Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2023, 18:52   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wil je een absoluut principe van 'baas in eigen buik' en zonder limieten koppelen aan een even absoluut principe dat zij de gevraagde medische hulp ook effectief MOET krijgen zonder limieten overwegen ?
Ik ben tegen elk claim right. Ik vind dat geen enkele zorgverlener wat dan ook MOET. Voor mij is zorg een product dat op de markt dient aangeboden te worden voor zij die denken winst kunnen te maken uit de gezondheidsproblemen van anderen. Maar niemand kan gedwongen worden om zorg moeten te verlenen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2023, 18:54   #182
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere oppositie tegen... ?

De enigen in de meerderheid die tegen zijn, zijn de tsjeven. Of ga je beweren dat die de paapse moraal niet aanhangen misschien ?

In de oppositie zit N-VA warm & koud tegelijk te blazen, dus dat is afwachten.

En de communisten zijn pro, en willen het voorstel zelfs vanuit de oppositie mee goedkeuren.
de echte paapse moraal verwerpt elke vorm van abortus, ongeacht na welke termijn. Dus een partij die zelfs tot 14 weken wil gaan, kan je bezwaarlijk nog paaps noemen.
Maar ach, we weten hier allemaal hoe graag je iedereen die je niet aanstaat in je eigen ontworpen hokjes plaatst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2023, 20:28   #183
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het daarmee volmondig eens. Het is een liberty right, geen claim right.

Maar van de slag is elke "termijn" een inconsistentie. Er zijn maar 2 logische termijnen: 0 en geen. Oftewel zijn vrouwen leghennen, en dan moeten ze niet neuten over hun eventuele "rechten" die ze niet hebben. En dan is de termijn 0. Oftewel is een vrouw baas in eigen buik, en dan is er geen termijn waarop ze dat niet meer is.

Ik begrijp dus niet hoe er een "wetenschappelijk" rapport kan zijn dat een "optimale maximum termijn" kan aangeven.

Daarentegen, zoals al aangegeven, kan men misschien zo een termijn INDIRECT gebruiken om vrouwen aan te zetten de beste beslissing VOOR ZICHZELF op het BESTE MOMENT te nemen. Maar dan zou ik denken dat een te lange termijn eerder nefast werkt, omdat het de "norm" naar een te laat moment verlegt.

Kortom, elke wet met een termijn begrenzing is eigenaardig, maar als ze dan toch ingevoerd wordt, is het "optimum" er een dat vrouwen zou moeten lichtjes nudgen richting "zo vroeg mogelijk".
Een vrouw kan perfect kiezen geen leghen te zijn.
Maar alst een loemp kieke is, moet ze daar de vrucht van dragen. Anders is het moord. Politiek en artsen die daarbij helpen de medeplichtigen aan moord.
Oud 19 april 2023, 21:01   #184
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik spreek wel van een mama. En jij gaat me dat niet beletten.
Elke zwangere vrouw is, zolang ze zwanger blijft, een toekomstige mama.

Helemaal puur-logisch is die zwangere dus nog geen mama, maar je hebt wel begrepen wat mijn boodschap daarmee is.

Straks ga je nog beweren dat elke vrouw die "onveilig" of zonder anticonceptie poept, in feite een toekomstige mama is.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 13:50   #185
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wie baas is over eigen buik wordt niet ongewenst zwanger, zelfs niet na verkrachting tenzij opgesloten.
Wtf?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 14:07   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

Straks ga je nog beweren dat elke vrouw die "onveilig" of zonder anticonceptie poept, in feite een toekomstige mama is.
Elke vrouw die bekeken wordt door een vent die een stijve krijgt, is een toekomstige mama
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 14:28   #187
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wtf?
Morning after pill
Oud 20 april 2023, 15:15   #188
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie daar echt geen enkel punt voor. Aangezien ik voorstander ben van de moord op de geboren mens als die stoort, dan is dat ZEKER het geval voor een ongeboren mens.
De geboren mens die de moord op de ongeboren mens propageert stoort zeker.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 april 2023 om 15:15.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 15:16   #189
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Morning after pill
Maar dan ben je mogelijk al zwanger geweest hé. Alé, de vraag is natuurlijk wat jij als zwanger beschouwt. Het kan perfect dat het ei en de zaadcel al zijn samengekomen.

Normaal spreekt men pas van zwangerschap wanneer het bevrucht ei is ingenesteld. Vanaf dat moment werkt de morning after pill niet meer.

Maar de morning after pill is geen 100% garantie dat de innesteling niet gebeurd. En ook niet bijna 100% zoals echte anticonceptiemiddelen. Het vermindert de kans maar met 80% ofzo.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 april 2023 om 15:20.
Oud 20 april 2023, 15:18   #190
gunter5148

Standaard

Citaat:
Elke vrouw die bekeken wordt door een vent die een stijve krijgt, is een toekomstige mama
Hier gaan we weer. Iets dat gebeurde is gebeurd. Een daad die niet voltrokken werd, is niet gebeurd.

