![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Europees Commissaris
|
![]() inderdaad, men probeert hier van ouderen untermenschen te maken zonder fundamentele rechten en van de jongeren het herrenvolk, de toekomst van het duizendjarige rijk.
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij had toch ook zijn lot kunnen aanvaarden en zonder morren naar een werkkamp kunnen gaan! Maar je geeft hier zelf aan dat je vader als jongeling vocht tegen verplichtingen, maar je legt nu wel zelf verplichtingen op aan de huidige jongeren. Ik hoop dat men je vader twee stokjes heeft meegegeven, want die is nu aan het tollen als een gek in zijn graf over jou gedrag en opvattingen. Maar trek het je niet aan. Het is jou schuld niet dat je niet weet wat ontbering en zelfopoffering voor de vrijheid van andere is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn wij nu in oorlog tegen een viruske, een onzichtbare vijand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hier zijn mensen die beweren dat de afgelopen 8 maand zwaarder zijn voor de jeugd als de periode 40-45. er zijn zelfs die beweren dat deze 8 maand zelfs meerdere generaties zal verwoesten. bijna iedereen hier beweert dat jongeren vandaag zo verschrikkelijk hard en zelfs veel harder afzien als eender welke andere bevolkingsgroep. Ik ga daar niet mee akkoord, maar blijkbaar mag dat enkel als ik elk jaar de oorlogsdoden herdenk. Anders ben ik dus een hypocriet of wat insinueer je nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anders kunde beter nu ook stoppen met eten, want er zijn nu ook nog genoeg kinderen in de wereld die bijna geen eten hebben. En ja dat maakt u Ne hypocriet. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 14 november 2020 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier worden toch wel bijzonder rare gedachtengangen gevolgd om het onverschoonbare te verschonen.
Naast de economische impact van de maatregelen (er zou geen economische impact zijn door het puur sanitaire effect van corona, omdat dat een zodanig klein deel van de actieve bevolking zou uitschakelen dat men dat niet merkt, dat deel is namelijk een minuscule fractie van de normale roll-over in elke economie), zouden we OP HEEL DOMME manier kunnen denken dat "mensenlevens" boven "economie" staan. Dat op zich is een enorme blunder, maar kom. ZELFS al doen we dat, dan komen we er nog niet. "levens redden" heeft op zich uiteraard geen enkele zin: iedereen gaat dood, en een leven kan nooit gered worden voorgoed. Het is altijd een tijdelijke affaire. De enige zaak die we dus kunnen redden zijn LEVENSJAREN. En we kunnen er eventueel van uit gaan dat ieder zijn levensjaren evenveel waard is als anderman's levensjaren. Dat is natuurlijk zelfs niet waar: uw jeugdjaren zijn meer waard dan uw jaren die ge in een WZC doorbrengt, uiteraard. Vraag maar aan gelijk wie of die een WZC jaar zou willen ruilen voor een jeugdig jaar, en ik denk dat het resultaat vrij unaniem zal zijn. Uw jonge jaren zijn de meest waardevolle. Het zijn DIE jaren die de meeste mensen, mocht het kunnen, "extra" zouden willen. Ik denk dat als men aan een 25-jarige vraagt of hij liever zijn 26ste jaar zou leven als een WZC jaar, hij U zot verklaart, en omgekeerd dat men daarvan droomt. Natuurlijk zijn jaren op uw 40ste of uw 50ste ook soms wel 'de beste'. Maar kom, dit om te besluiten dat jeugdige levensjaren toch wel meer waard zijn dan "ouderen" levensjaren, gewoon omdat de kwaliteit er anders van is. We weten dat een corona dode ongeveer 10 levensjaren verliest, meestal dus "ouderen" levensjaren. Als we nu jongeren een jeugd levensjaar verknoeien, dan moeten we ons afvragen hoeveel ouderen - levensjaren, die al wat minder waard zijn, daarvoor kunnen redden. Aan de andere kant is het juist dat de jongeren hun jongeren-levensjaar niet HELEMAAL kwijt zijn. Men heeft wel grotendeels het "jongerenvoordeel" ervan omzeep geholpen en misschien zelfs een deel van hun studies. Je zou ergens misschien kunnen zeggen dat de schade, toegebracht aan een jongeren-levensjaar, missschien, allez, een derde is van een gans ouderen-levensjaar. Dus: we mogen 3 jongeren-levensjaren met een lockdown en maatregelen en dergelijke verknoeien om 1 ouderen-levensjaar te redden. Hierbij beschouwen we "jongere" als mensen tot, zeg