Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2024, 14:07   #181
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
CUFI wordt zo stilaan een bron van vermaak op dit forum. Ik begin zelfs te vermoeden dat hij gewoon een rolletje speelt. Maar het blijft wel leuk al die knotsgekke theorieën te lezen.

In de veronderstelling dat ik iemand zou zijn die met zulke verhaaltjes meegaat, dan zou ik al lang het besluit hebben genomen om me eraan te onttrekken en ergens ver weg in het Oeralgebergte te wonen. Een hutje neerplanten aan de Sob, ver weg van die "boze" overheid die blijkbaar toch overal spioneert en zelfs geïnteresseerd is in wat CUFI uitspookt in zijn slaapkamer.
Als ge nog moet aantonen dat microchips draadloos energie kunnen oogsten, dan loopt ge gewoon achter.
Niet mee zijn met den tijd, maakt niet dat de ander iets verzint he.
Oud 14 juni 2024, 14:08   #182
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CUFI wordt zo stilaan een bron van vermaak op dit forum. Ik begin zelfs te vermoeden dat hij gewoon een rolletje speelt. Maar het blijft wel leuk al die knotsgekke theorieën te lezen.

In de veronderstelling dat ik iemand zou zijn die met zulke verhaaltjes meegaat, dan zou ik al lang het besluit hebben genomen om me eraan te onttrekken en ergens ver weg in het Oeralgebergte te wonen. Een hutje neerplanten aan de Sob, ver weg van die "boze" overheid die blijkbaar toch overal spioneert en zelfs geïnteresseerd is in wat CUFI uitspookt in zijn slaapkamer.
Ja, volgens dat hij hopeloos paranoïde is, en denkt dat iedereen hem overal volgt, heeft hij er precies wel geen probleem mee heelder dagen op internet zijn wacko theorieën te posten.
Dan luistert de Overheid plots niet meer mee?
Oud 14 juni 2024, 14:09   #183
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar geen enkel verband heeft met de bewering die u uitte, nl. dat "men" - wie is dat dan eigenlijk? - meeluistert, ook al is de batterij van je smartphone leeg.
Ja ze kunnen u nog steeds afluisteren als uw batterij plat is.
https://www.itworldcanada.com/post/e...le-researchers

Google het eens uit voor ge uw vooringenomenheid als waarheid wilt verkopen.
Oud 14 juni 2024, 14:10   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Geloof het of niet, en ik zou daarin uw eigen overheid niet teveel vrezen maar anderen.

Als ze al via usb kabels spyware installeren zonder dat ge het ooit geweten hebt...
Straks ga je nog ontkennen dat Tick Tock een spionage tool is?
Wat zouden die anderen wel te vrezen hebben? Als ik naar een TikTok-filmpje als onderstaande kijk, wat gebeurt er dan wel in Peking? Gaan daar alle alarmbellen af en schalt het door de luidsprekers "Alarm! Alarm! Jan van den Berghe kijkt naar TikTok! Zet alle spionagesoftware aan!" En wat bespioneren ze dan bij mij?

https://www.tiktok.com/@the.intel.pu...37557304724779
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 14:10   #185
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon onwaar. Punt. Het aantal digitale verrichtingen blijft toenemen. Op alle vlakken. Pinnen, digitale overschrijvingen, contactloos betalen, Payconiq, enzovoort. De cijfers spreken uw "winkelier die het mij vertelt" - altijd grappig dat u afkomt met zulke 'getuigenissen', ook vroeger al - volkomen tegen.

https://febelfin.be/nl/pers/digitali...blijft-groeien

Reeds in 2022 merkte de Nationale Bank van België het volgende op:

"Nieuwe cijfers van de Nationale Bank van België (NBB) tonen aan dat er in België meer cash in omloop is dan ooit tevoren. Eind vorig jaar ging het om een bedrag van 48,8 miljard euro, bijna een verdubbeling tegenover dezelfde periode tien jaar geleden. Voor iedere Belg is zo gemiddeld 4.200 euro aan munten of bankbiljetten in omloop.

Nochtans voorspellen experts al sedert het begin van de eeuw dat contant geld snel zou verdwijnen, zijn er vandaag meer mogelijkheden dan ooit om elektronisch betalen en zijn sinds 2011 de helft van de bankautomaten uit het straatbeeld verdwenen."

(De Morgen)

De NBB geeft hiervoor verschillende redenen, maar vergeet een belangrijke: mensen willen de controle over hun centen behouden en hun uitgaven in de hand houden. Bovendien is er ook een factor van privacy: heel wat mensen willen niet dat de banken (of bedrijven en anderen...) weten wat ze al dan niet kopen, enz enz. En terecht, daar heeft ook niemand zaken mee. Nochtans is dat gemakkelijk op te sporen als men met de kaart betaalt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2024 om 14:20.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 14:13   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ze kunnen u nog steeds afluisteren als uw batterij plat is.
https://www.itworldcanada.com/post/e...le-researchers

Google het eens uit voor ge uw vooringenomenheid als waarheid wilt verkopen.
Artikel uit 2014 waaruit, zeker naar het einde blijkt, dat het misschien wel mogelijk is... We zijn tien jaar verder. Zijn er ondertussen bewijzen dat het inderdaad zo is? Dat de software en hardware in onze smartphones zit?
Oud 14 juni 2024, 14:13   #187
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zouden die anderen wel te vrezen hebben? Als ik naar een TikTok-filmpje als onderstaande kijk, wat gebeurt er dan wel in Peking? Gaan daar alle alarmbellen af en schalt het door de luidsprekers "Alarm! Alarm! Jan van den Berghe kijkt naar TikTok! Zet alle spionagesoftware aan!" En wat bespioneren ze dan bij mij?

https://www.tiktok.com/@the.intel.pu...37557304724779
Ik ga die link niet openen.

Het gaat erover dat ze wel degelijk spioneren en op een grotere schaal dan wat gij nu al wappie noemt.
Oud 14 juni 2024, 14:14   #188
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artikel uit 2014 waaruit, zeker naar het einde blijkt, dat het misschien wel mogelijk is... We zijn tien jaar verder. Zijn er ondertussen bewijzen dat het inderdaad zo is? Dat de software en hardware in onze smartphones zit?
Het punt is dat microchips al draadloos van energie voorzien kunnen worden door uw wifi box in de kamer.
Dus het is perfect technisch mogelijk u af te luisteren zonder dat het toestel zelf nog energie heeft.
Oud 14 juni 2024, 14:15   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Best wel grappig al die complotpraat. En dan maar cash geld verdedigen, omdat de overheid anders zou weten waaraan u uw geld besteedt. Hoe haalt u ook alweer dat baar geld binnen? Hebt u al afstand gedaan van uw smartphone? Heel uw huis gescand naar mogelijk afluisterapparatuur of verborgen camera's? U leeft ook in permanent wantrouwen tegenover uw buren?

De meeste mensen gaan gelukkig niet mee in dergelijk paranoïde gedrag.
De BOM wetgeving is een complottheorie? Paranoia?

Ernstig blijven he Jan.

Trouwens, over cashgeld heb ik niet/nooit gesproken.
Oud 14 juni 2024, 14:15   #190
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik heb gewoon den eersten besten link genomen die u aantoonde dat microchips zonder batterij kunnen werken.
Dus je pakt de eerste de beste link, en leidt daar dan allerlei verregaande conclusies uit af.
Dat is toch wel flauw.
Het klopt overigens niet dat zij zonder batterij werken, wel hebben ze heel weinig batterijkracht nodig, waar het dus te weinig is om het scherm nog te doen werken, kunnen zij wel nog opereren, maar als je die batterij eruit zou halen, zou het wel niet verder kunnen werken.

Citaat:
Zonne-energie: Sommige microchips zijn uitgerust met kleine zonnecellen die energie uit licht halen, zelfs binnenshuis.
Sommige --> ALLE, al jaren, in elk toestel aanwezig.
Dat is dus CUFI talk.
Een beetje zoals: er is ooit een zwarte Albino gezien --> alle zwarten zijn albino's.
Oud 14 juni 2024, 14:15   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Reeds in 2022 merkte de Nationale Bank het volgende op:

[i]"Nieuwe cijfers van de Nationale Bank van België (NBB) tonen aan dat er in België meer cash in omloop is dan ooit tevoren. Eind vorig jaar ging het om een bedrag van 48,8 miljard euro, bijna een verdubbeling tegenover dezelfde periode tien jaar geleden. Voor iedere Belg is zo gemiddeld 4.200 euro aan munten of bankbiljetten in omloop.

Nochtans voorspellen experts al sedert het begin van de eeuw dat contant geld snel zou verdwijnen, zijn er vandaag meer mogelijkheden dan ooit om elektronisch betalen en zijn sinds 2011 de helft van de bankautomaten uit het straatbeeld verdwenen."

(De Morgen)

De NBB geeft hiervoor verschillende redenen, maar vergeet een belangrijke: mensen willen de controle over hun centen behouden en hun uitgaven in de hand houden. Bovendien is er ook een factor van privacy: heel wat mensen willen ook niet altijd dat de banken (en anderen...) weten wat ze al dan niet kopen, enz enz. En terecht. En dat is gemakkelijk op te sporen als men met de kaart betaalt. En
Dat laatste vindt u allemaal uit. Voor het overige staat die bevinding van de NBB helemaal niet in tegenspraak met wat ik eerder schreef en eveneens op statistisch materiaal is gebaseerd: elektronisch betaalverkeer blijft maar toenemen.
Oud 14 juni 2024, 14:16   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De BOM wetgeving is een complottheorie? Paranoia?

Ernstig blijven he Jan.

Trouwens, over cashgeld heb ik niet/nooit gesproken.
Ik gaf de verwijzing naar de wet en vroeg u een artikel eruit te lezen. Deed u dat ondertussen?

Ernstig blijven, Xenophon.
Oud 14 juni 2024, 14:16   #193
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Het punt is dat microchips al draadloos van energie voorzien kunnen worden door uw wifi box in de kamer.
Dus het is perfect technisch mogelijk u af te luisteren zonder dat het toestel zelf nog energie heeft.
Ergens in een laboratorium is iemand er onder extreme omstandigheden in geslaagd om --> Iedereen moet opletten, want het is al jaren dagelijkse kost dat bij u thuis...
Oud 14 juni 2024, 14:16   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het punt is dat u volledig in de wereld van de veronderstellingen zit. Nergens blijkt dat deze hardware en software in onze smartphones zit. Anders, graag de keiharde bewijzen.
Oud 14 juni 2024, 14:17   #195
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ergens in een laboratorium is iemand er onder extreme omstandigheden in geslaagd om --> Iedereen moet opletten, want het is al jaren dagelijkse kost dat bij u thuis...
Ja van iemand die denkt dat microchips energie door gedachtengolven krijgen, ga ik ook niet teveel verwachten.

Lach er maar mee, maar het is ook uw privacy die geschonden wordt.
Oud 14 juni 2024, 14:18   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat erover dat ze wel degelijk spioneren en op een grotere schaal dan wat gij nu al wappie noemt.
Dan hoor ik graag wat er bij u als gewone burger dan wel "gespioneerd" wordt als u eens een TikTok-filmpje opent. U bent er blijkbaar doodbenauwd van, terwijl u eerder schreef niets te vrezen... Of hoe u weer eens verstrikt geraakt in uw eigen tegenspraak.
Oud 14 juni 2024, 14:18   #197
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat betreft GSM's en het traceren etc ervan, zelf als jij denkt dat ze afstaan, zijn ze nog perfect te volgen. Ik heb ook die bevestiging ooit gehad van een flik die oa met dit soort zaken bezig was.

Ik zeg niet meeluisteren, er moet natuurlijk altijd wel een minimum aan power beschikbaar zijn om uw microfoon/speaker te laten werken en de data door te sturen. (die power kan wel aanwezig zijn in sommige chips. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 14:19   #198
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat u volledig in de wereld van de veronderstellingen zit. Nergens blijkt dat deze hardware en software in onze smartphones zit. Anders, graag de keiharde bewijzen.
Ge kunt niet voorzichtig genoeg zijn Jan.
Oud 14 juni 2024, 14:19   #199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gaf de verwijzing naar de wet en vroeg u een artikel eruit te lezen. Deed u dat ondertussen?

Ernstig blijven, Xenophon.
Ik weet niet wat je wil bewijzen met een bepaald wetsartikel aan te duiden?

Ik heb rechtszaken genoeg gehad waarin de BOM-wetgeving gebruikt en of misbruikt werd. Als je denkt dat ik me die rechtszaken en de soms daarop volgende gevangenisstraffen heb ingebeeld, ja, dan stoppen we beter.
Wat we hierbij dan ook zullen doen.
Oud 14 juni 2024, 14:20   #200
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hoor ik graag wat er bij u als gewone burger dan wel "gespioneerd" wordt als u eens een TikTok-filmpje opent. U bent er blijkbaar doodbenauwd van, terwijl u eerder schreef niets te vrezen... Of hoe u weer eens verstrikt geraakt in uw eigen tegenspraak.
een christen die zich niet bewust is van TikTok? Ik vraag mij af over wat ze in uw gemeenschap dan allemaal praten?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be