Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2005, 10:17   #181
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
U bent ontwapenend eerlijk. Ik zal niet voorstellen om in uw bericht "Vlaming" even te vervangen door "Marokkaan" en "Franstalige" door "Belg" en u zelf vervolgens aan te geven bij het Centrum voor Correct Denken.
Enkel dit: u demonstreert op onnavolgbaar-duidelijke wijze dat de Franstaligen, sinds ze de Vlamingen niet meer kunnen domineren, niet langer in België geïnteresseerd zijn. En kijk, dat wisten wij in 1830 al!

Egidius
Ik raad u aan in ieder Vlaamsnationaal geschrift het woord Franstalige door Marokkaan te vervangen. Dan demonstreert u ook op onavolgbare wijze hoe het Vlaamsnationalisme rascistisch is tegenover iedereen die Frans spreekt.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 10:20   #182
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Ik raad u aan in ieder Vlaamsnationaal geschrift het woord Franstalige door Marokkaan te vervangen. Dan demonstreert u ook op onavolgbare wijze hoe het Vlaamsnationalisme rascistisch is tegenover iedereen die Frans spreekt.
Vergeet niet van dit ook even toe te passen op FDF pamfletten en carrefour.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 10:21   #183
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo ver is het idd gekomen nadat alle mogelijkheden door de huidige wetgevers werden geschapen om het VB wegens racisme te veroordelen.
Oud 4 mei 2005, 10:28   #184
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHW
Ok, et alors? Heb ik ergens gezegd dat het FDF Vlaamslievend is? Pas het daar op toe als u wil hé. Maar let op dat het niet als een boomerang in uw Vlaamse nek slaat want bij mijn weten heeft is de VB veel groter dan het FDF. En als men het FDF aanpakt, dan ook alle Vlaamsnationalistische organisaties.

Oud 4 mei 2005, 10:28   #185
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste Marrokaan die mij in een ziekenhuis of op een ambassade enkel in het Arabisch wil behelpen moet ik nog tegenkomen.

Franstaligen worden persoonlijk trouwens zelden op de korrel genomen door flaminganten, wij klagen enkel wantoestanden aan die veroorzaakt zijn, en in stand gehouden worden door politiekers.
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 10:31   #186
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
De eerste Marrokaan die mij in een ziekenhuis of op een ambassade enkel in het Arabisch wil behelpen moet ik nog tegenkomen.

Franstaligen worden persoonlijk trouwens zelden op de korrel genomen door flaminganten, wij klagen enkel wantoestanden aan die veroorzaakt zijn, en in stand gehouden worden door politiekers.
Tja, stellen dat Walen parasieten zijn, of 'Al wat De walen doen is profiteren' (NVAster Linda dinges uit Brussel) is natuurlijk niet zo erg hé. Flaminganten stigmatiseren een hele gemeenschap maar dat kan weeral geen kwaad hé. Om dan nog maar tezwijgen over de onverdraagzaamheid van Flamingenten tegenover andersdenkende Vlamingen. Mensen die Vlaming en Belg zijn en uitgemaakt worden voor landverrader of vuile franskiljon.

Oud 4 mei 2005, 10:31   #187
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Het is vooral op antwoord van uw nationalisme dat we zo moeten reageren.
C'est la faute des autres, hein?

In elk geval: racisme blijft racisme, en terzake heeft u duidelijk gemaakt in welk kamp u staat.

Niet iedereen kan mee met de moderne tijd, hé Everytime?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 10:32   #188
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, et alors? Heb ik ergens gezegd dat het FDF Vlaamslievend is? Pas het daar op toe als u wil hé. Maar let op dat het niet als een boomerang in uw Vlaamse nek slaat want bij mijn weten heeft is de VB veel groter dan het FDF. En als men het FDF aanpakt, dan ook alle Vlaamsnationalistische organisaties.
Dat is het juist : men pakt de Vlaamsnationale organisaties NU al aan via rechtszaken en de staatsveiligheid. FDF gaat gewoon zijn gang.
Oud 4 mei 2005, 10:34   #189
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet ik met zoiets algemeens aan? Ben ik mijn broeders hoeder?

Zoek eens in mijn geschriften op dit forum één bericht waarop uw bovenstaande boude stelling van toepassing zou kunnen zijn. Als u ze gevonden heeft, graag hier posten, dan weten we dat u niet zomaar wat uit uw nek kletst.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 10:39   #190
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is het juist : men pakt de Vlaamsnationale organisaties NU al aan via rechtszaken en de staatsveiligheid. FDF gaat gewoon zijn gang.
Niets staat de Vlaamsnationalisten in de weg om tegen het FDF klacht neer te leggen. Allen lopen ze het risico hun vijandsbeeld te verliezen en toe te moeten geven dat vele problemen door hen zelf veroorzaakt worden.

