![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Laat jij je vaccineren? | |||
Ja, zonder meer, primair uit gezondheidsoverwegingen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 22,22% |
Ja, zonder meer, primair om terug naar normaal te kunnen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,11% |
Nee, in geen geval, ook later niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 33,33% |
Ja, als ik bepaalde vaccins mag uitsluiten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,56% |
Tijdens deze vaccinatieronde (tot de zomer) nog niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 16,67% |
Enkel later én als ik bepaalde vaccins mag uitsluiten |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,11% |
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou het. Ik behoor niet tot de risicogroepen. Niet gepensioneerd, niet obees, geen diabeet, geen onderliggende ziekten.
Fuck hun vaccin.
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 4 februari 2021 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat is ook niet aan de staat om de beslissing voor burgers te nemen door vaccinatie te verplichten. ![]()
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210203_97333188 Zou het niet opportuun zijn te overwegen om vaccinatie te verplichten bij zorgverleners ? In Brussel zijn er nogal wat zorgverleners in WZC die weigeren zich te laten vaccineren, minstens 1/3, waardoor ongeveer 70% van de totale populatie gevaccineerd is. Nipt om groepsimmuniteit te bekomen. Er zijn nogal wat zorgverleners met Afrikaanse roots. "Best wat personeelsleden in Waalse en Brusselse woonzorgcentra weigeren het vaccin. In De Wilde Rozen in Brussel is dat een derde. Die groep zal mee het lot en de vrijheid van de bewoners bepalen, beseffen de artsen en directie." Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210203_98008966 Er worden zelfs derden bijgesleurd om die zorgverleners te overtuigen zich te laten vaccineren. Artsen Zonder Grenzen als ik me niet vergis. Ik vind dat erg. Ik begrijp wel dat je momenteel niet zomaar iemand kan verplichten zich te laten vaccineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat na al die maanden veruit de meeste mensen nog altijd niet weten hoe het virus werkt, hoe het zich verspreid, wie het vooral treft, hoe groot de kans op ziekenhuisopname of overlijden is, wat het vaccin wel of niet doet, wat de risico's ervan zijn, wie baat heeft bij vaccineren, ... De overheid en media hebben er heel succesvol voor gezorgd dat de bevolking onwetend en dus bang is en blijft. De vraag is alleen of dat door incompetentie komt, of dat het een bewuste strategie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mijn immuunsysteem was ontregeld, zelfs drie maanden later nog. Ik heb eind november het griepvaccin laten zetten, en dat verliep zonder problemen. Wat betreft een zwaardere tweede infectie, dat is al gekend en bewezen voor bijvoorbeeld knokkelkoorts. ( ja , dat is een ander type virus. ). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
https://www.google.com/url?sa=t&sour...1g7JOUBnNWWj6F "minstens even erg" -> dat kunt ge in alle richtingen lezen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je met een lid van een groep die "groepsimmuniteit" zou hebben, in contact komt, dat die geen besmetting kan overdragen natuurlijk als die zelf niet immuun en onbesmet is. Groepsimmuniteit wil gewoon zeggen dat in de omgeving van een besmette, er niet voldoende andere besmetbaren meer zijn om gegarandeerd meer dan 1 te besmetten. Het is een statistisch fenomeen. Groepsimmuniteit wil niet zeggen dat er geen propagatie meer zou zijn of dat het virus niet meer circuleert of dat men niet meer besmet kan worden. Als 90% van de zorgverleners onbesmetbaar is, maar daar lopen 10% besmetten in rond, dan zijn die 10% even besmettelijk voor anderen dan mochten alle zorgverleners besmetbaar zijn he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er toch immunitaire interactie, dan kan het de twee richtingen uitgaan. Het kan zijn dat je een gedeeltelijke immunitaire bescherming hebt, waardoor covid-20 NA covid-19 wat milder is. In dit geval echter lijkt covid soms verkeerd te reageren op een immuniteit, dus kan het zijn dat het erger is. Of het kan zijn dat het onafhankelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() Op vraag van Dadeemelee een openbare versie van de enquête. Ik heb nog een differentiatie aangebracht wat "Ja, zonder meer" betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() Alleen als het verplicht wordt, anders niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik?
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() Binnen 50 jaar misschien ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Niet omdat ik denk dat vaccinatie in mijn geval veel nut heeft, wel omdat ik vrees dat de overheid anders bepaalde beperkingen gaat houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik behoor tot geen enkele risicogroep. De kans dat ik het loodje leg vanwege covid is dan ook zeer klein. En mocht dat zo zijn, dan is mijn madam er los door. Wat beperkte symptomen, daar kan ik mee leven, die zal ik ondergaan, zoals een griepje....
![]() |
#200 |
Parlementslid
|
![]() Ik mis eigenlijk een combinatie tussen optie 5 & 6
Tijdens deze vaccinatieronde (tot de zomer) nog niet / Enkel later én als ik bepaalde vaccins mag uitsluiten. Ik wil eerst de lange termijn effecten afwachten en dan een vaccin kiezen dat er geen heeft. Als er toch een mogelijk is op een neveneffect, zou ik graag dat vaccin uitsluiten. Mocht ik in een risicogroep zitten, opteerde ik voor "Ja, zonder meer, primair uit gezondheidsoverwegingen." |
![]() |
![]() |