Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2005, 17:44   #181
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
toch wel eigenaardig dat 99% van de hedendaagse terroristen geloven in wat er in de Koran staat.
Kun je dat bewijzen?
Als je me ook even de precieze definitie van terrorist wil geven zou dat ook handig zijn.
Panther is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2005, 17:54   #182
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Volgend vers in de Koran is heel duidelijk en ondubbelzinnig en onmogelijk voor interpretatie vatbaar en de inhoud kan perfect begrepen worden zonder kennis van enige context:

[size=2]De Tafel[/size][size=2] :

[/size] [size=2]17. Voorzeker, zij lasteren God die zeggen: "De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah." Zeg: "Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, teniet wil doen?" Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daartussen is. Hij schept wat Hij wil en Allah heeft macht over alle dingen.

[/size]Volgens degenen die geloven dat de Koran het woord van God is zijn wij christenen godslasteraars. Hoe kan je nu in vrede leven met iemand die jou een godslasteraar noemt?

Mohammed demoniseert hiermee ALLE christenen!!!
Jouw conclusie is zever.
Hoe zit het nu eigenlijk volgens christenen: Is jezus nu God? Of zoon van God?
Kan je aangeven waar in de bijbel te vinden is dat Jezus zoon van God zou zijn?
Oud 12 februari 2005, 17:56   #183
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
idd met moslim fundamentalisten toch geen discussie mogelijk.
Jawel, het staat in de Koran.

Ooit eens gediscussieerd met bv. een christen fundamentalist?
Oud 12 februari 2005, 18:29   #184
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Raven
Schieten in open doel.

Jouw mening is maar half zoveel waard als de mijne. Om louter een woord tegen woord situatie te verkrijgen, moet jij al je zus of je moeder optrommelen in het Islamitische recht.

Ik vind het overigens vrij opmerkelijk dat jouw man of (indien je niet uitgehuwelijkt bent, je vader) je op internet laat surfen. Al bestond internet in de tijd van de profeet nog niet, en kunnen we dus geen letterlijk gebod vernemen uit de Qur'an, toch denk ik dat, in de geest dat van Islam, je beter niet op het net komt. Een kind laat je toch ook niet zomaar op internet rondsurfen.
In de geest van de Islam schakel je het negatief gebruik van internet uit en maak je er voor de rest ten volste gebruik van op een nuttige en leerrijke manier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Mijn vader weet dat ik surf, ik vertel hem ook al de onzin die je hier verkoopt.
Jij laat hem lachen

Raven zijn bevooroordelende en stereotyperende hersenen verwachten zo'n geweldig leuk antwoord niet van een moslima. Hij zal er niet meer aan uit kunnen.
Doe zo voort hoor Ashrawi; Dat het probleem aan Raven(s hersenen) ligt, weten we ondertussen al.
Oud 12 februari 2005, 22:09   #185
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther
Jawel, het staat in de Koran.

Ooit eens gediscussieerd met bv. een christen fundamentalist?
Ochottekes ze zijn daar weer met hun koran zonder voelen ze zich naakt en hulpeloos.

waarom moet ik praten met een christen fundametalist, die plaats ik in hetzelfde kastje als de moslim fundis.weer die bekrompen voorspelbare vergelijking, Die krijgen ook kritiek geloof me vrij en terecht.

Eigenlijk moeten de leiders van de EU gestraft worden voor wat ze aangericht hebben de laatste jaren hier in europa, want zij hebben geen besef dat door hun lakse houden Europa gedoemd is te verdwijnen.
Zij hebben de ondergang van een welstellend EU op hun geweten.
Het enige wat nu nog zal komen is een triestige volksopstand met alles erop en eraan.

Ozy's here i come : only 1 % muslims over there and they do not like them also mate .
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 17:44   #186
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ochottekes ze zijn daar weer met hun koran zonder voelen ze zich naakt en hulpeloos.

waarom moet ik praten met een christen fundametalist, die plaats ik in hetzelfde kastje als de moslim fundis.weer die bekrompen voorspelbare vergelijking, Die krijgen ook kritiek geloof me vrij en terecht.
Ik heb je nog nooit kritiek op Christen-fundis horen geven. Begin maar...

Citaat:
Eigenlijk moeten de leiders van de EU gestraft worden voor wat ze aangericht hebben de laatste jaren hier in europa, want zij hebben geen besef dat door hun lakse houden Europa gedoemd is te verdwijnen.
Als het economisch slecht gaat is het de schuld van de moslims/joden. Niet omdat het produceren van dingen in China (e.d. landen) goedkoper is en omdat de de mensen hier geen cent van hun loon willen inleveren, of omdat de vakbonden teveel macht hebben.

Nee, tuurlijk niet het waren de moslims. Als zij weggaan wordt alles weer beter.

In verschillende Noord-Brabanste (weinig allcohtonen)dorpen maken jongeren de kust onveilig(geen link tussen de dorpen), komop laten we alle mensen uit Noord-Brabant naar Afrika sturen dan wordt de wereld weer een betere plaats.

Kan je echt niet verder kijken dan je neus lang is???!

Laatst gewijzigd door sinan123 : 13 februari 2005 om 17:44.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 18:21   #187
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ik heb je nog nooit kritiek op Christen-fundis horen geven. Begin maar...
Beter luisteren, dan hoor je zelfs kritiek op heel gematigde geven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 22:29   #188
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zij hebben de ondergang van een welstellend EU op hun geweten.
Het enige wat nu nog zal komen is een triestige volksopstand met alles erop en eraan.

Ozy's here i come : only 1 % muslims over there and they do not like them also mate .
euhmzzz dit is wel het toppunt, wie komt hier altijd op te proppen met de Koran om moslims in een totaal slecht daglicht te stellen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 22:38   #189
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw conclusie is zever.
uit het Evangelie volgens Johannes, Hoofdstuk 10 :

Geloof en ongeloof

[22] Toen werd in Jeruzalem het feest van de tempelwijding gevierd. Het was winter, [23] en Jezus liep op en neer in de tempel, in de Zuilengang van Salomo.

[24] De Joden kwamen om Hem heen staan en zeiden: ‘Hoe lang laat U ons nog in het onzekere? Als U de Messias bent, zeg het ons dan ronduit.’

[25] Jezus antwoordde: ‘Dat heb Ik al gedaan, maar u wilt niet geloven: de daden die Ik namens mijn Vader verricht, getuigen van Mij. [26] Maar omdat u niet tot mijn schapen behoort, wilt u niet geloven. [27] Mijn schapen luisteren naar mijn stem; Ik ken ze en ze volgen Mij. [28] Ik geef hun eeuwig leven: nooit zullen ze verloren gaan, niemand zal ze aan mijn hand ontrukken. [29] Want wat mijn Vader Mij heeft toevertrouwd, gaat alles te boven: niemand kan het ontrukken aan de hand van mijn Vader! [30]
[size=4]Ik en de Vader, Wij zijn één[/size].’

[31] Weer scheelde het niet veel of de Joden hadden Hem gestenigd.

[32] Hierop zei Jezus: ‘Zoveel daden heb Ik u te zien gegeven, weldaden die van de Vader kwamen; om welke daarvan wilt u Mij stenigen?’

[33] De Joden antwoordden: ‘Niet om een weldaad willen we U stenigen, maar wegens godslastering. Want hoewel U maar een mens bent, geeft U zich voor God uit.’

[34] Jezus hernam: ‘Staat er niet in uw wet geschreven: Ik heb gezegd: jullie zijn goden? [35] Als dus de wet degenen tot wie dit woord gericht wordt, goden noemt – en de Schrift is onaantastbaar – [36] met welk recht bestempelt u dan degene die de Vader heeft uitverkoren en naar de wereld heeft gezonden, als een godslasteraar omdat Hij zich Zoon van God noemt? [37] Als Ik de daden van mijn Vader niet verricht, hoeft u niet in Mij te geloven. [38] Maar als Ik ze wel verricht, dan zou u, ook als u niet gelooft in Mij, toch moeten geloven op grond van die daden, zodat u eindelijk en voorgoed gaat erkennen dat de Vader in Mij is en Ik in de Vader ben.’

[39] Weer hadden ze Hem toen willen grijpen, maar Hij wist uit hun handen te blijven.

[40] Hij keerde terug naar de plaats aan de overkant van de Jordaan waar Johannes indertijd gedoopt had en daar bleef Hij. [41] Velen kwamen naar Hem toe. Ze zeiden: ‘Johannes heeft dan wel geen enkel teken verricht, maar alles wat hij over deze man heeft gezegd, was waar.’ [42] En velen kwamen daar tot geloof in Hem.

http://www.willibrordbijbel.nl/?p=page&i=66613,66633

Mohammed in Sein Koran:

[size=2][size=3]17. Voorzeker, [/size][size=3]zij lasteren God[/size][size=3] die zeggen: "[/size][size=3]De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah[/size][size=3]."[/size]

[/size]Mohammed beledigt dus alle christenen in zijn Koran. Hij beschuldigt alle christenen van godslasteraars te zijn. Meer nog, volgens Mohammed is Jezus zelf een godslasteraar.

Laatst gewijzigd door Wreker : 13 februari 2005 om 22:50.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 16:27   #190
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
euhmzzz dit is wel het toppunt, wie komt hier altijd op te proppen met de Koran om moslims in een totaal slecht daglicht te stellen ?
koran of niet zowieso komen "ze" in het slechte daglicht
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 19:05   #191
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
uit het Evangelie volgens Johannes, Hoofdstuk 10 :

Geloof en ongeloof

[22] Toen werd in Jeruzalem het feest van de tempelwijding gevierd. Het was winter, [23] en Jezus liep op en neer in de tempel, in de Zuilengang van Salomo.

[24] De Joden kwamen om Hem heen staan en zeiden: ‘Hoe lang laat U ons nog in het onzekere? Als U de Messias bent, zeg het ons dan ronduit.’

[25] Jezus antwoordde: ‘Dat heb Ik al gedaan, maar u wilt niet geloven: de daden die Ik namens mijn Vader verricht, getuigen van Mij. [26] Maar omdat u niet tot mijn schapen behoort, wilt u niet geloven. [27] Mijn schapen luisteren naar mijn stem; Ik ken ze en ze volgen Mij. [28] Ik geef hun eeuwig leven: nooit zullen ze verloren gaan, niemand zal ze aan mijn hand ontrukken. [29] Want wat mijn Vader Mij heeft toevertrouwd, gaat alles te boven: niemand kan het ontrukken aan de hand van mijn Vader! [30]
[size=4]Ik en de Vader, Wij zijn één[/size].’

[31] Weer scheelde het niet veel of de Joden hadden Hem gestenigd.

[32] Hierop zei Jezus: ‘Zoveel daden heb Ik u te zien gegeven, weldaden die van de Vader kwamen; om welke daarvan wilt u Mij stenigen?’

[33] De Joden antwoordden: ‘Niet om een weldaad willen we U stenigen, maar wegens godslastering. Want hoewel U maar een mens bent, geeft U zich voor God uit.’

[34] Jezus hernam: ‘Staat er niet in uw wet geschreven: Ik heb gezegd: jullie zijn goden? [35] Als dus de wet degenen tot wie dit woord gericht wordt, goden noemt – en de Schrift is onaantastbaar – [36] met welk recht bestempelt u dan degene die de Vader heeft uitverkoren en naar de wereld heeft gezonden, als een godslasteraar omdat Hij zich Zoon van God noemt? [37] Als Ik de daden van mijn Vader niet verricht, hoeft u niet in Mij te geloven. [38] Maar als Ik ze wel verricht, dan zou u, ook als u niet gelooft in Mij, toch moeten geloven op grond van die daden, zodat u eindelijk en voorgoed gaat erkennen dat de Vader in Mij is en Ik in de Vader ben.’

[39] Weer hadden ze Hem toen willen grijpen, maar Hij wist uit hun handen te blijven.

[40] Hij keerde terug naar de plaats aan de overkant van de Jordaan waar Johannes indertijd gedoopt had en daar bleef Hij. [41] Velen kwamen naar Hem toe. Ze zeiden: ‘Johannes heeft dan wel geen enkel teken verricht, maar alles wat hij over deze man heeft gezegd, was waar.’ [42] En velen kwamen daar tot geloof in Hem.

http://www.willibrordbijbel.nl/?p=page&i=66613,66633

Mohammed in Sein Koran:

[size=2][size=3]17. Voorzeker, [/size][size=3]zij lasteren God[/size][size=3] die zeggen: "[/size][size=3]De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah[/size][size=3]."[/size]

[/size]Mohammed beledigt dus alle christenen in zijn Koran. Hij beschuldigt alle christenen van godslasteraars te zijn. Meer nog, volgens Mohammed is Jezus zelf een godslasteraar.
- "Wij zijn één" wil niet perse zeggen dat het om 1 persoon gaat.

- Ik lees hier meerdere malen: "mijn vader", en aangezien jezus mannelijk is zegt de logica dat volgens deze zinnen Jezus de zoon is van die vader.

Wat concludeer ik hier uit: Jezus is niet gelijk aan 'de vader' ( ik neem aan dat hiermee God wordt bedoeld), dus de Koranvers wordt bevestigd: Jezus is niet gelijk aan God, wie dit wel beweert lastert God.

Waar Mohammed zijn voorganger Jezus beschuldigt van godslaster mag je me wel eens laten zien. Wat wel blijkt, is dat de joden blijkbaar Jezus als godslasteraar zien en willen stenigen, maar dat zijn geen moslims, dus niks aan de hand: waarom je in die zin 'godslastering' in het rood hebt gezet is mij ook een raadsel.
Oud 14 februari 2005, 19:28   #192
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Mijn vader weet dat ik surf, ik vertel hem ook al de onzin die je hier verkoopt.
Jij laat hem lachen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abu Said Al-Khudri

Allah's apostel verliet de Musalla. Toen passeerde hij de vrouwen en zei: "Oh vrouwen! Toon gewilligheid (aan Allah), want ik heb gezien dat de meerderheid van de helbewoners jullie (de vrouwen) zijn. "Waarom, oh Allah's apostel?" Hij antwoordde: Omdat jullie vaak vloeken en ondankbaar zijn aan jullie mannen. Ik heb nog niemand zo inferieur in intelligentie & religie gezien als jullie. Zelfs de meest voorzichtige man kan door jullie vergiftigd (in geloof) worden.

De vrouwen vroegen: "Oh allah's apostel? Wat is er inferieur aan ons intellect en geloof?" Hij antwoordde: "Is het niet vanzelfsprekend dat de redevoering van 2 vrouwen gelijkwaardig is aan dat van 1 man?" De vrouwen antwoordde bevestigend. De profeet ging verder: "Dit is haar achtergesteldheid in intellect. Is het niet waar dat vrouwen noch vasten noch bidden tijdens hun menstruaties?" De vrouwen antwoordden bevestigend. Hij antwoordde: "Dit is haar achtergesteldheid in geloof"
Uw "bijdragen" op dit forum kunnen dus eerder worden toegeschreven aan geslacht, dan aan onIslamitische bedoelingen.
Oud 14 februari 2005, 21:25   #193
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- "Wij zijn één" wil niet perse zeggen dat het om 1 persoon gaat.

- Ik lees hier meerdere malen: "mijn vader", en aangezien jezus mannelijk is zegt de logica dat volgens deze zinnen Jezus de zoon is van die vader.

Wat concludeer ik hier uit: Jezus is niet gelijk aan 'de vader' ( ik neem aan dat hiermee God wordt bedoeld), dus de Koranvers wordt bevestigd: Jezus is niet gelijk aan God, wie dit wel beweert lastert God.

Waar Mohammed zijn voorganger Jezus beschuldigt van godslaster mag je me wel eens laten zien. Wat wel blijkt, is dat de joden blijkbaar Jezus als godslasteraar zien en willen stenigen, maar dat zijn geen moslims, dus niks aan de hand: waarom je in die zin 'godslastering' in het rood hebt gezet is mij ook een raadsel.
De Joden beschuldigen Jezus van godslastering omdat hij zich uitgeeft voor god en Jezus spreekt hen daarin niet tegen:

Godslastering staat in het rood omdat zowel Joden als moslims dit voor hetzelfde gebruiken. De Joden geloofden ook dat er maar één God was. Jezus spreekt het niet tegen dat hij zichzelf (een) god noemt. Aangezien er volgens de Joden (en Jezus was een Jood) maar één god bestaat, kan het niet anders dan dat Jezus zich vereenzelvigt met God. Hij zegt : ik ben God.

