![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Bent u die multiculturele maatschappij BEU ? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
153 | 64,83% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
83 | 35,17% |
Aantal stemmers: 236. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister
|
![]() U bent degene die begonnen is over Steve Stevaert, die absoluut niks te maken heeft met de discussie.
Ik stel u de volgende vragen: - hoe functioneert volgens u ons sociaal systeem? - hoe zouden migranten leiden tot het instorten van ons sociaal systeem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik ben die multiculturele samenleving NIET beu. Daarover gaat het toch hier,als ik me niet vergis??? ![]() ![]() ![]() te leren,en door naar hem of haar te luisteren.En zo wordt je ook weer méér MENS.Iedere mens wordt geboren,op een plaats waar we niet zelf over beslissen.En we zijn nooit te oudom te leren,nietwaar??? Waar halen dan sommigen het lef,om te zeggen dat ze BETER zijn??? En hopelijk kunnen we nu weer redelijke gesprekken voeren.??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee. Het mag zelfs nog wat multicultureler worden wat mij betreft...
![]() |
#184 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook een heel aantal mensen die overwegend negatieve ervaringen hebben, en daar moet ook rekening mee gehouden worden. Ik vind het ook verkeerd te zeggen dat WIJ BETER zijn. Even verkeerd als te zeggen dat ZIJ BETER zijn. De meeste mensen verkiezen wel de manier waarop zij zelf leven; Mensen hebben nu eenmaal een voorkeur. Klinkt dat redelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ja,lucske,dat klinkt ZEER redelijk zou ik zeggen... Mensen hebben inderdaad een voorkeur,dat is juist. Waar het er op aankomt,is,door deze bewuste keuze gelukkig te zijn...Voor die korte tijd dat we op onze planeet doorbrengen,is dit toch wel wenselijk,nietwaar??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Burgemeester
|
![]() Multicultureel is toch op zich niet fout. Het is erg interessant en vaak erg leuk.
Ikzelf ben gehuwd met een Amerikaanse met 100% taiwanese roots. We wonen in Gent. Dus elke dag een mengelmoes van op zijn minst 3 culturen. Da's wel fijn vind ik. Ik kan het iedereen aanraden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Maar multicultureel is niet alleen jouw bevoorrechte ervaring. Zeer vele mistoestanden en broeihaarden in de wereld ontstaan waar groepen mensen die niet zo goed bij mekaar passen gedwongen worden samen te leven. De problemen doen zich meestal niet voor bij hooggeschoolden die kunnen genieten van die multiculturele weelde, maar wel bij de lagere klassen die geconfronteerd worden met de minder aangename aspecten. Zeer recent: de onlusten in Frankrijk en in Australië. Even ter zijde en volstrekt onbelangrijk: Je bent getrouwd met iemand met 100% taiwanese roots Nog goed dat het niet 100% vlaamse roots is anders kreeg je bakken kritiek over je heen, want 100% vlaams dat is toch al te gek niewaar!? Trouwens wat is taiwanees? De oorspronkelijke bevolking, of de ingeweken Chinezen van Thang Kai Check? Laatst gewijzigd door luc broes : 30 januari 2006 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Vreemdeling
|
![]() Iedereen blank.
Iedereen slim. Iedereen een toffe job. Iedereen een huisje met voortuin, grote villa & achtertuin, 2 kindjes (een meisje en een jongen), een hond & een kat. Elke dag een pak friet met een bieftek. Wat zou het leven toch mooi zijn als er geen multiculturele samenleving zou zijn. (DIKKE IRONISCHE TOON ! ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En daarmee zijn er weer meer mensen gelukkig.Doe zo voort. En blijf geloven in de KRACHT van het possitieve denken. De Wereld kan er alleen maar beter door worden.Dat is toch wat we allemaal wensen,nietwaar???En hij heeft nood aan een NIEUWE ADEM... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Gouverneur
|
![]() Hier komt een slechte grap:
Hé ik zie hier een nieuwe .eu domeinnaam in. www.bentudemulticulturelemaatschappijb.eu ? Laatst gewijzigd door Smurfje : 30 januari 2006 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister
|
![]() Schikt u nog te reageren op mijn vragen Luc Broes of mag ik concluderen dat u uw xenofobie zomaar laat razen zonder ook maar enige ratio aan de dag te leggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Kan het ook nog een beetje minder agressief,Casca??? Oordeel niet,opdat je niet zou veroordeeld worden... Uwe conclusies een beetje minder snel maken,zou niet misstaan op deze site... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ben jij de plezantste thuis???Er al eens aan gedacht om bij Microsoft te gaan soliciteren???OmVirussen te maken natuurlijk,of wat had je gedacht??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Minister
|
![]() Ik oordeel omdat hij oordeelt dat verschillende van mijn beste vrienden in België zijn om ons sociaal systeem te doen instorten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En oordelen: zolang het maar geen VOORoordelen zijn,is er niks aan de hand. En van dat systeem te doen instorten...Ge gelooft dat toch zelf niet zeker???Dat is een slogan om iemand kwaad te maken,gebracht door iemand met een slecht karakter.Dit is geen VER-OORDEEL ing maar gewoon een vaststelling,en ik laat daar mijn slaap niet voor,hoor... Zwartkijkers zijn er al altijd geweest.Laat de zon toch schijnen,altijd en overal,dan hebben ze geen kans om zwart te kijken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
(trouwens er zijn 3 bevolkingsgroepen ginds, oorspronkelijke bevolging (aboriginals), chinezen die ingeweken zijn de laatste paar honderd jaar, en dan KMT die gevlucht zijn voor Mao). Dit terzijde. Ik heb ook voorbeelden van ambetante 100% Vlamingen hoor. U stelt een zeer interessant punt: " problemen doen zich meestal niet voor bij hooggeschoolden die kunnen genieten van die multiculturele weelde, maar wel bij de lagere klassen die geconfronteerd worden met de minder aangename aspecten." Ligt het probleem dan niet eerder bij opleiding, arbeidskansen etc dan bij het verschil van ras? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk vind ik mezelf vrij tollerant en heb enkel problemen met maghreb personen en hun godsdienst.
Maar men kan natuurlijk ons land niet laten overspoelen door duizenden mexicanen, etiopiërs, chilenen, chinezen, albanezen,.....die denken dat het hier allemaal vanzelf in hun schoot zal vallen. Men moet dit toch kunnen & willen verstaan! Laatst gewijzigd door colargo : 30 januari 2006 om 22:02. |
![]() |
![]() |