![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hey
Op www.freemylungs.be is men vandaag gestart met een petitie voor een rookvrije horeca in België of toch alleszins in Vlaanderen. Een poll op de website van De Standaard wees uit dat 71 % van de Vlamingen voor rookvrije cafés en restaurants is. Hopelijk hoort u daar bij en tekent u ook de petitie! Vlaanderen moet Ierland, Italië, Cuba, Bhutan ... toch niet achter zich laten liggen qua gezond verstand en gezondheidsbeleid?
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Komaan mensjes een beetje reactie mag wel!
![]()
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is verboden te verbieden!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Vlaams belang was toch tegen drugs, dacht ik? Moeten men consequent zijn, hé!
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Ik ben er tegen(en ben een niet-roker! ![]() [font=Times New Roman][size=3]Een algemeen verbod gaat mij te ver.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Niemand verplicht mij om in een horicazaak te gaan waar gerookt wordt![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Voor de rest denk ik dat een beetje un savoir vivre is van de welrokers(dan vooral in restaurants)[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Types vanuit de sossen hun kant om alles aan banden te willen legen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]T’word hier nog erger dan onder een communistische bewind(mo ja tussen ecolo en de sossen is da onderscheid al altijd splinterdun geweest)! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Klik hier en lees meer. Check Jan Hyoens "klik hier" en je ziet onmiddellijk waar je naar doorverwezen wordt
![]() N-VA en SPIRIT zijn trouwens officieel de enige partijen in Vlaanderen die voor wetsvoorstellen voor een rookverbod in de horeca stemmen. Ik ben daarenboven ook helemaal niet linksgezind. Ecologisch gedachtegoed of gezondheidsproblematiek moeten eindelijk eens loskomen van het linkse doemdenken; waarom zouden zij daar een monopolie op moeten hebben? Als er nergens in de buurt een rookvrij café is, wordt de niet-roker wel gedwongen een berookt café binnen te stappen als hij op een normale manier zijn sociale contacten wil onderhouden.
Ijver mee voor een rookvrije omgeving--> www.freemylungs.be Laatst gewijzigd door Freemylungs.be : 4 februari 2005 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed initiatief. Niets is zo ongezellig als lekker uit eten willen gaan, en dan gestikt worden door vunzige sigarettenrook.
Rokers kunnen evengoed voor 5 min hun saf buiten gaan opsmoren.
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar kan ik de TEGENpetitie ondertekenen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Als je wil protesteren kan dat hier toch?
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil een tegenpetitie. ik zal me daar dit weekend eens mee bezig houden om daar een website voor op te starten se...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is gewoon grof. Dat betekent dat als je zo'n petite als die van u onderschrijft, dat je als roker de niet-roker verder op een trage manier wil vermoorden. Leuk.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder sluit ik me aan bij Raf. Ik rook af en toe, nooit op restaurant, of café wel en ik vind het een belachelijke inperking van de vrijheid. Nu komen ze weer zagen 'ja maar inperking van de vrijheid vd niet roker blablbabla' maar niemand verplicht die mensen in zo'n cafés te komen. Dat is commerciele vrijheid. Ik wil dan ook een tegenpetitie. Niet zozeer voor verstokte rokers, maar voor de voorstanders van de vrijheid en de niet-rokers die niet vies zijn van wat tolerantie. PS: topicstarter, maak eens een poll. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En door vrijheidsgezinden voor moordenaars uit te schelden gaat ge écht geen aanhangers voor uw sekte bijwinnen hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Kan ik ook niet aan doen hé, Patriot! Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Er was al een poll op de standaard.be, die uitwees dat 71 % van de Vlamingen rookvrije cafés wilde. Dus is het niet nodig dat te herhalen.
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens niet in hoe de vrijheid van de roker geschaad zou worden doordat hij buiten zijn saf zou moeten opsteken. Het is niet alsof we u verbieden te roken hé...
![]() |