In Marcus, het oudste van de evangeliën staat het ook nog eens dat Jezus zich zoon van God noemt en hij wordt erom door het Sanhedrin ter dood veroordeeld:

Uit het evangelie volgens Marcus, Hoofdstuk 10:

[55] De hogepriesters en heel het Sanhedrin zochten getuigenissen tegen Jezus om Hem ter dood te kunnen brengen, maar ze vonden niets. [56]

[57] Ook stonden er enkelen tegen Hem op met de valse verklaring: [58]‘We hebben Hem horen zeggen: “Ik zal deze door mensenhanden gemaakte tempel afbreken en in drie dagen een andere opbouwen, die niet door mensenhanden gemaakt is.” ’
[59] Maar zelfs dit getuigenis was niet afdoende.

[60] De hogepriester trad naar voren en stelde Jezus de vraag: ‘U antwoordt niets? Wat brengen ze wel niet tegen U in!’

[61] Maar Hij bleef zwijgen en antwoordde niets. Weer stelde de hogepriester Hem een vraag en zei tegen Hem: ‘Bent u de Messias, de Zoon van de Gezegende?’

[62] Jezus zei: ‘Ja, dat ben Ik, en u zult de Mensenzoon zien, gezeten aan de rechterhand van de Macht en komend op de wolken van de hemel.’

[63] De hogepriester scheurde zijn kleren en zei: ‘Waarvoor hebben we nog getuigen nodig? [64] U hebt de godslastering gehoord. Wat vindt u?’ Allen oordeelden dat Hij de doodstraf verdiend had.

[65] Sommigen begonnen Hem te bespuwen, deden Hem een blinddoek voor, sloegen Hem dan en zeiden: ‘Profeteer nu eens!’ De knechten gaven Hem een afranseling. Want velen legden wel een valse verklaring tegen Hem af, maar hun getuigenissen waren niet afdoende. ‘We hebben Hem horen zeggen: “Ik zal deze door mensenhanden gemaakte tempel afbreken en in drie dagen een andere opbouwen, die niet door mensenhanden gemaakt is.” ’

Laatst gewijzigd door Wreker : 14 februari 2005 om 21:25.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 20:52   #194
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw conclusie is zever.

Jezus is geen zoon van God, nooit geweest.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 00:12   #195
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Jezus is geen zoon van God, nooit geweest.
Zijn we niet allen kinderen Gods?
Waarom zou hij het dan niet zijn ?
Oud 16 februari 2005, 00:40   #196
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
koran of niet zowieso komen "ze" in het slechte daglicht
dankjewel voor de bevestiging M.V.B.
Oud 16 februari 2005, 00:43   #197
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zijn we niet allen kinderen Gods?
Waarom zou hij het dan niet zijn ?
misschien omdat , volgens de bij mijn weten laatste 'wetenschappelijke' visie , die jesus slechts een lid was van een zeer tyranieke, fundmentalistische groepering die zich zeer gewelddadig tegen de Romeinse bezetting verzette ?
Oud 16 februari 2005, 00:51   #198
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien omdat , volgens de bij mijn weten laatste 'wetenschappelijke' visie , die jesus slechts een lid was van een zeer tyranieke, fundmentalistische groepering die zich zeer gewelddadig tegen de Romeinse bezetting verzette ?
Ook zondaren zijn kinderen Gods.
Oud 16 februari 2005, 02:02   #199
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ook zondaren zijn kinderen Gods.
dat klopt ... da's juist
het essentieel verschil met de Islam tot zover ik het weet....
alhoewel
tussen het boekje en de praktijk ligt toch een groot verschil...
als mijn geheugen me niet in de steek laat: er is een moment geweest na één of andere grandioze nederlaag van één of andere zoveelste kruistocht dat elke inwoner van Jerusalem gespaard werd als hij/zij zich bekeerde tot de Islam op dat moment

je ziet ... zelfs moslims zijn vergevingsgezind se

Laatst gewijzigd door praha : 16 februari 2005 om 02:03.
Oud 16 februari 2005, 02:23   #200
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat klopt ... da's juist
het essentieel verschil met de Islam tot zover ik het weet....
alhoewel
tussen het boekje en de praktijk ligt toch een groot verschil...
als mijn geheugen me niet in de steek laat: er is een moment geweest na één of andere grandioze nederlaag van één of andere zoveelste kruistocht dat elke inwoner van Jerusalem gespaard werd als hij/zij zich bekeerde tot de Islam op dat moment

je ziet ... zelfs moslims zijn vergevingsgezind se
Ge weet, wie zijn kinderen liefheeft spaart de roede niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be