![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook blij. Al aan een stuk door sedert ik zag hoeveel "geel" er in onze parlementen te zien valt sedert de laatste verkiezingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder andere Louis Tobback, Louis Michel, Johan Vande Lanotte en Charles Michel zijn er lid van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en er zijn nog steeds een tiental Leopold II-lanen.
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of ze de tweeden pol vereren durf ik betwijfelen. Maar enig ethisch besef zou hen die orde doen teruggeven. U noemt nu wel 3 mensen waar zelfs ik twijfel of ze het woordje ethiek kennen. Laat staan dat ze beseffen wat het is. MAAR mag ik u ook wijzen op het feit dat ook Theo Francken Grootofficier is in de orde van Leopold II En Zuhal Demir is commandateur in die orde https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...van_Leopold_II Ik geloofde het zelf niet maar hier kunt u het koninklijk besluit lezen waar deze twee N-VA'ers hun Leo II orde krijgen. https://www.etaamb.be/nl/koninklijk-...019015380.html
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 20 augustus 2021 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() En ik ben blij dat er sinds de laatste verkiezingen al heel wat minder geel in onze parlementen zit dan na de voorlaatste...iedereen blij dus.
![]() |
#186 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 20 augustus 2021 om 10:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() Francken heeft op Twitter (waar anders bij die vent) laten weten dat hij "het" ging laten rechtzetten.
Tot hier toe nog niets van vernomen. Francken is tot hier toe lid (tot iemand mij van het tegendeel kan overtuigen) Demir ook.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 20 augustus 2021 om 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Als de weigering niet in het staatsblad is verschenen is er geen weigering geweest Jammer maar helaas Franken en Demir zijn leden van de Leopold twee orde. Wie had iets anders verwacht van Francken ofte Theolawijt
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 20 augustus 2021 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De som van de zetels van beide partijen nam de laatste twintig jaar bij elke verkiezing (ook bij die van 2019) toe. Er zijn helaas wat interne verschuivingen tussen beide partijen, maar men merkt wel een tendens. Bij de andere partijen is er een geheel andere tendens: richting de kiesdrempel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik niet verder ben gegaan in de iljst dan de namen die vermeld stonden bij 'Grootkruis'. Ik ging ervan uit dat in de hoogste orde, de meeste interessante namen terug te vinden zouden zijn. Geheel terechte opmerking van u dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() Waarom verwondert dat mij nu niet...??
![]() |
#194 | |
Minister-President
|
![]() Gelieve ,ij in het vervolg volledig te quoten. Dank u.
Gedeeltelijke of gewijzigde quotes zijn volgens mij tegen de forumregels. Maar ondertussen heeft u nog steeds niet bewezen dat Francken en/of Demir hunberetekens in ontvangst hebben genomen. Lukt het misschien niet? Moet ik helpen? ![]()
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 20 augustus 2021 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar belangrijker: juicht u de verschuivingen van nva naar vb toe ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met het aantal Blok verkozenen is volgens mij niemand in de politiek echt bezig, dat is gewoon een bruine poel, drab, drets, uit hoeveel individuele organismes die bestaan is absoluut niet interessant omdat het sowieso op geen enkel politiek beslissingsproces weegt. Men vergeet teveel de essentie : -Bart kotst het Blok uit -Joachim kotst het Blok uit -Conner kotst het Blok uit -Egbert kotst het Blok uit -Meyrem kotst het Blok uit -en vanop de zijlijn kotst Mertens ook het Blok uit De circel is rond. Eensgezindheid ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 20 augustus 2021 om 19:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, gij die zonder reden of de minste onderbouwing bepaalde politici het brandmerk fascist opkleeft.