![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel kan je dan ook bezwaarlijk Vlaanderen of Wallonië noemen, dat is een geval apart. Een muur rond en kerosine der in...
![]() |
#182 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() En dat laatste (dat van die Vlaamse gezinnen in Oostende) was het resultaat van een lange periode van verfransingspolitiek. Vanaf 1830 moest Belgie, vanuit de wetgevende macht geregisseerd, volledig Franstalig worden. Het Frans was elitair, en je behoorde tot betere klasse wanneer je een mondje Frans kon spreken. Het Nederlands was een taal voor boeren en simpele zielen. Dit alles moest Vlamingen stimuleren om Frans te leren. Maar goed, hier hebben we het al heel vaak over gehad. Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 18 mei 2022 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze "ontvluchten" hun land met bosjes.... - De ene om een B&B te beginnen in notabene Frankrijk. - Andere komen naar Belgie voor een carrière op de Vlaamse televisie. - Anderen gaan zich vestigen in Wallonie. Vraag eens of Jan Jaap van der Wal terugwil naar Nederland ? https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Jaap_van_der_Wal Vraag eens of Otto-Jan Ham terugwil naar Nederland ? https://nl.wikipedia.org/wiki/Otto-Jan_Ham En zo zijn er veel meer. Het is allemaal begonnen met Rudy Carell die naar Duitsland is gevlucht..... Dus kom hier a.u.b. niet zeveren dat wij een slecht land hebben en kijk vooral eerst eens in je eigen boezem. Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 mei 2022 om 06:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Marre des revendications linguistiques! De la modestie s.v.p. quand on parle une langue si locale”. Dat opschrift werd in Vlaanderen op zeer veel ergernis onthaald. Maar bij u wellicht niet.
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=181
![]() |
![]() |
#186 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hier een interessant stukje: Regisseur scherp voor Franstalige partijen: “Afkeer van Vlaanderen en het Nederlands wordt nauwelijks verhuld” https://palnws.be/2022/05/regisseur-...lijks-verhuld/ Regisseur Luckas Vander Taelen laat zich in een column in De Tijd kritisch uit over het cordon médiatique in Franstalig België. “Het heeft wel degelijk zin in debat te gaan met een partij die de grootste van het gewest dreigt te worden”, oordeelt hij. Vander Taelen noemt de strijd van de Franstalige partijen tegen Vlaams Belang, nota bene een partij uit een ander gewest, “behoorlijk absurd”. “Maar wie dit laat opmerken, wordt meteen als een agent ervan beschouwd”, hekelt hij. De Franstalige ijver voor een cordon sanitaire blijft volgens Vander Taelen “merkwaardig”. “In Franstalig België is er geen partij die te vergelijken valt met het Vlaams Belang”, legt hij uit.“Tenzij dan de PTB, waarvan het populistische economische programma dicht bij dat van het Belang ligt. Les extrèmes se touchent. Foertstemmers hebben in Wallonië geen extreemrechts nodig, zij stemmen extreemlinks.” Politieke stratego “Het eenheidsfront van de Franstaligen getuigt van een heimwee naar het oude Belgique, waar zij het in het hele land voor het zeggen hadden”, vervolgt Vander Taelen. De regisseur meent echter dat hun pact zinloos is, “omdat het gericht is tegen een Vlaamse partij”. “De Franstalige voorzitters spelen een spelletje onschadelijke politieke stratego om elkaar zo veel mogelijk pijn te doen.” Tot slot stelt Vander Taelen ook de gebrekkige kennis van de Vlaamse samenleving bij Franstaligen aan de kaak. “En zo lijkt het wel dat de fundamentele Franstalige erfzonde van 1830, de nauwelijks verhulde afkeer van Vlaanderen en het Nederlands, na bijna 200 jaar nog altijd springlevend is”, besluit hij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het een afkeer van de Vlamingen door de Walen, of door de Franstalige politici? Dat is een wereld van verschil.
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die bewuste politici zijn wel door hen verkozen
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is helemaal geen afkeer. Ja, er bestaan Franstaligen die Vlamingen niet graag hebben net als er Vlamingen bestaan die Franstaligen niet graag hebben. Maar veralgemenen is totaal belachelijk en zinloos. En we moeten met zo'n mensen helemaal niet oppassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar niet omwille van hun vermeende Nederlands-haat durf ik vermoeden.
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan sloeg uw antwoord nergens op, zoals gebruikelijk.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 mei 2022 om 06:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En ik heb nog nooit gezegd dat België "een slecht" land is, u legt mij wederom woorden in de mond. Ik hou van Vlaanderen, ik kom er graag en veel. En in Wallonie heb je natuurlijk schitterende plaatsjes als Dinant, Bouillon en Rochefort. Prachtig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
S10 (Stien) had geen slecht nummer, dus wat punten van België had wel gemogen, maar misschien ook geen douze ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Walen en Franstalige Brusselaars is toch wat anders, Nederlands is de taal dat door de Vlaamse meerderheid wordt gesproken, dus verwacht je dat Walen er meer mee behept zijn. De Walen zijn nu eenmaal geen Fransen, hoe graag een enkeling dat misschien zelfs zou willen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neuh. Het was gewoon een wanstaltig nummer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister-President
|
![]() 2
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was een nummer Songfestival onwaardig.
Zowel de song als de manier van het te brengen. Onverstaanbaar ! Als iemand me zou zeggen dat het Noors was, geloofde ik het. Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 mei 2022 om 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al was dat minder fysiek dan wel mentaal bedoeld, ben ik bang. ![]()
![]() |
![]() |
#200 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik aan le Belge moet denken, denk ik aan iemand die zich een Fransman waant zonder succes. Met een 19de eeuwse krulsnor.
|
![]() |
![]() |