Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2005, 14:57   #181
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ben je gek?!!!
Je weet dat natuurlijk nooit. Die duitser hadden een machtige propaganda-dienst die perfect wist welke de gevoelige snaren waren van de volkeren die ze bezet hadden. Bij de vlamingen was dat Meer zelfbestuur ( onafhankelijkheid) en de Katholieke KerK . Het grotendeel van de collaborerende vlamingen waren naieve en misleidde mensen. Zij geloofden echt in de sprookjes die de duitsers hun wijsmaakten. Want laten we eerlijk zijn in een door Duitsland gedommineerd europa moesten de nazies gewonnen hebben was er géén plaats noch voor Vlaanderen als voor België
Oud 13 augustus 2005, 15:02   #182
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Je weet dat natuurlijk nooit. Die duitser hadden een machtige propaganda-dienst die perfect wist welke de gevoelige snaren waren van de volkeren die ze bezet hadden. Bij de vlamingen was dat Meer zelfbestuur ( onafhankelijkheid) en de Katholieke KerK . Het grotendeel van de collaborerende vlamingen waren naieve en misleidde mensen. Zij geloofden echt in de sprookjes die de duitsers hun wijsmaakten. Want laten we eerlijk zijn in een door Duitsland gedommineerd europa moesten de nazies gewonnen hebben was er géén plaats noch voor Vlaanderen als voor België
Inderdaad en net daarom ben ik zo kwaad wanneer ik zie dat de Vlaamse Beweging hoog oploopt met Staf Declercq. Declercq wist dat de Duitsers loze beloften hadden gedaan maar verzweeg dit zelfs voor zijn partijgenoten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 13-08-2005 at 16:03
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Inderdaad en net daarom ben ik zo kwaad wanneer ik zie dat de Vlaamse Beweging hoog oploopt met Staf Declercq. Declercq wist dat de Duitsers loze beloften hadden gedaan maar verzweeg dit zelfs voor zijn partijgenoten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Inderdaad en net daarom ben ik zo kwaad wanneer ik zie dat de Vlaamse Beweing hoog oploopt met Staf Declercq. Declercq wist dat de Duitsers loze beloften hadden gedaan maar verzweeg dit zelfs voor zijn partijgenoten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 13 augustus 2005 om 15:03.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 16:17   #183
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ik dweep niet met die gast hoor. Voor mij is dat 'scumbag'
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 16:40   #184
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Dat siert u. Helaas denken vele vlaams-nationalisten daar echter anders over.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 19:49   #185
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Inderdaad en net daarom ben ik zo kwaad wanneer ik zie dat de Vlaamse Beweging hoog oploopt met Staf Declercq. Declercq wist dat de Duitsers loze beloften hadden gedaan maar verzweeg dit zelfs voor zijn partijgenoten.
De Vlaamse Beweging loopt niet hoog op met SDC.
Dat maak jij ervan.
De Vlaamse Beweging is wel voor Vlaamse onafhankelijkheid van dit koningdom. En dat maak IK, de Vlaamse Beweging, EN 60 jaar geleden SDC ervan.

Die Duitsers hadden een machtige propaganda-dienst die perfect wist welke de gevoelige snaren waren van de volkeren die ze bezet hadden. Voor heel wat Vlamingen, en bij STC betekende dat uitsluitend: meer zelfbestuur voor Vlaanderen. Jammer genoeg werden alle geboden mogelijkheden daarvoor benut. Ook het samenwerken met de Duitse vijand van Belgique. Verkeerd maar wel te begrijpen wegens de onveranderlijke anti-vlaamse houding van Belgique.

En daarmee kennen we dan de enige reden waarom de belgicalovers zo in hun pin gebeten zijn: de Vlamingen die nog altijd van Belgique afwillen zijn, met de repressie en 60 jaar na de oorlog, niet verdwenen. Integendeel, ze worden steeds talrijker.
Reden genoeg om hen allemaal in de nazi-hoek te drummen.
Oud 13 augustus 2005, 20:42   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet dwepen met iemand betekent toch nog niet dat men die persoon moet beschouwen als "scumbag"... Ik dweep ook niet met Staf de Clercq, maar ik heb wel achting voor de wijze waarop hij zijn idealen trachtte te verwezenlijken. Nu kunnen wij, met wat we over nu over de nazi's weten, vanuit onze luie stoel gemakkelijk oordelen, maar dat was op dat ogenblik wel wat anders...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 22:47   #187
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Een delicatie situatie. Jong-NVA'er is, zoals zelf aangegeven, erg jong en vermoedelijk wordt hij liever niet voor "nazi" uitgemaakt. Dat weten "belgicisten" (tussen haakjes want het gaat hier in casu maar om bub'ers, die verdienen niet zo genoemd te worden) ook en daarom chanteren ze er mensen zoals hem mee. Ze dwingen jonge mensen als het ware om bepaalde personen te laten vallen, zoniet gebruiken ze maar scheldwoorden als nazi. Dat is pervers en bijzonder afkeurenswaardig.

