Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2021, 21:22   #181
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Jaja en als een aantal Vlaamse huurlingen in Congo gaan vechten worden alle Vlamingen als Congolezen aanzien volgens uw stelling.

Ofwel leest gij mijn antwoorden op uw beweringen niet ofwel zijt gij een echte leugenaar. Ik denk vooral dat laatste. Ik heb al altijd geschreven dat de naam Limburg voor oze provincie een historische fout is die we te danken hebben aan de hoogheidswaanzin van de Nederlandse koning Willem. Ik heb u ook al geantwoord dat er in de provincies Limburg niemand aanspraak maakt op de geschiedenis van het hertogdom Limburg. Terwijl men in het gewest Vlaanderen met alle geweld, en tegen elke historisch gegeven in wil aantonen dat de bevolking van gans het gewest iets te maken heeft met de guldensporenslag en de geschiedenis van het graafschap Vlaanderen.

Gij doet hier aan geschiedenisvervalsing.

Minachtende groeten van een echte Maaslander, inwoner van de Provincie Limburg. Afstammeling van inwoners uit hertogdom-Limburg, Gulik, het Land van Loon, Graafschap Reckheim, Land van Overmase,Wallonië, Duitsland, ...allen uit de de omgeving van Maastricht. Maar geen enkele Vlaamse voorouder.
Nu begrijp ik het. Zo is het natuurlijk moeilijk om u ergens thuis te voelen. En dan wordt men gewoon Belg, vis noch vlees, want een Maaslander is het prototype van een Belg, eigenwijs, onbetrouwbaar, zelfingenomen en enkel op zichzelf vertrouwend, net zoals een echte Belgisch-nationalist.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 21:27   #182
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
En? Krijg je daar een stijve van? Van een Vlaamse Leeuw te zien?
Ben je al eens bij een psychiater geweest?
Er scheelt echt wel iets aan je als je een vlag met seks associeert.
Ik weet niet hoe dat zit als jij een Belgische driekleur ziet, maar ongetwijfeld zal professionele hulp u wel vooruit kunnen helpen.
Oud 12 juli 2021, 21:27   #183
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
En? Krijg je daar een stijve van? Van een Vlaamse Leeuw te zien?
Om eigen seksuele frustraties te bevredigen bestaan er naar het schijnt andere websites en fora. Daar komt men naar het schijnt beter aan zij trekken. Voor extra raad hierover kan men steeds terecht op www.derukkervanbrakel.be .

