![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet iemand anders het huis bouwen en u dan gratis geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als u wil, kan ik het u zwart op wit citeren uit m'n eigen schrijfsels. Die laatste bezoekers, die uiteindelijk eigenaar zijn geworden, heb ik niet ingelicht, ik kan ook niet altijd paraat staan. Ja, de eigenaar wou mij wegpesten. De eigenaar had eerbaar kunnen handelen en het contract verbreken, maar dat had die wrek geld gekost en dat kon em niet verkroppen. Ik van mijn kant kon de kosten die aan een contractbreuk verbonden zijn niet betalen. Hoe zou ik de waarde van dit huis weten na renovatie, ik heb nooit interesse gehad om dit te kopen, en nu heb ik er al helemaal niks meer mee te maken, ik woon zelfs in een andere provincie.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is zelfs geen reactie waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 5 september 2005 om 16:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons dak lekt ook - serieus zelfs, maar met enige voorbereiding zou dat perfect te verbergen zijn voor potentiele kopers. Dat de elektriciteit vaak uitvalt, is ook niet te zien van buitenaf - de elektriciteit 'ziet' er immers nieuw uit, maar eigenlijk is het geen zak waard. In de zoektocht naar een huis zijn we toch eigenaardige dingen tegengekomen hoor. Zo zijn we gaan kijken naar een huis om te hoek - een mooi groot huis, helaas geen tuin, maar het huis zelf is enorm groot. Als je daar binnen komt, ziet het er mooi uit: mooie gladde, nieuw geverfde muren, mooie houten vloer, mooie plafond. Wat niét meteen zichtbaar is, is dat de elektriciteit volledig moet vernieuwd worden. Er stonden zelfs fake stopcontacten op de muren, die niet aangesloten waren, om de schijn te wekken dat het nieuw is. De gyproc muren verbergen het immense vochtprobleem: de muren staan zo rot als iets, én gebarsten. Het dak is een zeef, maar ook dat is netjes weggestoken. Onlangs hoorden we dat een sukkelaar dat heeft gekocht voor 250.000 euro. Hij zal het mogen afbreken. Een ander leuk iets zijn we tegengekomen op het platteland. Mooi boerderijtje, met bijhorend stukje weiland. Alleen de aanbouw zou volledig moeten vernieuwd worden - die stond op instorten, en die aanbouw heb je toch wel nodig wil je de ruimte behouden. De rest had een héél grondige opknappbeurt nodig. Maar dan komt de aap uit de mouw: als je een bouwvergunning wilt aanvragen, ben je VERPLICHT om het huis op die plaats 7 meter naar achter te verschuiven en 2 meter op zij. Dan hou je een huis over van 2,5 meter diep. Gezellig hoor. Toen ik een paar maanden geleden hoorde dat dat huis verkocht is voor 125.000 euro, had ik flink wat compassie met de jonge kopers, die wellicht niét iemand hadden als mijne nonkel die ons ervoor waarschuwde dat we dat moesten navragen. Mensen worden echt in de zak gezet waar ze bijstaan. Als je 125.000 euro moet lenen voor iets waar je nooit zult wonen en dat je moeilijk verkocht zult krijgen (tenzij iemand anders in de zak gezet wordt) dan lijkt mij dat een financiele ramp. Maar jij zult daar je lol in hebben eh, chipie?
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn nichtjes van 6 en 8 zouden het sneller klaar hebben dan dat ![]()
![]() |
![]() |
#189 |
Vreemdeling
|
![]() wie kan dat nog betalen..
er zullen nog meer zwervende jongeren komen omdat ze geen huis kunnen betalen. die ouderen hadden het toch gemakkelijk vroeger... Ja maar wij reden met de fiets naar het werk en niet met een boom boom car ....kiezen he mannekes das den truk ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
er zijn veel jongere die problemen hebben thuis met hun ouders en die dan vertrekken en bij vrienden zitte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met het ov gaan ook al niet. Soms schiet enkel de auto over - zeker als je die ook nodig hebt tijdens je werk.
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag me evenwel af hoe het komt dat [size=4]U[/size] al de onzichtbare gebreken in dat mooi groot huis wel gezien hebt? En wat dat boerderijtje betreft, ik veronderstel dat de notaris verplicht is dat ter kennis te brengen [size=1](maar ik ben niet zeker; ik denk zelfs dat de notaris daarvoor aansprakelijk kan gesteld worden indien hij die bouwvoorschriften niet bekend zou gemaakt hebben)[/size]... Feit is natuurlijk dat mensen bedriegen niet mooi is... Nergens en nooit! Ook niet mooi is suggereren dat Chipie daarin wel lol zou hebben... ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 5 september 2005 om 17:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de jaren 60 maar aan beatles en co, maar de jaren 70 en 80 waren de prijzen die ik zei. In '69 kocht mijn vader zijn huis voor 750'000bfr en als lasser met een loon van 16 frank zou dat toch niet gegaan hebben zeker? Ik weet toch ook wel hoeveel mijn loonzakje was zeker? Maar ja cijfers? Als je nu de statistiek bekijkt van stepstone en daar eens gaat mee gaan leuren liggen ze in een deuk van het lachen.
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we hem gevraagd hebben wat er achter die gyproc te zien was. Is dat een bevredigend antwoord, vrouwtje spitsmuis?
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik steek per dag 1 tot 2 uur in m'n nieuwe huis, het gaat uiteraard veeeel trager, maar, so what ? Ik geniet van wat ik doe, en ik zorg dat ik ruim de tijd heb om m'n normale leven verder te kunnen zetten zonder opgeslokt te worden door dit ene doel. Elk z'n keuzes dus, en ik respecteer zeker uw keuzes. Maar uw opmerking "ik zou niet willen wonen in een huis die minder waard is dan 200 000" maakt van u een wereldvreemde snob.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
jullie lezen de oorspronkelijke berichten niet, en een paar posts later vragen jullie zaken of maken jullie beweringen die regelrecht ingaan tegen wat ik eerst heb geschreven. Het ontbreekt jullie dus aan enige vorm van discipline om een discussie te lezen en serieus te praten, of erger, jullie zitten moedwillig met deze posts iemand te jennen. Lees m'n originele posts en dan praten we verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je lening loopt, je moet verder huur betalen want wat je gekocht hebt is niet bewoonbaar, en zo'n proces duurt jaren, dat weet jij even goed als ik. Zulke toestanden zijn iig voldoende om een mens compleet in den dieperik te storten. Mensen die hun huis verkopen willen gewoon dat het zoveel mogelijk opbrengt. En sommigen gaan walgelijk ver om gebreken weg te moffelen en zo de prijs op te drijven, waardoor je uiteindelijk een kat in een zak koopt als je naïef bent of niemand betrouwbaar kent die mee wil gaan kijken met je. Ik heb een huis gekocht waarvan we al de gebreken op voorhand kenden, maar dan nog kom je achteraf een aantal verrassingen tegen die financieel wat tegenvallen en waar je niet aan gedacht had op voorhand. De meeste mensen zijn immers geen experten in huizen kopen.
![]() |
![]() |
#200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de helft van wat er voor betaald is. Onder de tientallen bezoekers zaten echt wel een paar mensen met kennis van zaken. Wat gaan jullie nog allemaal uitvinden, het lijkt een potje Pelgrim-jennen, waarschijnlijk uit frustratie of zo ? En ja, tevreden met m'n nieuwe woonst, ik heb dan niet zomaar bijna 10 jaar gewacht en gespaard om iets te vinden wat mij aanstond EN betaalbaar was.
|
![]() |
![]() |