Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2005, 14:02   #181
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Mja, het "al dan niet deelnemen aan het verkeer" en het "al dan niet last hebben van rook op café" vergelijken vind ik niet kunnen.

Een normaal iemand kan niet anders dan deelnemen aan het verkeer. Je kan moeilijk het verkeer gaan verbieden...
Roken kan je wel verbieden. Dat is dus iets totaal verschillend.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 14:13   #182
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Mja, het "al dan niet deelnemen aan het verkeer" en het "al dan niet last hebben van rook op café" vergelijken vind ik niet kunnen.

Een normaal iemand kan niet anders dan deelnemen aan het verkeer. Je kan moeilijk het verkeer gaan verbieden...
Roken kan je wel verbieden. Dat is dus iets totaal verschillend.
Je kan als niet-roker ook gewoon uit die rokerige cafés wegblijven; dat is nog véél makkelijker en daar is helemaal geen regelneverij voor nodig.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 14:15   #183
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik had het helemaal niet over mij alleen, liefje, dus met dat truukje ga je er niet aan ontsnappen hoor Maar het is een verdienstelijke poging, dat wil ik je nog nageven...

Nee, alle gekheid op een stokje: er zijn natuurlijk DUIZENDEN mensen die zich in dezelfde situatie bevinden als ik. In mijn straat alleen al komen immers alle tuintjes op datzelfde wandelpad uit. In heel wat landelijke gemeenten kom je dat overigens nog heel vaak tegen. In elke gemeente vind je wel dergelijke wandelpaden... Dacht je nou echt dat je je er zo makkelijk vanaf kon maken? Dan moet je toch nog wat vroeger opstaan hoor...
Dus, net zoals niet-rokers de keuze hebben om naar een rookvrij café te gaan, hebben mensen de keuze om in een landelijke gemeente te gaan wonen waar hunnen hof uitgeeft op een wandelpad. Waarschijnlijk zijn inderdaad de cijferkes over het aantal rookvrije cafés op het totaal aantal horecazaken en over het aantal mensen wiens hof uitgeeft op een wandelpad ten opzichte van het totaal aantal inwoners van België van dezelfde grootteorde. Wat natuurlijk mijn punt bewijst, en het uwe totaal de grond inboort. Waarvoor dank.

Citaat:
Maar daar ging het natuurlijk allemaal niet over: de essentie van al dit geleuter is namelijk dat men de vrije keuze heeft om aan het verkeer deel te nemen of niet en - zoals met alles - moet men derhalve ook leven met de consequenties die aan die keuzes vasthangen. Kies je ervoor om niet aan het verkeer deel te nemen, dan is het gevolg daarvan dat je ernstig beperkt zal zijn in je bewegingsvrijheid. Kies je ervoor om op café te gaan? Dan kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat je sigarettenrook zal inademen. Het blijft evenwel een vrije keuze om dat te doen of te laten.
Dat is geen keuze, dat is een straf, dat heb ik al dagen en dagen geleden gezegd (dat geheugen werkt blijkbaar toch niet zo goed meer hé, of zouden het misschien toch problemen zijn met begrijpend lezen, wie weet?). Iemand die normaal deelneemt aan de maatschappij heeft immers helemaal niet de keuze om al dan niet een poot buiten te zetten (of zijn toevlucht te nemen tot wandelpaden die nooit de openbare weg kruisen). Je moet wel. Net zoals iemand die nu op café gaat, wel moet tussen de sigarettenrook gaan zitten. Keuzevrijheid heeft daar geen bal mee te maken.
Oud 16 februari 2005, 14:19   #184
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kan als niet-roker ook gewoon uit die rokerige cafés wegblijven; dat is nog véél makkelijker en daar is helemaal geen regelneverij voor nodig.
Tot daar de hoffelijkheid van de (ex-)roker: als ge geen goesting hebt in mijnen doemp, blijft daar dan uit weg.

Ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat jij, beste Raf, vlakbij een roetuitbrakend en zware-metalen-dumpend fabriek woont. Ik hoop dan ook evenzeer dat op het moment dat jij daar problemen van zou maken, dat bedrijf op dezelfde manier antwoord als jij nu doet:

Citaat:
gij kunt ook gewoon verhuizen. Dat is véél makkelijker, en daar is helemaal geen regelneverij voor nodig
Iedereen heeft toch de keuze om te gaan wonen waar ie wil, nietwaar? Rafke?
Oud 16 februari 2005, 14:22   #185
stephen-
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Daar had ik het niet over.

