Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2006, 14:40   #181
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Asatru en extremisme, neo-nazisme, fascisme: een snelle greep van op het internet.

Bron: Anti-Defamation league-Law enforcement agency resource network.
Dangerous Convictions: Extremist Recruitment in America's Prisons
White supremacists in prison frequently claim adherence to various religious sects not just as an expression of racist beliefs but also as a way to circumvent prison regulations. Asatru, a Nordic religion is becoming widely shared among white racists and is used as a venue for organizing.

Bron:Asatru Folk Assembly
the AFA has been labeled by powerful and well-funded "anti-hate groups" as a racist organization, and lumped under the general heading of violence-prone, white supremacist, and neo-Nazi groups.

Hier ontkent Stephen McNallen schuld.
Toch zijn het well-funded anti-hategroups (=zoals CGKR) die asatru linken aan bruinzakkerij...............
Wie moeten we geloven?

Bron: The Cauldron a pagan forum
People that identify as "Folkish" within Asatru say that practice of the religion is only suitable for those of "Northern European" descent. In other words, "whites only."
The exact manifestation of this belief can vary depending upon the individual, some are obviously rabid Neo-Nazis

Voil�*.
Andermaal merk je: de bruine zitten er ook weer bij.
Een rotte appel bederft de hele mand.

Bron:Wikipedia
Varg Qisling Larssøn Vikernes, born Kristian Vikernes on February 11, 1973, outside of Bergen, Norway, is a musician currently imprisoned for the 1993murderof Øystein Aarseth.

Vikernes is proponent of the Ásatrú religion and believes it is a religion for all Germanic peoples.

Vikernes is formerly a member of the extremist group Hvit Arisk Motstand, — White Aryan Resistance, a group on the far right, and was also involved with the Norsk Hedensk Front, — Norwegian Heathen Front. For the latter he is said to be the leader in 2001[1]. In 1999 he is noted as a member only, although a prominent one [2]. His ideas about Neo-nazism and fascism can be found in several small pamphlets.

Een moordenaar uit extreemrechtse (en ook asatru-hoek)
Neo-nazistische en fascistische pamfletten op zak...........

Wordt vervolgd................
Oud 20 mei 2006, 14:50   #182
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

hmmm...

ik ben nog altijd niet overtuigd van het feit dat asatru extreem rechts is.
wel van het feit dat sommige extreem rechtsen asatru voor hun kar spannen, maar dat wist ik al.

graag zou ik bewijzen zien waaruit blijkt dat de authentiek asatru racistisch was.
je hebt het alleen maar over huidige extreem rechtse individuen en marginale groupuscules, die asatru recupereren omdat het een europese (volgens hen dus blanke) religie is.
maar die recupereren zowat alle europese symbolen, gaande van de vlaamse leeuw over het keltisch kruis tot mozart, bach, newton, nietzsche, etc...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 15:06   #183
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hmmm...

ik ben nog altijd niet overtuigd van het feit dat asatru extreem rechts is.
wel van het feit dat sommige extreem rechtsen asatru voor hun kar spannen, maar dat wist ik al.

graag zou ik bewijzen zien waaruit blijkt dat de authentiek asatru racistisch was.
je hebt het alleen maar over huidige extreem rechtse individuen en marginale groupuscules, die asatru recupereren omdat het een europese (volgens hen dus blanke) religie is.
maar die recupereren zowat alle europese symbolen, gaande van de vlaamse leeuw over het keltisch kruis tot mozart, bach, newton, nietzsche, etc...
Herlees je eigen tekst:
  • anti-islam (cfr. VB)
  • verovering (lebensraum-doctrine)
  • angst voor identiteitsverlies onder vreemde invloeden (cfr. VB)
  • trouw aan god en organisatie (Meine Ehre heisst Treu)
  • verzet
  • geweld
Het asatru-taalgebruik en hun dada's lopen analoog aan wat je in extreem-rechtse middens slag om slinger tegen het lijf loopt.

