Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de politie manu militari de boerenbetogingen opdoeken?
Ja 10 37,04%
Neen 14 51,85%
Mijn naam is Haas 3 11,11%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2024, 10:45   #181
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
NVA is een neoliberale WEF partij die volledig ten dienste staat van de westerse oorlogzuchtige elite en het grootkapitaal.

De gewone werkman, de kleine zelfstandige, de landbouwer interesseert hen geen fluit.

Ik heb in 2010 nog NVA gestemd op federaal niveau, om het Belgische regime te doen vastlopen.

Wel ik zeg nu, NOOIT nog NVA. Moest het Vlaams Belang niet bestaan, stem ik nog liever op de communisten.
Rechtstreeks vanuit het VB hoofdkwartier.
Laat u toch geen rad voor de ogen draaien.
Ik begrijp niet dat een verstandige persoon zoals u in al die verhaaltjes trapt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 10:47   #182
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik moet nochtans tot Boutersem gaan voor een fatsoenlijke beenhouwer.
De installatie van beenhouwer of bakker is onbetaalbaar geworden voor een particulier.
Het is een kwestie dat ze geen opvolgers vinden. We hadden hier in het dorp een zelfstandige bakker. Daar kwamen ze naartoe van de omringende dorpen.
Die reed met een Mercedes S en sloot elk jaar twee keer twee weken om op vakantie te gaan.
Geen overnemer.
Oud 2 februari 2024, 10:51   #183
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een kwestie dat ze geen opvolgers vinden. We hadden hier in het dorp een zelfstandige bakker. Daar kwamen ze naartoe van de omringende dorpen.
Die reed met een Mercedes S en sloot elk jaar twee keer twee weken om op vakantie te gaan.
Geen overnemer.
Raar he. Het zal zijn dat de job niet leuk is gevonden en dat de rijkdom die ermee gepaard gaat niet gewenst is. Hij vroeg misschien een onmogelijke som voor zijn zaak. Je bent als verse zelfstandige misschien beter af om uw eigen zaak vanaf nul te beginnen, eerder dan zotte schulden aan te gaan voor een "bestaande zaak" die je zou overnemen he.

Misschien zijn de mensen die bekwaam zijn om een zaak te leiden, niet geinteresseerd of onbekwaam in de bakkersstiel, en zijn de mensen die een opleiding van bakker krijgen, tegenwoordig voor de rest zodanig debiel dat ze geen zaak kunnen leiden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 10:51   #184
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Boeren die niet begrijpen dat het zo niet verder kan.
De boeren gebruiken momenteel iets meer dan de helft van de oppervlakte van ons land, terwijl dat nog niet voldoende is om alle dieren te voederen.

Op ter Zake deze week:
"We hebben dubbel zoveel landbouwgrond nodig om alle dieren te voederen die hier vetgemest worden en / of voor melk en eieren zorgen.

Soja wordt ingevoerd van uit Amerika, ik vind dat allemaal niet meer normaal, ik heb dat eigenlijk nooit normaal gevonden.
Dat probleem wordt al decennia aangekaart! "We feed the world!"
Hoe hele bossen elders verdwijnen voor oa soya. Of hoe hele rivieren leeggezogen worden voor avocda.

Maar hey, ontzilten voor de landbouw is te duur. Tis niet dat ons milieu en zelfs klimaat afhangt van de biodiversiteit in die rivieren.
Van kernafval, kunnen we duizenden jaren opnieuw energie opwekken.

En degene die jaren het probleem negeerden, veroorzaakten en de boeren elders aan hun patenten onderwierpen (waardoor boeren niet eens autonoom zaad kunnen selecteren); gaan onze boeren hier zeggen hoe het moet?

Als we onze landbouwgrond aanvallen, word je nog meer afhankelijk van import.
We moeten onze grond voor onszelf toepassen en enkel teveel exporteren. Zo weinig mogelijk importeren. Ons klimaat is zeer gunstig voor de landbouw en de elementen zijn overvloedig plus gratis gegeven.
Oud 2 februari 2024, 10:52   #185
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen overnemer.
Dat zal hier net hetzelfde worden, er wordt daar al gebakken sinds mensenheugnis, maar als onzen bakker besluit van te stoppen, zal het ook gedaan zijn. In de rest van t dorp zijn er al een 3 tal verdwenen en schieten er dus nog 2 over.

Maar pak het maar over he, zorgen dat je met alles in orde bent, en dan voor de zaterdag en zondag met veel moeite personeel vinden en elke nacht om 2 uur uit uwe nest.

