![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een gewone documentaire, maar wel een die het ware gelaat toont van het VB.
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niet al te fraaie beelden van Dewinter, Vanhecke, Dillen, Annemans, Voorpost, TAK, NSV, VMO... Al deze mensen/organisaties komen uitgebreid aan bod in deze documentaire. De documentaire is dan ook niet voor niets getiteld "la fache cachée du Vlaams Blok/ Het verborgen gezicht van het Vlaams Blok".[edit] [size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 24 augustus 2005 om 13:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een documentaire die alles laat zien wat men op tv nooit zal laten zien, "Vlaamse Choc" verdwijnt hierbij volledig in het niet.
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Dat mensen ontvankelijk zijn voor de rethoriek van het VB (dat klopt deels), is geen gegeven op zich. Je moet dieper graven en kijken waarom die mensen daarvoor open staan. Er is een reden waarom mensen op die partij stemmen, je kan ze niet zonder meer bestempelen als een bende idioten met een gemiddeld IQ van 2. Is het onvrede? Een bewuste keuze? Dat valt nog uit te maken, maar in geen geval mag je ze dus kleineren omdat ze die keuze maken, pakweg - in uw voorbeeld - het communautaire of de migranten als een probleem ervaren. Problemen zijn overigens altijd subjectief: er is een migrantenprobleem, er is een veiligheidsprobleem, er is een communautair probleem, omdat veel mensen dat zo ervaren...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() Ossaert, er bestaan nog altijd mensen die een BEWUSTE proteststem geven, met als enige doel het Belgisch establishment zo hard mogelijk te pesten (want geef toe, dat doe je met een Blokstem), zonder daarbij het programma van het VB 100% te onderschrijven (wat trouwens nagenoeg niemand, buiten leden en mandatarissen, doet met de partij waarvoor hij stemt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bij ons in de streke zijn 't al boeren die bij het VLaams belang zijn ! Ik heb daar nog genene jeanet bij gezien zulle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#193 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Ik stel steeds dat er een verschil is tussen dom zijn en misleid. Citaat:
Dit is geen reden om als politicus nu een leger tegen alliens op te richten, een anti-complotten dienst op te richten bij de politie. Er gaat evenmin een dreiging uit van aliens van mars als van "DE islamieten". Ik ga daar dus gewoon niet op in. Als "het onveiligheidsgevoel" niet terecht is dan ga ik tekeer tegen degenen die oude mensen bang maken: het blok. Ik ga dan niet brave mensen zoals de politiediensten laten rondjes lopen die onnodig zijn. Dat is toegeven aan zotternij. Het is even zot als luchtafweergeschut op de grote markt van Antwerpen tegen "aliens" op te richten, tegen de "Klingons" bijvoorbeeld. Ik doe NOOIT mee aan hetzes tegen joden, islamieten of katholieken. Zelf als 200 procent van de mensheid daar wakker van ligt. Ik ben namelijk niet zot. Superioriteitsgevoel is inderdaad onsympathiek. Maar beste schat, moet ik mensen die abjecte ideeën verkondigen gelijkwaardig achten aan mijzelf? Moet ik staan aanpappen en pootjes geven en heel beleefd zijn tegen nazisten en xenofoben en ze beleefd behandelen als gelijken. Over my dead body. Er is iets dat we niet mogen vergeten: er zijn deugenieten die de boel verzieken en ze verdienen minachting, spot en vernedering. Zij lokken die uit door anderen consistent pertinent en permanent te bespotten, te vernederen en daar dan nog organisaties rond op te richten. Zo superieur zijn die ook niet hé? WIe blaakt er hier van het superioriteitsgevoel? Laat ons aub de boel niet op zijn kop zetten hoor. "Problemen zijn overigens altijd subjectief: er is een migrantenprobleem, er is een veiligheidsprobleem, er is een communautair probleem, omdat veel mensen dat zo ervaren". Dat is pertinent onwaar. We zijn jarenlang bezig geweest met mensen in kerkers te steken omdat ze niet geloofden in de heiligheid van heiligen, in de maagdelijkheid van Maria of omdat ze niet geloofden in de incarnatie van christus in een hostie. Omdat ze niet geloofden in het gevaar van de Russen zijn generaties linksen uitgelachen en gediscrimineerd. Jaren is ons vanalles wijsgemaakt dat pertinent onwaar bleek te zijn. Ik ga nu niet, omwille van het feit dat miljarden vliegen stront eten mijn drollen aan mijn kinderen serveren hoor! Ik ga niet meelopen met het feit dat er paljassen zijn die zeggen dat de straat onveilig is en niet meer buitenkomen of hier bendes flikken in uniform laten rondparaderen. Indien politici de waanzin gaan opvolgen omdat dit stemmen opbrengt zitten we binnenkort terug in de middeleeuwen. Non: merci ![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 24 augustus 2005 om 14:28. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Echter, je moet de mensen die zich wel bang laten maken, dan wel bang voelen, nog steeds niet zonder meer van de hand wijzen. Voor hen is dat een levensgroot probleem waar 'iets' aan moet gedaan worden, subjectief of niet. Met een eenvoudig 'Er is geen probleem, dat denken jullie maar', acties 'Heb geen bang van zwarte man', of erger: platte negatie (door te vergelijken met Klingons, om maar eens een van-de-pot-gerukt voorbeeld te noemen) kom je die mensen niet tegemoet. Overigens, het is maar de vraag of een veiligheidsporbleem echt wel zo subjectief, beter: geënsceneerd is. Zelf woon ik net buiten de wijk Transvaal hier in Den Haag, een wijk waar 80% allochtoon is en waar ook een hoog criminaliteitscijfer is. Nu is het inderdaad niet makkelijk om daar een ernstig veiligheidsprobleem te zien, of je er één te laten aanpraten, bijvoorbeeld wanneer je als enige blanke in een tram zit, als enige je kaartje valideert, naast mensen waarvan pakweg een vierde (semi-)illegaal is... Kijk, aan de mensen die in of vlakbij zo'n buurt wonen, moet je niet komen vertellen dat er geen probleem is, dat ze zich laten misleiden of wat weet ik meer. Ikzelf aanvaard die situatie als een sociale (en schrijnende) realiteit, maak er geen misbaar over zoals het VB zou doen, maar kom dan alsjeblief niet vertellen dat deze situatie niet bestaat of niet problematisch is, netzomin dat je het kan oplossen door de bevolking van die wijk collectief het land uit te trappen of aan blinde repressie bloot te stellen. De waarheid ligt dus, zoals steeds, in het midden.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
De échte problematiek is een sociale problematiek. Moesten het allemaal oliesjeiks zijn dan stond FDW van voor om te incasseren, wat hij nu met de Joden ook probeert te doen. Van zodra de politici iets proberen steekt het VB op een of andere manier stokken in de wielen, in Antwerpen zijn daar boeken over te schrijven. Het stichten van angst voor vreemdelingen werkt nu al in streken waar geen vreemdelingen zijn. En er derhalve nooit zullen kunnen komen. Zo wordt er overal een onmogelijke situatie geschapen. Niet door de vreemdelingen maar door hun belagers. Het probleem aanpakken is dus ook de vreemdelingenhaat aanpakken. Het VB met andere woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie daar intrapt is en blijft een simpele duif. Veel posten en weinig zeggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn zoon, ook een intellectueel, stelde me de vraag : waarom kunnen die Joden niet in de Gaza-streek blijven wonen ? Dat ze gewoon burgers van de palestijnse staat worden....
Als intellectueel weet hij natuurlijk ook dat die mensen (mannen, grijsaards, vrouwen en kinderen) dan vermoord worden. De buitenkans om dan vreedzaam te gaan samenleven en zo te bewijzen dat religie niet tot moord en doodslag leidt wordt zelfs niet door christelijke palestijnen opgenomen. Er zijn Joden in oost-Jeruzalem gaan wonen ! Wat een schande - er zijn mensen die van het ene naar het andere stadsdeel verhuizen ! Dat zijn zo van die nieuwsfeiten die we dagelijks vernemen en wij wonen in een stad met joden, Turken, Arabieren, Orthodoxe oost-europeanen en zelfs Vlaams B..ers, vermoorden die elkaar ? Voor het ogenblik toch niet, ik blijf bij de mening dat het normaal is dat de mensen elkaar niet naar het leven staan wegens hun eet- en kleedgewoontes. Ik vind het ook normaal dat, indien ik er zin in heb ik van Deurne naar Merksem mag verhuizen, desnoods er een huis mag kopen. Wordt er momenteel een partij gesubsidieerd die daar verandering in wil brengen ? Ik geloof het niet, maar het is mogelijk : maar ik ben er in zover gerust in dat ik er van overtuigd ben dat hun miljoenenpubliek zich wel van hen zal afkeren als het racistische moorden begint.