![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel hogere officieren hadden dan ook affaires met de enige Belgische vrouwen die beschikbaar waren en dat waren de onderwijzeressen die les gaven aan de kinderen van de boefers en de officieren of Belgische verpleegsters die waren ook gegeerd. Laatst gewijzigd door Gipsy : 5 december 2021 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu krijgen de leraars ook lappen van de leerlingen. Dat was vroeger wel even anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de officieren zat evenzeer crapuul maar je had er als dienstplichtige weinig of geen contact mee . Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 december 2021 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er waren soms grappige situaties als hij met zijn vrouw discuteerde achteraan of als hij met een andere officier achteraan zat. Vlamingen die nogal rudimentair frans spraken omdat ze dachten dat ik geen frans verstond. Een keer vroeg een officier terwijl hij naar mijn richting keek, il comprend le français? Non, non, c'est un Flamand. Zo pikte ik leuke verhaaltjes op. Hoe goed sommige onderwijzeressen konden poepen of ze dierven ook wel eens de vrouw van een andere officier afsnoepen. Een andere keer heb ik de chauffeur van Generaal Vivario (commandant toen van de Belgische strijdkrachten in Duitsland) geholpen om de strontzatte Vivario zoals een zak patatten op de achterbank te gooien. Achteraf bekeken waren er leuke momenten maar het blijft een verloren jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij leerden nog om boobytraps en molotovcocktails te maken. Eigenlijk zouden we, in geval van oorlog, gebruikt worden als kanonnenvoer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele rechter zal daar tussen komen. Bij het leger moeten de schoenen nog altijd blinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eerste dat je daar leerde, was vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een jaar dat vooral veel gekost heeft zonder ook maar iets op te brengen.
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Extra door de taxman niet belastbare kennis.
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kregen kost en woonst, eten en werden regelmatig ingezet ten behoeve van de maatschappij. Vandaag gaat 1/2 van de 18 jarige naar de hoge school of unief. Opleidingen die normaal 2 of 3 jaar duren, worden doorlopen in 3 tot 5 jaar en meer dan 1/2 maakt de begonnen opleiding niet eens af. Die opleidingen kosten de maatschappij en ouders veel geld. Veel van wat de studenten met hun jobkes verdienen dragen ze integraal naar de studentencafé's. En wat krijgt de maatschappij ervoor terug? Comazuipers, lawaaioverlast, vervuilde steden, klaplopers, geweldplegingen, leefloonstudenten, jongeren die een sabatjaar nemen, jongeren die blijven doppen omdat ze enkel een jobke in hun studierichting willen aannemen tegen de verloning van iemand met 20 jaar ervaring, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kon gelukkig onmiddellijk beginnen als schoolverlater (bij de derde sollicitatie), dit ondanks het feit dat ik mijn dienstplicht nog moest vervullen. Bij de eerste twee was het, eerst dienstplicht vervullen en dan kom je maar terug. Er waren er veel die geen job kregen voordat ze bij het leger geweest waren. Goed weten dat interim toen niet bestond. Ik ben bij die eerste gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gros van de studenten heeft nooit een tweede zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen boomer.
Ik ben van de verloren generatie of generatie X, de huidige 51-65 oude bevolking. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het heeft me niets bijgeleerd, bijgebracht of opgebracht. Buiten de nutteloosheid van het leger. Was dan ook het Hoofdkwartier. Wou graag Para worden maar iemand heeft dat achter mijn rug ongedaan gemaakt en mij in de plaats een luxe jobke in het leger bezorgd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een jaar dat je is bijgebleven en ik veronderstel dan je van het jaar dat er 5 jaar nadien is geweest niks meer zal te vertellen hebben. |
|
![]() |
![]() |