![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als gepensioneerde moet ge geen werk meer zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denkt ge dat ze hier liever hier in armoede komen leven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je laat natuurlijk je familie en vrienden achter, dat is de keerzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen moeten die (zogezegde) rijken daar langer leven dan vier jaar. ![]() Daar bestaat het gratis verhaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Openbaar vervoer kennen ze hier nog (niet meer) niet. ![]() Straks krijg ik (net geen) (een) boete wegens ‘zonevreemd”. De nieuwe rijken willen daar ook wel wonen weet je. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
maar alle
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat anders gekleurde medemensen heel demonstratief een aalmoes geven aan die witte bedelaars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk gratis verhaal betalen we zelf. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 maart 2005 om 14:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Vreemdeling
|
![]() Grappig Bobke.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Europees Commissaris
|
![]() Overal ter wereld trekken mensen naar steden en naar stedelijke regio's. Kijk bvb naar Frankrijk. In de Midi zijn veel spookdorpen.
In Tokio woont 25 miljoen man. Overbevolking is een nep-probleem. Zij die erover klagen moeten maar ergens gaan wonen waar niemand anders woont. Maar dan ook niet komen klagen dat het leven daar duurder is. We hebben trouwens nog veel landbouwgrond in Vlaanderen hoor...
![]() |
#199 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2005 om 21:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De verklaring van die tegenspraak is eenvoudig evenals de oplossing.
De welvaart concentreerd zich in dichtbevolkte gebieden. Maar dichtbevolkte gebieden betekent ook dat er een schaarste aan grond onstaat waardoor de prijzen pijlsnel de lucht in schieten. Vermits grond gemeenschappelijk bezit is en haar waarde gegenereerd wordt door de gemeenschap heeft de gemeenschap het recht deze waarde op te eisen in de vorm van rente aan 100% van de marktwaarde. De creatie hoort de creator toe. De appels die ik zelf kweek mag ik zelf opeten. De grondwaarde is ontstaan uit de aanwezigheid van de gemeenschap, zij hoort haar creator toe. Hierdoor is de gemeenschap in staat haar collectieve voorzieningen en werkingskosten te betalen en kan de belasting op welvaartcreatie afgeschaft worden. het saldo dient voor herverdeling in de vorm van het onvoorwaardelik basisinkomen. Bijkomend voordeel is dat speculatie ophoud te bestaan. Niemand zal zich meer toeeigen dan dat gene hij voorzichzelf nodig heeft. Afschaffing van de belasting op arbeid betekent dat iedereen de arbeid van een ander kan kopen voor de evenwaardige eigen inspanning. Bv stel dat het gemiddelde loon 10 euro is kan persoon A 1 uur werk kopen van persoon B door zelf 1 uur te presteren bij persoon C. Nu is dat een verhouding van ongeveer 1 op 5. Om een loodgieter 1 dag te laten werken in je huis moet je zelf een ganse week werken. Dit omdat zowel de loodgieter zijn uurloon drastisch verhoogt door de belastingen op arbeid en anderzijds er van je eigen inkomen belastingen af gehouden worden. Meer algemeen geformuleerd: De belasting op welvaartcreatie (arbeid en handel) dient verschoven te worden naar renteheffing op de millieugebruiksruimte ( al datgene dat niet door de mens is geschapen oftewel de Natuur) Dat is de enige rechtvaardige oplossing voor de excessen van het huidige systeem |
![]() |
![]() |