Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2005, 17:25   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Alle opgenoemde stijlen zijn wel verwant aan elkaar in opvatting, maar ze zijn vrij heterogeen. Vergelijk Gaudi met Horta en u zal het Licht zien
Ja, natuurlijk. Maar woonhuizen in Jungendstil en in Art nouveau verschillen toch niet zoveel van elkaar. Door Gaudi erbij te betrekken neem je wel het uiterste erbij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 18:07   #182
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ja, natuurlijk. Maar woonhuizen in Jungendstil en in Art nouveau verschillen toch niet zoveel van elkaar. Door Gaudi erbij te betrekken neem je wel het uiterste erbij.
Enkele prentjes misschien:

Victor Horta, Hôtel van Eetvelde (Art Nouveau):

Peter Behrens, AEG Turbinefabrik (Jugendstil):

Josef Hoffmann, Palais Stocklet (Sezessionsstil):

Charles Rennie McKintosh, Interieur (Glasgow School of Art):

Aanvankelijk verschilden Art Nouveau en Jugendstil inderdaad niet erg veel van elkaar. Maar onder invloed van 'onze' Henri Van de Velde zou men in Duitsland al gauw met strakkere lijnen werken.
Nu is het inderdaad zo dat de termen Art Nouveau en Jugendstil losjes gehanteerd worden, waardoor er verwarring ontstaat. Maar wanneer men het werk van de Franse architect Guimard 'Jugendstil' noemt, wordt het mij toch iets té. Chinezen en Japanners verschillen (uiterlijk) ook niet veel van elkaar...

Nu ja, ik zet gewoon graag de puntjes op de i.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pier den Drol on 22-08-2005 at 19:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Aanvankelijk verschilden Art Nouveau en Jugendstil inderdaad niet erg veel van elkaar. Maar onder invloed van 'onze' Henri Van de Velde zou men in Duitsland al gauw met strakkere lijnen werken.
Nu is het inderdaad zo dat de termen Art Nouveau en Jugendstil losjes gehanteerd worden, waardoor er verwarring ontstaat. Maar wanneer men het werk van de Franse architect Guimard 'Jugendstil' noemt, wordt het mij toch iets té. Chinezen en Japanners verschillen (uiterlijk) ook niet veel van elkaar...

Nu ja, ik zet gewoon graag de puntjes op de i.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Nu is het inderdaad zo dat de termen Art Nouveau en Jugendstil losjes gehanteerd worden, waardoor er verwarring ontstaat. Maar wanneer men het werk van de Franse architect Guimard 'Jugendstil' noemt, wordt het mij toch iets té. Chinezen en Japanners verschillen (uiterlijk) ook niet veel van elkaar...[/size]
[/edit]
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello

Laatst gewijzigd door Pier den Drol : 22 augustus 2005 om 18:12.
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 18:27   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Nu ja, ik zet gewoon graag de puntjes op de i.
Met dank! Jugendstil/Art nouveau vind ik wel heel mooi; ook de meubels van die tijd!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 21:21   #184
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Men kan misbruik maken van een meerderheid om ondemocratische beslissingen te nemen. Daarom bestaat er ook zoiets als een "minderheidsbescherming".
Laat het in dit land de minderheid zijn die enkelen van de meerderheid omkoopt en op die manier een terreur uitoefent

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be