![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: een meldpunt voor discriminatie en racisme op het internet is nodig ! | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
22 | 36,67% |
ik ben hiertegen |
![]() ![]() ![]() |
36 | 60,00% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,33% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#182 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat we dit niet langer negeren. Dat we niet langer zo'n gebied van schadelijke rechteloosheid en anarchie dulden in onze samenleving, waar uiteindelijk ieder individu, ongeacht zijn lichaamslengte, zijn steentje moet bijdragen voor de begrafenis van zijn vrijheid. Ik ben een democraat, maar dat wil nog niet zeggen dat ik iemand anders aan het woord moet laten dan mezelf.[edit] [size=1]Edit:[/size]
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 27 juli 2005 om 01:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#186 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het feit alleen dat men suggereert dat dit een mogelijkheid die een democratische overheid bezit, het met welke procedure ook, buitengooien van allochtonen (u zet het tussen aanhalingstekens, ik zie al hakenkruisen) is een fameuze flater. Het is de fundamentele plicht, door nationale en internationale wetten en verdragen van de overheid om er precies over te waken dat dit niet gebeurd. Een rechtstaat, (geen rechts-staat) zoals jij dat schrijft ![]() Zelf de grootste moordenaar kan niet worden geëxpatrieerd. Zelf de grootste criminele vereniging niet naar de tropen, de woestijn of om het even welk eiland dat hiertoe bereidt zou zijn worden verhuisd. Het VB, dat deze volksverhuizing aanhangt, of zelf suggereert dat ze dit aanhangt bedriegt niet alleen zijn kiezers, het bedriegt ook zichzelf. Wat u voorstelt als een recht van de rechtstaat is het opheffen ervan. Het is het ontkennen van de fundamentele rechten van eenieder om in zijn land te wonen, het ontkennen van de fundamentele en universele rechten van de mens. Mocht een land een deportatie uitvoeren, op welke wijze ook zou het onmiddelijk door de verenigde naties worden veroordeeld en zou men ook een troepenmacht sturen om dit te verhinderen. Etnische zuiveringen waren de reden om ex-yougoslavië te bezetten en trouwens ook om dat met Duitsland te doen tot lang na de tweede wereldoorlog. Dat het oproepen tot dergelijke praktijken is gestuit op een ferme veroordeling door de rechtbanken is evident. Ik vond het in eerste instantie niet nodig om hierop te antwoorden omdat ik verwachtte dat elkeen deze evidentie inzag.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 juli 2005 om 12:23. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() Volsvertegenwoordiger Annemie Roppe reageert positief op mijn voorstel:
Een meldpunt lijkt mij een goede zaak. We moeten er wel over waken dat dit meldpunt geen verklikkingspunt wordt en dat de meldingen ernstig kunnen worden onderzocht. Vriendelijke groet. Annemie Roppe |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten tweede vind ik u verdere uitleg flagrant getuigen van onkunde. Onlangs nog is zelfs een radicale imam uit Frankrijk gezet wegens het aanzetten tot haat en geweld. U legt mij weer woorden in de mond, overdrijft heel mijn posting, karikaturiseert enzovoort; en dan natuurlijk kunt u alles afwijzen. Bovendien is het wel degelijk 'rechtsstaat'; maar anderzijds is het 'tolerantie' en niet 'toLLerantie' zoals u in een eerdere posting schreef. Om mij op taalfouten te betrappen moet ge veel vroeger opstaan, geachte heer... Tenslotte staat het VB helemaal geen 'volksverhuizing' voor. Het is zeer moeilijk om te discussiëren met mensen die de opponent steeds allerlei meningen en uitspraken in de mond legt. Probeer aub enkel te reageren op wat werkelijk gezegd of geschreven wordt. Anders ontaardt dit in oeverloes gezwets... Als aanvulling op mijn posting wil ik nog wel zeggen dat uitwijzing van bepaalde criminelen moet kunnen gelden voor niet-Belgische allochtonen en dat alleen uiterst zware criminelen of recidivisten eventueel hun nationaliteit kan afgenomen worden en dan uitgewezen. En dat is helemaal niet in tegenspraak met de rechtsstaat. Wel integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Den Eric zit weer in 't café zeker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Oei,dronkemanspraat? ![]()
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Tja, goed lezen (en schrijven) kan hij toch niet hoor;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben tegen meldpunten of hoe men een kliklijn ook mag noemen.
Zo heeft het VB ooit opgeroepen om leraars met al te links-progressieve neigingen bij hen aan te geven; Zo heeft een magistraat opgeroepen om te melden indien er zich bij een alleenstaand pand auto's bevonden met NL-se nummerplaat omdat dat waarschijnlijk wiettelers zijn; Zo is de extreme sociale controle in dictaturen erop gericht om zoveel mogelijk dissidenten of andersdenkenden aan te geven; Meldpunten, ja ja!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De VN heeft wel resoluties goedgekeurd, maar het is steeds bij woorden gebleven. Waar is de troepenmacht om de verdere verdrijving van Palestijnen tegen te gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WTF is Annemie Roppe? Ook zo een schlemiel die het in een rechttoe-rechtaan debat niet kan halen, en de tegenstrever dan maar laat opsluiten?
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ericferemans
Vind jij dat negationisme en revisionisme ook op uw meldpunt behoren verklikt te worden?
![]() |
![]() |
#199 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat: