Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 augustus 2005, 18:51   #181
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Alweer een beschuldiging zonder enige grond. Mijn collega's hebben het niet moeilijk door wat ik buiten school aan politieke en andere activiteiten ontplooi. U mag me uw stelling trouwens eens wat nader uitleggen, daar ik op geen enkele wijze een verband zie, laat staan concrete elementen.
Wat weet jij daarvan af hoe je collegas over je denken ?. Trouwens, met uw ingesteldheid zal de opinie van uw collegas je wel worst wezen.
Mijn stelling heb ik al meerdere malen uitgestald maar je kennende probeer je de vis te verdrinken door er omheen te draaien. Je weet goed genoeg wat ik bedoel.
Oud 28 augustus 2005, 18:53   #182
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Dat is uw uitleg maar ze is niet bijster overtuigend.
Ik ben er van overtuigd dat Jan een prima onderwijzer is al was het maar om het geduld dat hij hier ten toon spreidt om te blijven antwoorden op onzin die bijlange niet het niveau haalt van zijn leerlingen...
Oud 28 augustus 2005, 18:54   #183
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alweer een beschuldiging zonder enige grond of bewijs. De onderwijsvrijheid is een belangrijk goed en als u het programma van het VB gelezen had, wist u dat onze partij zelf voorstander is van de mogelijkheid om de scholen zelf te laten beslissen of ze type I, type II of de eenheidsstructuur willen invoeren. In tegenstelling tot de gevestigde machtspartijen willen we dus ook de oude vrijheid voor de schooldirectie weer aan bodbrengen. Dan hebben de ouders nog een grotere keuze.

U ziet: u beweert maar iets, maar heeft jammer genoeg daar niets de minste bewijzen of aanwijzingen toe. Kortom, pure laster.
Kom weer niet af met je schapenvacht, we hebben al eens van julie "vrijheid" mogen genieten.
Oude vrijheid v.d. schooldirectie = grotere keuze voor de ouders: dat moet je toch eens uitleggen.
Oud 28 augustus 2005, 18:55   #184
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over welke "toestanden" heeft u het wel?
Over de toestanden die mensen zoals jij veroorzaken.
Oud 28 augustus 2005, 18:57   #185
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ik ben er van overtuigd dat Jan een prima onderwijzer is al was het maar om het geduld dat hij hier ten toon spreidt om te blijven antwoorden op onzin die bijlange niet het niveau haalt van zijn leerlingen...
Solidariteit hé, maar jij bent héél waarschijnlijk niet een van die leerlingen.
Oud 28 augustus 2005, 19:27   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw uitleg maar ze is niet bijster overtuigend.
Ik hoef helemaal niet overtuigend over te komen, daar ik op dit forum niets hoef te bewijzen. Ik weet immers waarvoor ik sta en dat mijn werkmethodes op school door directie, leerlingen als ouders worden geapprecieerd. Dat is me voldoende. Uw instemming heb ik daarbij zeker niet nodig.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 augustus 2005, 19:27   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over de toestanden die mensen zoals jij veroorzaken.
Geen antwoord. Wat houden die "toestanden" dan precies in? En hoe ben ik dan wel de oorzaak ervan?
Oud 28 augustus 2005, 19:29   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat weet jij daarvan af hoe je collegas over je denken ?. Trouwens, met uw ingesteldheid zal de opinie van uw collegas je wel worst wezen.
Misschien weet u dat niet, maar als collega's praten we met elkaar. Niet alleen over school, niet alleen over de leerlingen, niet alleen over het goede of slechte weer, maar ook, en tamelijk veel zelfs, over politiek, over onze dagelijkse menselijke beslommeringen, over onze families...

Ik weet heel goed hoe bepaalde collega's denken en zelfs op welke partij ze stemmen. Niet van allemaal, maar toch van een groot gedeelte.
Oud 28 augustus 2005, 19:35   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom weer niet af met je schapenvacht, we hebben al eens van julie "vrijheid" mogen genieten.
Oude vrijheid v.d. schooldirectie = grotere keuze voor de ouders: dat moet je toch eens uitleggen.
Uit uw laatste zin maak ik overduidelijk op dat u niets afweet van het onderwijs.

Maar goed, ik zal het dus eens uitleggen. Nu hebben de ouders geen keuzemogelijkheid naar het onderwijstype binnen eenzelfde richting. Wie zijn kind bijvoorbeeld na de lagere school naar het middelbaar stuurt en dan voor het ASO kiest, komt sowieso terecht in wat aanvankelijk de "eenheidsstructuur" werd genoemd. Alle ASO-scholen moet die structuur opnemen.

Vroeger echter hadden de ouders de keuze hun kinderen naar een onderwijstype te sturen binnen die richting. Binnen het ASO kon je dan kiezen voor het "type I" (bekend bij de mensen als "het VSO") of het "type II" (de "oude humaniora"). Er werden verschillende accenten gelegd in de twee types, wat ten goede kwam aan de kinderen. Bepaalde kinderen zijn immers veel cognitiever aangelegd en voelden zich beter thuis in het type II. Anderen met eenzelfde begaafdheid maar niet zo cognitief aangelegd, waren beter af in het type I. De ouders konden dus in functie van kind een beter aangepast onderwijstype kiezen.

Dat is nu afgeschaft. Er is een eenheidsworst, wat een aantal ouders in grote mate betreuren.
Oud 28 augustus 2005, 19:36   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarover heeft u het? En wie bedoelt u eigenlijk met "jullie"?
Oud 28 augustus 2005, 19:37   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Inderdaad, sommige van mijn leerlingen stellen vragen en maken kritische opmerkingen die van een hoger inzicht en begripsvermogen getuigen dan sommigen hier op dit forum.
Oud 28 augustus 2005, 19:38   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Solidariteit hé, maar jij bent héél waarschijnlijk niet een van die leerlingen.
En u bent dat evenmin. Net zoals u ook geen ouder van een van mijn leerlingen bent.

Bijgevolg uit u de hele tijd verdachtmakingen zonder enige grond.
Oud 28 augustus 2005, 19:40   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Volgens mij wóónt Hans1 daar, in Retrograd.
Schitterende opmerking!
Oud 28 augustus 2005, 20:33   #194
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien weet u dat niet, maar als collega's praten we met elkaar. Niet alleen over school, niet alleen over de leerlingen, niet alleen over het goede of slechte weer, maar ook, en tamelijk veel zelfs, over politiek, over onze dagelijkse menselijke beslommeringen, over onze families...

Ik weet heel goed hoe bepaalde collega's denken en zelfs op welke partij ze stemmen. Niet van allemaal, maar toch van een groot gedeelte.
Dat zou er nog aan mankeren. Toch zijn er bepaalde van je collegas die je irriteren omdat ze liever rood dan zwart zien, maar dit terzijde.

Je hebt misschien al gehoord dat bepaalde collegas van je problemen hebben met de leerlingen en hun ouders. Je hebt waarschijnlijk ook ergens geruchten opgevangen dat in bepaalde instellingen de discipline een lachertje is en de leerkrachten zelfs gemolesteerd worden. Vraag je je ook af hoe zulke toestanden onstaan zijn en wie er verantwoordelijk voor is ?. Het zijn niet alleen de onderwijzers, verre van, maar ze hebben er wel toe bijgedragen. Hoe?; wel als je ziet hoe sommigen van je collegas er soms bijlopen, als ze openlijk opkomen met hun politieke of religieuze voorkeur, als er regelmatig pedofiele praktijken aan het licht komen enz. Door al dit worden julie niet meer ernstig genomen en verliezen leerlingen en ouders hun vertrouwen in de school. Nog niet zolang geleden was de onderwijzer een geëerd persoon in de gemeenschap, wat is daar nu nog van overgebleven ?.
Oud 28 augustus 2005, 20:33   #195
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarover heeft u het? En wie bedoelt u eigenlijk met "jullie"?
Julie voorvaders !!!
Oud 28 augustus 2005, 20:50   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou er nog aan mankeren. Toch zijn er bepaalde van je collegas die je irriteren omdat ze liever rood dan zwart zien, maar dit terzijde.
Geen enkele collega irriteert me omwille van zijn of haar politieke overtuiging. We gaan als volwassenen met elkaar om, een kunst u dus duidelijk niet beheerst.
Oud 28 augustus 2005, 20:51   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Julie voorvaders !!!
Mijn voorvaders? Wat hebben mijn voorvaders dan wel gedaan? Kent u mijn voorvaders trouwens?
Oud 28 augustus 2005, 20:53   #198
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, Hans I le Grand lach maar met uzelf!

Immers, de graaf van Vlaanderen was niet op de Guldensporenslag aanwezig... Op dat slagveld heeft hij dus zeker geen bloed aan zijn handen gehad.

Hans' I historische kennis is blijkbaar niet wat het zou moeten zijn. Niet te verwonderen dat dergelijke mensen, verstoken als ze zijn door iedere vorm van kennis van de eigen geschiedenis, een ideologie als het belgicisme aanhangen.
Inderdaad. De oude Gwijde van Dampierre zat toen gevangen in Frankrijk, net als vele vooraanstande Vlaamse edelen.
Zelfs de grote Robrecht van Bethune was gekerkerd in Bourges (land van Berry)
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 28 augustus 2005, 20:53   #199
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Julie voorvaders !!!
Voorvaderen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 28 augustus 2005, 20:53   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt misschien al gehoord dat bepaalde collegas van je problemen hebben met de leerlingen en hun ouders. Je hebt waarschijnlijk ook ergens geruchten opgevangen dat in bepaalde instellingen de discipline een lachertje is en de leerkrachten zelfs gemolesteerd worden. Vraag je je ook af hoe zulke toestanden onstaan zijn en wie er verantwoordelijk voor is ?. Het zijn niet alleen de onderwijzers, verre van, maar ze hebben er wel toe bijgedragen. Hoe?; wel als je ziet hoe sommigen van je collegas er soms bijlopen, als ze openlijk opkomen met hun politieke of religieuze voorkeur, als er regelmatig pedofiele praktijken aan het licht komen enz. Door al dit worden julie niet meer ernstig genomen en verliezen leerlingen en ouders hun vertrouwen in de school. Nog niet zolang geleden was de onderwijzer een geëerd persoon in de gemeenschap, wat is daar nu nog van overgebleven ?.
Hallo? Wat heeft dat te maken met mijn politieke overtuiging? Ik verwens leraren die zich aan pedofilie zouden schuldig maken en dergelijke mensen moeten onmiddellijk uit de scholen verwijderd worden. Ik zie evenwel niet in wat dit met mij te maken heeft.

In onze school is er discipline en wanneer een beginnende onderwijzer het soms wat moeilijk heeft, dan kan hij rekenen op z'n collega's. Zo zit bij ons de sleutel op de deur. Alles hangt trouwens ook samen met de rechtlijnigheid van de directie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be