Hoe zit het eigenlijk met jouw mening over roken in een restaurant?
Oud 16 februari 2005, 14:31   #186
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dus, net zoals niet-rokers de keuze hebben om naar een rookvrij café te gaan, hebben mensen de keuze om in een landelijke gemeente te gaan wonen waar hunnen hof uitgeeft op een wandelpad. Waarschijnlijk zijn inderdaad de cijferkes over het aantal rookvrije cafés op het totaal aantal horecazaken en over het aantal mensen wiens hof uitgeeft op een wandelpad ten opzichte van het totaal aantal inwoners van België van dezelfde grootteorde. Wat natuurlijk mijn punt bewijst, en het uwe totaal de grond inboort. Waarvoor dank.
Er wordt hier helemaal niets de grond ingeboord, liefje, hoe graag je dat ook zou willen. Het is immers gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Natuurlijk zijn er maar heel weinig woningen in België die uitgeven op een recreatief wandelpad, omdat de meeste mensen daar nu eenmaal geen behoefte aan hebben. De vraag is er m.a.w. gewoon niet. Hetzelfde geldt natuurlijk voor jouw rookvrije cafés. Waarom zijn die er zo weinig? Omdat er geen vraag naar is. Zo eenvoudig is dat.

Citaat:
Dat is geen keuze, dat is een straf, dat heb ik al dagen en dagen geleden gezegd (dat geheugen werkt blijkbaar toch niet zo goed meer hé, of zouden het misschien toch problemen zijn met begrijpend lezen, wie weet?). Iemand die normaal deelneemt aan de maatschappij heeft immers helemaal niet de keuze om al dan niet een poot buiten te zetten (of zijn toevlucht te nemen tot wandelpaden die nooit de openbare weg kruisen). Je moet wel. Net zoals iemand die nu op café gaat, wel moet tussen de sigarettenrook gaan zitten. Keuzevrijheid heeft daar geen bal mee te maken.
Nee hoor, schat, geen problemen met het begrijpend lezen. Jij wel hé? Zoals ik enkele posts geleden al aangaf is het jouw vrije keuze om al dan niet aan het verkeer deel te nemen. Dat daardoor jouw bewegingsvrijheid ernstig beperkt wordt, is de logische consequentie van jouw keuze en die moet je er nu eenmaal bijnemen. Hetzelfde geldt voor cafés: niemand dwingt jou om op café te gaan, maar als je het toch doet, moet je de sigarettenrook erbij nemen. Zo eenvoudig is dat.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 16 februari 2005, 14:36   #187
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot daar de hoffelijkheid van de (ex-)roker: als ge geen goesting hebt in mijnen doemp, blijft daar dan uit weg.
Voila. Dat is toch niet zo moeilijk? Ik wist wel dat je het zou inzien als iemand het je maar geduldig genoeg zou uitleggen.

Citaat:
Ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat jij, beste Raf, vlakbij een roetuitbrakend en zware-metalen-dumpend fabriek woont. Ik hoop dan ook evenzeer dat op het moment dat jij daar problemen van zou maken, dat bedrijf op dezelfde manier antwoord als jij nu doet:
Ik heb je net verteld dat mijn achtertuin uitgeeft op een recreatief wandelpad. Geeft dat jou geen enkele indicatie van de omgeving waarin ik woon? Maar soit, dat was inderdaad mijn vrije keuze. Ik heb 10 jaar in de stad gewoond maar heb er nadien voor gekozen om "op de buiten" een huis te kopen in een groene omgeving. Iedereen stelt zijn eigen prioriteiten.

Citaat:
Iedereen heeft toch de keuze om te gaan wonen waar ie wil, nietwaar? Rafke?
Inderdaad! Nu heb je het door se...

Citaat:
Oud 16 februari 2005, 14:37   #188
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar had ik het niet over.
Waarover dan wel?

Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met jouw mening over roken in een restaurant?
Ik heb daar geen enkel bezwaar tegen. Was dat niet duidelijk?

