Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 20:20   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Gemeld wegens off-topic.
Hahahaha! Bubbel Yann kan het blijkbaar niet hebben dat men hem herinnert aan zijn eigen beloftes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 20:22   #182
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hahahaha! Bubbel Yann kan het blijkbaar niet hebben dat men hem herinnert aan zijn eigen beloftes.
Hoe dikwijls moet ik uw vraag nog beantwoorden, alvorens u ophoudt met zagen? Die topic telt reeds genoeg bladzijden. Lees ze eens na, en laat mij gerust.
Oud 27 februari 2005, 20:23   #183
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Yann
Gemeld wegens off-topic.
Lap!! Ge hebt het weeral zitten.
De moderator zal u wel al kennen denk ik

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 februari 2005 om 20:24.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 20:26   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ging het niet om! Het ging over de vraag: Vlaanderen onafhankelijk, ja of nee! Wat u nu eigenlijk zegt is dat de meerderheid van de Vlamingen uiteindelijk voor het behoud van België zal kiezen, maar dat Vlaanderen meer bevoegdheden zal krijgen. Hallo? Is dat een referendum waard? Ik dacht dat we nu eens voor eens en altijd komaf konden maken met de flaminganten, maar nee, ze trekken zich al terug voor de strijd begonnen is.
Blijkbaar leest u niet goed wat mensen schrijven. Een dergelijke referendum betreft de toekomst van de Belgische staat. Bijgevolg moet men ook de juiste vragen hanteren. De vraagstelling, net als de informatieronde, is een belangrijk element bij een volksraadpleging. Daarom moet men ook de vraagstelling correct houden en vertrekken van de bestaande toestand. Daar het een nationaal referendum betreft, moet de vraagstelling geldig zijn en opgaan voor heel het land.

Een vraag als "Vlaanderen onafhankelijkheid? Ja/Neen" is niet correct, daar het niet toepasselijk is voor het Waals gedeelte. Betere vragen zijn: "Moet België met de huidige staatkundige indeling blijven bestaan? Ja/Neen" of "Moet er verdere autonomie verleend worden aan de huidige deelstaten? Ja/Neen" of "Moet de mogelijkheid geboden worden om de huidige deelstaten de onafhankelijkheid toe te kennen? Ja/Neen".
Oud 27 februari 2005, 20:28   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe dikwijls moet ik uw vraag nog beantwoorden, alvorens u ophoudt met zagen? Die topic telt reeds genoeg bladzijden. Lees ze eens na, en laat mij gerust.
U kondigde zelf aan dat u de vragen zou beantwoorden in de "draad" "BUB voor Azië". Uiteindelijk heeft u dat niet gedaan. Eerst was het windstilte om vervolgens af te komen met het foefje dat u toen geen tijd had.

Welnu, blijkbaar heeft u nu wel tijd om op dit forum actief te zijn.
Oud 27 februari 2005, 20:30   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het flamingantisme bestaat al lang genoeg, en heeft al evenlang de kans gehad om alle argumenten op tafel te gooien voor een onafhankelijkheid van Vlaanderen.
Natuurlijk zwijgt u over de vele keren dat het Belgisch regime gewelddadig de Vlaamse Beweging het zwijgen heeft opgelegd of het op z'n minst, met staatssteun allerhande, heeft trachten te marginaliseren. Iedere keer weer was het bijna opnieuw beginnen. En juist dat is het wonderlijke: ondanks al die pogingen van België groeide de Vlaamse Beweging weer op. Misschien moet u daar eens over nadenken.
Oud 27 februari 2005, 20:31   #187
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar leest u niet goed wat mensen schrijven. Een dergelijke referendum betreft de toekomst van de Belgische staat. Bijgevolg moet men ook de juiste vragen hanteren. De vraagstelling, net als de informatieronde, is een belangrijk element bij een volksraadpleging. Daarom moet men ook de vraagstelling correct houden en vertrekken van de bestaande toestand. Daar het een nationaal referendum betreft, moet de vraagstelling geldig zijn en opgaan voor heel het land.
U wringt zich in allerlei bochten om de kernzaak te ontwijken: Vlaanderen onafhankelijk JA of NEE.

