![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat elk gelooft wat hij of zij wilt. Dit is niet meer dan privésfeer. Geloof primeert niet op de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In uw dromen zeker. Geef eens een empirisch bewijs van het bestaan van een god.
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen daar straffen voor opleggen en afdwingen, maar dat zal er niet toe leiden dat een fundamentalist zal gehoorzamen.
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer iemand dit aanklaagt bij de RvS, en ze krijgen gelijk dan is dat een goede zaak. Wie de aanklacht doet speelt geen rol. Maar ik bewonder ze wel. Dat is heel wat anders dan de 'achtergrond' van de aanklagers in schijnwerpers zetten. Wat in dit topic naar voren komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het overstijgt het menselijk begrip. En zo, hoe slim we ook worden, zal er nooit een bewijs worden geleverd, tot het einde der tijden. (sic). Laatst gewijzigd door Rudy : 10 december 2020 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maak dat de kat wijs Rudy. ![]()
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn kat is God.
Afiijn, hij is nu dood, maar toen hij nog leefde was hij zeker God. Dus, bewijzen dat God bestaat is niet zo moeilijk.
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rik Torfs zei gisteren: Wie in God gelooft, weet dat het voor een mens niet mogelijk is precies te weten wie en hoe hij is. Maar wie niet in hem gelooft, kent hem persoonlijk met al zijn gebreken die hem verhinderen om te bestaan.
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, je kan uzelf wijsmaken wat je wil. Je kent dat spreekwoord van die armen van geest.
![]() |
![]() |
#192 |
Staatssecretaris
|
![]() Een God is wie een God heeft uitgevonden, en dat is de mens. En het uitgevonden Geloof daaraan gekoppeld is het doel om een God in stand te houden. Het recente voorbeeld van een nieuwe God en geloof te lanceren was iemand eind jaren '40
Elk geloof in een God is brainwashing en leid tot vorm van sekte. Milde vorm of extreem Laatst gewijzigd door Deo : 10 december 2020 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen denken zonder het absolute te kunnen, maar neen. Er is een Schepper die het leven veroorzaakte en we denken het beter dan Hem te kunnen en mimieken het naar artificiële rotzooi die zich door machthebbers tegen de kleinen keert. Geef mij maar het juk van Christus en niet deze dictators (die al heersen sedert ik geboren ben en verschuilen achter enkelen die maar beperkte macht krijgen, als ze het spel meespelen tenminste) Nog liever in de Amish dan deze maatschappij die denkt te kunnen heersen over ons individuen en naar 1 gelijkenis dwingt dat nergens op de Zijne lijkt.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 10 december 2020 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een heel goede zaak, al is 15 aanwezigen wel heel weinig.
Onze kerken zijn meer dan groot genoeg om de wekelijkse eucharistieviering op een corona veilige manier te organiseren. Iedereen met mondmasker op drie meter van elkaar. In de winkel is het risico op besmetting veel groter dan in de kerk. Zeker in grote kerken en kathedralen kunnen er zeker 50 gelovigen binnen op een corona veilige manier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden die paters en pastoors zelf geloven wat ze een ander wijsmaken. Ze zijn niet arm van geest. Integendeel, gelet op het aantal jaren studies. Hun publiek integendeel; hoe armer van geest hoe beter ze in het gareel blijven. Laatst gewijzigd door Rudy : 10 december 2020 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan Torfs ons eens uitleggen of de Helige Geest voortkomt uit de Vader en de Zoon of, dat de Heilige Gesst voortkomt uit de Vader door de Zoon ?
![]() |
#197 |
Staatssecretaris
|
![]() God & geloof draait enkel om "Macht over..."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die man is intelligent genoeg om de bijbel niet te zien als een boek vol verhaaltjes die we vooral letterlijk moeten interpreteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zijn punt is hier nochtans duidelijk. Mensen die naar God leven zijn daar een leven zoet mee, en zij die denken Hem te kennen zorgen ervoor dat Hij niet kan bestaan. En dan staat daar een andere leeuw die de roedel aan een erger bewind onderwerpt. Als ik me vormde naar de samenleving kon ik niets, nu ik me naar Hem vorm voelt het alsof ik alles kan. Maar dat maakt het natuurlijk niet altijd gemakkeijk. Het is een kracht en steunpunt dat betere leiding en bescherming biedt dan dit goddeloos bestuur. Coronamaatregelen hebben mij alleen maar gezonder en sterker gemaakt door meer controle in mijn immuniteit te nemen en gezonder te eten, drinken, bewegen. Alles vers en geen junk food.
![]() |