Trouwens ook waarom de frituur / broodjesbar alleen nog frituur is, de broodjes hebben ze gestopt, niet omdat het niet opbracht, maar omdat ze geen volk vonden om te helpen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 10:57   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zal hier net hetzelfde worden, er wordt daar al gebakken sinds mensenheugnis, maar als onzen bakker besluit van te stoppen, zal het ook gedaan zijn. In de rest van t dorp zijn er al een 3 tal verdwenen en schieten er dus nog 2 over.

Maar pak het maar over he, zorgen dat je met alles in orde bent, en dan voor de zaterdag en zondag met veel moeite personeel vinden en elke nacht om 2 uur uit uwe nest.

Trouwens ook waarom de frituur / broodjesbar alleen nog frituur is, de broodjes hebben ze gestopt, niet omdat het niet opbracht, maar omdat ze geen volk vonden om te helpen.
Het punt is natuurlijk dat zij die hier roepen van "uitbuiters" en zo, in zo een klein zaakskes natuurlijk het personeel ook moeten "uitbuiten" als ze nog met hunne mercedes willen blijven rondrijden he

Vandaar dat mensen die als personeel willen werken in zo een zaak, liever in een groot bedrijf werken met betere condities dan voor die uitbuiter van een kleine patron he, met bovendien alle risico's vandien en geen enkel perspectief voor promotie.

"ge vindt geen volk" komt van de condities he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2024 om 10:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 10:59   #187
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen overnemer.
Hier was tot voor 2 jaar nog een warme bakker (die betaalde wel 2500€ huur/maand).
Is gestopt, en werd overgenomen door de keten "Au Flan Breton" die 14 bakkerijen hebben, een fabriek dus. Hun brood is geen kloten waard.
Als ge als particulier uw eerste 2500€ aan de huisbaas mag geven, denkt ge 2X na.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 2 februari 2024 om 10:59.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 11:10   #188
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
PVV is groter dan BBB, by far.
Tel het liever bij elkaar op (samen met NSC)

2 partijen die zich met hand en tand verzetten tegen de klimaatmaatregelen uit Brussel en Den Haag die over de boeren wordt uitgestort.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 11:42   #189
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat probleem wordt al decennia aangekaart! "We feed the world!"
Hoe hele bossen elders verdwijnen voor oa soya. Of hoe hele rivieren leeggezogen worden voor avocda.

Maar hey, ontzilten voor de landbouw is te duur. Tis niet dat ons milieu en zelfs klimaat afhangt van de biodiversiteit in die rivieren.
Van kernafval, kunnen we duizenden jaren opnieuw energie opwekken.

En degene die jaren het probleem negeerden, veroorzaakten en de boeren elders aan hun patenten onderwierpen (waardoor boeren niet eens autonoom zaad kunnen selecteren); gaan onze boeren hier zeggen hoe het moet?

Als we onze landbouwgrond aanvallen, word je nog meer afhankelijk van import.
We moeten onze grond voor onszelf toepassen en enkel teveel exporteren. Zo weinig mogelijk importeren. Ons klimaat is zeer gunstig voor de landbouw en de elementen zijn overvloedig plus gratis gegeven.
Laat dat nu net ons punt zijn.
Door dit landbouwbeleid zorgen we er net voor dat we zelf niet in ons voedsel kunnen voorzien, terwijl de oppervlakte eigenlijk volstaat.
Oud 2 februari 2024, 11:46   #190
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zolang ze maar geen moslims raken he
Dan pakken de moslims de politie hun wapens weer af.
Oud 2 februari 2024, 11:51   #191
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het VB zou dom zijn deze malcontenten te veroordelen. Dat zijn stemmen die hun richting op komen.
De politie in Vlaanderen stemt al zeer lang op het VB.
Oud 2 februari 2024, 11:57   #192
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In Diksmuide is Theo Francken alvast niet welkom, zelfs niet bij de eigen afdeling

https://www.hln.be/diksmuide/n-va-di...test~af54dd87/
Diksmuide is DE boerenstad als het gaat om hoge kwaliteit van échte boter.
NVA weet weinig of niets van de boeren. Ze zagen de boeren als marionetten v.d. Boerenbond. Dat was juist tot het Algemeen Boerensyndicaat ontstond.
Boeren zijn ondernemers die hard werken, fors investeren én SPAREN !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 12:01   #193
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Diksmuide is DE boerenstad als het gaat om hoge kwaliteit van échte boter.
NVA weet weinig of niets van de boeren. Ze zagen de boeren als marionetten v.d. Boerenbond. Dat was juist tot het Algemeen Boerensyndicaat ontstond.
Boeren zijn ondernemers die hard werken, fors investeren én SPAREN !!!

Hieruit snap ik dat u juist de kloten van Schoof snapt van de boerenstiel.
Oud 2 februari 2024, 12:03   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De tactiek die de boeren nu gebruiken, is deze van weerloze slachtoffers zwaar te kloten.

Zodat die beginnen te klagen, waardoor de politiek begint te panikeren.