Oud 4 mei 2005, 10:40   #191
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Wat moet ik met zoiets algemeens aan? Ben ik mijn broeders hoeder?

Zoek eens in mijn geschriften op dit forum één bericht waarop uw bovenstaande boude stelling van toepassing zou kunnen zijn. Als u ze gevonden heeft, graag hier posten, dan weten we dat u niet zomaar wat uit uw nek kletst.

Egidius
Ahja , ik was het vergeten, Vlaamsnationalisten zijn steeds één groep totdat er een probleem op duikt, dan is het ieder voor zich. Ik wast ni, meneer, t was den anderen, maar ondertussen hebben ze wel bvb dezelfde spandoek gedragen

Oud 4 mei 2005, 10:42   #192
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets staat de Vlaamsnationalisten in de weg om tegen het FDF klacht neer te leggen. Allen lopen ze het risico hun vijandsbeeld te verliezen en toe te moeten geven dat vele problemen door hen zelf veroorzaakt worden.
Waarom dienen zelfverklaarde superdemocraten als BUB geen klacht in tegen het FDF?

Laatst gewijzigd door CHW : 4 mei 2005 om 10:42.
Oud 4 mei 2005, 10:51   #193
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, stellen dat Walen parasieten zijn, of 'Al wat De walen doen is profiteren' (NVAster Linda dinges uit Brussel) is natuurlijk niet zo erg hé. Flaminganten stigmatiseren een hele gemeenschap maar dat kan weeral geen kwaad hé. Om dan nog maar tezwijgen over de onverdraagzaamheid van Flamingenten tegenover andersdenkende Vlamingen. Mensen die Vlaming en Belg zijn en uitgemaakt worden voor landverrader of vuile franskiljon.
Jij zegt hier dat in ieder vlaams nationaal geschrift de franstaligen gestigmatiseerd en zwart gemaakt worden. Die veralgemening overstijgt qua domheid ‘de walen doen niets als profiteren’ of ‘alle walen zijn parasieten' anders nauwelijks, veelzeggend over jou verdraagzaamheid tegenover andersdenkenden vind ik.
Ik zie echter nog altijd niet in wat er racistisch of stigmatiserend zou zijn aan de uitspraken ‘de Marrokanen overtreden de taalwet’ of ‘Marrokanen zijn oververtegenwoordigd in de regering’.
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 10:52   #194
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
De meeste franstaligen beginnen niet te schelden als ze op fora's met Vlamingen spreken. In die zin ben je dus niet representatief. Het was een reaktie op wat luc broers zei over "Franse" beleefdheid.
Als de meeste Franstaligen op dit forum beleefd zijn juich ik dat toe. Ik tracht dat ook te zijn.
Ik vond het nogal kras dat Mourreaux de Vlamingen 'onze vijanden' noemt, en dat alle Franstaligen een front vormen met het FDF dat regelmatig zeer hatelijk is tegenover de Vlamingen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 10:58   #195
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom dienen zelfverklaarde superdemocraten als BUB geen klacht in tegen het FDF?
Wie weet is dat onze volgende stap niet hé. Rome is ook niet op een dag gebouwd.

Laatst gewijzigd door A : 4 mei 2005 om 10:58.
Oud 4 mei 2005, 11:00   #196
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie weet is dat onze volgende stap niet hé. Rome is ook niet op een dag gebouwd.
Prachtig, ik zal het u binnen 6 maand nog eens vragen. Het zou alleszins voor BUB een goede manier zijn om nog eens in het nieuws te komen.

Laatst gewijzigd door CHW : 4 mei 2005 om 11:01.
Oud 4 mei 2005, 11:01   #197
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men over het algemeen spreekt, waarom dan enkel kijken naar de wiskunde resultaten. Ik toonde de vakindeling van een zwakke wiskunde richting om een ander uiterste in beeld te brengen. Ik had kunnen denken dat er dergelijke reactie ging komen op mijn voorbeeldje.

Daarom breidt ik het voorbeeldje verder uit tot het ALGEMEEN. Het aantal lesuren wiskunde/wetenschappen en talen wordt naast elkaar gezet. Steeds op een totaal van 32 lesuren per week.

