Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2005, 08:37   #181
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Dat monster heef gvd vier miljoen meer kongolezen afgeslacht dan Hitler Joden... En dat is Yanns held. Onvoorstelbaar gewoon...
Gelukkig is er nog het opium voor de fascisten: negationisme. Anders zou Yann wel eens kunnen twijfelen
Oud 7 juni 2005, 08:38   #182
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Gaat u dreigen?
Zie mijn onderschrift...
Oud 7 juni 2005, 12:02   #183
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

LOL!
Way to go, Tantist!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 16:35   #184
Lenin
Vreemdeling

Lenin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Leopold II heeft op de kop 0 Congolezen vermoord, en er ook niet de opdracht toe gegeven. Als dat wel zo is, dan vermoed ik dat u uw stelling ook kan bewijzen? Zo niet, dan kan u uw lastercampagne met onmiddellijke ingang vanaf heden beter staken, zoniet sta ik niet in voor de gevolgen.
Hitler heeft ook geen Joden vermoord...
Oud 7 juni 2005, 16:37   #185
Lenin
Vreemdeling

Lenin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag dat maar aan uw partijgenoot Geert Bourgeois. Zijn vader kent die 'zwarte' periode maar al te goed.
Bedoeld u dit?
Oud 7 juni 2005, 17:08   #186
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaminghart
Waarom de Vlaamse leeuw het symbool is van Vlaanderen is een historische kwakkel. Dit Afrikaans dier, overgenomen tijdens de geschiedenis van andere volkeren is geenszins een typisch Vlaams beest.
Misschien is het tijd om dit eens te overdenken? De Walen hebben een haan. Dit lijkt me in elk geval logischer dan een leeuw, een krokodil of een zebra.
Wie heeft een beter idee?
Wel, daar hebben vlamingen/vloamingen toch geen dier voor nodig zeker. Amerikaanse dollars moeten ze hebben. Ja een DOLLARTEKEN op alle officiële symbolen van de vlaaaaaaamse instituutjes en andere betonnen dozen.

Wel op een zwarte achtergrond natuurlijk, dat spreekt vanzelf ...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Big_daddy on 07-06-2005 at 18:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Waarom de Vlaamse leeuw het symbool is van Vlaanderen is een historische kwakkel. Dit Afrikaans dier, overgenomen tijdens de geschiedenis van andere volkeren is geenszins een typisch Vlaams beest.
Misschien is het tijd om dit eens te overdenken? De Walen hebben een haan. Dit lijkt me in elk geval logischer dan een leeuw, een krokodil of een zebra.
Wel, daar hebben vlamingen/vloamingen toch geen dier voor nodig zeker. Amerikaanse dollars moeten ze hebben. Ja een DOLLARTEKEN op alle officiële symbolen van de vlaaaaaaamse instituutjes en andere betonnen dozen.

Wel op een zwarte achtergrond natuurlijk, dat spreekt vanzelf ...[/size]

[size=1]After edit by Big_daddy on 07-06-2005 at 18:08
Reason:

Citaat:

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Wel, daar hebben vlamingen/vloamingen toch geen dier voor nodig zeker. Amerikaanse dollars moeten ze hebben. Ja een DOLLARTEKEN op alle officiële symbolen van de vlaaaaaaamse instituutjes en andere betonnen dozen.[/size]
[/edit]
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/

Laatst gewijzigd door Big_daddy : 7 juni 2005 om 17:09.
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 17:28   #187
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ja. Vlamingen staan er dan ook bekend voor als enigen in de wereld geld te willen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 17:39   #188
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lenin
Bedoeld u dit?
Inderdaad.
Oud 7 juni 2005, 17:39   #189
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Iedere politici die wat meer doet dan populistische slogans uitbraken, of hij nu links of rechts is, wordt automatisch verketterd als "te politiek correct".
En kijk dan naar zijn onderschrift...hilarisch toch, die hypocrisie en zelfgenoegzaamheid.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 18:02   #190
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lenin
Hitler heeft ook geen Joden vermoord...
Hitler heeft samen met de Nazi-topmensen de endlösung georganiseerd. Leopold II daarentegen, heeft nooit de opdracht gegeven om mensen de handen af te hakken en/of te vermoorden, vrouwen te verkrachten, dorpen plat te branden... Die misdaden staan uitsluitend op naam van enkele sarcastische Belgische officieren en sommige Congolese stammen.

Leopold II is dus niet de oorzaak van de genocide in Congo, maar hij is er wel verantwoordelijk voor. Desalniettemin vind ik zijn schuldaandeel miniem, daar hij Congo met goede bedoelingen gekolonialiseerd had. Hij heeft er nooit voet aan grond gezet, en was niet op de hoogte van de wanpraktijken. Bewijs daarvan is dat Leopold II buitenlandse waarnemers toeliet na internationaal protest.

Leopold II wordt enkel zwart gemaakt omdat het de politieke tegenstanders van de Monarchie goed uitkomt. Is het niet ironisch dat de grootste racisten het plots opnemen voor de negertjes in Congoland?

Ik verwacht dan ook enige consequentie van de flaminganten, met name de teruggave van de bouwwerken die met de opbrengst uit Congo door Leopold II in België gebouwd werden zoals het Centraal Station te Antwerpen, de Antwerpse Zoo...

Wat Vlaemsch is, valsch is.
Oud 7 juni 2005, 18:33   #191
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hitler heeft samen met de Nazi-topmensen de endlösung georganiseerd. Leopold II daarentegen, heeft nooit de opdracht gegeven om mensen de handen af te hakken en/of te vermoorden, vrouwen te verkrachten, dorpen plat te branden... Die misdaden staan uitsluitend op naam van enkele sarcastische Belgische officieren en sommige Congolese stammen.

Leopold II is dus niet de oorzaak van de genocide in Congo, maar hij is er wel verantwoordelijk voor. Desalniettemin vind ik zijn schuldaandeel miniem, daar hij Congo met goede bedoelingen gekolonialiseerd had. Hij heeft er nooit voet aan grond gezet, en was niet op de hoogte van de wanpraktijken. Bewijs daarvan is dat Leopold II buitenlandse waarnemers toeliet na internationaal protest.

Leopold II wordt enkel zwart gemaakt omdat het de politieke tegenstanders van de Monarchie goed uitkomt. Is het niet ironisch dat de grootste racisten het plots opnemen voor de negertjes in Congoland?

Ik verwacht dan ook enige consequentie van de flaminganten, met name de teruggave van de bouwwerken die met de opbrengst uit Congo door Leopold II in België gebouwd werden zoals het Centraal Station te Antwerpen, de Antwerpse Zoo...

We kunnen dan ook eens praten over de centen die de Walen ons moeten teruggeven. Ik denk dat we met die som toch een klein aantal dierentuinen en stations zullen kunnen bouwen.[edit]
[size=1]After edit by Willem de Spreker on 07-06-2005 at 19:34
Reason:

Citaat:

We kunnen dan ook eens praten over de centen die de Walen ons moeten teruggeven. Ik denk dat we met die som toch een klein aantal dierentuinen en stations zullen kunnen bouwen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

We kunnen dan ook eens praten over de centen die de Walen ons moeten teruggeven. Ik denk dat we met die som toch een klein aantal dierentuinen en stations mee zullen kunnen bouwen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 7 juni 2005 om 18:34.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 18:37   #192
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En toch wordt Leopold II ook als een monster gezien door de koningsgezinde Engelsen. Stop toch met die vent te verdedigen, man.

U bent het die de kongolezen omschreef als apen in de bomen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 18:41   #193
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Jaja, Leo II had de beste bedoelingen met alles...zoals met die meisjes...

Citaat:
Toen Leopold II meisjes misbruikte in de Britse bordelen

De journalist die het uitbracht vloog de gevangenis in
Londen 1885. Koningin Victoria regeert met heersende hand over een koninkrijk waar de zon nooit ondergaat. De industrialisering en de machtige Britse vloot zorgen voor een ongeëvenaarde ontwikkeling... voor 14 procent van de bevolking, die 90 procent van de rijkdom bezit. *
De arbeidersklasse wordt schaamteloos uitgebuit en hun dochters worden speeltjes in de begerige armen van de lords. De seksuele meerderjarigheid in dat preutse Engeland is dertien jaar. Bijna één Engelse vrouw op vijftig zit in de prostitutie. Maar in de zomer van 1885 richt een man het hoofd op: William T. Stead.
Stead is hoofdredacteur van de Pall Mall Gazette. De 'handel in blanke vrouwen' -zoals dat toen heette - is al meer dan tien jaar een brandend onderwerp in Engeland. Generaal Booth, leider van het Leger des Heils, ondernam een hardnekkige maar vruchteloze strijd tegen de schaamteloze uitbuiting van minderjarige meisjes. Hij pleit ervoor om de seksuele meerderjarigheid op zestien jaar te brengen. Die clausule is vervat in de 'Criminal Law Amendment Bill'.
Als het Lagerhuis ertoe besluit om die wet niet in overweging te nemen, trekt Booth naar Stead. Samen werken ze een ingenieus plan uit. De hoofdredacteur neemt zijn voorzorgen: hij verzekert zich van de steun van de bisschoppen, van de caritatieve verenigingen en van bekende burgers. Dan richt hij zijn beroemde 'Secret Commission' op, met ondere andere zijn zoon en Rebecca Jarret, een vroegere bordeeluitbaatster.

Onder de klanten van het netwerk: de neef van de koningin, een zekere Leopold II
Stead duikt klandestien in de Londense West End, waar hij zich voor een rijke bourgeois laat doorgaan die frisse maagden begeert. Hij praat met vrouwen die het trottoir doen en tekent minutieus hun verschrikkelijke getuigenissen op. Hij zoekt bordeelhoudsters en pooiers op en wint stap voor stap hun vertrouwen.
Voor Stead is het meteen duidelijk: in Londen bestaat een netwerk voor kinderprostitutie en mensenhandel. Onder de dekmantel van agentschappen die kamermeisjes aanbieden, worden jonge meisjes als seksslavinnen aan perverse rijken uit heel Engeland verkocht. Soms worden die meisjes gedrogeerd en in kisten naar het Europese vasteland verzonden.
Stead ontdekt dat de klanten van het netwerk tot de hoogste laag van de maatschappij behoren, hooggeplaatste mannen en niet alleen parlementairen: de neef van koningin Victoria, een zekere Leopold II uit België, geeft elk jaar 1.800 pond uit om zijn losbandige begeerten uit te leven op jonge Engelse meisjes.
In bepaalde bordelen zijn er meer dan veertig meisjes, allemaal jonger dan twaalf jaar. In een huis in Newport vinden Stead en zijn commissie zelfs vijftig meisjes van nog geen tien jaar. Door de uiterste ellende in de Londense achterbuurten is het voor pooiers heel gemakkelijk om meisjes te kopen van hun ouders. De prijs schommelt tussen vijf en tien pond sterling, een tiende van het jaarsalaris van een loontrekkende.
William Stead stelt zich niet tevreden met het noteren van de trieste verhalen van die misbruikte meisjes. Hij voert een stoutmoedig plan uit. Rebecca Jarret kruipt opnieuw in de huid van bordeelhoudster. Met Stead schuimt ze de 'markt' af. Heel snel kunnen ze een optie nemen op meer meisjes dan ze verwacht hadden. Tenslotte kopen ze de heel jonge Eliza Amstrong: nauwelijks twee pond. Het agentschap levert Stead zelfs een overeenkomst af waarin Eliza's moeder verklaart dat haar dochter een 'cadeau' voor Stead is.

