Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2005, 01:58   #181
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Maar dat is juist een reden om Belgie niet te splitsen. Want het is Vlaanderen dat vooral overbevolkt is. Of anders moeten we eerst herverdelen en dan pas splitsen.
Voor een prikje koop je er er wel iets.
Als gepensioneerde moet ge geen werk meer zoeken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 02:01   #182
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe verder ge van hier wegtrekt hoe goedkoper. In India kunt ge voor t zelfde pensioen leven als god in Frankrijk. hoewel het daar nu snel duurder wordt. In Georgie kost de grond 5 cent per meter. Bouwgrond he
Maar uw gezondheidszorg gaat er wel op achteruit.
Waarom denkt ge dat ze hier liever hier in armoede komen leven ?
Oud 2 maart 2005, 02:03   #183
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Klopt, dat voorstel is mij ook al gedaan door een familielid van Servische afkomst.
Voor een prikje kan ik daar zijn domein kopen. Hij blijft dan wel in België wonen met het geld dat hij daarvoor krijgt. Er klopt dus iets niet.
Het is op een manier wel cynisch dat mensen hun land voor een prikje verkopen om hier in de miserie en de overbevolking te komen wonen. Tenzij er daar door oorlog nog grotere miserie is natuurlijk. Daarom geloof ik ook dat veel mensen een appartement zouden verkiezen boven een voetbalveld.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 02:03   #184
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, dat voorstel is mij ook al gedaan door een familielid van Servische afkomst.
Voor een prikje kan ik daar zijn domein kopen. Hij blijft dan wel in België wonen met het geld dat hij daarvoor krijgt. Er klopt dus iets niet.
Het is zo dat in dun bevolkte gebieden de welvaart quasi onbestaande is, men leeft er een zeer hard spartaans leven. Voor jonge mensen biedt dat naturlijk geen toekomstperspectieven en trekken ze naar de grote steden waar meer geld te verdienen valt. Maar als men een relatief rijk gepensioneerde is en met dat pover pensioentje van hier ben je dat ginder, kun je daar goed leven.
Je laat natuurlijk je familie en vrienden achter, dat is de keerzijde.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 02:06   #185

Standaard

Citaat:
Maar uw gezondheidszorg gaat er wel op achteruit.
Waarom denkt ge dat ze hier liever hier in armoede komen leven ?
Tja ze bekijken het leven daar geheel anders. Ik durf niet zeggen dat ze daar ongelukkiger zijn. Misschien een nieuwe discussie. Zijn andersgefortuneerden ongelukkiger dan gewone gefortuneerden ? Gij zijt toch ook gelukkig dacht ik he in uw krotje op de hei ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 2 maart 2005, 02:25   #186
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is op een manier wel cynisch dat mensen hun land voor een prikje verkopen om hier in de miserie en de overbevolking te komen wonen. Tenzij er daar door oorlog nog grotere miserie is natuurlijk. Daarom geloof ik ook dat veel mensen een appartement zouden verkiezen boven een voetbalveld.
Die oorlog valt daar best mee, net zoals de tweede wereldoorlog hier voor de rijken.
Alleen moeten die (zogezegde) rijken daar langer leven dan vier jaar.
Daar bestaat het gratis verhaal niet.
Oud 2 maart 2005, 02:27   #187
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Het is zo dat in dun bevolkte gebieden de welvaart quasi onbestaande is, men leeft er een zeer hard spartaans leven. Voor jonge mensen biedt dat naturlijk geen toekomstperspectieven en trekken ze naar de grote steden waar meer geld te verdienen valt. Maar als men een relatief rijk gepensioneerde is en met dat pover pensioentje van hier ben je dat ginder, kun je daar goed leven.
Je laat natuurlijk je familie en vrienden achter, dat is de keerzijde.
Ge begint het te begrijpen.
Oud 2 maart 2005, 02:36   #188
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja ze bekijken het leven daar geheel anders. Ik durf niet zeggen dat ze daar ongelukkiger zijn. Misschien een nieuwe discussie. Zijn andersgefortuneerden ongelukkiger dan gewone gefortuneerden ? Gij zijt toch ook gelukkig dacht ik he in uw krotje op de hei ?
Jammer genoeg staat mijn hutje niet in de hei maar in de dorpskern. Nou ja “dorp”
Openbaar vervoer kennen ze hier nog (niet meer) niet.
Straks krijg ik (net geen) (een) boete wegens ‘zonevreemd”.
De nieuwe rijken willen daar ook wel wonen weet je.
Oud 2 maart 2005, 02:38   #189
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja ze bekijken het leven daar geheel anders. Ik durf niet zeggen dat ze daar ongelukkiger zijn. Misschien een nieuwe discussie. Zijn [size=4]andersgefortuneerden[/size] ongelukkiger dan gewone gefortuneerden ? Gij zijt toch ook gelukkig dacht ik he in uw krotje op de hei ?
Ik zou het bij melkkoeien houden.
Oud 2 maart 2005, 02:39   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het bij melkkoeien houden.
Laten we elkaar ook niet beginnen melken.
Oud 2 maart 2005, 03:01   #191