maar, 60 jaar of zo. Wel, als we verwachten dat er maximaal 40 000 ouderen gered kunnen worden (wat een zware overdrijving is), dan zijn dat 400 000 ouderen levensjaren die we zouden kunnen redden, en daar zouden we dus 1.2 miljoen jongeren mogen voor gelockdowned hebben. Maar we hebben er 11 miljoen gelockdowned. We vinden altijd maar diezelfde kosten/baten analyse die ons altijd maar een factor 7 nadeel geeft he ! Nu is het juist dat van die 11 miljoen, het niet allemaal jongeren zijn. Maar toch 7 of 8 miljoen he, zijn geen gepensioneerden. Maar nog eens, dat is in de dwaze hypothese dat we 40 000 levens zouden redden. We gaan er waarschijnlijk nog geen 1000 redden. Dan is de balans 280 keer negatief. Je ziet, onder welk gezichtspunt je het ook bekijkt, de kosten-baten analyse van wat er gedaan is is gewoon MEGA NEGATIEF. Of je het nu bekijkt vanuit een "hoe groot is de gangbare solidariteit om een levensjaar te redden" voor 40 000 Euro ; of in levensjaren van de ene tegen de andere ; of HOE JE HET OOK DRAAIT OF KEERT. In het allerbeste geval zitten we op een grootte orde 10 van meer kosten dan baten, en wat realistischer met een factor 100. Met andere woorden hoe je het ook draait of keert, hebben wij tussen 10 of 100 keer meer schade aangericht dan de ziekte zelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Toon eens een kosten-baten analyse waaruit zou blijken dat we MAATSCHAPPELIJK een positieve keuze maken. Dat kan je niet. Het zit ZODANIG EXTREEM schots en scheef dat zelfs met de grofste benaderingen en de meest optimistische visies, je orden van grootte meer schade hebt dan mogelijke winst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er waren rantsoeneringsbonnen en daar mocht je mee gaan aanschuiven. Maar ja sociale contacten bleven dat is waar en feesten of wat daar kon voor doorgaan was nog mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijkbaar moest hij het TOEN WEL doen, zijn lot aanvaarden, de jeugd van nu niet. Die hebben blijkbaar meer rechten NU Mijn vader zal in zijn graf glimlachen om het feit dat zijn opvoeding vruchten afwerpt en ik mijn gelijk niet hoef te halen door het bezoedelen van de nagedachtenis van andermans familie. En in plaats van holle woorden uit te kramen, licht ons in over de ontberingen die gij geleden hebt, en de zelfopoffering die gij ten toon spreidt voor de vrijheid van anderen.
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zijn niet de doden die tellen maar deze die je redt met de maatregelen, welke zijn dat? Ook weeral, bij een triage zouden de zwaksten niet gered worden en dan heb je het weeral over maanden en niet over jaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is zodanig overduidelijk dat je eigenlijk gelijk welk rekenschema mag gebruiken dat min of meer van ver gangbaar is in dit soort "solidariteitsoverwegingen" zowel in levensjaren als economisch. De coherentie tussen die gangbare overwegingen toont trouwens het robuuste aan van die methoden, die allemaal zonder uitzondering, aangeven dat we ordes van grootte meer schade veroorzaken dan potentieel redden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben het hier over niet-rusthuisbewoners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bedankt, niet mijn maatschappijvisie
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel natte vinger bovengrens. Veel meer kan je niet hopen van te redden he. Dus ongeveer 30 000 levens. Ja, ik weet dat dat het geval niet is, maar het is een heel heel ruime bovengrens. De bilans zijn zodanig scheef dat ik mij kan permitteren van te pretenderen dat we zoveel levens gaan redden: zelfs dan is het totaal scheef, en dat vermijdt nutteloze discussies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, even met de auto langst een ziekenhuis rijden om wat aan de zuurstof te lurken is voldoende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een levensjaar van de ene is NIET meer waard dan dat van een andere. DAT is nochtans wat jij eist. Dat het levensjaar van een corona dode 10 of 100 keer meer waard is dan het levensjaar van een andere burger. Ik kan heel goed begrijpen dat uw enige reactie is: "laten we geen rekeningen maken", geef mij 100 levensjaren voor 1 van mij. En dan durven medemenselijkheid in de mond nemen. |
|
![]() |
![]() |