![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vanaf wanneer begint ge kindergeld te krijgen?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is allemaal heel simpel. Als je abortus zo verschrikkelijk vindt, dan moet je voor liberale wetgevingen zijn. Uit elk onderzoek blijkt dat landen waar abortus mag, goede sociale hulp is, er relatief weinig abortussen worden uitgevoerd in vergelijking waar dat allemaal strenger is.
Landen waar dat erg streng is, gaan ook niet zelden bezig met de kleerhangers, of leggen gewoon geboren baby's in vuilnisbakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De olifant in de kamer lijkt hier toch de status te zijn van het ongeboren menselijk leven in de baarmoeder. Is dat überhaupt nog bespreekbaar, ik bedoel op een serieuze manier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen met gezond verstand vinden altijd een oplossing met rond de tafel te zitten en met elkaar te spreken en naar elkaar te luisteren. Dat noem ik beschaving. Oorlog is barbaars en achterlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben pro de mogelijkheid voor abortus, maar op zich vind ik het niet problematisch dat Roe vs. Wade zou worden overruled.
Zulke dingen moeten democratisch worden bepaald door een parlement, niet door een Hof. De rechterlijke macht is niet de wetgevende macht. Ik heb er geen probleem mee dat een arrest tijdelijk een onrechtvaardigheid oplost, maar uiteindelijk moet de wetgever dan maar tussenkomen. Dit arrest is intussen bijna 50 jaar oud... |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je maakt een circelredenering, om dan uiteindelijk toch te bevestigen dat je iemand anders zijn keuze wil afnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn nu eenmaal absurde termijnen. De termijn beperken is de keuze niet afpakken. Zie naar 6 maand in de baarmoeder: ![]()
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben van mening dat er geen grens qua maanden hoeft te zitten wat betreft abortus. Enkel dat wanneer je een foetus van na de 24ste week gaat aborteren, je daarna ook onder dwang moet worden gesteriliseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijzelf vinden 't absurd dat 8 mensen beslissen over 't lot/leven van miljoenen. Elke staat kan haar eigen wetgeving aanpassen. Democratisch bestuurde staten hoeven dus niet in paniekkramp te schieten, er mag nog steeds naar hartelust geaborteerd worden. De termijn kan/mag zelfs aangepast worden tot dag van geboorte, iets wat menig liberaal, waaronder Newsom, 'n spontaan orgasme bezorgt. Republikeins bestuurde staten zal de wetgeving wellicht verstrengen. Maar 't volk heeft er tenslotte gekozen voor conservatief bestuur.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die discussie laait regelmatig terug op bij 't minste zuchtje. Hier gaat 't niet om abortus al dan niet verbieden/toelaten, de termijn & al dies meer. Maar over 'n lek dat 't Hooggerechtshof Roe v Wade overruled. Dat betekent nog niet dat abortus al meteen "onwettig & verboden" is. Maar dat 't middels wet vastgelegd dient te worden. Per staat.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat over de vrouw haar recht om keuzes te maken over wat ze in haar lichaam wil of net niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hartslag = geen abortus. All lives don’t matter when unborn lives don’t matter. Repent ![]()
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kan zich maandelijks laten bezwangeren door Jan & klein Pierke en telkens met de breinaald of kleerhanger aan de slag gaan. Ik zal haar niet tegenhouden, wie ben ik?!? Ze kan ook voorzorgen nemen, verantwoordelijkheden nemen. In voel me niet beknot in 't recht om keuzes te maken over wat ik in mijn lichaam wil of niet wil. Wat ik er niet in wil, laat ik er niet in. Of meen jij dat de meeste vrouwen achterlijk zijn en niet weten dat ze zwanger kunnen raken van onbeschermd seksueel contact? Ze kan ook op de Dems stemmen, en hopen dat haar staat van rood naar blauw overhelt. Dan kan ze zich laten aborteren zo vaak & tot welke termijn ze maar wil. Dat 't Hooggerechtshof Roe v Wade overruled betekent niet dat abortus nu automatisch verboden & illegaal is. De staten beslissen. Zelfs in Republikeinse staten is abortus tot op zekere hoogte & tot 'n bepaalde termijn nog steeds legaal. Waarover neut je dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of een oefening in democratie. Elke staat kan voor zichzelf beslissen in hoeverre ze abortus toestaan. Een staat die infanticide toestaat is wel nog niet mogelijk denk ik. Er is dus nog wel wat werk aan de cultuurwinkel.
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meerderheid democratisch gezinde vrouwen vindt inflatie tegengaan belangrijker dan de abortuskwestie ...
Woke bedrijven gaan de kosten van hun hogeropgeleide rijke werknemers betalen indien ze naar een andere staat moeten om abortus te plegen ... en Amazon ook, je werknemers uitpersen en ze een abortus betalen zodat ze kunnen blijven werken ... cynisme ten top ... ![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 10 mei 2022 om 07:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat het aangewezen is om terug te keren naar dergelijke toestanden. Citaat:
Nu nog tenminste, tot dat men haar een grondwettelijk recht gaat afnemen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar zijn er trouwens al politici die eraan denken om na RO vs Wade ook contraceptuele rechten af te nemen. De laatste keer dat ze dat probeerden was in 2012. Citaat:
Citaat:
En daar lopen conservatieve mensen voor te cheeren... ![]() Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |