![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() Ik zal er zijn, mee met VJW!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Volgens de web-stek van het FDF zijn er minstens 5 bussen FDF-betogers uit Brussel alleen!
Daarom algemene nationalistische mobilisatie!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben eens benieuwd hoeveel man de Vlaamse Beweging zal bijeen krijgen.
![]()
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Vlaanderen vlagt" en iedereen lacht, da's de werkelijkheid. Punt. Bovendien ben ik ook niet vóór de betoging van de FDF. Ik begrijp Everytime heel goed, hoewel ik zijn mening over België niet deel. En dit dankzij de "domme Vlamingen", die wel voor dialoog, verdraagzaamheid, ... zijn en die ook - net als mij - een "Belgisch gevoel" hebben. Een Belgisch gevoel betekent niet dat men per se voor het koningshuis moet huilen of dat men overal met een Belgisch vlaggetje moet rondlopen. Een Belgisch gevoel is het besef dat er wel "iets" is tussen beide gemeenschappen bestaat (politici kunnen wel anders praten) en dat gemengde culturen een rijkdom is. Achter al uw respectabele slogans voor "het respect van Vlaanderen", is er iets anders: de strijd voor een "zuiver Vlaanderen", nl. zuivering van de taal, van het volk, van de cultuur. U doet alsof Vlaanderen een soort "cooperatief vennotschap" kan worden, zo rijk en zo machtig dat het geïsoleerd van de rest van de wereld kan leven. En u doet ook alsof alle problemen van Vlaanderen gaan verdwijnen zodra België gesplitst zal worden. Want natuurlijk zijn ALLE problemen te wijten aan het bestaan van België: het is zo handig en zo makkelijk. Het kan zijn dat de "Vlaamse Republiek" op één dag zal bestaan. Beheerd door het Belang en zijn filiaal, de NvA. Ik wens jullie dan veel succes met het beleid dat toegepast zal worden, met name op sociaal en economisch vlak. Want achter de statistieke vastelling dat Vlaanderen rijk is, denk ik en stel ik vast dat niet ALLE Vlamingen rijk en in goeie gezondheid zijn. Dat ook in Vlaanderen bedrijven sluiten en dat werknemers een uitkering nodig hebben zolang ze geen nieuwe job hebben. Dat ook in Vlaanderen mindervaliden bestaan die van een klein bedrag moeten leven. Dat ook in Vlaanderen een wooncrisis bestaat (hoewel de materie grotendeels geregionaliseerd werd). Denk nooit dat partijen zoals het VB voor de belangen van de modale werknemers of de pijnlijke sociale situaties van de kleine mensen zal zorgen. Het is ook geen toeval dat De Winter zo graag bepaalde Vlaamse werkgevers ontmoet of onthaalt. Hij is zeker niet geïnteresserd in het lot van werknemers die hun job verliezen en geen raad meer weten omdat zij bv. te oud zijn om iets anders te vinden. Aan sociale evenementen deelt hij ook niet deel. Betogen is uw recht, en het is het recht van iedereen, maar naast die institutionele kwestie (B-H-V) moet u misschien een beetje nadenken aan het soort maatschappij waarin u morgen wil leven. Laatst gewijzigd door Dorian : 26 februari 2005 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Parlementslid
|
![]() Voorpost komt.
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk jij nu echt dat Vlaanderen erop vooruit gaat met niet weg te stemmen crapuul zoals Flahaut en consoorten?
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat 'de verloren zoon' Patriot, vader Hans heeft moeten beloven nooit nog de vuile bubwas buiten te hangen toen hij opnieuw in de bubbelrangen werd opgenomen. En de vuile was is dat Hans zich omringt met FDF-ers. Het zou mij zelfs niet in het minst verwonderen dat Hans en co in de FDF-betoging meestappen.
![]() |
![]() |
#192 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwamen die uit sympathie voor B-plus of hebben ze herrie gemaakt?
![]() |
![]() |
#194 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Seba : 26 februari 2005 om 19:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij slaat hoe langer hoe vaker de nagel tot aan zijn kop in een eiken balk, seba!
![]() |
#196 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over de inrichting van de republiek Vlaanderen waarmee u zo lacht wordt al lang nagedacht. Wij willen graag wat voorbereid zijn voor het geval België nog sneller uiteenvalt dan wij hopen. Ik ben blij te vernemen dat Everytime ook een objectieve bondgenoot is. Hoe meer franstaligen inzien dat hun toekomst bij Frankrijk ligt hoe sneller een einde kan gemaakt worden aan de geld-, tijd- en inspanningsverslindende belgische constructie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik geen aanhanger van het VB noch van de Nva, op ideologisch vlak bevind ik mij eerder in het progressieve kamp. De onafhankelijkheid zal er komen en dat zal niet alleen door de Vlaamsnationalistische conservatieve vleugel zijn. Daar zitten nu wel de meeste in en dat geef ik grif toe, maar niet alle Vlaamsnationalisten zijn neo-fascisten, zoals de belgicisten zo graag laten uitschijnen. Gemengde culturen kunnen inderdaad een verrijking zijn, maar alleen als beide culturen in een goede verstandhouding leven en dat is in Belgenland niet het geval. Na 175 jaar moet iedereen met gezond verstand wel door hebben dat het niet werkt. De boel scheiden dus en dat liefst zo snel mogelijk. Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 27 februari 2005 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [font=DomDiagonalBT-Bold]6 maart : AKTIE, AKTIE, AKTIE!![/font]
[font=DomDiagonalBT-Bold]Strijdmeetings zijn goed om de achterban te motiveren. Op 6 maart moeten we bewijzen dat de Vlaamse beweging ook nog kan bewegen.[/font] [font=DomDiagonalBT-Bold]Als de splitsing van BHV niet lukt via de wetstraat, dan is het tijd voor de Vlaamse militanten om opnieuw de straat op te trekken...[/font] [font=DomDiagonalBT-Bold]Zoals destijds de beruchte Voerbetogingen...[/font] [font=DomDiagonalBT-Bold]Inschrijven voor de bussen is verplicht![/font] [font=DomDiagonalBT-Bold]Inschrijvingen: [email protected] [/font] [font=DomDiagonalBT-Bold]Antwerpen: [/font][font=DomDiagonalBT-Regular]Antwerpen (8.30u, Berchem kerk) - Mechelen (8.50u, Rode Kruisplein)[/font] [font=DomDiagonalBT-Bold]West-Vlaanderen: [/font][font=DomDiagonalBT-Regular]Roeselare (7.30u, Stationsplein - De Gezelle) - Brugge (8.00u, Magdalenaparking)[/font] [font=DomDiagonalBT-Bold]Oost-Vlaanderen: [/font][font=DomDiagonalBT-Regular]St-Niklaas (8.15u, Hotel Serwir) - Gent (8.45u, Kramersplein) - Aalst (9.15u, Den IJzer, Vlaanderenstraat)[/font] [font=DomDiagonalBT-Bold]Limburg: [/font][font=DomDiagonalBT-Regular]Hasselt (8.15u, Parking kol. Dusartplein)[/font] [font=DomDiagonalBT-Bold]Vlaams-Brabant: [/font][font=DomDiagonalBT-Regular]Vilvoorde (9.10u, Kerk Portaelsplein) - Affl igem (9.30u, carpoolparking E40) - Leuven (9.00u, Parking[/font] [font=DomDiagonalBT-Regular]Bodart) - Ruisbroek AC restaurant (10.00u, E19 Ring Oost, richting Bergen)[/font] |
![]() |
![]() |