Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2024, 21:53   #181
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je bedoelt achterlijke en achterhaalde onzin uitkraamt?
Sekse en gender bestaan beide gewoon en zij een wetenschappelijk feit.
Lees wat deze juffrouw verteld:

https://vrouwenzaakjes.nl/dame-mens/...bW15MTZieXRlcw

En zeg me dan dat we haar ernstig moeten nemen.

Het wordt hoe langer hoe gekker. Nog even en we zijn wettelijk verplicht van de mensen met mentale ziektes als normaal te beschouwen en de normale mens als abnormale.
Oud 18 juni 2024, 06:52   #182
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En dan zou de echte diepblauwe liberaal een stem uitbrengen voor het Vlaams Belang... Heel twijfelachtig.
Correct. Uit pure boosheid. Ik heb de laatste 2 jaar nogal wat zien bewegen in de ondernemerswereld. Maar velen zijn er toch terug vanaf gestapt
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 06:54   #183
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hmm...Een liberaal dan die op de symbolische betaalrol staat van de NVA.

En dan heb ik me nog zeer eufemistisch uitgedrukt.
Ik heb geen uitstaans met 1 of andere politieke partij. Waar je dat haalt is mij een raadsel. Alweer een erg vreemde hersenkronkel

Open VLD haalde vroeger 25 procent van de stemmen. Denkt u werkelijk dat de liberalen die toen op hen stemden plots niet meer liberaal zijn of zo?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 juni 2024 om 06:55.
Oud 18 juni 2024, 07:32   #184
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt sekse en gender. Dat ontkennen is gewoon de feiten en wetenschap ontkennen..
Dus volgens u is er onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs voor gender? Mogen we daar een link van?
Oud 18 juni 2024, 07:56   #185
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dus volgens u is er onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs voor gender? Mogen we daar een link van?
Gender is een pure sociale constructie en de wildgroei aan nieuwe genders is aandachtszoekerij van pubers die geen weg weten met hun hormonen. Dat moeten we allemaal niet willen faciliteren. Maar het traject dat bijvoorbeel De Sutter afgelegd heeft is uiteraard geen aandachtszoekerij. De Sutter is geboren als biologische man, maar het is ondertussen wel duidelijk dat ze zich een vrouw voelt. Als iemand als Van Grieken of gelijk wie anders haar dan man blijft noemen, dan is die simpelweg belachelijk bezig en doet die dat enkel maar om te kwetsen. Wat voor persoon ben je dan eigenlijk?
Oud 18 juni 2024, 08:58   #186
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lees wat deze juffrouw verteld:

https://vrouwenzaakjes.nl/dame-mens/...bW15MTZieXRlcw

En zeg me dan dat we haar ernstig moeten nemen.

Het wordt hoe langer hoe gekker. Nog even en we zijn wettelijk verplicht van de mensen met mentale ziektes als normaal te beschouwen en de normale mens als abnormale.
Veranderd niks aan dat sekse en. genders gewoon wetenschappelijk feiten zijn, je kan net zo goed homosexualiteit ontkennen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 09:07   #187
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een simpele google search brengt dat direct naar boven: studies, buiten mensen, geschiedenis,...

https://www.frontiersin.org/articles...017.00632/full

https://www.pnas.org/content/112/50/15468

https://blogs.scientificamerican.com...y-transphobia/

https://education.nationalgeographic...rstand-gender/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6677266/

Het komt erop neer dat dit gelijkaardig is aan sexualiteit met een complex geheel dat in veel gevallen een eenduidig en verwacht resultaat geeft maar in vele andere dat niet doet en meer complex is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 18 juni 2024, 09:25   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gender is een pure sociale constructie en de wildgroei aan nieuwe genders is aandachtszoekerij van pubers die geen weg weten met hun hormonen. Dat moeten we allemaal niet willen faciliteren. Maar het traject dat bijvoorbeel De Sutter afgelegd heeft is uiteraard geen aandachtszoekerij. De Sutter is geboren als biologische man, maar het is ondertussen wel duidelijk dat ze zich een vrouw voelt. Als iemand als Van Grieken of gelijk wie anders haar dan man blijft noemen, dan is die simpelweg belachelijk bezig en doet die dat enkel maar om te kwetsen. Wat voor persoon ben je dan eigenlijk?
Ik blijf voorlopig op mijn standpunt dat wat het subject voelt, de realiteit niet bepaald voor de rest van de wereld.