Vanuit het heden kunnen we van een daad uit het verleden bepalen of ze gebeurde of niet. Vanuit het heden kunnen we niet bepalen welk gevolg een daad zal hebben naar de toekomst.
Oud 20 april 2023, 15:21   #191
gunter5148

Standaard

Citaat:
Maar dan ben je mogelijk al zwanger geweest hé. Alé, de vraag is natuurlijk wat jij als zwanger beschouwt. Het kan perfect dat het ei en de zaadcel al zijn samengekomen.

Normaal spreekt men pas van zwangerschap wanneer het bevrucht ei is ingenesteld. Vanaf dat moment werkt de morning after pill niet meer.

Maar de morning after pill is geen 100% garantie dat de innesteling niet gebeurd. En ook niet bijna 100% zoals echte anticonceptiemiddelen. Het vermindert de kans maar met 80% ofzo.
De mens ontstaat bij de conceptie, de zaadcel die de eicel penetreert en de zygote vormt. Daarop volgt de eerste celdeling.

De morning after pil is dus gelijk aan moord.
Oud 20 april 2023, 15:24   #192
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen elk claim right. Ik vind dat geen enkele zorgverlener wat dan ook MOET. Voor mij is zorg een product dat op de markt dient aangeboden te worden voor zij die denken winst kunnen te maken uit de gezondheidsproblemen van anderen. Maar niemand kan gedwongen worden om zorg moeten te verlenen.
Nu is het andersom. We worden verplicht, of minstens gechanteerd, om zorg te nemen.

En het labooke van von ranzig maakte z'n winst....
Oud 20 april 2023, 15:24   #193
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dat kan je ook zeggen over het spiraaltje.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 15:29   #194
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mens ontstaat bij de conceptie, de zaadcel die de eicel penetreert en de zygote vormt. Daarop volgt de eerste celdeling.

Ja maar er is een verschil nog tussen iets afdrijven vlak na conceptie dan wachten tot ge de ledematen er moet afrukken om het eruit te krijgen.
Het gebeurt zelfs dat een bevruchte eicel zich niet kan nestelen en alsnog via de natuur wordt afgedreven.
Oud 20 april 2023, 15:30   #195
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ze dan nog zwanger blijkt te zijn moet ze geen maanden wachten he.
We stellen beter grondwettelijk vast dat je geen abortus meer mag plegen zodra er een hartslag is.
Oud 20 april 2023, 16:28   #196
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

oei... dat zou dan betekenen dat cufi de goddelijke ordening verstoorde, dat hij ZONDIGDE en een nieuwe mens bestaande uit twee splitsende cellen 'vermoord' heeft met pharmaceutische hulpmiddelen !

Repent !
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 16:32   #197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar er is een verschil nog tussen iets afdrijven vlak na conceptie dan wachten tot ge de ledematen er moet afrukken om het eruit te krijgen.
Het gebeurt zelfs dat een bevruchte eicel zich niet kan nestelen en alsnog via de natuur wordt afgedreven.
Ben je nu aan het flip-floppen ? Is de conceptie dan plots niet meer de start van ongeboren leven, wat voor jou toch equivalent is aan het begrip 'mens' zijn ?
Oud 20 april 2023, 16:34   #198
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We stellen beter grondwettelijk vast dat je geen abortus meer mag plegen zodra er een hartslag is.
Dat lijkt me een schitterende definitie. Als de dokter na de geboorte een hartslag bij de pasgeboren baby hoort, is er een mens, en bijgevolg is abortus verboden.

Toppie. Dank voor de oplossing.
Oud 20 april 2023, 17:01   #199
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oké, dan slaat de post van CUFI op niets hé.

Hij meent dat men zelfs bij verkrachting niet ongewenst zwanger kan geraken, zolang je maar de mogelijkheid hebt om tijdig de morning after pil te nemen.
Oud 20 april 2023, 17:02   #200
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wie spreekt er hier over maanden?

Op het moment dat je de morning after pil neemt, ga je mogelijk een bevruchte eicel "ter dood veroordelen" he.

Citaat:
oei... dat zou dan betekenen dat cufi de goddelijke ordening verstoorde, dat hij ZONDIGDE en een nieuwe mens bestaande uit twee splitsende cellen 'vermoord' heeft met pharmaceutische hulpmiddelen !

Repent !
Snel een aflaat kopen.

Citaat:
Ben je nu aan het flip-floppen ? Is de conceptie dan plots niet meer de start van ongeboren leven, wat voor jou toch equivalent is aan het begrip 'mens' zijn ?
Gek hé. Blijkbaar laat CUFI dan toch de opening om binnen een bepaalde tijd de bevruchte eicel te vernietigen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 april 2023 om 17:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be