Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2003, 11:05   #181
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Vroeger had de de Cannabis Consumenten Bond in België, maar die zijn ook een stille dood gestorven...

In Nederland is/was er een Amerikaan (die zelf aan kanker lijdt) die varianten tracht te kweklen die geschikt zijn voor medicinaal gebruik. Maar hij is toch ook al opgepakt en inboedel in beslag genomen. Kweken is ook in Nederland verboden.

Bij de patienten zelf een plant in de tuin te zetten en het te komen verzorgen, ik denk dat dat wel mag (interessant idee trouwens). De patient draagt de verantwoordelijkheid. Zelf grote hoeveelheden gaan kweken zal wel niet gaan.

Ik raad je wel aan om lichtere (dus oudere) soorten te gebruiken, straffe soorten als White Whidow ofzo zijn niet goed voor patienten (die mensen willen ook nog een leven hebben ipv de hele dag in de zetel te liggen en te eten ). Afghaan gekruisd met een inlandse soort zoals skunk is bijvoorbeeld een goeie (kleine plantjes, licht effect). Als je raad wil, laat maar weten, ik heb redelijk lang zelf gekweekt (ik doe het nu niet meer, en blow nog maar zelden, ik heb ontdekt dat blowen en werken niet samengaan ).
Er zijn in ieder geval op het internet zeer veel bronnen ivm kweken van weed.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 11:37   #182
Mohawk
Burger

Standaard

Hallo Johan
idd dat zou de bedoeling zijn,
deze mensen helpen hun plant te verzorgen en zo mogelijk
het hen aanleren, zodat ze zelfstandig in hun medicijn kunnen voorzien.
Ik ben reeds actief op nederlandse kweekfora, en heb al wel wat kweekervaring. Heb ook kontakt met 'n aantal medikwekers ( waaronder een die ook verbonden is aan zo'n legaal mediwietlab (volgens hem is 't allemaal quatsch) en ik had opgepikt dat de soort Fuma con dios zeer geschikt was als mediwiet, een haze x skunk kruising...
als ik kweekadvies nodig heb, k weet je wel te vinden
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 12:29   #183
Kempen
Gouverneur

Standaard

Als je dan toch wil kweken, kweek dan kinderen.

Bij het maken heb je al een leuke roes.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 13:43   #184
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Als je dan toch wil kweken, kweek dan kinderen.

Bij het maken heb je al een leuke roes.
Of, als je 's avonds uigeteld op je bank ligt door het geldverdienen om mondjes te vullen, ze op je hoofd komen springen.
Oud 9 september 2003, 13:53   #185
dejohan
Minister-President

Standaard

Fuma con dios ken ik niet, maar je hebt nog een aantal andere lichte soorten. Ooit al thai geprobeerd?
Oud 9 september 2003, 14:48   #186
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Afghaan gekruisd met een inlandse soort zoals skunk is bijvoorbeeld een goeie (kleine plantjes, licht effect). Als je raad wil, laat maar weten, ik heb redelijk lang zelf gekweekt (ik doe het nu niet meer, en blow nog maar zelden, ik heb ontdekt dat blowen en werken niet samengaan ).
And that's the bottom line. Weed smoren is zwaar contraproductief voor de economie. Ik ken inderdaad mensen die dat onder controle kunnen houden, zoals ik er ook kennen die zelf een plantje geworden zijn. Onze sociale zekerheid kent al genoeg profiteurs, we hebben geen wietwerkelozen nodig.
Oud 9 september 2003, 16:40   #187
Mohawk
Burger

Standaard

Tomb ik krijg ergens de indruk dat gij ergens
nen baas zijt van 'n bedrijf ofzo, klopt dit?
in elke post van jou krijgt men nl. de indruk dat
niet veel meer telt dan productiviteit...
wat als je nu je werkers allemaal elke dag
voor ze beginnen met werken 'n lijntje speed laat snuiven,
dan werken ze misschien sneller? als dat al is wat telt...

jij mag van mij gerust de straight edger uithangen, heeel leuk,
maar waarom wil je iedereen daarin meesleuren? of dat willen?
de maatschappij is er voor de mensen wij zijn hier niet gewoon om de maatschappij te ondersteunen :s

Citaat:
Fuma con dios ken ik niet, maar je hebt nog een aantal andere lichte soorten. Ooit al thai geprobeerd?
Ik ben zelf geen mediwiet gebruiker heb nog nooit mediwiet gerookt.
ik ben de soort thai nog nooit in 'n shop tegengekomen...
maar zal 'm zeker eens proberen als ik 'm vind
ik ga meestal voor de recente superwiet, o.a. Jack Herrer en Super crystal (hasj). daarbij verbleekt zelfs white widow in het niets
Oud 9 september 2003, 17:09   #188
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk
Tomb ik krijg ergens de indruk dat gij ergens
nen baas zijt van 'n bedrijf ofzo, klopt dit?
in elke post van jou krijgt men nl. de indruk dat
niet veel meer telt dan productiviteit...
wat als je nu je werkers allemaal elke dag
voor ze beginnen met werken 'n lijntje speed laat snuiven,
dan werken ze misschien sneller? als dat al is wat telt...

jij mag van mij gerust de straight edger uithangen, heeel leuk,
maar waarom wil je iedereen daarin meesleuren? of dat willen?
de maatschappij is er voor de mensen wij zijn hier niet gewoon om de maatschappij te ondersteunen :s
De maatschappij is een verzameling mensen die samenwerken. Samen werken, snap je? Dat houdt niet in dat je op je luie reet kan verwachten dat je 100% ondersteund wordt. Voor mijn part doe je wat je wilt, verwacht gewoon die steun niet.
Oud 9 september 2003, 19:21   #189
dejohan
Minister-President

Standaard

TomB en Mohawk.

Ik blow alleen nog maar in het weekend, en soms in de week als ik een rustige week heb. Ik moet soms hopen gegevens 'verwerken' en daar dan een synthese van maken, wat soms wat creatief denkwerk vraagt. Soms gebeurt het dat als je 's avonds na je werk een joint smoort, er nog wat dieper over gaat nadenken, en je soms tot verrassende inzichten komt. Maar als ik het tijdens de werktijd zou proberen, gaat het gehijd mis, maar dat is normaal vind ik, ik zou ook niet drinken op het werk, dat zou mijn productiviteit ook naar beneden halen.
Ik vind niet dat dit een reden is om weed te verbieden, je moet er maar verantwoordelijk mee kunnen omspringen. Ik denk niet dat je de oorzaak van een weedverslaving helemaal kun leggen in de weed zelf. Die mensen die verlaafd geraken hebben problemen om hun spanningen te reguleren, en zouden zonder weed heel waarschijnlijk een andere pathologie hebben gevormd.

Mohawk:
Thai wordt in nederland vaak verkocht als buitenlandse weed. De meeste zware blowers vinden het maar niks, omdat het er heel slecht (bruin/zwart) uitziet, een rare geur heeft en een licht effect. De fijnproevers (oa een hoop hollanders die ik ken) weten het echter te waarderen. Je wordt er absoluut niet loom van, maar krijgt er een licht high. Met dat kan je mog perfect uitgaan enzo.

Die zware weed vind ik meer een hard drug dan een soft drug, ik kan T O T A A L niet meer functioneren na een Jack Herrer of een White Widow. Ik zit dan maar wat suf te dagdromen en kan mij op niks meer concentreren, een normaal gesprek lukt niet meer en voor je het weet zit je 4 uur niks te doen. Persoonlijk vind ik die zware soorten schandalig straf. Ik vroeger nog wel wat harders gebruikt dan weed, en met dat stond ik nog stukken dichter bij de werkelijkheid dan met die zware weed.
Oud 9 september 2003, 20:26   #190
Mohawk
Burger

Standaard

inderdaad, hij is vele malen sterker dan die zwakkere soorten,
maar hij smaakt heerlijk, en we gebruiken 'm bijna alleen op bepaalde gelegenheden zoals filmpje gaan kijken, of naar de cinema
en je draait er toch maar de helft van de hoeveelheid wiet in die je in 'n normale draait... hij is dan ook duurder.
Ik draai van 'n gram 2Js meer met JH dan met bv white widow.
ik denk echter wel dat er soms misverstanden over sterke of zwakkere wiet bestaan, dat mensen 't gewoon niet merken, een van de medi-gebruikers ergens in een van de threads vond Northern lights een goed mediwietje, nou ja, maar dat was 'n tijdje geleden wel 'n soort met meer dan 20% THC in, en het klopt, de hoeveelheid THC in "betere" wiet, is in de laatste 5 jaar ongeveer verviervoudigd.

Ik hou wel meer van sativas, 't THC percentage heeft niet zoveel te maken met de soort high, maar met de impact ervan, 'n indica geeft 'n zware lome "body high" wat men stoned noemt, misschien zoals jij 't omschrijft couch lock,
maar 'n goeie sativa geeft normaal 'n soort "cerebral high" echt psychologisch high zijn, hierbij kan je nog wel redelijk normaal functioneren zolang als ge niet volledig skaffa bent natuurlijk... Geniet, maar met mate!
Oud 9 september 2003, 23:32   #191
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
alcohol is een middel dat in onze cultuur ingebakken ziet. Iedereen, enkele uitzonderingen niet ter na gesproken, kan redelijk met dat middel om. Andere drugs zijn dat niet. En dat wil ik zo houden. Telkens ik iemand zie blowen of andere middelen zie gebruiken, verwittig ik steeds de politie of grijp zelf in met geweld.
Ik weet niet wanneer alcohol voor het eerst is verschenen op de wereld.
Ik weet wél dat marihuana al 3000 jaar geleden werd gebruikt.
De enige reden dat het vandaag door velen nog steeds niet sociaal aanvaard is, is de hetze die Amerika in 1930(het zwarte jaar) is begonnen tegen het produkt. Voordien werd cannabis wereldwijd gekweekt, getolereerd én gebruikt.
Ik heb het al meerdere aangehaald, dit is weer eens een mooi voorbeeld van mensen die tegen het produkt zijn, maar gewoon niet weten waarover ze praten als ze over cannabis hebben.
Ik kan niet meer zeggen dan: informeer u toch eerst eens deftig over iets, vooraleer te oordelen.
Oud 10 september 2003, 04:18   #192
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
alcohol is een middel dat in onze cultuur ingebakken ziet. Iedereen, enkele uitzonderingen niet ter na gesproken, kan redelijk met dat middel om. Andere drugs zijn dat niet. En dat wil ik zo houden. Telkens ik iemand zie blowen of andere middelen zie gebruiken, verwittig ik steeds de politie of grijp zelf in met geweld.
Ik weet niet wanneer alcohol voor het eerst is verschenen op de wereld.
Ik weet wél dat marihuana al 3000 jaar geleden werd gebruikt.
De enige reden dat het vandaag door velen nog steeds niet sociaal aanvaard is, is de hetze die Amerika in 1930(het zwarte jaar) is begonnen tegen het produkt. Voordien werd cannabis wereldwijd gekweekt, getolereerd én gebruikt.
Ik heb het al meerdere aangehaald, dit is weer eens een mooi voorbeeld van mensen die tegen het produkt zijn, maar gewoon niet weten waarover ze praten als ze over cannabis hebben.
Ik kan niet meer zeggen dan: informeer u toch eerst eens deftig over iets, vooraleer te oordelen.
Smoke that peace pipe before you write mon.
Oud 23 december 2003, 14:47   #193
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2003, 17:45   #194
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Is het verhaal in rook opgegaan?
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2003, 19:23   #195
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Afghaan gekruisd met een inlandse soort zoals skunk is bijvoorbeeld een goeie (kleine plantjes, licht effect). Als je raad wil, laat maar weten, ik heb redelijk lang zelf gekweekt (ik doe het nu niet meer, en blow nog maar zelden, ik heb ontdekt dat blowen en werken niet samengaan ).
And that's the bottom line. Weed smoren is zwaar contraproductief voor de economie. Ik ken inderdaad mensen die dat onder controle kunnen houden, zoals ik er ook kennen die zelf een plantje geworden zijn. Onze sociale zekerheid kent al genoeg profiteurs, we hebben geen wietwerkelozen nodig.
Met een kater kan ik ook niet geweldig hard werken.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2003, 19:34   #196
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Met een kater kan ik ook niet geweldig hard werken.
Klopt, van mij mag er dan ook een nieuwe drooglegging komen.
Oud 26 december 2003, 19:47   #197
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

All work and no play makes Tomb a dull boy.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2003, 21:29   #198
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
All work and no play makes Tomb a dull boy.
Ik ben zo al zot genoeg, ik heb al die zever niet nodig.
Oud 27 december 2003, 06:50   #199
cuboidz
Lokaal Raadslid

cuboidz's schermafbeelding

Standaard

Vraagje voor de nay-sayers:

Als je het monopolie op drugs verkopen van de mafia doorbreekt en het gewone volk de vrijheid geeft om wapens te dragen, hoeveel blijft er dan nog over van de georganiseerde misdaad ?
cuboidz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be