Citaat:
Een vraag als "Vlaanderen onafhankelijkheid? Ja/Neen" is niet correct, daar het niet toepasselijk is voor het Waals gedeelte. Betere vragen zijn: "Moet België met de huidige staatkundige indeling blijven bestaan? Ja/Neen"
Over dubbelzinnige vraagstellingen gesproken. Dus als de meerderheid NEE antwoordt, mag ik ervan uitgaan dat ze een unitair bestuur wensen?

Citaat:
of "Moet er verdere autonomie verleend worden aan de huidige deelstaten? Ja/Neen"
Dat is veel te vaag. Over welke autonomie gaat het dan? Van welke domeinen?

Citaat:
of "Moet de mogelijkheid geboden worden om de huidige deelstaten de onafhankelijkheid toe te kennen? Ja/Neen".
Dat lost niets op. In Vlaanderen VINDT u die meerderheid niet, dus laat die vraag al maar vallen.

Het is mij nu eens te meer duidelijk geworden dat u een valse voorvechter bent van de democratische volksraadplegingen, door met dubbelzinnige, vage, en onduidelijke vragen af te komen. Een referendum moet klare wijn schenken, anders is het geen referendum, maar een valstrik!
Oud 27 februari 2005, 20:32   #188
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kondigde zelf aan dat u de vragen zou beantwoorden in de "draad" "BUB voor Azië". Uiteindelijk heeft u dat niet gedaan. Eerst was het windstilte om vervolgens af te komen met het foefje dat u toen geen tijd had.

Welnu, blijkbaar heeft u nu wel tijd om op dit forum actief te zijn.
Ja, doch geen tijd om op uw onzin te reageren.
Oud 27 februari 2005, 20:33   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U wringt zich in allerlei bochten om de kernzaak te ontwijken: Vlaanderen onafhankelijk JA of NEE.
Bochten?

Ik stippel duidelijk uit waarover het gaat en verval niet in simplistische redeneringen als u.

Over ontwijken gesproken: kondigde u enige tijd geleden niet aan dat u zou ingaan op vragen in de "draad" "BUB voor Azië"? Ja toch?!
Oud 27 februari 2005, 20:33   #190
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zwijgt u over de vele keren dat het Belgisch regime gewelddadig de Vlaamse Beweging het zwijgen heeft opgelegd of het op z'n minst, met staatssteun allerhande, heeft trachten te marginaliseren. Iedere keer weer was het bijna opnieuw beginnen. En juist dat is het wonderlijke: ondanks al die pogingen van België groeide de Vlaamse Beweging weer op. Misschien moet u daar eens over nadenken.
Als ik erover zwijg, als Belgicist, dan zal dat nog wel vers ingebakken zijn in het geheugen van de Vlamingen zeker? En dan kiezen ze zéker voor een onafhankelijkheid.

Stand van uw geloofwaardigheidszichtrekening: -1001
Oud 27 februari 2005, 20:34   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is mij nu eens te meer duidelijk geworden dat u een valse voorvechter bent van de democratische volksraadplegingen, door met dubbelzinnige, vage, en onduidelijke vragen af te komen. Een referendum moet klare wijn schenken, anders is het geen referendum, maar een valstrik!
Welke vragen had u dan wel gewenst die geldig zijn in heel het land?
Oud 27 februari 2005, 20:36   #192
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bochten?

Ik stippel duidelijk uit waarover het gaat en verval niet in simplistische redeneringen als u.

Over ontwijken gesproken: kondigde u enige tijd geleden niet aan dat u zou ingaan op vragen in de "draad" "BUB voor Azië"? Ja toch?!
Ik heb dat nooit ontweken, ik heb er veel aandacht aan besteed toen dat onderwerp actueel was. Ik weiger echter in te gaan op uw beschuldigingen, want ik vind dat u daarvoor een klacht moet neerleggen bij de actie 1212.

We hebben er al meer dan genoeg woorden aan vuil gemaakt, zoveel zelfs, dat u tussen de roze olifanten nog andere hallucinante beelden kan onderscheiden.

