![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb iemand gekend - het is al enkele jaren geleden - die zich kandidaat stelde voor een administratieve job aan 't stad. De kennis over Excel werd getest op papier. Tijdens de assessment test mocht je Excel niet gebruiken. In hoeverre formules aan bod kwamen weet ik niet. Ander voorbeeld maar dan recenter. Een tweetal jaren geleden had mijn dochter aan de universiteit een cursus Word. Die lessen werden op een abstracte manier gegeven, met presentaties, zonder Word te gebruiken. Idem dito wat het examen betreft: vragen en antwoorden op papier. Laatst gewijzigd door Rudy : 6 april 2022 om 10:11. |
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb wel al gezien dat ze bepaalde tabellen moesten maken in Excel, met linken naar andere Excelformulieren. Voor iemand die een klein beetje kent van Excel, is dat een koud kunstje, voor anderen ... |
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Met latijn of grieks of kegelsnedenbundels zijt ge inderdaad niet veel op de arbeidsmarkt. Wat ge wilt van een hoger opgeleide werknemer is dat hij zelfstandig kan problemen oplossen, ook als die problemen telkens anders zijn. Hoe weet ge of hij dat gaat kunnen? Als hij goed is in abstracte problemen oplossen, zoals wiskunde, of de syntax van een dode taal.
|
|
|
|
#189 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij zit ernaast. Industriëel ingenieur was HO van het lange type, dus gelijkgesteld met licentiaat en dus nu Master. Technisch ingenieurs (hun voorlopers tot 1977) haalden een A1 diploma (wat men in latere terminologie 'graduaat' is gaan noemen, nu dus Bachelor)
Nu niet meer voor te stellen door de concentratie van het hoger onderwijs, maar vroeger had Vlaanderen tientallen Technische scholen, die na de A2 in dezelfde school een verderzetting rrichting een A1 diploma hadden.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 april 2022 om 11:18. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de centra voor volwassenonderwijs alleszins en binnen bepaalde beroepstakken in het secundair misschien, daar train je op de tool. Aan den unif hebben ze (zowel proffen als studenten) daar geen tijd voor.
Laatst gewijzigd door Rudy : 7 april 2022 om 11:38. |
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
A2-ers of ingenieurs ? |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah ik denk terug aan een van de enquettes / onderzoeken die we moesten doen,
Na het verzamelen van de enquettes in exellekes, en text files moest dat overgezet worden in een of ander statistisch programma dat daar dan van alles op kon uitrekenen. Ja ze zaten daar met al die files, moeten we dat nu allemaal gaan intypen was de vraag... ? even het probleem geanalyseerd, (we spreken hier halfweg jaren 90) Kom geef al die disketjes maar hier, importeren, kolommen goed zetten, en exporteren, en weer importeren in dat archaische statistisch ding. Ge denkt toch niet dat ik 2 cijfers te veel ga inkloppen, kortom een uur of 2 later zat alle data er in En kon die supersoftware beginnen rekenen en moesten we alleen nog op print duwen. weer wat tijd extra die we in het cafe konden doorbrengen. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 7 april 2022 om 21:58. |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Banneling
|
'Vlaamse everzwijncoördinator' ik dacht alles al gezien of gehoord te hebben
Studentenkoten worden steeds duurder backtobasics zorg voor 'studenten' in knelpuntberoepen, everzwijncoördinator is er geen ik heb 'maar' een hoger middelbaar en heb daar nog NOOIT spijt van gehad, een hogere 'klassificatie' had mij alleen maar ongelukkiger gemaakt |
|
|
|
|
|
#197 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|