Maar! God toch, wat kunnen wij Gustaaf De Clercq, een simpele dorpsonderwijzer uit het landelijke Kester, vandaag de dag verwijten? Deze doodsbrave man werd als het ware gekaapt door de gebeurtenissen. Hij zat tot aan zijn schouders in een zaak die hij niet eens kende en zeker niet begreep. Het VNV was een partij zoals een ander maar heeft zich dan maar in de collaboratie geworpen maar dat was allemaal met de beste idealen. Gustaaf had al zo'n zwak hart dat hij uiteindelijk is gestorven van verdriet. Een oud Legioen-man zei in het programma van Maurice De Wilde: "Hij is gestorven aan het legioen". Wat kunnen wij deze véél te brave man nog verwijten? Hem nu, 60 jaar later, voor "nazi" uitmaken is wel héél makkelijk en bijzonder goedkoop, echt iets voor de meest gewetenloze belgicisten. Maar toen, wie wist wat toen? En dan zeker De Clercq, een doodgewone man die eigenlijk niet geschapen was om leider te zijn en wel moést meespringen op de kar vermits Degrelle niet van plan was om de bus over te slaan. Er was toen een politiek pokerspel aan de gang, maar dat zeggen de ranzige belziekisten er niet bij.

Persoonlijk heb ik niets voor of tegen De Clercq. Ik bezie het gewoon als een eerder tragisch figuur in de Vlaamse beweging omwille van het tijdstip van zijn leven.

God hebbe zijne rustige ziel.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 22:50   #188
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat maak IK, de Vlaamse Beweging, EN 60 jaar geleden SDC ervan.
Daar komt het inderdaad allemaal op neer. Sommige mensen vinden de erfzonde blijkbaar alleen uit als het hun uitkomt ...
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:36   #189
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Niet dwepen met iemand betekent toch nog niet dat men die persoon moet beschouwen als "scumbag"... Ik dweep ook niet met Staf de Clercq, maar ik heb wel achting voor de wijze waarop hij zijn idealen trachtte te verwezenlijken. Nu kunnen wij, met wat we over nu over de nazi's weten, vanuit onze luie stoel gemakkelijk oordelen, maar dat was op dat ogenblik wel wat anders...
Dat zal het probleem zijn dat ons altijd zal achtervolgen: KUNNEN wij wel ooit een objectief oordeel vormen?
Oud 14 augustus 2005, 16:21   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal het probleem zijn dat ons altijd zal achtervolgen: KUNNEN wij wel ooit een objectief oordeel vormen?
Dat zal altijd moeilijk zijn. Ons oordeelvermogen is ook beperkt, daar we zoveel jaar na datum heel feiten niet meer weten (want met ieder die sterft, gaat een deel van die tijd verloren). Heel wat zaken staan immers niet op papier.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 18:12   #191
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[size=3]11_07_2005_Verslag viering Vlaamse feestdag in Wallonië [/size]

Zo'n 140 mensen zijn komen opdagen op maandag, 11 juli te Mozet (Provincie Namen) om er deel te nemen aan de 2e viering van de Vlaamse Feestdag in Wallonië, een unicum in België. Er waren zowel historische als politieke redenen om de Vlaamse Feestdag in Wallonië te vieren. De historische reden is dat Namen tijdens de Guldensporenslag van 1302 aan de kant van de Vlamingen stond en mee ten strijde trok tegen de Fransen. De politieke reden is dat de mensen van B Plus-Namen een hand wilden uitreiken naar Vlaanderen door deze deelstaat op diens feestdag in de bloemetjes te zetten. Zeker na de communautaire spanningen naar aanleiding van het dossier B-H-V is dit een niet te onderschatten, positief signaal van verbondenheid.
BHV: NON
Jaarlijks 12 miljard transfers: OUI ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by luc broes on 14-08-2005 at 19:13
Reason:

Citaat:

Zo'n 140 mensen zijn komen opdagen op maandag, 11 juli te Mozet (Provincie Namen) om er deel te nemen aan de 2e viering van de Vlaamse Feestdag in Wallonië, een unicum in België. Er waren zowel historische als politieke redenen om de Vlaamse Feestdag in Wallonië te vieren. De historische reden is dat Namen tijdens de Guldensporenslag van 1302 aan de kant van de Vlamingen stond en mee ten strijde trok tegen de Fransen. De politieke reden is dat de mensen van B Plus-Namen een hand wilden uitreiken naar Vlaanderen door deze deelstaat op diens feestdag in de bloemetjes te zetten. Zeker na de communautaire spanningen naar aanleiding van het dossier B-H-V is dit een niet te onderschatten, positief signaal van verbondenheid.
Jaarlijks 12 miljard transfers: OUI ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Verslag

Jaarlijks 12 miljard transfers: OUI ![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 14 augustus 2005 om 18:13.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 19:35   #192
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Wat de Walen met ons geld doen, is niet meer dan diefstal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be