![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#182 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#183 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik vraag me trouwens af waarom je dan eigenlijk over die masters aan het zagen was in de eerste plaats, als het diploma volgens jou toch niet belangrijk blijkt. btw, den HIK bestaat niet meer als dusdanig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#185 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#187 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#188 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Wat doen ze nu met die miljoenen?
|
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
ik volg een licentiaatsopleiding, wat dus binnenkort master zal heten. sinds 2 jaar is men begonnen met een programma van studieduurverkorting. dit wil zeggen dat studenten met een graduaatsopleiding zich bij ons kunnen inschrijven om op 2 jaar master te worden. ze volgen eerst een overgangsjaar. hier volgen ze vakken die wij in 2de kan en 1e lic krijgen, welliswaar soms in aangepaste versie. daarna volgen zij 2de lic samen met de andere studenten. hierop kwam veel protest van de studenten. hun 3-jaar graduaat is namelijk veel makkelijker dan onze 2-jaar kandidatuur. bovendien moeten zij heel wat moeilijke vakken van eerste lic niet afleggen. kwam daar bovenop dat ze heel wat basisbegrippen niet kennen. wij vreesden dan ook voor het niveau. wat blijkt nu? het slaagpercentage van die studenten ligt op 20%, zo werd ons op de academische raad meegedeeld. op de vraag wat ze hier aan gingen doen antwoordde men kort: niets. 'ze hebben een verkeerde studie-attitude en vaak onvoldoende voorkennis'. scholen zijn echt niet geneigd om op vlak van kwaliteit in te boeten. bovendien staat kwaliteitscontrole centraal in heel de bama-hervorming, zoals ik al tot in den treure herhaald heb. |
|
![]() |
![]() |
#192 |
Parlementslid
|
![]() Jep, bij ons bestaat dat ook, de brugklassen, mensen die van het graduaat Ing willen doen. De slaagcijfer ligt laag, maar diegene die slagen hebben toch een paar 'buisvakken' niet moeten volgen. En het ligt grotendeels aan het onderschatten van de studie, zoals je eerder aangaf.
|
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#194 |
Parlementslid
|
![]() Benijden doe ik ze ook niet. Ze doen er al een jaar langer over dan ik (normaal gezien toch
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ook ik ben ingenieur en toch moest ik mijn licenciaatsdiploma laten vertalen in engeland door een erkend bureau
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#198 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ps : "industrial engineer" verstaan ze overal wel zeker ? Laatst gewijzigd door lustige lezer : 9 januari 2005 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#200 | |