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 12 juli 2021 om 21:47.
Oud 12 juli 2021, 21:28   #184
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik weet niet hoe dat zit als jij een Belgische driekleur ziet, maar ongetwijfeld zal professionele hulp u wel vooruit kunnen helpen.
Don't feed the trolls.
Oud 12 juli 2021, 21:29   #185
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Om eigen seksuele frustraties te bevredigen bestaan er naar het schijnt andere websites en fora. Daar komt men naar het schijnt beter aan zij trekken. Voor extraraad hierover kan men steeds terecht op www.derukkervanbrakel.be .
Tiens, de link werkt niet.
De rukker zal weer bezig zijn met zijn favoriete bezigheid.
Oud 12 juli 2021, 21:40   #186
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tiens, de link werkt niet.
De rukker zal weer bezig zijn met zijn favoriete bezigheid.
Hij was nochtans minister van digitalisering in de vorige regering.
Nuja, als naar huidige minister in die functie zien, dan begrijp ik dat wel. Die kan zijn gsm zelfs nog niet opladen, maar heeft gelukkig een broer die aan de juiste kant van de geschiedenis stond en daardoor een lucratief jobke in Europa wist te verweven. Ook een echte Belg trouwens, die zijn eigen regering in de steek liet om nog beter te cashen: een smurf om op te bouwen, eentje van eigen-zak-eerst, het blauwe motto bij uitstek.
Hij nam een voorbeeld aan een zekere Alexander uit Brakel, van voor diens stalkingperiode.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 12 juli 2021 om 21:43.
Oud 12 juli 2021, 21:41   #187
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Dat ik een vlag met niets associeer zal je dan weer niet kunnen uitleggen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 21:44   #188
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Don't feed the trolls.
Je doet niets anders!
Oud 12 juli 2021, 21:46   #189
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Om eigen seksuele frustraties te bevredigen bestaan er naar het schijnt andere websites en fora. Daar komt men naar het schijnt beter aan zij trekken. Voor extraraad hierover kan men steeds terecht op www.derukkervanbrakel.be .
Vlamingen zijn er extra actief op. Toujours un stijve d'avance. Roflol.
Oud 12 juli 2021, 21:46   #190
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je doet niets anders!
Ik amuseer me ermee. Dat is best plezant.
Oud 12 juli 2021, 21:48   #191
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ik amuseer me ermee. Dat is best plezant.
Ik ook, je trollt lekker.
Oud 12 juli 2021, 21:49   #192
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn er extra actief op. Toujours un stijve d'avance. Roflol.
Maïs dat es biensûr zeijkes, ket.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 12 juli 2021 om 21:49.
Oud 12 juli 2021, 21:49   #193
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu begrijp ik het. Zo is het natuurlijk moeilijk om u ergens thuis te voelen. En dan wordt men gewoon Belg, vis noch vlees, want een Maaslander is het prototype van een Belg, eigenwijs, onbetrouwbaar, zelfingenomen en enkel op zichzelf vertrouwend, net zoals een echte Belgisch-nationalist.
In tegendeel. Ik voel mij perfect thuis in het Maasland en omgeving. Het verschil met vele Vlaming is net dat ik een heel groot part van mijn voorouders ken. Dat ik weet van wie ik afkom. De meesten weten dat niet. En die moeten zich dan ergens thuis voelen door allerlei verhaaltjes over 'onze voorouders', terwijl ze in werkelijkheid totaal geen weet hebben van wie hun voorouders waren.
Hebt gij zelf enig idee of uw voorouders 3/4/5 eeuwen geleden Vlamingen waren?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 21:54   #194
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fantastische hobby dat u hebt. Vlaggen tellen.
Sommigen leren een muziekinstrument, anderen schilderen of sporten.......en anderen tellen vlaggen........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 21:58   #195
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
In tegendeel. Ik voel mij perfect thuis in het Maasland en omgeving. Het verschil met vele Vlaming is net dat ik een heel groot part van mijn voorouders ken. Dat ik weet van wie ik afkom. De meesten weten dat niet. En die moeten zich dan ergens thuis voelen door allerlei verhaaltjes over 'onze voorouders', terwijl ze in werkelijkheid totaal geen weet hebben van wie hun voorouders waren.
Hebt gij zelf enig idee of uw voorouders 3/4/5 eeuwen geleden Vlamingen waren?

Voor zover het stamboomonderzoek van mijn familie reikt op dit moment wel. Mijn schoonbroer is daar hobbygewijs mee bezig en zit ergens begin 17de eeuw. En hoe zit dat met u? Zoals ik het hierboven las, kwam het zaad precies van alle kanten gevlogen?
Oud 12 juli 2021, 21:59   #196
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Sommigen leren een muziekinstrument, anderen schilderen of sporten.......en anderen tellen vlaggen........
En er zijn er dan weer die afgeven op de streek waar ze als gast ontvangen zijn en hun dagelijks brood verdienen.
Oud 12 juli 2021, 22:05   #197
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Jaja en als een aantal Vlaamse huurlingen in Congo gaan vechten worden alle Vlamingen als Congolezen aanzien volgens uw stelling.
Pajosje

De gemiddelde Waal of Vrankrijker maakt echt geen verschil tussen een Diets (Nederlandstalig) iemand uit de Leiestreek of het Maasland. Toen niet, nu niet! Het waren/zijn allemaal "Vlamingen". U noemt Noord-Nederlanders buiten Holland ook "Hollanders". Dit is volgens uw stelling ook verkeerd.

Zoals de heer Weiland het zegt: het begrip "Vlaanderen" is een deel voor een groter Zuid-Nederlands geheel geworden...reeds voor uw geboorte. U weigert dit op zeer dwaze wijze te aanvaarden.