Is dat beledigend? Ik meen van niet vermits het de evidentie zelf is. Toch heb ik reeds op het net gemerkt dat wanneer je dit te berde brengt, mensen bepaald razend kunnen worden en je toeschreeuwen, "mijn dochter is een man, gij vuile nazi" en dergelijke fraaiheden meer.
Totaal los van de realiteit, want tenslotte, met mijn achtergrond en het leven dat ik vroeger geleden heb, ik was bij de eersten geweest die door de schoorsteen vertrokken.

Uiteraard staat het elke man op de wereld vrij om ons te vertellen dat hij zich een vrouw voelt en dus een vrouw is, en omgekeerd ook voor alle vrouwen, ze mogen gerust verklaren, ik voel me een man dus ik ben een man.

Ik heb echter enige twijfel aan het waarheidsgehalte van zulke uitspraken.
Oud 18 juni 2024, 09:27   #189
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een simpele google search brengt dat direct naar boven: studies, buiten mensen, geschiedenis,...

https://www.frontiersin.org/articles...017.00632/full

https://www.pnas.org/content/112/50/15468

https://blogs.scientificamerican.com...y-transphobia/

https://education.nationalgeographic...rstand-gender/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6677266/

Het komt erop neer dat dit gelijkaardig is aan sexualiteit met een complex geheel dat in veel gevallen een eenduidig en verwacht resultaat geeft maar in vele andere dat niet doet en meer complex is.
Dat soort pseudo-wetenschap weet echt niet te overtuigen hoor. Van die studies die vertrekken van de assumptie dat een gevoel wel een realiteit moet weerspiegelen.

Kijk, wat mij betreft mogen ze doen en laten wat ze willen. Maar kom nu niet van die pseudo-wetenschap afdoen als de waarheid. Dat is even pseudo als filosofie he. En dus zeer hard voor interpretatie vatbaar.

Ik EIS het recht om daar mijn eigen mening over te mogen vormen en te mogen stellen dat een verminkte man in vrouwenkleren nog steeds een man is. Hoe die dat ook zelf aanvoelt.
Oud 18 juni 2024, 09:34   #190
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veranderd niks aan dat sekse en. genders gewoon wetenschappelijk feiten zijn, je kan net zo goed homosexualiteit ontkennen.
Homoseksualiteit ontkennen zou pure waanzin zijn. Maar ik heb nog nooit een homoseksueel horen zeggen dat hij een vrouw is, je moet per definitie man zijn om homoseksueel te kunnen zijn.

Dat staat dus volledig los van de transkwestie.

Verontrustend vind ik het gegeven - want ik heb lange jaren geleden iemand gekend die trans was en al de operaties ondergaan had - dat men vroeger een aantal jaar psychiater en of psycholoog moest bezoeken, wat een redelijk langdurig proces was, alvorens men daadwerkelijk over ging tot de operaties; nu horen we stemmen opgaan dat kleine kinderen, pre-puberaal, al zelf mogen beslissen van op puberteitsblokkers te gaan, zonder veel poespas of begeleiding.

Dat lijkt me misdadig.
Oud 18 juni 2024, 09:51   #191
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat soort pseudo-wetenschap weet echt niet te overtuigen hoor. Van die studies die vertrekken van de assumptie dat een gevoel wel een realiteit moet weerspiegelen.

Kijk, wat mij betreft mogen ze doen en laten wat ze willen. Maar kom nu niet van die pseudo-wetenschap afdoen als de waarheid. Dat is even pseudo als filosofie he. En dus zeer hard voor interpretatie vatbaar.

Ik EIS het recht om daar mijn eigen mening over te mogen vormen en te mogen stellen dat een verminkte man in vrouwenkleren nog steeds een man is. Hoe die dat ook zelf aanvoelt.
Dit is gewoon wetenschap, het is niet omdat je daar niet in wil geloven dat het plots pseudo wetenschap word.

Ik veronderstel dat je dan ook niet gelooft in homosexualiteit?

EN jij mag jezelf gerust achterlijk gedragen hoor genoeg moslims fundamentalisten die je volop gelijk geven , we hebben dat recht in belgie.

Oud 18 juni 2024, 09:55   #192
k9

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit ontkennen zou pure waanzin zijn.
EN dit is niet anders.

Net zoals een man die aangetrokken is tot mannen kan diezelfde man zich ook vrouw voelen.

Sekse, gender en sexualiteit zijn zaken die allemaal los van elkaar staan en geen vast patroon hebben. gender en sexualiteit zijn ook niet eenvoudig vast te stellen of te definieren in een persoon.

