![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() het christendom is niet in staat om een enige weerbaarheid te bieden tegen de islam.
het is een zwakke godsdienst, die onvoorwaardelijk pacifisme predikt. de is de moraal van de andere wang te tonen. een semitische slavenmoraal. geen enkele andere spirituele inspiratiebron verenigt weerbaarheid, antikapitalisme, sjamanisme, ecologie, en etnischcultureel europeisme beter dan de asatru. de oude 'asen-trouw'; was gedurende eeuwen de dominante religie van scandinavië tot noord-italië. de laatste asatru-koningen in zweden verdwenen in de 13de eeuw. trouw aan en verbonden met de noordse goden, de natuur, het bloed, de NOORDSE ZIEL. de asatru was een veroveringsgodsdienst, net als de islam. de vikingen, de laatste en meest fanatieke asatruars, hielden rooftochten doorheen gans (christelijk) europa en de wraak van Odin zaaide dood en verderf tot op sicilië en de westkust van marokko. vele viking-vloten verenigden zich onder zogenaamde 'zeekoningen' en vormden zodanig machtige legers dat zelfs de frankische koningen er weinig tegen vermochten. in absolute gelijkheid en broederlijkheid gaven zij zich aan een hedonistische levensstijl waar bloed en vooral ontzettend veel drank de voornaamste elementen van uitmaakten. toch moet men niet de fabeltjes geloven die vertellen over wrede noormannen die de frankische bevolking uitmoordden en verkrachtten. de vikingen wisten best dat er bij het gewone volk niet veel te rapen viel. zij hadden het vooral gemunt op kloosters en kerken. daar viel rijkdom te rapen, en bovendien zagen zij het christendom als een oprukkende agressieve godsdienst (wat het ook effectief w�*s in die tijd) die hun identiteit bedreigde. het in brand steken van gebedshuizen van deze oprukkende semitische religie is een viking-gebruik dat nog lang navolging vond in de scandinavische landen. de asatru zal geen dogmatische godsdienst zijn met allerlei suffe leefregeltjes, en het is dat ook nooit geweest. hoogstens een spirituele bron dewelke in deze tijden van globalisering, marktkapitalisme, misleidende partijpolitiek en vervlakking, nog immer de oorspronkelijke noord-europese natuur bergt en uitdraagt. ![]() IRONBOUND |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat word niks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() en dan?
ben het stadium dat mij dat nog iets kan schelen al voorbij, bhairav. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Weet ik wel.
Ik vind het alleen een kleurloze grijze bedoening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() March of the black
Dungeoned ones Beyond the dim they shape March of the black Demonic ones Beyond the dim they lurk March of the black Awakened beasts Beyond the dim they rage Hordes of evil march Until the end you fall Drawned to the apocalypse It's the age of ending Damned In Black The ghastly rivers whirl Swallowing all in sight Come the vision we await Into the blinding depths And never to return... Damned In Black March of the black Dungeoned ones Beyond the dim they shape March of the brave Immortal gods From beyond the dim We rise ![]() "Zwart zijn hun schilden, zwartgeverfd zijn hun lichamen. De duisternis van de nacht kiezen zij voor de strijd en zij verwekken reeds door het duistere en angstaanjagende van hun dodenheir ontzetting" -Tacitus[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 12 juli 2005 om 09:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() ik dacht dat in het paganisme ( asatru behoort daar toch bij) respect voor andere religies 1 van de pijlers is?
of hoe mensen toch altijd weer opnieuw elke vorm van religie en spiritualiteit gebruiken voor hun 'oorlogskes' |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is evident voor mij dat asatru volstrekt niks te maken heeft met partijpolitiek. asatru hoort volledig a-politiek te zijn. maar daarom mogen we het strijdvaardig karakter van deze religie niet verloochenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() kheb een vraag mitgard:
ge gebruikt het woord veroveringsreligie en ge geeft ergens iets van uitleg daarbij. Vikingkoningen aan het hoofd van die veroveringsreligie? Versta ik dat juist? Betekent dat dan niet gewoon hetzelfde als hoe het hier vroeger was toen de scheiding van katholieke kerk en staat er nog niet was? en betekent dat dan ook niet dat de islam op zich een even mooi pad kan zijn als asatru of welk andere ook? waar is de strijd dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de veroveringstochten van de vikingen waren niet louter uit religieuze redenen, maar tevens een gevolg van de toenmalige bevolkingsexplosie in scandinavië. de zin voor avontuur en het feit dat zij vrijwel als enigen zeewaardige schepen konden bouwen speelden natuurlijk ook mee. bovendien zijn er fundamentele verschillen tussen de asatru en de semitische openbaringsgodsdiensten zoals de islam en het christendom. asatru is nooit zo dogmatisch geweest, en schrijft bijvoorbeeld niet voor hoe je je dagelijks moet gedragen in allerlei debiele regeltjes. het was eerder een cluster van mooie verhalen, fantastische figuren, wezens zoals elven, dwergen, die de natuurfenomenen verklaren, en die de lange winteravonden konden vullen. de mensen stelden zich toen ook vragen zoals 'als ge altijd rechtdoor blijft gaan omhoog, waar komt ge dan uit' etc. het is op zich niet zinvoller dan enige andere 'religie'. men kan slechts zijn persoonlijke voorkeur laten spelen. zijn zin voor esthetiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind hoogstens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() ik kan best begrijpen dat iemand voor strijd is. maar daar heb je nu SPORT voor (vechtsporten, boksen, freefight, jagen, vissen, ...) en als je anders de echte MAN wilt uithangen, kan je nog altijd naar het vreemdelingenlegioen of is dat niet goed genoeg voor odin, de blinde dode god?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
behalve vissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
tenzij -> vreemdelingenlegioen. stuur me een kaartje, wil je? xx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Als ik mijn mannelijkheid wil tonen, laat ik mijn lul wel zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Nu är det dags att glänta
på dörren som har varit stängt. Som vargar ska vi äta ut i människans land. ![]() |
![]() |
![]() |