Je geeft dus zelf toe dat hedentendage asatru voor een groot deel geïnfiltreerd en gerecupereerd is door extreem-rechts.
Vergelijk dat met racisme dat door het VB gerecupereerd is.
Van Theemse was misschien zelf geen racst of VB'er, maar zijn matant in elk geval.
Wie bij de hond slaapt, betrapt zijn vlooien.
Guilt by association.
Om eventjes bepaalde denkpistes te hanteren.......
Oud 21 mei 2006, 11:07   #184
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp dat je het heel tof zou vinden om me te kunnen beschuldigen van nazisme, staaf.
Je bent in ieder geval héél sterk in het vinden van zogenaamde 'links' tussen de asatru en nazisme. Links die ik alvast niet voel en al helemaal niet leg - wellicht heb jij meer bij de hond met vlooien geslapen dan ik.

Nazi's hebben geen patent op het belang van de band met de natuur, de cyclische aard van het bestaan, het belang van familie, afkomst en gemeenschap, het belang van het opkomen voor elkaar en jezelf in plaats van je plat te laten walsen,....

De meeste marokkanen (bijv.) staan trouwens veel dichter bij die waarden dan de meeste van "ons". Het belang van familie en afkomst is volledig teloor gegaan. We leven individualistisch, de rest kan ons gestolen worden.
Dat ik afkomst belangrijk vind, betekent niet dat ik neerkijk op de afkomst van een ander. (extreem)-rechts wil dat allochtonen hun afkomst 'vergeten': afstand nemen van hun oude nationaliteit en zich volledig aanpassen aan de maatschappij hier. Geen ruimte voor eigenheid. Een marokkaan die trots is op z'n afkomst en dat ook wil laten zien, is slecht geïntegreerd, aldus de rechtsen. Ik vind net het omgekeerde: die afkomst is belangrijk voor mij, en dus ook voor hen. Ze mogen van mij zo trots zijn als ze willen op hun afkomst, en dat ook laten zien, als ze dat willen. Ik luister ook graag naar hun verhalen waaruit die trots blijkt. Waar hang ik dan zo de nazi uit in dit denkbeeld?

Weerbaarheid en trouw uit zich ook in het opkomen voor de ander. Ik heb het al genoeg geschreven op dit forum dat ik zo hard zou willen dat mensen wat meer opkomen voor elkaar als ze in de problemen zitten. Gisteren, met die harde wind, zag ik zo'n oud peeteke sukkelen om z'n pet, die was afgewaaid, terug te bemachtigen. Er passeerden talloze mensen voorbij die pet, maar niemand die de moeite deed om die pet op te rapen en terug te geven. Ik was blijkbaar de enige (of toch de eerste). Ik vind dat walgelijk. Hetzelfde geldt voor mensen die slachtoffer zijn van een misdrijf - niemand die komt helpen, ook als er duidelijke mogelijkheden zijn (ik heb het dan niet over de moord op JVH en de wandaden van HVT).
Ik nodig je uit om eens een Marokkaan in elkaar te proberen slaan. Veel succes - je zult ook nog 20 anderen in elkaar moeten slaan wil je daar heelhuids uit wegraken. Wij staan er gewoon passief en lethargisch op te staren als er iets gebeurt met "één van ons". En die "één van ons" is dan niet per definitie blank en blond met turkoise ogen. Bruin en zwart haar en bruine ogen is voor mij evenzeer "iemand van ons".
Wat is er zo nazistisch aan dit denkbeeld?