Citaat:
Ofwel leest gij mijn antwoorden op uw beweringen niet ofwel zijt gij een echte leugenaar. Ik denk vooral dat laatste.
U vooral leest andermans antwoorden niet of half.
Nogmaals, de heer Koenaard Depuydt dient met "u" aangesproken te worden.
Uw antwoorden blijven beperkt tot beledigende afbraakberichten met hier en daar een boeiend of nuttig gegeven.

Citaat:
Ik heb al altijd geschreven dat de naam Limburg voor oze provincie een historische fout is die we te danken hebben aan de hoogheidswaanzin van de Nederlandse koning Willem.
Waar hebt u dit eerder meegedeeld?

Citaat:
Ik heb u ook al geantwoord dat er in de provincies Limburg niemand aanspraak maakt op de geschiedenis van het hertogdom Limburg.
Dit klopt niet.

Citaat:
Terwijl men in het gewest Vlaanderen met alle geweld, en tegen elke historisch gegeven in wil aantonen dat de bevolking van gans het gewest iets te maken heeft met de guldensporenslag en de geschiedenis van het graafschap Vlaanderen.
Waar is er sprake van geweld?

Citaat:
Gij doet hier aan geschiedenisvervalsing.
U doet alleszins vaker aan verkeerde berichtgeving.

Citaat:
Minachtende groeten
Zo'n nichterige houding op vergevorderde leeftijd doet ons lachen.

Citaat:
van een echte Maaslander, inwoner van de Provincie Limburg. Afstammeling van inwoners uit hertogdom-Limburg, Gulik, het Land van Loon, Graafschap Reckheim, Land van Overmase,Wallonië, Duitsland, ...allen uit de de omgeving van Maastricht. Maar geen enkele Vlaamse voorouder.
Wat poogt u met uw wisselvallige spellingsgewoonten te bereiken ?

U volgt de hedendaagse spelling bij Maastricht (eertijds: Maestricht, ouder Waals: "Tré-sur-Meuse") maar niet bij Rekem. Rekem staat bovendien veel dichter bij de gewestelijke uitspraak dan Reckheim. U zal toch ook niet beweren dat de hedendaagse Nederlandstalige spelling (Algemeen Nederlands) ook een onderdeel van de "grote vervlaamsing" betreft. Het AN is op de eerste plek op het Hollands geënt. Of is deze Hollandse invloed een bezwaar?

Zoals eerder meegedeeld, de spelling "Overmase" dient door het behoud van de eind -e als Middelnederlands beschouwd te worden. Deze Middelnederlandse eind -e is echter in de Brabantse en Zuid-Nedervrankse (Limburgse) tongvallen weggevallen...in de Vlaamse echter niet! Hedendaags gebruik van de spelling of uitspraak "Overmaze" is Vlaams (gewestelijk Nederlands). U doet ofwel moedwillig aan verouderde uitdrukkingen ofwel schiet u in uw eigen voet.

Met gezapige Vlaamse groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 22:08   #198
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt omdat hier in de buurt niemand zo gek is om die vod nog uit te hangen, zelfs niet in Jupiler-versie. Dat is enkel en in beperkte mate als de salonvoetballers nog eens de pretentie hebben om tevergeefs om aan een of ander kampioenschap deel te nemen.
U moet verder dan uw eigen huis kijken. Niet iedereen heeft interesse voor uw feestje. 11Juli is nog steeds enkel en alleen het Feest van de Vlaamse Gemeenschap.
Oud 12 juli 2021, 22:15   #199
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U moet verder dan uw eigen huis kijken. Niet iedereen heeft interesse voor uw feestje. 11Juli is nog steeds enkel en alleen het Feest van de Vlaamse Gemeenschap.
Het hoeft voor mij ook niet meer te zijn. Vlamingen hebben niet die annexerene reflex. Die laten anderen gewoon met rust. Net iets anders dan Franstaligen.
Oud 12 juli 2021, 22:40   #200
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En er zijn er dan weer die afgeven op de streek waar ze als gast ontvangen zijn en hun dagelijks brood verdienen.
Ah maar de Franstaligen die in Vlaanderen wonen - en ik ken er persoonlijk - voelen er zich prima! Waarop ze afgeven, is uw bekrompene Vlaams- Nationalisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be