![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Die enorm veel uit kan geven aan leger en haar kernprogramma! Maar die bij ieder overstroming hulp komt eisen van het zo verfoeilijke westen!Zonder onze hulp sterven ze er de hongersdood! Van een bekwaam en sociaal land gesproken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral Irak, want anders loopt het daar uit op een burgeroorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Minister-President
|
![]() Binnen een halfuurke wordt Frances Newton, de eerste zwarte vrouw in jaren, op een paar 100 kilometer van hier terechtgesteld. 18 jaar geleden heeft ze haar man en 2 kinderen afgemaakt. Zo iemand hoort beter levenslang thuis in een psychiatrische gevangenis. Ik heb problemen met dit specifiek geval. Ook de plaatselijke kranten zijn resoluut tegen de executie van deze vrouw, Frances Newton, in hun 'editorials'. Helaas kent men geen genade in Texas. Gisteren had ik wel nog een discussie met iemand hierover en ik moet toegeven dat ik 'liever' een moordenaar dood zie, dan dat hij op zijn Belgisch een weekendpas uit de gevangenis krijgt en weer toeslaat.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door longhorn : 14 september 2005 om 23:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef grif toe dat ik van mijn ontmoetingen met loslopende moordenaars een bittere smaak in de mond overhoud. Eén was ooit mijn verkoopsmanager in een Multinational en ik heb hem ooit eens moeten troosten toen hij weer eens een lief verloor, die er in paniek vanonder getrokken was ( hij had eerder zijn vrouw om het hoekje geholpen en een jaar of zeven gezeten). Verbazend hoe zulke agressieve types toch altijd weer gemakkelijk aan hun trekken komen bij het zwakke geslacht. Verstandig is het executeren echter niet. Het is het toegeven aan en het toepassen van hetzelfde principe dat we willen bestrijden en bestraffen. Maw doodstraf is contradictoir en paradoxaal. Maar de rechters en het penitentiair systeem moeten moordenaars wel zolang mogelijk van de straat afhouden, wat ze duidelijk niet doen (bij ons). Daar bestaat dan weer geen voldoende protest tegen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 september 2005 om 09:51. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() Hij heeft zijn lidmaatschap van de Club maar héél gedeeltelijk betaald, dit jaar, maar hij mocht er toch een toespraak houden.
En wat zei hij? Dat de millenniumgoals moeten gehaald worden! Onderwijl slaagde zijn proxy Bolton erin diezelfde millennium-goals door gecontinueerde oppositie zo goed als terminaal te ondermijnen. Wat zal het zijn, welles-nietes of nietes-welles? Wie moeten we geloven, de vriendelijke of de brutale agent? De baas of de ondergeschikte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() En maar zaniken en zagen op/over Bush (en alles wat de VS betreft)...
En ondertussen zien de kiekens niet welk ander gevaar op ons afkomt... China, een land...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||||
Banneling
|
![]() Bush vertoont de laatste tijd de sporen van een stevige katharsis.
Hij lanceerde zopas een enorm overheidsprogramma nav. Katrina, Roosevelt waardig. Op de Uno verdedigde hij plots de Millenniumgaols. Ivm. de War On Terror heeft hij nu door dat ook de sociale grond-oorzaken moeten aangepakt worden. Een tijdje geleden gaf hij de menselijke invloed op de klimaatopwarming toe. Op de G8 in Glenneagles schaarde hij zich achter de schuldenkwijtschelding voor een pak arme landen. Wordt Bush nog een 'goeie' op het einde? Moeten we hem nog gaan betreuren?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 september 2005 om 09:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Banneling
|
![]() Democraten, Liberals, Chipies van alle slag: gooi je kroon naar Bush, die de War On Poverty verklaard geeft! En hem kennende zal die poor Poverty nergens meer een schuilplaats kunnen vinden. Wanted: Poverty! Dead or alive.[edit]
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 september 2005 om 09:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kakel gerust verder, eens kijken hoeveel windeieren je nog legt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw kieken zonder kop draaft hier maar rond en legt China-eieren in een VS-thread. [edit][size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 september 2005 om 14:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() De Bush-retoriek is nu helemaal in orde
Belaagd door de windhoos Katrina moet Bush enorme tegenwind blazen om te voorkomen dat zijn populariteit en de Republikeinse pilaren helemaal weggeblazen worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Te lastig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |||
Banneling
|
![]() De Typhoon Bush heeft genadiglijk zijn baan afgebogen naar Colorado, om niet te clashen met Rita - de gecombineerde krachten zouden teveel geweest zijn voor elke sociaal coherente maatschappij en zouden de '1.3 trillion dollar' taxcuts in gevaar brengen die Bush wil afkondigen voor de rijken de eerstvolgende tien jaar.
En o ja, als er wat meer LEVY (taksen) gestoken was in de Levee, zoals ze in Louisiana al dertig jaar vragen, dan was de LEVEE(dijk) niet gebarsten. Laat ons bidden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 september 2005 om 09:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#196 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Omdat ze hier voor het minimum loon werken! Is dat niet het zelfde? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat de VS het alleenrecht heeft op brain-drain. Zo zou de hele (goedkope tot gratis-) gezondheidssector in de UK ineenstuiken als alleen maar de duizenden Ghanese dokters en verplegers plots terug naar hun land van opleiding gingen werken, waar ze vanzelfsprekend bitter gemist worden maar hun kost niet of nauwelijks kunnen verdienen. De brain-drain is een van de meest perverse manieren waarop het Afrikaanse continent nog steeds op de goeie ouwe kolonialistische manier verder leeggezogen word. In de UK bestaat daar een wet tegen, maar die wordt moeiteloos omzeild door privé-entrepreneurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Voor de débris-verwijdering in N. Orleans werd zonder openbare aanbesteding een contractor aangewezen die daarop een subcontractor nam, waarop deze weer een subsubcontratactor en deze nogmaals een subsubsubcontractor aan een fractie van de originele prijs, zodat iedereen goed verdient zonder iets te doen (behalve de laatste, die weinig verdient en hard werkt).
(Bron: Henry Waxmann, congresman, California) Nog een akkefietje: Bush schrapte de verplichting om lonen uit te betalen, van een niveau gangbaar in de getroffen streek. Een vuile streek, die toelaat om de wederopbouw aan sterk gereduceerde loononkosten door te voeren (veelal door streekvreemde werkkrachten, wat de daar vertoonde armoede ook niet verhelpt)). |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Tom Delay got an extra pay, so they say.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Bush en Condoleesa hebben drukke dagen achter de rug, met gefoefel achter de schermen ten gunste van Turkije, bij de EU.
Ons Anglo-Amerikaans clubje geeft het goed gedaan, dank U Jack Straw, dank u, dubbel Joe, toevallig ben ik voorstander, maar in feite moet je je van interventie in onze interne zaken onthouden. |
![]() |
![]() |