Leg het me gerust uit hoor. Stel je voor dat ik een nazi ben zonder dat ik het weet - dat wil ik niet zien gebeuren.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 14:35   #185
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik begrijp dat je het heel tof zou vinden om me te kunnen beschuldigen van nazisme, staaf.
Ik beschuldig niemand van nazisme.
Ik snuister wat rond op asatru-sites en ontdek verdacht veel verbanden met extreem-rechts, neo-nazi's, white power en andere bruine derrie.
Als jij je daarin kan terugvinden, dan is dat jouw zaak.
Ik heb heel dat boeltje niet persoonlijk gespeeld en me gewoon beperkt tot wat eye-openers.
Citaat:
Je bent in ieder geval héél sterk in het vinden van zogenaamde 'links' tussen de asatru en nazisme. Links die ik alvast niet voel en al helemaal niet leg - wellicht heb jij meer bij de hond met vlooien geslapen dan ik.
"Houd de dief!" roept de sakosjentrekker.

Citaat:
Nazi's hebben geen patent op het belang van de band met de natuur, de cyclische aard van het bestaan, het belang van familie, afkomst en gemeenschap, het belang van het opkomen voor elkaar en jezelf in plaats van je plat te laten walsen,....

De meeste marokkanen (bijv.) staan trouwens veel dichter bij die waarden dan de meeste van "ons". Het belang van familie en afkomst is volledig teloor gegaan. We leven individualistisch, de rest kan ons gestolen worden.
Dat ik afkomst belangrijk vind, betekent niet dat ik neerkijk op de afkomst van een ander. (extreem)-rechts wil dat allochtonen hun afkomst 'vergeten': afstand nemen van hun oude nationaliteit en zich volledig aanpassen aan de maatschappij hier. Geen ruimte voor eigenheid. Een marokkaan die trots is op z'n afkomst en dat ook wil laten zien, is slecht geïntegreerd, aldus de rechtsen. Ik vind net het omgekeerde: die afkomst is belangrijk voor mij, en dus ook voor hen. Ze mogen van mij zo trots zijn als ze willen op hun afkomst, en dat ook laten zien, als ze dat willen. Ik luister ook graag naar hun verhalen waaruit die trots blijkt. Waar hang ik dan zo de nazi uit in dit denkbeeld?

Weerbaarheid en trouw uit zich ook in het opkomen voor de ander. Ik heb het al genoeg geschreven op dit forum dat ik zo hard zou willen dat mensen wat meer opkomen voor elkaar als ze in de problemen zitten. Gisteren, met die harde wind, zag ik zo'n oud peeteke sukkelen om z'n pet, die was afgewaaid, terug te bemachtigen. Er passeerden talloze mensen voorbij die pet, maar niemand die de moeite deed om die pet op te rapen en terug te geven. Ik was blijkbaar de enige (of toch de eerste). Ik vind dat walgelijk. Hetzelfde geldt voor mensen die slachtoffer zijn van een misdrijf - niemand die komt helpen, ook als er duidelijke mogelijkheden zijn (ik heb het dan niet over de moord op JVH en de wandaden van HVT).
Ik nodig je uit om eens een Marokkaan in elkaar te proberen slaan. Veel succes - je zult ook nog 20 anderen in elkaar moeten slaan wil je daar heelhuids uit wegraken. Wij staan er gewoon passief en lethargisch op te staren als er iets gebeurt met "één van ons". En die "één van ons" is dan niet per definitie blank en blond met turkoise ogen. Bruin en zwart haar en bruine ogen is voor mij evenzeer "iemand van ons".
Wat is er zo nazistisch aan dit denkbeeld?
Uw denkbeelden vind ik niet terug bij uw religieuze voormannen Koenraad Logghe (VB) en Vikernes (veroordeelde neo-nazi en moordenaar)

Citaat:
Leg het me gerust uit hoor. Stel je voor dat ik een nazi ben zonder dat ik het weet - dat wil ik niet zien gebeuren.
Ik heb de link nazisme-asatru afdoende aangetoond, aan u om het verder uit te vogelen.
U voor nazi verwijten is het laatste wat ik zou doen, maar als je je uit als asatru, dan kan trek ik mijn conclusies. Dat is me toch toegestaan?
Oud 21 mei 2006, 14:40   #186
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik beschuldig niemand van nazisme.
Ik snuister wat rond op asatru-sites en ontdek verdacht veel verbanden met extreem-rechts, neo-nazi's, white power en andere bruine derrie.
Als jij je daarin kan terugvinden, dan is dat jouw zaak.
Ik heb heel dat boeltje niet persoonlijk gespeeld en me gewoon beperkt tot wat eye-openers.

"Houd de dief!" roept de sakosjentrekker.

Uw denkbeelden vind ik niet terug bij uw religieuze voormannen Koenraad Logghe (VB) en Vikernes (veroordeelde neo-nazi en moordenaar)

Ik heb de link nazisme-asatru afdoende aangetoond, aan u om het verder uit te vogelen.
U voor nazi verwijten is het laatste wat ik zou doen, maar als je je uit als asatru, dan kan trek ik mijn conclusies. Dat is me toch toegestaan?

Logghe en consoorten zijn mijn religieuze voormannen niet.
Christelijk gereformeerden zijn ook christenen maar toch aanvaarden ze paus niet. Hoe kan dat nou. Ze zijn van mening dat Jezus de paus niet zou aanvaarden.
Ik ben van mening dat onze voorvaderen eens goe zouden kotsen op logghe en andere nazi's.

je bent een zielig hoopje kortzichtigheid op dit moment, staaf. Van jou had ik iets anders verwacht. Maar trek jij maar je conclusies, en beschouw me maar als een nazi. Ik lig daar niet wakker van.
Oud 21 mei 2006, 14:49   #187
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Logghe en consoorten zijn mijn religieuze voormannen niet.
Logghe is weldegelijk voorzitter.
http://home.scarlet.be/~logghe/pers.html
Logghe is weldegelijk extreem-rechts
http://www.verzet.org/content/view/485/29/1/3/

Citaat:
Christelijk gereformeerden zijn ook christenen maar toch aanvaarden ze paus niet. Hoe kan dat nou. Ze zijn van mening dat Jezus de paus niet zou aanvaarden.
Ik ben van mening dat onze voorvaderen eens goe zouden kotsen op logghe en andere nazi's.
Jij mag je religie zo wit proberen wassen als een afgekookte onderbroek, de bruine remsporen blijven zichtbaar.......

Citaat:
je bent een zielig hoopje kortzichtigheid op dit moment, staaf.
Best mogelijk, maar ik kan me iets beter dan jij bedwingen om te schelden, persoonlijk te worden en op de man te spelen.

Ik stel voor dat we de relatie extreemrechts-asatru verder uitdiepen, als je jezelf weer in de hand hebt.

Citaat:
Van jou had ik iets anders verwacht. Maar trek jij maar je conclusies, en beschouw me maar als een nazi. Ik lig daar niet wakker van.
Dit is een zielig vertoon van stroman-gevecht.
Je gaat tekeer tegen een verwijt dat ik helemaal niet naar voor bracht.
Oud 21 mei 2006, 14:55   #188
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

..dubbel

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2006 om 14:56.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 14:55   #189
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij mag je religie zo wit proberen wassen als een afgekookte onderbroek, de bruine remsporen blijven zichtbaar.......

Best mogelijk, maar ik kan me iets beter dan jij bedwingen om te schelden, persoonlijk te worden en op de man te spelen.

Ik stel voor dat we de relatie extreemrechts-asatru verder uitdiepen, als je jezelf weer in de hand hebt.

je bent in deze discussie niet meer dan een waterdrager voor extreem rechts, staaf.
deze discussie is dan ook ten einde voor mij.
Oud 21 mei 2006, 14:56   #190
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog een heel interessante link:
Hedendaagse heidenen en hun "Blut und Boden"-goden

Wat lezen we daar over de heer McNallen die niet graag geassocieerd wordt met bruinzakkerij?

De lijst van "Negen Edele Deugden" is opgesteld door de oorspronkelijk Britse Asatru-groepering Odinic Rite en de Amerikaanse ex-beroepsmilitair Stephen McNallen. McNallen is een belangrijke pionier en gangmaker van de Asatru-beweging. Hij was oprichter van de Viking Brotherhood en trainde mee met de paramilitairen van de neo-nazistische Afrikaner Weerstands Beweging in Zuid-Afrika.

Luister naar zijn woorden (9 edele deugden), kijk niet naar zijn daden.........

In een literatuurlijst van Het Rad worden boeken aanbevolen van twee aantoonbare nazi's: Frans Eduard Farwerck en Jan de Vries. Farwerck was in de jaren 30 een invloedrijke propagandaleider van de NSB.
Oud 21 mei 2006, 14:56   #191
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een heel interessante link:
Hedendaagse heidenen en hun "Blut und Boden"-goden

Wat lezen we daar over de heer McNallen die niet graag geassocieerd wordt met bruinzakkerij?

De lijst van "Negen Edele Deugden" is opgesteld door de oorspronkelijk Britse Asatru-groepering Odinic Rite en de Amerikaanse ex-beroepsmilitair Stephen McNallen. McNallen is een belangrijke pionier en gangmaker van de Asatru-beweging. Hij was oprichter van de Viking Brotherhood en trainde mee met de paramilitairen van de neo-nazistische Afrikaner Weerstands Beweging in Zuid-Afrika.

Luister naar zijn woorden (9 edele deugden), kijk niet naar zijn daden.........
en weer maar hedendaagse extremisten opdissen. dat is echt veel te gemakkelijk staafke.
denk je echt dat we in dat spelletje meegaan?
zoek eens een racistisch of fascistisch citaat in de edda ofzo.
Oud 21 mei 2006, 15:00   #192
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en weer maar hedendaagse extremisten opdissen.
McNallen is weldegelijk de oprichter van asatru.
Bekijk de link en lees wat voor kerel het is.....

Citaat:
dat is echt veel te gemakkelijk staafke.
Het is inderdaad merkwaardig makkelijk om asatru en extreem-rechts te linken.

Citaat:
denk je echt dat we in dat spelletje meegaan?
Daar doe je mee wat je wil.
Je zal wél niet meer kunnen zeggen:"Ich habe es nicht gewusst."
En je linkse maskertje ligt aan diggelen, zolang je je als asatru blijft voordoen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2006 om 15:00.
Oud 21 mei 2006, 15:01   #193
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan me niet schelen waar logghe voorzitter van is.
Alleszins niet van een vereniging waar ik lid van ben of lid van wil zijn.

Als je kunt bewijzen dat Logghe of een andere nazi de Edda heeft geschreven, dan ben ik akkoord met je standpunt.
Zoniet, dan blijf ik ervan uit dat de Edda geen nazistisch werk is.

Citaat:
Je begrijpt het niet eh?
Asatru is van oorsprong geen nazistische levensvisie, integendeel.
Asatru wordt misbruikt, verkracht door nazi's.

De nazistische recuperatie is een smet op de asatru. De bruine remsporen, inderdaad. Ik weiger me daar iets van aan te trekken, en ga m'n eigen weg. Als dat betekent dat anderen zo kortzichtig willen zijn en niet verder te kijken dan hun neus lang is, dan is dat hun probleem, niet het mijne.

Citaat:
ik beschrijf enkel. je bent echt kortzichtig bezig. je lijkt de nieuwe piano wel.

Citaat:
Lol. Mij best hoor. Maar kom dan niet af met flutverenigingetjes waar ik niks mee vandoen heb, en die er nog niet waren toen de Edda geschreven werd.