Vlaams-nationalisme is als softdrugs. Blijf eraf, of je kraamt wartaal uit!
Oud 27 februari 2005, 20:36   #193
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke vragen had u dan wel gewenst die geldig zijn in heel het land?
Moet België gesplitst worden in twee onafhankelijke staten: JA/NEE.
Oud 27 februari 2005, 20:41   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat nooit ontweken, ik heb er veel aandacht aan besteed toen dat onderwerp actueel was. Ik weiger echter in te gaan op uw beschuldigingen, want ik vind dat u daarvoor een klacht moet neerleggen bij de actie 1212.
Juist, toen beweerde u dat ALLE lidgelden INTEGRAAL zouden worden doorgestort. Nadat u overleg had gepleegd met de partijleiding veranderde u de eerste mededeling op jullie webstek, iets wat onveranderd bleef voor de rest van de dagen die kwamen.

Daarna kwam het foefje dat het om een "communicatiestoornis" ging.

Blijkbaar is jullie actie is bij 12-12 geregistreerd, daar ik er niets over terug vond. Maar misschien kunnen jullie ons zeggen onder welk nummer de zaak werd geregistreerd.
Oud 27 februari 2005, 20:42   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet België gesplitst worden in twee onafhankelijke staten: JA/NEE.
Is geen goede vraag, daar er hiermee geen duidelijkheid wordt geboden over wat met Brussel moet gebeuren. Net zo min over de Duitstalige gemeenten.
Oud 27 februari 2005, 20:43   #196
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, toen beweerde u dat ALLE lidgelden INTEGRAAL zouden worden doorgestort. Nadat u overleg had gepleegd met de partijleiding veranderde u de eerste mededeling op jullie webstek, iets wat onveranderd bleef voor de rest van de dagen die kwamen.

Daarna kwam het foefje dat het om een "communicatiestoornis" ging.
Idd. Het was een communicatiestoornis. Een fout van mij, die ik ook heb toegegeven.

Citaat:
Blijkbaar is jullie actie is bij 12-12 geregistreerd, daar ik er niets over terug vond. Maar misschien kunnen jullie ons zeggen onder welk nummer de zaak werd geregistreerd.
Het registratienummer was vanaf het begin op onze website zichtbaar.
Oud 27 februari 2005, 20:44   #197
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is geen goede vraag, daar er hiermee geen duidelijkheid wordt geboden over wat met Brussel moet gebeuren. Net zo min over de Duitstalige gemeenten.
Over slechte vragen gesproken... Heeft u die van u al eens gelezen?

Wat dacht u van:

MOET VLAANDEREN ONAFHANKELIJK WORDEN?
Oud 27 februari 2005, 20:47   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd. Het was een communicatiestoornis. Een fout van mij, die ik ook heb toegegeven.
Dat is larie. Op hetzelfde ogenblik dat u met veel gedruis stelde dat ALLE gelden INTEGRAAL zouden worden doorgestort, waren Hans1 als Patrio! als Kim op dit forum actief. Geen enkele van de drie heeft echter een rechtzetting geplaatst of u blijkbaar aangemaand hiermee te stoppen. Dagen lang heeft u hiermee doorgedaan, en ook op alle dagen waren die andere BUB'ers op het forum.

Hiermee wordt duidelijk dat het slechts om een foefje gaat dat men nadien uit de duim heeft gezogen.
Oud 27 februari 2005, 20:48   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over slechte vragen gesproken... Heeft u die van u al eens gelezen?

Wat dacht u van:

MOET VLAANDEREN ONAFHANKELIJK WORDEN?
U er al op gewezen dat een dergelijke vraag niet geldig is over heel het grondgebied. Hiermee kom ik nog eens terug op het element dat ik al eerder aanstipte: de belangrijkheid en correctheid van de vraag/vragen.
Oud 27 februari 2005, 20:49   #200
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is larie. Op hetzelfde ogenblik dat u met veel gedruis stelde dat ALLE gelden INTEGRAAL zouden worden doorgestort, waren Hans1 als Patrio! als Kim op dit forum actief. Geen enkele van de drie heeft echter een rechtzetting geplaatst of u blijkbaar aangemaand hiermee te stoppen. Dagen lang heeft u hiermee doorgedaan, en ook op alle dagen waren die andere BUB'ers op het forum.

Hiermee wordt duidelijk dat het slechts om een foefje gaat dat men nadien uit de duim heeft gezogen.
Fout. Ik heb het niet meteen toegegeven, dat klopt, maar heb wel een mail gekregen dat ik mij vergiste ivm mijn uitspraken op politics. Vijf minuten later heb ik dat persoonlijk op de nationale website rechtgezet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be