![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu nog weten hoeveel kms er in 2030 afgelegd worden. Pak maar uw glazen bol. Feit is dat Noorwegen vandaag 19 BEV heeft per openbaar laadpunt. En of de Noren naar hun kust rijden of gaat skien interesseert me weinig. In elk geval is Noorwegen groter... of whatever zever in de marge. 19 BEV per laadpunt betekent moest België ooit 1,9 miljoen BEV gaat hebben dat 100.000 openbare laadpunten al kunnen volstaan. Nemen we nog maal 2 is dat 200.000. Maal 3 is dat nog altijd maar 300.000. Amen. Het zogezegd dicht bevolkt Vlaams Gewest telt maar liefst 46% in open of halfopen bebouwing: https://www.statistiekvlaanderen.be/nl/woningvoorraad Wallonië zal wslk niet veel afwijken of nog meer hebben. Dus die gaan zelden een dure openbare laadpaal benutten. Of wie tankt vrijwillig met zijn ICE bij het duurste tankstation in de buurt? Citaat:
Het is perfect mogelijk door "zakdoek" België te rijden zonder te moeten bijladen, Breda - Rijsel is 180 km. Maastricht - GH Luxemburg pakweg 120 km. Bovendien is dat maar een kleine minderheid die dat gaat doen. Een toerist met wat verstand gaat zijn wagen bij zijn vakantieverblijf (hotel of ...) traag opladen, dus dat is alvast al geen openbare laadpaal. Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2021 om 16:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België had 2019 zijn piek in kustvakantie-overnachtingen met 22 miljoen. https://www.statistiekvlaanderen.be/...lijfstoeristen Enkel de provincie Zeeland haalde al 11,1 miljoen in datzelfde jaar 2019: https://www.kenniscentrumtoerisme.nl...ation_PR_00018 Ik zal de andere NL-kustprovincies niet meer verder tellen zeker? Noord-Holland -wel algemeen- 46 miljoen overnachtingen in 2019 (waarvan 20,3 miljoen buitenlanders) , en de andere provincies vind je hier: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020...iljoen-in-2019 Het zou fijn zijn moest je eens je losse pols beweringen staven met cijfers. Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2021 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gemiddelde kust en Ardennen dagjestoerist legt 400km af en dat bij het ochtenglore en avondval. Gebruik van lichten en verwarming/airco zijn dus een noodzaak, waardoor een EV zijn actieradius enorm verkleind. Die mensen willen na een dagje aan zee of in de Ardennen ook terug thuis geraken. Laten we niet vergeten dat de meeste constructeurs een bereik van 262 km in de stad en 200 km gecombineerd voorzien in hun EV's, daar de Europeaan gemiddeld slechts 40km/dag rijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dagtoerisme kan men niet controleren, daar zullen geen statistieken van zijn. Dat zal sowieso nauwelijks verschillen, denk ik. Ik vergelijk hetzelfde met mekaar, met bronnen. Jij hebt helemaal niets getoond, zoals gewoonlijk. Enkel kronkel-kronkel. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Lichten, airco, verwarming, muziek, computer,... is allemaal inbegrepen in het verbruik van een EV. Gereden snelheid is veel belangrijker. Al van de EPA testen gehoord? Ik heb er speciaal een draad voor geopend, deze: https://forum.politics.be/showthread.php?t=250158 En dat is het volledig verbruik, laadverlies bij het laden inbegrepen, dus enkel op de baan is het verbruik 10 tot 15% minder. Ik wacht nog altijd op je bronnen van je beweringen. Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2021 om 17:33. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar EVs staan bij iedere stilstand bij te laden. Niet ontkennen he....wij zien ze ook.
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel ik zie de ICEs elke dag, of mijn vrouw ziet ze staan.
