Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2021, 10:40   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Hebben ze die aanpassing in Frankrijk al doorgevoerd of kunnen besmette gevaccineerden daar ook nog ongestoord anderen besmetten ?
Hier is het, naar mijn weten, nog altijd zo dat gevaccineerden noch contact persoon kunnen zijn (en zich dus niet moeten testen) noch in quarantaine kunnen gestopt worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 10:41   #182
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Vallen ze dan na die 11 dagen terug op de 6 maanden die een besmetting geldig is of het jaar van de eerdere vaccinatie?

De klucht wordt grappiger met de dag
Oud 16 september 2021, 10:53   #183
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Schoof & co zijn er aan voor de moeite:

Als gevaccineerde toch positief getest: binnenkort geen groen Covid Safe Ticket meer in app

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09...ve-coronatest/

Hebben ze die aanpassing in Frankrijk al doorgevoerd of kunnen besmette gevaccineerden daar ook nog ongestoord anderen besmetten ?
Ik heb deze morgen het artikel gelezen.
Mij ontsnapt de logica. We weten al langer dan vandaag dat een gevaccineerde besmet kan worden, en ook besmettelijk.

Mijn conclusie als gevaccineerde: Laat je niet of toch zo weinig mogelijk testen

Wie volledig gevaccineerd is tegen het coronavirus, maar toch besmet raakt, krijgt op dit moment nog een groen Covid Safe Ticket in de CovidSafeBE-app. Dat komt omdat de QR-code van je vaccinatie blijft gelden, ondanks een positieve coronatest. Volgens Barbara Van Den Haute van Digitaal Vlaanderen wordt de app binnenkort aangepast zodat dit in de toekomst niet meer mogelijk is.

Bron: VRT NWS

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 september 2021 om 10:53.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 10:55   #184
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Volgens Barbara Van Den Haute van Digitaal Vlaanderen wordt de app binnenkort aangepast zodat dit in de toekomst niet meer mogelijk is.
Maar uw vaccinatie QR code kan je toch gewoon afdrukken en het papier tonen ?

Of gaan jullie in Belgie BELGISCHE gevaccineerde besmetten weigeren, maar buitenlandse niet ?
Oud 16 september 2021, 10:57   #185
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hier is het, naar mijn weten, nog altijd zo dat gevaccineerden noch contact persoon kunnen zijn (en zich dus niet moeten testen) noch in quarantaine kunnen gestopt worden.
Het zou nogal vervelend zijn moest dat sanitair pasje plotsklaps niet meer geldig zijn omdat je ergens positief werd getest.
Oud 16 september 2021, 11:01   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou nogal vervelend zijn moest dat sanitair pasje plotsklaps niet meer geldig zijn omdat je ergens positief werd getest.
En zo gaat de cirkel gesloten worden. Uiteindelijk heb je geen 'corona pasje' meer, maar gewoon uw identiteit. Dan wordt direct gecontroleerd in een centrale Europese database of je voor vanalles en nog wat "een goeie burger" bent.

Want het spreekt vanzelf dat men U nu geen autonoom pasje meer kan laten hebben, als het statuut daarvan "on the fly" moet veranderen: men moet nu een manier hebben om uw "laatste toestand" te kennen.
Oud 16 september 2021, 11:08   #187
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat ik aan een anti-vaxxer maar één vraag zou stellen, en op voorhand duidelijk maken dat als het antwoord "ja" is, dat dan de boeken toe gaan.

De vraag is: zijn uw kinderen gevaccineerd toen ze baby waren?
Het antwoord zal ja zijn, maar voor bepaalde vaccins.

Bent u voor ALLES gevaccineerd? Of enkel voor de dingen die nuttig zijn?

Ook u slaagt er niet in om een onderscheid te maken tussen:

1) de wacko antivaxers (genre: vaccins veroorzaken authisme, vaccins worden gebruikt om ons via 5G te controleren en dergelijke)

2) de mensen die geen probleem hebben met het concept vaccins maar die - om wat voor reden dan ook - de COVID-vaccins in hun situatie niet nuttig vinden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 september 2021 om 11:10.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 11:12   #188
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar uw vaccinatie QR code kan je toch gewoon afdrukken en het papier tonen ?

Of gaan jullie in Belgie BELGISCHE gevaccineerde besmetten weigeren, maar buitenlandse niet ?
Daar heb ik nog niet aan gedacht.
Het moet, zo te lezen, toch de bedoeling zijn dat het CovidSafe ticket vervalt bij een positieve PCR test.
Het is belachelijk, 'k weet het. Pure kafka.
Oud 16 september 2021, 11:32   #189
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo gaat de cirkel gesloten worden. Uiteindelijk heb je geen 'corona pasje' meer, maar gewoon uw identiteit. Dan wordt direct gecontroleerd in een centrale Europese database of je voor vanalles en nog wat "een goeie burger" bent.

Want het spreekt vanzelf dat men U nu geen autonoom pasje meer kan laten hebben, als het statuut daarvan "on the fly" moet veranderen: men moet nu een manier hebben om uw "laatste toestand" te kennen.
Zeer juist.
Dit betekent dat wanneer een uitbater of wie ook uw QR(E) code inscant toegang zal moeten hebben tot privégegevens zoals de vervaldatum van uw CovidSafe ticket.
Oud 16 september 2021, 12:05   #190
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer juist.
Dit betekent dat wanneer een uitbater of wie ook uw QR(E) code inscant toegang zal moeten hebben tot privégegevens zoals de vervaldatum van uw CovidSafe ticket.
Welnee, die QR code moet gewoon een identificatie zijn he. En dan vraag je aan de Grote Manitoe of de eigenaar van die QR code al dan niet naar de WC mag he. En het Big Brother scenario is compleet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2021 om 12:06.
Oud 16 september 2021, 12:28   #191
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer juist.
Die qr code is niets meer dan een link naar een website he, naar een databank van de overheid. Dat is in feite gewoon uw rijksregisternummer, maar dat wat mooier ingekleed om de mensen niet teveel vragen te laten stellen.

Dat is ook het grote probleem eraan. Het is niet gewoon een pasje zoals een paspoort dat je eens moet tonen, het is telkens een registratie van waar je wanneer geweest bent in een databank.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 12:32   #192
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Welnee, die QR code moet gewoon een identificatie zijn he. En dan vraag je aan de Grote Manitoe of de eigenaar van die QR code al dan niet naar de WC mag he. En het Big Brother scenario is compleet.
Dat lijkt me bij uitstek een wetgevende en later een controlerende taak, die best op EU-niveau uitgevoerd wordt. Overtreders kunnen dan gemakkelijker door Interpol gesnapt en door de EU-Justitie vervolgd worden. Voor de volksgezondheid en de rechtsbedeling kan dat niets anders dan positieve gevolgen hebben.
Naderhand kan onderzocht worden of dit zelfs niet op wereldniveau door de VN kan gedaan worden.

Laatst gewijzigd door fcal : 16 september 2021 om 12:33.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 13:17   #193
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit dus.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 17:21   #194
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Ik ben dit weekend last minute naar een evenement geweest. Ik zondag morgen de grens over een snel test laten doen. 15 minuten later kreeg ik een blad mee. Daar staat geen QR code op. Dus daar konden ze aan de inkom gewoon eens naar kijken. Lijkt me ook heel makkelijk na te maken.
Maar Nederlanders die naar hier komen hebben ook niet meer.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 18:34   #195
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer juist.
Volgens mij zal die uitbater mogen betalen voor een toestel dat uw code scant, maar heeft verder geen zicht op uw gegevens. Het toestel is eigendom van de overheid en staat via 5G supersnel in verbinding met een database van alweer diezelfde overheid. De uitbater zal enkel merken dat jij al dan niet binnen mag. De reden blijft ongekend. 't Kan zijn dat je nog een boete hebt openstaan, je belastingen niet correct zijn ingevuld, je door een rood licht wandelde of niet het meest recente spuitje hebt gekregen.. ik zie het nog zover komen dat mensen met ideëen die niet conform het regime zijn, de toegang zal worden geweigerd.

En allemaal voor ons eigen goed eh.. want als je wel binnen mag, ben je omringd met enkel goede, gezonde, gehoorzame brave burgers.. En wie wil dat nu niet.... eh..?

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 16 september 2021 om 18:35.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 18:45   #196
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Volgens mij zal die uitbater mogen betalen voor een toestel dat uw code scant, maar heeft verder geen zicht op uw gegevens. Het toestel is eigendom van de overheid en staat via 5G supersnel in verbinding met een database van alweer diezelfde overheid. De uitbater zal enkel merken dat jij al dan niet binnen mag. De reden blijft ongekend. 't Kan zijn dat je nog een boete hebt openstaan, je belastingen niet correct zijn ingevuld, je door een rood licht wandelde of niet het meest recente spuitje hebt gekregen.. ik zie het nog zover komen dat mensen met ideëen die niet conform het regime zijn, de toegang zal worden geweigerd.

En allemaal voor ons eigen goed eh.. want als je wel binnen mag, ben je omringd met enkel goede, gezonde, gehoorzame brave burgers.. En wie wil dat nu niet.... eh..?
Net wat ik denk. Je vais adorer le noir moi aussi.

Maar ze proberen de zwarte economie ook in hun greep te krijgen, in het subforum economie hebben we daar een draad over.
Oud 16 september 2021, 19:44   #197
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Volgens mij zal die uitbater mogen betalen voor een toestel dat uw code scant, maar heeft verder geen zicht op uw gegevens.
Toch wel. Die QR code bevat de datum en type van vaccinatie, uw naam en voornaam, uw geboortedatum en nog wat gegevens, samen met een digitale handtekening.

Dat zit hem in de QR code zelf.

Kijk hier:

https://hackernoon.com/how-to-decode...ython-9v2c37s1

Ik heb dat toegepast op mijn eigen pasje, en ja hoor, mijn naam, geboortedatum en al dat komen daar in voor.

Dit systeem is ONBRUIKBAAR om uw code "ongeldig" te maken want het is offline en passief.

Een geldige pas is enkel maar geverifieerd door na te gaan dat de digitale handtekening klopt met de verificatiesleutel, maar is "lokaal".

Natuurlijk om echt geldig te zijn, moet men nagaan of de naam en de geboortedatum in de QR code overeenkomen met de persoon die zich ermee presenteert, bijvoorbeeld door die een ander identiteitsbewijs te vragen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2021 om 19:46.
Oud 16 september 2021, 22:05   #198
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik ben dit weekend last minute naar een evenement geweest. Ik zondag morgen de grens over een snel test laten doen. 15 minuten later kreeg ik een blad mee. Daar staat geen QR code op. Dus daar konden ze aan de inkom gewoon eens naar kijken. Lijkt me ook heel makkelijk na te maken.
Maar Nederlanders die naar hier komen hebben ook niet meer.
Ook PCR testen worden al veelvuldig vervalst. Dat zijn gewoon digitale attesten en handige IT 'ers kunnen daar zo datums en resultaten op vervalsen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 september 2021 om 22:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 22:58   #199
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Die QR code bevat de datum en type van vaccinatie, uw naam en voornaam, uw geboortedatum en nog wat gegevens, samen met een digitale handtekening.

Dat zit hem in de QR code zelf.

Kijk hier:

https://hackernoon.com/how-to-decode...ython-9v2c37s1

Ik heb dat toegepast op mijn eigen pasje, en ja hoor, mijn naam, geboortedatum en al dat komen daar in voor.

Dit systeem is ONBRUIKBAAR om uw code "ongeldig" te maken want het is offline en passief.

Een geldige pas is enkel maar geverifieerd door na te gaan dat de digitale handtekening klopt met de verificatiesleutel, maar is "lokaal".

Natuurlijk om echt geldig te zijn, moet men nagaan of de naam en de geboortedatum in de QR code overeenkomen met de persoon die zich ermee presenteert, bijvoorbeeld door die een ander identiteitsbewijs te vragen.
Een QR code bevat enkel een link naar een website.
De privacy zit hem dus niet op het niveau QR code, wel op niveau website.
Oud 17 september 2021, 03:56   #200
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

alle politieke strekkingen en geloven gebruiken het zelfde wapen " angst" om het volk onder de knoet te houden.

Dus ja, er moest in gegaan worden tegen de corona virus, maar het blijven angst zaaien is om hun andere politieke agenda weg te moffelen voor de bevolking en ondertussen in het geniep hun partij bevoordelende dingen te doen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be