De boeren zouden beter hun reële vijanden beter herkennen (dus o.a. de boerenbond en politiekers die wereldvreemd zijn in hun oplossingen om de natuur te redden) rechtstreeks viseren.

Basisidee blijft:

Ik steun onvoorwaardelijk onze en alle boeren
- die mij gezond vlees en groenten bezorgen, dus niet gemarineerd in hormonen, antibiotica en/of pesticiden (en ook niet afkomstig van nodeloos dierenleed)
- die hun grond en onze natuur (lucht, bodem ...) nalaten voor de volgende generatie, zoals zij en wij die gekregen hebben van de vorige generatie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 12:09   #195
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Het protest gaat zowat alle richtingen uit.

Van de week zat er een kippenboer in De Afspraak. Ik kon me geen mening vormen over wat die daar geagiteerd allemaal zat te roepen. Er viel geen touw aan vast te knopen.

Niemand in de politiek durft te zeggen dat ze niks kunnen aanvangen met boosheid zonder richting.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 12:14   #196
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De tactiek die de boeren nu gebruiken, is deze van weerloze slachtoffers zwaar te kloten.

Zodat die beginnen te klagen, waardoor de politiek begint te panikeren.

De boeren zouden beter hun reële vijanden beter herkennen (dus o.a. de boerenbond en politiekers die wereldvreemd zijn in hun oplossingen om de natuur te redden) rechtstreeks viseren.

Basisidee blijft:

Ik steun onvoorwaardelijk onze en alle boeren
- die mij gezond vlees en groenten bezorgen, dus niet gemarineerd in hormonen, antibiotica en/of pesticiden (en ook niet afkomstig van nodeloos dierenleed)
- die hun grond en onze natuur (lucht, bodem ...) nalaten voor de volgende generatie, zoals zij en wij die gekregen hebben van de vorige generatie.
Klopt helemaal.
Ik begrijp niet dat we dit niet uitgelegd krijgen aan de boeren.

Ik herinner mij dat op 24 oktober 2012 aan de mensen van Ford Genk gezegd werd dat de fabriek eind 2014 definitief zou sluiten. Er is / was gewoon te weinig vraag naar in Europa geproduceerde wagens.

Ik herinner mij dat vorig jaar beslist werd dat VDL (nedcar) in 2024 zou stoppen met het produceren van auto's. Er is / was gewoon te weinig vraag naar in Europa geproduceerde wagens.

Ik herinner mij dat Ford Keulen drastisch moet inkrimpen. Er is / was gewoon te weinig vraag naar in Europa geproduceerde wagens.

Dat noemt men de tering naar de nering zetten.

Ik herinner mij dat Europa met een enorme boterberg zat, dit kwam omdat de boeren mochten blijven produceren (gesubsidieerd) tot er iemand op het lumineus idee kwam om een quota op te leggen. Sindsdien krijgen de boeren een eerlijkere prijs voor hun melk.
Oud 2 februari 2024, 12:23   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Titel luidt: "Politie bekogeld in Brussel door meute, oorverdovende stilte bij Vlaams Belang"

Het VB heeft geen commentaar te geven op buitenlandse (in casu Waalse) boeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 12:35   #198
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Titel luidt: "Politie bekogeld in Brussel door meute, oorverdovende stilte bij Vlaams Belang"

Het VB heeft geen commentaar te geven op buitenlandse (in casu Waalse) boeren.
Inderdaad. Het VB staat als een blok achter deze Walen!

Maar ze moeten hun berichten van geweld tegen de politie goed blijven verwoorden: ze veroordelen geweld door immigranten tegen de politie. Betekent niet dat ze achter de politie staan. Zolang het geen "vuile negers" zijn mag het.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 14:05   #199
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het protest gaat zowat alle richtingen uit.

Van de week zat er een kippenboer in De Afspraak. Ik kon me geen mening vormen over wat die daar geagiteerd allemaal zat te roepen. Er viel geen touw aan vast te knopen.

Niemand in de politiek durft te zeggen dat ze niks kunnen aanvangen met boosheid zonder richting.
De media zal ook zelden een genuanceerd persoon aan bod laten.
Dat is gelijk met de vluchtelingen des tijds. Inzoomen op 1 gezin om de 98% andere gevallen te negeren, en dan de meest marginale rechtse aan bod laten die tegen migratie is.
Of gelijk ze niemand met Conorotte vonden die wist waarom ze staakten?
Ze tonen wat ze willen op tv he.
Oud 2 februari 2024, 14:20   #200
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Laat dat nu net ons punt zijn.
Door dit landbouwbeleid zorgen we er net voor dat we zelf niet in ons voedsel kunnen voorzien, terwijl de oppervlakte eigenlijk volstaat.
Bron ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be