Oud 18 juni 2024, 09:59   #193
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
EN dit is niet anders.

Net zoals een man die aangetrokken is tot mannen kan diezelfde man zich ook vrouw voelen.

...
Wat het dan een heteroseksuele relatie zou maken. Je weet wel, een man en een vrouw die seks hebben.

Althans dat is wat men ons wil wijsmaken, niet waar?
Oud 18 juni 2024, 10:00   #194
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf voorlopig op mijn standpunt dat wat het subject voelt, de realiteit niet bepaald voor de rest van de wereld.

Is dat beledigend? Ik meen van niet vermits het de evidentie zelf is. Toch heb ik reeds op het net gemerkt dat wanneer je dit te berde brengt, mensen bepaald razend kunnen worden en je toeschreeuwen, "mijn dochter is een man, gij vuile nazi" en dergelijke fraaiheden meer.
Totaal los van de realiteit, want tenslotte, met mijn achtergrond en het leven dat ik vroeger geleden heb, ik was bij de eersten geweest die door de schoorsteen vertrokken.

Uiteraard staat het elke man op de wereld vrij om ons te vertellen dat hij zich een vrouw voelt en dus een vrouw is, en omgekeerd ook voor alle vrouwen, ze mogen gerust verklaren, ik voel me een man dus ik ben een man.

Ik heb echter enige twijfel aan het waarheidsgehalte van zulke uitspraken.
Dat klopt, maar ik zie niet in wat iemand er uberhaupt bij te winnen heeft om Petra De sutter recht in het gezicht te zeggen dat het een man is. Dan doe je dat simpelweg om moedwillig te kwetsen. Niet meer, niet minder.
Oud 18 juni 2024, 10:07   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar ik zie niet in wat iemand er uberhaupt bij te winnen heeft om Petra De sutter recht in het gezicht te zeggen dat het een man is. Dan doe je dat simpelweg om moedwillig te kwetsen. Niet meer, niet minder.
Of om een punt te maken. Zoals ik zei, je bent (nog) niet wettelijk verplicht om mee te gaan in de fantasieën van iemand.

Petra heeft trouwens heel gevoelige teentjes, op Twitter blokkeerde ze me omdat ik haar aansprak met "Paula De Sutter" in plaats van "Petra De Sutter," wat enkel een vergissing van mij was. Er zat geen boosaardige bedoeling achter.

Denk je niet dat daar een waarschijnlijk onbewuste psychologische reactie achter zit bij Petra haar houding?
Oud 18 juni 2024, 10:20   #196
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het loutere "zich een vrouw voelen" is nu niet, en zal nooit, voldoende zijn om ook daadwerkelijk een vrouw te zijn.
Het is van erg laag allooi om als man zijnde te eisen dat andere personen, omdat men zich vrouw "voelt" dat deze U ook beschouwen als vrouw.
Ik kan moeilijk een grotere vorm van mysogenie bedenken dan het feit dat het "zich vrouw voelen" gelijk moet zijn aan "vrouw zijn."

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 juni 2024 om 10:23.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 10:24   #197
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of om een punt te maken. Zoals ik zei, je bent (nog) niet wettelijk verplicht om mee te gaan in de fantasieën van iemand.

Petra heeft trouwens heel gevoelige teentjes, op Twitter blokkeerde ze me omdat ik haar aansprak met "Paula De Sutter" in plaats van "Petra De Sutter," wat enkel een vergissing van mij was. Er zat geen boosaardige bedoeling achter.

Denk je niet dat daar een waarschijnlijk onbewuste psychologische reactie achter zit bij Petra haar houding?

Maar mens toch. Waar gij u toch allemaal mee bezig houdt. Laat personen toch zijn hetgeen ze qua gevoelens wensen te zijn. Voor zover ze niemand schaden natuurlijk. Deze discussies zijn eigenlijk non-discussies.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 10:29   #198
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar mens toch. Waar gij u toch allemaal mee bezig houdt. Laat personen toch zijn hetgeen ze qua gevoelens wensen te zijn. Voor zover ze niemand schaden natuurlijk. Deze discussies zijn eigenlijk non-discussies.
"Ghost in the shell." Al gezien?

Mag ik mijn bewustzijn opladen in een computer programma?

Heel dat transhumanisme.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 10:38   #199
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weer dat argument van de glijdende schaal.
Oud 18 juni 2024, 10:40   #200
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je lichaam is een heel delicaat mechanisme. Als je er een paar keer mee prult. Onherroepelijke schade.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be