Niet ontkennen he. Je hebt alweer ongelijk. Ze doen niet anders als tanken en tanken, wat een zuipbakken. Terwijl je 95% van de EVs niet ziet opladen achter de haag van hun tuin, of in de garage. Of op het werk achter de omheining. En dan is het ook nog donker. ![]() Wat begrijp je niet van deze tekst? Slechts 6% van de BEV-bezitters en 5% van de PHEV-bezitters laadt nooit thuis op. Laden op het werk komt relatief veel voor onder BEV-bezitters, 28% doet het meer dan twee keer per week, 38% wekelijks. Ongeveer 21% van de PHEV-bezitters doet het minstens wekelijks. Elders opladen is zeldzaam, maar eigenaren van BEV's laden vaker op bij openbare oplaadstations en winkelcentra dan eigenaren van PHEV's. Snelladen wordt gebruikt voor onregelmatige reizen waarbij gebruikers van plan zijn om snelladers te gebruiken om de reis te volbrengen of om een probleem onderweg op te lossen. Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2021 om 17:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.kustportaal.be/nl/toerisme-en-recreatie Citaat:
Mechelen Oostende 140km Hasselt Oostende 195km Lier Oostende 140km Leuven Oostende 145km. Telkens van kerk naar kerk. Dus geen afstanden van thuis tot aan de kerk en geen afstanden om een parkeerplaats te vinden bijgeteld. Citaat:
16 miljoen met 4 per wagen en 90 zomerdagen= dus 44 500 wagens per zonnige dag die even 4 uur gaan staan wachten om op te laden aan een laadpaal Citaat:
Citaat:
Buiten de duurdere exclusievere modellen, geraak je dus amper van Antwerpen naar Oostende en terug, zonder bijlanden dat is immers al 240km. Hasselt-Oostende-Hasselt mag je al direct vergeten, want dat is 390km. Van uit Luik geraak je met de kleinere betaalbare modellen niet eens tot in Oostende Luik-Oostende is namelijk 205km. Namen-Oostende is 190km maar door het heuvellandschap ligt je verbruik hoger, dus je geraakt ook niet in Oostende met de betaalbare modellen. laten we dan even naar de terugverdientijd van de extra kost kijken. Citaat:
Je hebt een verschil in verbruik van 664€ op 15 000km. Op 100 000km heb je een verschil van 4 426€ Dat terwijl een EV toch gemakkelijk 10 000€ meer kost voor hetzelfde model tegenover een ICE. En dan nog dit https://www.auto55.be/nieuws/33109-e...niet-vertellen |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus zelfs 4 van de 5 afstanden die je met een volgeladen batterij meestal h/t kunt afleggen ZONDER bij te laden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat wie een BEV heeft zich wel een hotel met laadpunt kan veroorloven. Dan kan die eens een paar wijntje drinken enzo. Citaat:
Aan een snellaadpaal laden zelfs de mindere goden 150 km bij op een kwartier. Wat gaat dat in 2028 zijn? Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2021 om 19:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gebruikt dikwijls achterhaalde links. België gaat pas nieuwe EV zachtjes opdwingen vanaf 2028. Gelieve dus in een discussie over toekomstig laadgedrag geen oude links meer te gebruiken, maar wel recente van tenlaatste 2021, of welke die de wagens die 2022-2023 op de markt komen ook meetellen. Citaat:
Aan een snellaadpaal laden vandaag zelfs de mindere goden 150 km bij op een kwartier. Wat gaat dat in 2028 zijn? 5 of 10 minuten? Ik schat 7. ![]() De snellaadstandaard is bijna al verdrievoudigd op 8 jaar. Tesla is begonnen met 90 kW Suc en heeft nu 250 kW (V2), en volgend jaar 300 kW. Dat tanken als je er niet geraakt is bij een ICE ook niet anders. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2021 om 19:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vind je van 1000 km? (op heuvelachtige snelwegen in Noorwegen)
![]() QED bvb het instapmodel VW ID.3 met amper bruikbare 45 kWh legde 1000 km af in 11 uur 05 minuten inclusief laadpauzes hé. Het kon nog langzamer met minder en langere laadpauzes, maar hier gaat het om de snelste tijd. Staat in het midden van die lijst, geel ingekaderd. De test: https://insideevs.com/news/532552/vw...-bjorn-1000km/ Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2021 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de ICE's zijn er geen problemen, zeker nu men zelfs in Schotland uit de afval van de whisky-productie bio-brandstoffen gaat rafineren. En je vergeet dat je om een openbare laadpaal te kunnen gebruiken een oplaadpas voor die oplaadpaal nodig hebt. En dat je pas in de loop van de daarop volgende maand weet hoeveel je moet betalen voor wat je hebt opgeladen. Veel mensen gaan dus voor grote verrassingen komen te staan, zo een beetje als in het verleden met de GSM-rekeningen. Het verwonderd mij trouwens dat jij deze wetgeving nog niet hebt gepost. Citaat:
En ik dacht dat de verplichting tegen 2030 gaat uitbreiden naar 1/3 op alle publieke parkings. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb die nog gezien toen ik soldaat was in Duitsland ...in Duitsland valt wel wat meer met treinen voor .....Königswinter.... dan die van de monorail enz.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef gewoon de realiteit al van vandaag, gemeten en bewezen cijfers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Hoeveel keer moet ik dat vragen? Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2021 om 11:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staat wat op het spel. Wie het nu nog niet voelt aankomen moet wel halfblind zijn en een balk voor zijn ogen.
België zakt nog 9 plaatsen verder op de klimaatranking, achter Bulgarije, achter Wit-Rusland. Beschamend centrum van West-Europa. Nederland staat 19e, België 49e.... ![]() ![]() - Nederland sleurt zijn grootste vervuilers desnoods voor de rechtbank (Shell), en vooral die worden nog veroordeeld ook. Nederland staat nu op de 19e plaats in de klimaatranking, kon beter maar toch. - België, "klimaatpolitiek watjesland of te zwak voor het klootjesvolk", treuzelen al pakweg 20 jaar om echt iets te doen aan de grote vervuilers. Andere niet-watjes-landen pakken dat dus veel beter aan. België is afgezakt naar de 49e plaats achter de veel mindere goden zoals Bulgarije, zelfs Wit-Rusland en consoorten. ![]() Bron: (CCPI ranking uit andere bron (is enkel EU-27), voor de volledige wereldranking vrt.be link bekijken) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2021 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |