![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het risico dat er later iets mee gebeurd is dan ook uitzonderlijk klein, tenzij je er doorheen boort ofzo. Maar dat kan je de vloerverwarming niet verwijten. Met radiatoren heb je overigens hetzelfde risico. Die leidingen lopen ook vaak door de chape en zijn nadien ook nog amper te bereiken. Al zijn die meestal wel een heel eind minder lang natuurlijk.
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's een vraag die je aan de architect moet stellen. En anders aan de installateur.
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan ik begrijpen, stomme vraag.
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar omdat ik nog maar in de verkennende fase zit komt er momenteel nog geen architect aan te pas. En kan ik het hem ook niet vragen. En naar wat ik hier lees, is Reservespeler een installateur of werkt hij voor eentje. Vandaar mijn vraag aan hem. Voor alle duidelijkheid: ik ben momenteel bezig na te kijken of het voor ons haalbaar is onze huidige woning te verkopen en met dat geld een nieuwe bouwgrond te kopen en daar een nieuwe woning op te zetten. Meer niet. Voorlopig toch niet. Omdat ik geen flauw idee heb wat een nieuwbouw tegenwoordig kost ben ik nu bezig met daar wat info over op te zoeken. Volgende week heb ik bv een afspraak met een vriend/aannemer en met een installateur van warmtepompen/zonnepanelen/ventilatie... Kwestie van wat richtprijzen of offertes op basis van mijn laatste schets te krijgen. Dan moet er nog een schatter/makelaars komen om de waarde van mijn huidge woning te bepalen en als dan de rekening nog altijd klopt (en enkel en alleen dan) wordt er richting een architect gekeken en gaan de plannen van start. Maar bij die architect ga ik wel binnenstappen met al ver gevorderde schetsen. En daar ben ik nu mee bezig.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 januari 2025 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand ervaringen met of kennis over het storten van een kelder?
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, als je de warmte efficiënt wilt gebruiken, moet je een mastodont als warmtewisselaar installeren. De kleinere, gebruikelijke type's, die worden goedgekeurd door de overheid, laten nog veel warmte verloren gaan. Je kunt dat meten aan de lucht die naar buiten gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem gewoon een goede aannemer he.
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat zo'n toestellen nog veel warmte verloren laten gaan. Ik kom in veel woningen waar de mensen de ventilatie gewoon uitschakelen, 'en op de goede oude manier verluchten. Vaak stel ik ook vast dat in nieuwbouwwoningen de vochtigheidsgraad veel te hoog is, dit ondanks het ventilatiesysteem. Een airco kan dan een oplossing bieden. Het gebeurt dat wij meerdere airco's mogen plaatsen, wij werken dan met twee personen, de ene installeert, de andere doet de aansluitingen en start de toestellen op. Wij beginnen dan gewoonlijk in de keuken of in de living, jongens als je dan ziet hoeveel water er uit de lucht gehaald wordt ... Bij het opstarten van een airco laten wij steeds eerst ontvochtigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20250110_97265048
Art. over verwarmen woning. Heb ooit samengewerkt met Ben! |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rare redenering als je het mij vraagt. Wie vroeg hier, op dit politiek forum, hulp toen hij de privacy van zijn dochter wou schenden? Dat mag wel maar een vraag ove kelders... ho maar!!! Trouwens: als het onderwerp "gegoten kelder" toch 'zoiets simpel' is: vertel me dan eens Cufi: met welke prijs ga ik ongeveer rekening moeten houden voor een kelder van pakweg 5m op 10m, 2,5 diep, niet geisoleerd, zonder binnenmuren, incl grondwerken en afvoer grond, excl btw. Dank. Citaat:
Wat is er mis met hier eventjes te vragen of er mss mensen zijn die recentelijk nog met dat onderwerp te maken hebben gehad? Je komt hier 1 keer in deze draad en dan nog om te vertellen wat ik wel en niet mag vragen... Blijf je dan niet gewoon beter weg? Nogmaals dank.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 januari 2025 om 10:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat C ook nog kon bij nieuwbouw maar de regels zijn me niet volledig duidelijk moet ik toegeven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De woning zou achteraan 2 grote schuiframen krijgen (ik weet natuurlijk nog niet of dat O,W,Z of N gaat zijn) maar ik heb geen zin om daar gigantische zonweringen aan te hangen. De andere ramen krijgen rolluiken.
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zou hem in elk gevallen niet vullen, als ge een goeie droge hebt. ideale onderduik ding voor als de ruski's komen. als het is om hem zelf te gieten. Behalve het feit dat ge dan om te beginnen uw grondwater goed onder controle moet hebben, en dat het niet goedkoop is, ken ik daar niet veel van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lastig he
![]() Ja pak u maar een goede aannemer. Bespaar uzelf de moeite.
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin maar zelf aan de bekisting te maken en uitgraven van uw zelfgemaakte kelder, betonijzer vlechten. en dan met zo een betonmeuleke uwen beton gieten, .... daar ga volk naar komen kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen huis van doen meer, ik huur chalets, hotels, bemeubelde appartementen en reis Europa rond met een mobilhome. Geen stress. In deze tijd is kopen en of bouwen een zeer groot risico, beter mobiel zijn om van de zever die komt weg te kunnen.
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 13 januari 2025 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga niet zelf een kelder maken. Citaat:
En uw adres? Waar staat dat? En chalets en hotels huren... kost dat geen geld? Citaat:
En wanneer?
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft er nu die bekistingen liggen, de klemmen,... Ik ken niemand die daar zelf aan begonnen is. Ik vroeg me alleen maar af wat dat tegenwoordig kost maar dan komt Cufi van zijn oren maken dat ik zoiets niet mag vragen en begint hij zijn zwerversbestaan te bestoefen. Ben ik ook niks mee...
![]() |