraan, dat blijkbaar al decennia gebruikt is, mogen ze mij wel inspuiten. Wat gewoon totaal idioot was in deze geschiedenis, is om de totaal waanzinnige ambitie te hebben om een epidemie een jaar of langer willen uit te stellen "tot aan vaccin". Maar dat maakt het vaccin niet tot de vijand. Ik was zelfs totaal voorstander van de Russische methode. Ik vond het totaal idioot om kieskeurig gaan te zijn met "derde fase" en dergelijke TERWIJL DE EPIDEMIE AAN HET WOEDEN GAAT. Dat is zoals uw parachute naar een homologatie test opsturen terwijl je in een neerstortend vliegtuig zit. Men had veel en veel minder kieskeurig kunnen zijn en de vaccins waarvan men een vermoeden had dat ze werkten, beginnen uitdelen. Nu heb ik ondertussen begrepen dat de Russen daar ook maar bluften want het echte probleem is de massa productie. Ik beschouw een vaccin als positief, maar niet relevant in deze zaak, doodgewoon omdat het te laat komt. Ik denk dat valschermen niet fout zijn, maar tot niks dienen als ze met de post onderweg zijn terwijl ik aan het vallen ben. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien ik zelf nog niet weet hoe ik reageer op corona, durf ik die positie niet innemen. Mocht ik het mild gehad hebben, dan zou ik toch wel zeker willen dat corona - op mijn naasten na - zoveel mogelijk slachtoffers maakt, en dat wordt verhinderd, zowel door maatregelen als door vaccin. Behalve dat Darwinistisch punt, is er echter nog een veel gevaarlijker punt aan die vaccins: het zou wel eens kunnen zijn dat die vaccins de waanzin die we meegemaakt hebben, als een groot succes laten bestempelen, dat voor herhaling vatbaar is. Als op een zeker moment vaccins uitgedeeld worden, dan gaat de mogelijkheid weg om aan te tonen dat men een epidemie best laat razen. Dan gaat men bevestigen dat men op een heel woke manier "nieuwe ziekte doden" moet vermijden met een maatschappelijke opoffering van fundamentele burgerlijke vrijheden zoals nu is gebeurd. Ideaal gezien zou deze episode totaal slecht moeten aflopen, zodat men, zoals men vroeger zegde "niemals mehr Krieg" nu zou zeggen "niemals mehr Lockdown". Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Minister-President
|
![]() Het ergste vind ik dan nog dat ze praten gelijk. Ook na het vaccin moet je nog niet verwachten dat het terug wordt zoals van te voren. Dat gaat minstens nog 1 jaar extra duren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn van die kleine dingen die permanent mogen blijven want zo goed als geen moeite, en toch waarschijnlijk wel nuttig. Gastro-enteritis is blijkbaar totaal verdwenen, bijvoorbeeld. Dat is een pure vuile-handen ziekte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 november 2020 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Minister-President
|
![]() Hier nog zo ene. Als dat allemaal niet genoeg gaat zijn, dan kunnen ze beter toch stoppen met die maatregelen. Of verwachten ze dat we ons hele leven zo gaan rondlopen.
Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. ,,Het zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen", zegt directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Tedros zegt dat de aanvoer aanvankelijk beperkt zal zijn, waarbij 'gezondheidswerkers, ouderen en andere risicogroepen' prioriteit moeten krijgen. Dat zal hopelijk het aantal sterfgevallen verminderen en de zorgt in staat stellen het aan te kunnen". Hij waarschuwt: ,,Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden." |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het zo zeggen: ik was mij ook elke dag. Het is waar dat mocht ik dat niet doen, ik mijn immuun systeem nog meer zou trainen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, dat is het grote gevaar. Ook al bij de lockdown nu: puur 'sanitair' was die even te verdedigen wellicht, maar ik vind het neveneffect van de verlenging van het hele gedoe te zwaarwegend. Het moet gewoon eens ongeveer gedaan gaan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zal wel blijken hoor. We kunnen natuurlijk een poging ondernemen om corona de wereld uit te helpen, maar ik zou zeggen "veel chance". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() Gels en maskers lijken me overdreven, tenzij voor risicogroepen. Ik vind het raar dat mensen 'onbekommerdheid' zo laag waarderen. Zijn we nu echt zo graag 'op onze hoede' om toch maar niet een keertje ziek te worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet zoals gelijk in de zomer dat er geen een festival of feest mocht doorgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar de facto vloeit dat er wel uit voort 'om een derde lockdown te vermijden' (zogezegd)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het raar dat er nu een golf van artikelen komt die de professors tegenspreken.
https://www.hln.be/buitenland/opmerk...feit~a8ce889b/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. En deze lockdown is enkel maar nodig omdat we veel te "streng" geweest zijn sinds april. Zoniet was het waarschijnlijk meer uitgesmeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mondmaskers op de tram : waarom dan ook niet op het vliegtuig, in een drukke concertzaal, enz ..... ? Want waar leg je grens ? Als dat het nieuwe normaal is, bedank ik er feestelijk voor.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar inderdaad, de bocht moet gemaakt worden zoals met de maskers he. Nu moet groepsimmuniteit de norm worden, want met de vaccins op komst zou dat anders idioot zijn. Dat hadden al die napraters van "er is geen groepsimmuniteit" niet door, dat vaccins en geen groepsimmuniteit niet samen kunnen. Maar idioten die "experten napraten" zijn nu eenmaal bij definitie hersenloos, dus stoort hen dat niet. En je zal zien dat die professoren "niet tegengesproken worden maar dat binnenkort zelf allemaal gaan zeggen". Zoals met die maskers. Het doet plezier om dat artikel te lezen. Je zou bijna denken: politics.be 7 maanden geleden ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik had het eerder over die gel. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |