![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: bent u voor migranten stemrecht of tegen | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 75,61% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,88% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Elke in Vlaanderen geboren en getogen Vlaming moet minumum van zijn 2.5 tot zijn 18 naar school gaan om te kunnen/mogen meedraaien in onze samenleving.
Elk jaar wordt die nog eens gecontroleerd met zware examens en tijdens het jaar moet die altijd over een parate kennis beschikken en alles wat die gezien heeft kunnen en kennen. Een vreemdeling die komt uit een ander land met een andere cultuur, leefwereld,... mag hier na een tijdje te verblijven zonder ook maar enige moeite te doen, direct Vlaming worden en genieten van alle voordelen zonder ook maar 1 poot uit te steken, behalve illegaal naar hier te komen. Komaan, waar zijn we mee bezig.
![]() |
#182 |
Parlementslid
|
![]() Ik zal ook eens mijn gedacht zeggen. (Dat lucht op naar het schijnt)
Moest dit Frankrijk , Duitsland of Nederland zijn dan had ik niet echt een probleem met migrantenstemrecht. Maar dit is België en dat is een geval apart. Hier ben ik tegen migrantenstemrecht en wel om de volgende (simplistische) reden. De vlamingen hebben met de laatse verkiezing alweer 2 zetels verloren aan de franstaligen. Als men alle vreemdelingen in Brussel en rand stemrecht geeft dan zal de overgrote meerderheid op franstalige lijsten stemmen. En dan mogen we het in vlaams-brabant wel vergeten. Daarom geen stemrecht.
![]() |
#183 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is normaal dat iemand belastingen betaalt wanneer hij hier een zekere periode gewerkt heeft. En als hij de taalkennis niet bezit, dan kan hij ook geen belastingformulier invullen. ‘Voldoende’ integratie is nietszeggend. Wat is ‘voldoende’? Voor diegenen die nog altijd niet weten wat ‘Belgische nationaliteit’ inhoudt, hier een definitie uit onvervalste hoek: [En 1830] le sentiment “national” des “Belges” était une réalité : volonté de vie commune, patriotisme et conviction de former un groupe original en sont les trois traits constitutifs, Anne Morelli, La construction des symboles ‘patriotiques’ de la Belgique, de ses régions et de ses communautés. Les Gands Mythes de l’Histoire de Belgique, éditions vie ouvrière, Bruxelles, 1995. Tot nu toe heeft niemand van de voorstanders van stemrecht enig antwoord kunnen geven op de ‘voordelen’ van het niet-Europeaan zijn (en dus de discriminatie van de autochtone Belg met stemplicht) : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Gouverneur
|
![]() radicaal tegen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jean-Pierre, ik gaf enkel een paar losse uit de mouw geschudde voorwaarden aan, die pro-stemrechters gewoonlijk voorstellen.
Echter: naleving van de Belgische wetten kan niet als voorwaarde worden aanzien, gewoon omdat IEDEREEN VERPLICHT is hier in Belgie die wetten te volgen. Het is dus niet: "kijk eens hoe goed geïntegreerd ik ben, want ik volg de wet na"! Het is gewoon: "als je de wet niet naleeft krijg je straf!" (enfin, zo zou het toch moeten zijn) Maar ik keerde de zaken om, omdat ik me afvraag hoeveel allochtonen zouden WILLEN stemmen, indien dat stemRECHT de verplichting inhield om per definitie automatisch Belg te worden. (terwijl dat laatste voor de pro-stemrechters toch maar een "formaliteit" blijkt te zijn).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Staatssecretaris
|
![]() Mijn beste Circe, uw benadering is interessant. Als we alle voorwaarden van de voorstanders van het stemrecht voor immigranten op een rij zetten, dan staat de Belgische nationaliteit zowat op het niveau van een HappyDays kaart of een of andere lidkaart bij een lokale supportersclub.
Nu heeft in een democratie iedereen het recht zijn mening naar voor te brengen. Maar het valt op dat de voorstanders van stemrecht hun argumenten telkens kracht bijzetten met de nodige verdachtmakingen en scheldpartijen. Ik zou uw vraag willen aanvullen: hoeveel allochtonen zouden WILLEN stemmen, indien dat stemRECHT de verplichting inhield om per definitie automatisch Belg te worden… en afstand te doen van hun vorige nationaliteit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
niet alleen rechten willen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Door stemrecht in te voeren zal Steve Stalin enkel minder schade berokkenen aan onze dierbare maatschappij. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister
|
![]() Steve Stalin. Mooi, mooi. Zelf gevonden?
![]() |
#192 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet een tikkeltje overdreven?
Robèrt Robbespierre misschien? ![]()
![]() |
#193 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Vreemdeling
|
![]() Afschaffing van de stemplicht & stemrecht voor iedereen die 2 jaar legaal in het land verblijft!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door geboorte kan de dikste debiel, de meest mallote mongool, en de wildst waggelende wacko Belg zijn, omdat hij hier toevallig zijn moeder ontglipte. Wat is jullie fundamentele bezwaar tegen het Belg maken van mensen die bewust hierheen komen, en zich willen inpassen in onze maatschappij?
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
En door het afschaffen van de stemplicht zal die wild waggelende wacko ook niet meet stemmen. 2 problemen => 2 oplossingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jw schreef:
Citaat:
|
|
![]() |