Meisjes verkracht in bordelen
Op 4 juli 1885 schrijft Stead een opvallend artikel in de Pall Mall Gazette. Hij verklaart dat hij de resultaten van het onderzoek, dat de geheime commissie al maanden uitvoert, zal publiceren. Op 6 juli barst een bom. Stead opent de reeks verbijsterende verhalen: meisjes -kinderen bijna nog- worden op brutale wijze verkracht, maagden worden in bordelen gelokt met de belofte van mooie kleren... De exemplaren van de
Pall Mall Gazette zijn in geen tijd verkocht. Er is geen papier genoeg om er bij te drukken.
De reactie van het publiek is uitermate gewelddadig: de kantoren van de krant worden geplunderd. Verscheidene kiosken willen de krant niet meer, de publiciteitsagentschappen trekken zich terug, de abonnees zeggen hun abonnement op. In het parlement spreekt men erover Stead te vervolgen voor het verspreiden van obscene en pornografische geschriften. Hij is de journalist, de schuldige.
Maar Stead weigert in te binden. Hij publiceert nog drie artikels. In het begin reageert de concurrerende pers niet. Stead verplicht hen daartoe in een venijnig editoriaal. Dan reageert The Standard verontwaardigd... tegen de Gazette! "Geen enkele andere Europese hoofstad zou ook maar één uur het spektakel verdragen dat zich vandaag in Londen afspeelt: mannen, vrouwen en kinderen verkopen aan mannen, vrouwen en zelfs kinderen exemplaren van een krant die wansmakelijke details bevat, vol vooringenomenheid, over een klein deel van de bevolking. De riool die onder onze voeten loopt moet misschien schoongeveegd worden, maar de vurigheid waarmee men het vuil op straat gooit, alleen maar om er een paar stuivers mee te verdienen, kan geenszins geapprecieerd worden."
Op minder dan een maand keurt het Lagerhuis de wet goed die de seksuele meerderjarigheid op zestien jaar brengt. De ironie van het lot wil dat Stead (en Jarret) de eersten zijn die veroordeeld worden op basis van de nieuwe wet. De Londense onderwereld is tot het tegenoffensief overgegaan: Stead en Jarret worden van ontvoering beschuldigd. De vader van Eliza Amstrong zou nooit zijn toestemming gegeven hebben voor de verkoop van zijn dochter.
Stead was daar niet van op de hoogte. Hij alleen wordt verantwoordelijk gesteld. Gedurende negen weken blijft hij opgesloten in de gevangenis van Old Bailey. Later wordt vastgesteld dat de veroordeling onterecht was...

Bron: http://www.pvda.be/solidair/n0898/leopold.htm
´t zal natuurlijk weer een fantasieverhaaltje zijn.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 18:45   #194
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Jaja, Leo II had de beste bedoelingen met alles...zoals met die meisjes...

´t zal natuurlijk weer een fantasieverhaaltje zijn.
Een interessante tekst (ik hoop dat Yann, Hans en cohorten hem helemaal lezen). De bub neemt bronnen echter niet serieus. Enkel hun dromen zien ze voor waarheid aan. Als uw bron nu de wensput van Vrouw Holle was, dan misschien...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 19:30   #195
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
En toch wordt Leopold II ook als een monster gezien door de koningsgezinde Engelsen. Stop toch met die vent te verdedigen, man.

U bent het die de kongolezen omschreef als apen in de bomen.

Het is idd ongeloofelijk dat hij die moordenaar blijft verdedigen na het lezen van die tekst.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 19:36   #196
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Het is om je te bescheuren maar waar :

we citeren uit : http://www.arabieren.be/nederlands/nederlands_index.htm

OM je te bescheuren. Arme blokkers toch : zelf de Vlaamse leeuw komt van de arabieren
[size=5]Daar is hoegenaamd NIKS van waar! De Vlaamse leeuw is NIET afkomstig van arabieren of Turken, tot spijt van de multicul-vriendjes![/size]
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 19:36   #197
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ja. Vlamingen staan er dan ook bekend voor als enigen in de wereld geld te willen.
Zelfs ironie lukt je niet, tsssss wat kun je eigenlijk wel goed ?
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Oud 7 juni 2005, 19:37   #198
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik dacht dat onze vlaamse leeuw afkomstig was van bij de arabieren.
NEEN!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 19:37   #199
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
[size=5]Daar is hoegenaamd NIKS van waar! De Vlaamse leeuw is NIET afkomstig van arabieren of Turken, tot spijt van de multicul-vriendjes![/size]
Het is een draak van een symbool en daarmee basta ...
Oud 7 juni 2005, 19:38   #200
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
NEEN!
Ben jij historicus ? Dacht het niet ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be