Citaat:
Oud 16 februari 2005, 14:45   #189
stephen-
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarover dan wel?
Over dat je het "al dan niet deelnemen aan het verkeer" en het "al dan niet last hebben van rook op café" niet kunt vergelijken.

Niet over dat ik al dan niet in een rokerig café wil zitten.

Citaat:
Ik heb daar geen enkel bezwaar tegen. Was dat niet duidelijk?
Ik was gewoon nieuwsgierig.
Dat er gerookt wordt in een café vind ik niet zo erg, maar in een restaurant wel. Persoonlijke mening, dus we zullen wel zien welke uitkomst onze o-zo-goeie democratie ons geeft.
Oud 16 februari 2005, 16:40   #190
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over dat je het "al dan niet deelnemen aan het verkeer" en het "al dan niet last hebben van rook op café" niet kunt vergelijken.

Niet over dat ik al dan niet in een rokerig café wil zitten.
Daar ben ik het absoluut mee eens. Eens benieuwd of we daarop een antwoord krijgen van degene die met die imbeciele vergelijking afgekomen is...

Citaat:
Ik was gewoon nieuwsgierig.
Dat er gerookt wordt in een café vind ik niet zo erg, maar in een restaurant wel. Persoonlijke mening, dus we zullen wel zien welke uitkomst onze o-zo-goeie democratie ons geeft.
Voor een restaurant kan ik me inbeelden dat het inderdaad erg storend is om in de tabaksrook te zitten terwijl je probeert van je paté de foie gras te genieten.

Citaat:
Oud 16 februari 2005, 17:01   #191
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

@ Raf.

Tuurlijk, Raf. Ge hebt gelijk, Raf. Het leven is dan ook aan de simpelen, hé, Raf. Dag, Raf.
Oud 16 februari 2005, 17:45   #192
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat niet-rokers zo hoffelijk zijn om bij de rokers te gaan zitten, en de rokers dermate verslaafd, egoïstisch en boertig zijn dat ze hun sigaret opdringen aan niet-rokers.

Omdat niet-rokers zo hoffelijk zijn om bij de rokers te gaan zitten, en de rokers dermate verslaafd, egoïstisch en boertig zijn dat ze hun sigaret opdringen aan niet-rokers.

Graag gedaan
Dan moeten ze bij de niet rokers gaan zitten.
Het is dan aan de roker om ook bij de niet rokers te gaan zitten of alleen te gaan zitten.
Als de rokers dermate verslaafd zijn zullen ze ook niet meer in een rookvrije gelegenheid gaan eten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 17:55   #193
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zal ze inderdaad doen als het bedrijf daar was toen je er kwam wonen.
Niemand verplicht u om bij een vervuilend bedrijf te gaan wonen.
Zo gaan er ook mensen op het platteland wonen om dan te gaan klagen over het lawaai van de kerktoren of de haan van hun buur.
Oud 16 februari 2005, 18:20   #194
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ervoor gekozen in de stad te wonen. Zo kan ik te voet naar mijn werk. Ik heb dan ook geen auto nodig, en bederf de lucht niet. Mijn lucht wordt bedorven door de leukerds die op den buiten gaan wonen voor de gezonde lucht. Ze tuffen dan met hun wagen naar de stad en komen voor mijn deur in de file staan. Lekkere lucht uitblazen. Waarvoor mijn dank.

De vergelijking tussen de rokerscafés en het verkeer is dan ook zo slecht niet. In beide gevallen zijn het de egoisten die aan de socialen zeggen: "blijf er dan weg".
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 21:00   #195
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Raf.

Tuurlijk, Raf. Ge hebt gelijk, Raf. Het leven is dan ook aan de simpelen, hé, Raf. Dag, Raf.
Wat ben jij een triestig ventje geworden zeg... Er was een moment, nog niet eens zo lang geleden, dat ik je berichten met veel respect en bewondering las, maar de laatste tijd zie ik alleen nog arrogantie en zelfgenoegzaamheid in je schrijfsels en in dit topic heb je wel het absolute dieptepunt bereikt. Maar goed, ook d�*t is jouw vrije keuze...

Citaat:
Oud 16 februari 2005, 21:07   #196
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Ik heb ervoor gekozen in de stad te wonen. Zo kan ik te voet naar mijn werk. Ik heb dan ook geen auto nodig, en bederf de lucht niet. Mijn lucht wordt bedorven door de leukerds die op den buiten gaan wonen voor de gezonde lucht. Ze tuffen dan met hun wagen naar de stad en komen voor mijn deur in de file staan. Lekkere lucht uitblazen. Waarvoor mijn dank.
Wel, zodra je je willetje hebt kunnen doordrijven en links en rechts wat horeca-zaken op de fles hebt gejaagd om toch maar rookvrij van je pintje te kunnen genieten, kan je misschien gaan lobbyen om de steden helem�*�*l verkeersvrij te maken. Daar zitten nog een heleboel handelaars die je overkop kan laten gaan door hun cliënteel te verjagen naar de winkelcentra die tegenwoordig overal net buiten de steden opduiken. En dan maar klagen dat de steden er 's nachts verlaten bijliggen en dat zulks de criminaliteit in de hand werkt...

Citaat:
De vergelijking tussen de rokerscafés en het verkeer is dan ook zo slecht niet. In beide gevallen zijn het de egoisten die aan de socialen zeggen: "blijf er dan weg".
Ja hoor, ik had al meteen door wat een sociale jongen jij wel bent...

Citaat:
Oud 16 februari 2005, 22:12   #197
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, zodra je je willetje hebt kunnen doordrijven en links en rechts wat horeca-zaken op de fles hebt gejaagd om toch maar rookvrij van je pintje te kunnen genieten, kan je misschien gaan lobbyen om de steden helem�*�*l verkeersvrij te maken. Daar zitten nog een heleboel handelaars die je overkop kan laten gaan door hun cliënteel te verjagen naar de winkelcentra die tegenwoordig overal net buiten de steden opduiken. En dan maar klagen dat de steden er 's nachts verlaten bijliggen en dat zulks de criminaliteit in de hand werkt...
Welke woorden leg je mij in de mond man? Ik drijf niks nielmandallen mijn willetje door. Ik probeer mensen te overtuigen. Door het aanbieden van argumenten die een zaak die ze al kennen in een ander daglicht stelt.
En wie zegt er dat ik steden verkeersvrij wil maken? Heb je me dat horen zeggen? Zien schrijven?

Probeer ook eens mee te redeneren. Over de argumenten die worden aangehaald. Jij probeert mijn ongelijk te bewijzen door argumenten aan te halen die je ZELF verzint en dan aan te tonen dat die argumenten belachelijk zijn. Is niet erg verstandig. Probeer nog een keer. Maar deze keer met wat mee euhm... inspiratie.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 22:18   #198
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw vergelijking gaat wel degelijk op, de egoïsten die in de stad of aan een luchthaven gaan wonen zeggen, blijft hier weg. Zelf rijden ze dan met hun wagen naar de kust of naar de buiten om de stad te ontvluchten.Andere egoïsten gaan de op de buiten wonen en gaan dan klagen dat de tractoren van de boeren te veel lawaai maken, dat de beesten stinken, dat een kerkuil op hun dak komt zitten
De stad verkeersvrij maken lijkt mij geen trouwens slecht voorstel.
Oud 16 februari 2005, 22:18   #199
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke woorden leg je mij in de mond man? Ik drijf niks nielmandallen mijn willetje door. Ik probeer mensen te overtuigen. Door het aanbieden van argumenten die een zaak die ze al kennen in een ander daglicht stelt.
En wie zegt er dat ik steden verkeersvrij wil maken? Heb je me dat horen zeggen? Zien schrijven?

Probeer ook eens mee te redeneren. Over de argumenten die worden aangehaald. Jij probeert mijn ongelijk te bewijzen door argumenten aan te halen die je ZELF verzint en dan aan te tonen dat die argumenten belachelijk zijn. Is niet erg verstandig. Probeer nog een keer. Maar deze keer met wat mee euhm... inspiratie.
???
Jij hebt een beetje teveel fantasie, vrees ik... Bovendien ben je zo vol van jezelf dat je niet eens leest wat anderen schrijven...

Citaat:
Oud 16 februari 2005, 22:33   #200
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk dringt ge anderen uw willetje op.
Ge wilt anderen opleggen hoe zij hun zaak moeten runnen.
Overtuig de café bazen van de meeropbrengst van een rookvrij café en ze zullen als paddestoelen uit de grond schieten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be