Standaard

Citaat:
Heb ik van in t begin al gezegd he
maar alle
Oud 2 maart 2005, 03:34   #192
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik van in t begin al gezegd he
maar alle
Kan zijn, maar ik heb niet de indruk dat ik al een frank (of euro) aan u gevraagd heb.
Oud 2 maart 2005, 03:39   #193
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zijn, maar ik heb niet de indruk dat ik al een frank (of euro) aan u gevraagd heb.
Weet ge wat ik altijd zo grappig vind?
Dat anders gekleurde medemensen heel demonstratief een aalmoes geven aan die witte bedelaars.
Oud 2 maart 2005, 04:36   #194

Standaard

Citaat:
Kan zijn, maar ik heb niet de indruk dat ik al een frank (of euro) aan u gevraagd heb
Citaat:
Dat anders gekleurde medemensen heel demonstratief een aalmoes geven aan die witte bedelaars.
Waar heb ik aan u al een frank (of euro) aan u gevraagd ?
Citaat:
Oud 2 maart 2005, 04:51   #195
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik aan u al een frank (of euro) aan u gevraagd ?
Natuurlijk wel, van de rijken krijg je het toch niet.
Elk gratis verhaal betalen we zelf.
Oud 2 maart 2005, 14:51   #196

Standaard

Citaat:
van de rijken krijg je het toch niet.
Citaat:
Natuurlijk wel,
Maar niet als we het vragen - wel als het pakken - wij zijn me meer.
Citaat:
Elk gratis verhaal betalen we zelf.
zolang we dat pikken.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 maart 2005 om 14:52.
Oud 4 maart 2005, 20:47   #197
Necrofilius Rectum
Vreemdeling

Standaard

Grappig Bobke.
Necrofilius Rectum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 20:58   #198
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Overal ter wereld trekken mensen naar steden en naar stedelijke regio's. Kijk bvb naar Frankrijk. In de Midi zijn veel spookdorpen.

In Tokio woont 25 miljoen man. Overbevolking is een nep-probleem. Zij die erover klagen moeten maar ergens gaan wonen waar niemand anders woont. Maar dan ook niet komen klagen dat het leven daar duurder is.

We hebben trouwens nog veel landbouwgrond in Vlaanderen hoor...
Oud 4 maart 2005, 21:04   #199

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer bavo
Zij die erover klagen moeten maar ergens gaan wonen waar niemand anders woont. Maar dan ook niet komen klagen dat het leven daar duurder is.
En daarstraks in de andere discussie was het
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer bavo
Je kan altijd verhuizen. als je geen werk vindt

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2005 om 21:04.
Oud 4 maart 2005, 21:48   #200
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

De verklaring van die tegenspraak is eenvoudig evenals de oplossing.

De welvaart concentreerd zich in dichtbevolkte gebieden.
Maar dichtbevolkte gebieden betekent ook dat er een schaarste aan grond onstaat waardoor de prijzen pijlsnel de lucht in schieten.
Vermits grond gemeenschappelijk bezit is en haar waarde gegenereerd wordt door de gemeenschap heeft de gemeenschap het recht deze waarde op te eisen in de vorm van rente aan 100% van de marktwaarde.
De creatie hoort de creator toe. De appels die ik zelf kweek mag ik zelf opeten. De grondwaarde is ontstaan uit de aanwezigheid van de gemeenschap, zij hoort haar creator toe.
Hierdoor is de gemeenschap in staat haar collectieve voorzieningen en werkingskosten te betalen en kan de belasting op welvaartcreatie afgeschaft worden. het saldo dient voor herverdeling in de vorm van het onvoorwaardelik basisinkomen. Bijkomend voordeel is dat speculatie ophoud te bestaan. Niemand zal zich meer toeeigen dan dat gene hij voorzichzelf nodig heeft. Afschaffing van de belasting op arbeid betekent dat iedereen de arbeid van een ander kan kopen voor de evenwaardige eigen inspanning.
Bv stel dat het gemiddelde loon 10 euro is kan persoon A 1 uur werk kopen van persoon B door zelf 1 uur te presteren bij persoon C.
Nu is dat een verhouding van ongeveer 1 op 5. Om een loodgieter 1 dag te laten werken in je huis moet je zelf een ganse week werken. Dit omdat zowel de loodgieter zijn uurloon drastisch verhoogt door de belastingen op arbeid en anderzijds er van je eigen inkomen belastingen af gehouden worden.
Meer algemeen geformuleerd: De belasting op welvaartcreatie (arbeid en handel) dient verschoven te worden naar renteheffing op de millieugebruiksruimte ( al datgene dat niet door de mens is geschapen oftewel de Natuur)
Dat is de enige rechtvaardige oplossing voor de excessen van het huidige systeem
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be