Citaat:
Ik kan tussen de regels lezen, staaf.
ik uit me 'als asatru' zoals je dat zegt, jij trekt je conclusies.
En ik weet goed genoeg welke conclusies dat zijn.
Oud 21 mei 2006, 15:03   #194
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je bent in deze discussie niet meer dan een waterdrager voor extreem rechts, staaf.

Zwaktebod hoor.
Net als Nynorsk kan je geen zinnig weerwoord bedenken, en als alternatief nazificeer je me dus.
Citaat:
deze discussie is dan ook ten einde voor mij.
Iedereen is vrij de discussie te verlaten, als het te genant wordt.
Geen enkel probleem.
Dan verzamel ik nog wat illustratiemateriaal.
Oud 21 mei 2006, 15:04   #195
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
McNallen is weldegelijk de oprichter van asatru.
Bekijk de link en lees wat voor kerel het is.....
.
de asatru-religie is ouder dan het christendom, en jij komt me even een hedendaagse 'oprichter' voorschotelen.
nu heb ik het wel gehad hoor.

daaaaag staafke.
nog veel googelplezier.
Oud 21 mei 2006, 15:12   #196
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan me niet schelen waar logghe voorzitter van is.
Alleszins niet van een vereniging waar ik lid van ben of lid van wil zijn.
Hij is op internationaal niveau een belangrijke schakel tussen extreem-rechtse organisaties en Asatru-groeperingen.
Bron:
http://www.gebladerte.nl/40002e01.htm

Citaat:
Als je kunt bewijzen dat Logghe of een andere nazi de Edda heeft geschreven, dan ben ik akkoord met je standpunt.
Zoniet, dan blijf ik ervan uit dat de Edda geen nazistisch werk is.
Weer een stromangevecht.
Ik heb nergens de Edda genazificeerd.
Ik leg enkel de link tussen extreem rechts en asatru.

Citaat:
Je begrijpt het niet eh?
Asatru is van oorsprong geen nazistische levensvisie, integendeel.
Asatru wordt misbruikt, verkracht door nazi's.

Hebben de nazi's dan een andere Edda om uit te putten dan de 'rechtgeaarde' asatru's?

Citaat:
De nazistische recuperatie is een smet op de asatru. De bruine remsporen, inderdaad. Ik weiger me daar iets van aan te trekken, en ga m'n eigen weg. Als dat betekent dat anderen zo kortzichtig willen zijn en niet verder te kijken dan hun neus lang is, dan is dat hun probleem, niet het mijne.
Je verdedigt je terwijl ik niet eens persoonlijk naar jou uithaalde.

Ik wijs er gewoon op dat wanneer je 'asatru' leest, extreemrechts nooit ver weg lijkt.
Of jij en Mitgard die religie aanhangen zal me worst wezen.
Ik beoordeel ieders standpunt op zijn merites, ongeacht de strekking van de verkondiger.
Maar Mitgards contradictorische forumpersonage doet me op mijn hoede zijn.
Citaat:
ik beschrijf enkel. je bent echt kortzichtig bezig. je lijkt de nieuwe piano wel.
Zijn site bevat ook heel interessant materiaal i.v.m. heidendom en de banden met extreem-rechts..........

Citaat:
Ik kan tussen de regels lezen, staaf.
ik uit me 'als asatru' zoals je dat zegt, jij trekt je conclusies.
En ik weet goed genoeg welke conclusies dat zijn.
Oud 21 mei 2006, 15:21   #197
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.gebladerte.nl/40002e01.htm
De GGG pleit in het clubblad Germanenglaube voor een instinctmatig en goddelijk geïnspireerd handelen waaraan de rede per definitie ondergeschikt is. Dat leidt tot een sociaal-darwinistisch mens- en wereldbeeld: "In de natuur is het zo geregeld dat het zieke en zwakke ondergaat. Dat mag afschuwelijk klinken voor mensen die door het christendom zijn beïnvloed, maar het is in het belang van de instandhouding van de mensensoort dringend noodzakelijk. Als het zwakke zich verder voortplant, dan wordt de hele soort steeds zwakker en decadenter. Alleen in een gezond lichaam kan ook een gezonde geest zijn."