15 jarigen op dezelfde school krijgen :

Economie A : 7 u. Wetenschappen (4u. wiskunde), 12 u. Talen
Economie B : 7 u. Wetenschappen (5u. wiskunde), 11u. Talen
Grieks A : 7u. wetenschappen (4u. wiskunde), 12u. Talen
Grieks B : 7u. Wetenschappen (5u. wiskunde), 11u. Talen
Grieks-Latijn : 7u. Wetenschappen (4u. wiskunde), 17u. Talen
Latijn A : 7u. Wetenschappen (4u. wiskunde), 14u. Talen
Latijn B :8u. Wetenschappen (5u. wiskunde), 14u. Talen
Humane :7u. Wetenschappen (4u. wiskunde), 11u. Talen
Wetenschappen : 11u. Wetenschappen (7u. wiskunde), 11u. Talen

In het ALGEMEEN wordt dus duidelijk dat Wiskunde minder tijd inneemt dan Talen. Stellen dat het Vlaamse onderwijs heel goed is omdat voor Wiskunde hoge resultaten gehaald worden is en blijft dus waanzin omdat je op basis van resultaten voor een klein onderdeel van het lessenpakket oordelen velt over het ALGEMENE lessenpakket. Zelfs in de echt wetenschappelijke richtingen worden er evenveel talen als wetenschappen gegeven en maar talen dan wiskunde. OESO of geen OESO, de boel wordt veel te veel versimpeld. het Vlaamse onderwijs is van alle onderzochte landen het beste wat betreft wiskunde en wetenschappen. DIT WIL NIET ZEGGEN DAT HET HET BESTE ONDERWIJS TER WERELD IS!!!

Is dat nu zo moeilijk om dat te begrijpen of zijn jullie zo zielig dat alles wat Vlaams is persé het beste ter wereld moet zijn en jullie de waarheid, die meestal veel complexer is niet aankunnen?
uw lijst je klopt niet want ik heb economie wiskunde gedaan en had 8 uur wiskunde
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 11:03   #198
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
Jij zegt hier dat in ieder vlaams nationaal geschrift de franstaligen gestigmatiseerd en zwart gemaakt worden. Die veralgemening overstijgt qua domheid ‘de walen doen niets als profiteren’ of ‘alle walen zijn parasieten' anders nauwelijks, veelzeggend over jou verdraagzaamheid tegenover andersdenkenden vind ik.
Ik zie echter nog altijd niet in wat er racistisch of stigmatiserend zou zijn aan de uitspraken ‘de Marrokanen overtreden de taalwet’ of ‘Marrokanen zijn oververtegenwoordigd in de regering’.
'Marokkanen doen niets anders dan profiteren'
'Marokanen zijn dieven'
'Sociale uitkeringen aan marokanen is regelrechte diefstal'
= rascistisch

'walen doen niets anders dan profiteren'
'walen zijn dieven'
'Sociale uitkeingen aan Walen is regelrechte diefstal'

= ? Niet rascistisch?

Laat me niet lachen. Pas het schema van Teun van Dijk met betrekking tot rascistische uitlatingen van politieke groepringen over anderen toe op de Vlaamsnationalistische uitspraken over Walen en je krijgt dezelfde conclussie als je het zou doen met uitspraken over Marokanen. Vlaamsnationalistische uitspraken zijn er op gericht een antipathie tegenover de andere (=Walen) op te wekken en/of de andere in slecht daglicht te stellen (ze profiteren), de eigen groep (= Vlamingen) als de beste voor te stellen (Vlamingen zijn volgzaam, harde werkers, verdragen veel meer) en zo stigmatiseren zo een bevolkingsgroep in zijn geheel.

Oud 4 mei 2005, 11:05   #199
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
uw lijst je klopt niet want ik heb economie wiskunde gedaan en had 8 uur wiskunde
Ik heb het je gisteren of eergisteren nog gezegd Muys, er zijn de voorbije twee jaar grote veranderingen aangebracht in het onderwijs en de vakindeling. 8-uurs richtingen zijn opgedoekt. Vroeger had je dat op de school die ik als voorbeeld gaf ook, een vriend van me heeft dat ook gedaan, maar die richtingen zijn weg. Hoogstens 6 uur vind je nog hier en daar als richting. Vroeger had je ook economie-talen waar je maar 3 uur wiskunde had. Ook die richtingen zijn verdwenen. Mijn stelling blijft dus kloppen.

effe of the record; hoeveel uur wetenschappen had je en hoeveel uur taal?

Laatst gewijzigd door A : 4 mei 2005 om 11:06.
Oud 4 mei 2005, 11:10   #200
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ok, et alors?

HET typische antwoord van Franstaligen dat de Vlamingen zich beter zouden eigen maken....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be