Geef toe dat de Übermensch-Untermensch gedachte niet veraf is..........

Vergelijk met:
http://www.verzet.org/content/view/346/32/
Rond 1900 komt het werk van Gregor Mendel (1822-1884) opnieuw in de belangstelling. De geschiedenis van de mensheid wordt vanuit biologische hoek beschouwd. Doel van sommige genetici is de naderende ondergang tegen te gaan door de reproductie van minderwaardige rassen en individuen de pas af te snijden.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2006 om 15:22.
Oud 21 mei 2006, 15:47   #198
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat lezen we over het Het Vlaams Heidens Front?

Het Vlaams Heidens Front maakt het wel bijzonder bont. Deze organisatie, die goede contacten onderhoudt met de Werkgroep Traditie en de PFI, biedt op zijn website NSB- en Vlaamse SS-posters uit de Tweede Wereldoorlog aan, en een brochure over de esoterische betekenis van het hakenkruis en het Keltisch kruis.

Iedereen verzamelt uiteraard de posters die hij wil.

Over de multiculturele samenleving heeft het Vlaams Heidens Front een uitgesproken mening. Men citeert daarbij de "Germaanse hogepriester" Jürgen Rieger: "De Germanen zijn altijd gastvriendelijk geweest. Wanneer iemand kwam en weer ging, was alles in orde. Maar bij de Germanen gold ook het spreekwoord : een gast stinkt na drie dagen. Iedereen werd als gast aanvaard, zelfs in de armste hutten, drie dagen was hij graag gezien en moest hij daarna weer gaan. En wanneer de gast dan niet ging, werd hij er dwangmatig uitgezet. Zo is dat vandaag ook nog." Voor het Front is het zonneklaar "dat multicultuur de weg vrij maakt voor het Amerikaanse cultuurimperialisme in Europa. Multicultuur? De dood van alle cultuur!"

Een verdraagzame multiculturele samenleving is aan de Vlaamse afdeling dus niet echt besteed. En in welke kringen is dit het gangbare discours? Een tekeningske bijmaken is niet nodig zeker?
Oud 21 mei 2006, 15:53   #199
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pfffffffffffffffffffft....
Alsof het recht uit de mond van Hitler komt.

En dat wil anderen in de hoek duwen waar ze zich zelf, welbewust dan nog, in ophouden.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 16:02   #200
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Pfffffffffffffffffffft....
Alsof het recht uit de mond van Hitler komt.

En dat wil anderen in de hoek duwen waar ze zich zelf, welbewust dan nog, in ophouden.
Wikipedia is ook niet mals:

Rond 1900 maakten verschillende Duits-nationalistische verenigingen gebruik van tradities uit de Germaanse en Noordse mythologie. Vanaf de jaren 1920 ging ook Adolf Hitler en zijn NSDAP gebruik maken van de Europees Heidense symboliek (vergelijk het gebruik van de swastika). Het etnisch-autochtone karakter van Odinisme en Ásatrú bleek geschikt om volksnationalisme aan te wakkeren.

Daarnaast bewonderde men dat in deze mythologieën de daad, eer en heldendood worden verheerlijkt (vgl. decisionisme van Carl Schmitt). Occulte ideologen van de nazi's waren bijvoorbeeld de ariosoof Guido von List, Erich Ludendorff en - lange tijd naaste medewerker van Hitler - Alfred Rosenberg. Adolf Hitler is nooit overtuigd aanhanger geweest van dit "vernieuwde" heidendom, maar ontleende er wel veel ideeën voor zijn ideologie aan.

Asatru en volksnationalisme: koek-een-deeg.
Aan welke kant van het politieke spectrum vinden we de partijen die volksnationalisme verdedigen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be