![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Psychologische problemen: "Kom Louis, schenkt mij nog ne whiskey in en laat de fles maar staan." Slechte vriendenkring: "Koentje ge gaat toch niet naar de les zeker? Kom jong blijft zitten, we drinke nog enkel goei pinten en brossen de namiddag gewoon!" Macho-gedrag: "Maar jef toch, ik drink u zo onder tafel!" Laatst gewijzigd door PHaZe : 19 januari 2006 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 januari 2006 om 14:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Vreemdeling
|
![]() Ik was een groot cannabis-gebruiker en dat het fysiek verslavend is, betwijfel ik ten zeerste MAAR ben er wel van overtuigd dat het effect dat cannabis/hash teweeg brengt WEL verslavend is. Het is net die roes die zo gevaarlijk is: 'van de wereld weg en nergens meer iets van aantrekken' en wil er zelf dan ook zo snel mogelijk volledig van af! Veel hangt volgens mij af van de persoon zelf (en zijn karakter) en of hij er al dan niet verstandig mee kan omgaan.
In die optiek zeg ik dus absoluut néé aan legalisering!! Ondertussen ben ik gelukkig oud en wijs genoeg (Ahum, ![]() Whatever, voor mij dus geen legalisering, er moeten ook nog regels bestaan om mensen tegen zichzelf te beschermen denk ik dan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Burger
|
![]() Leuk voor je, maar ik zit hier niet om "mijn gelijk te halen" grote jongen, ik probeer de alledaagse hypocriet wat tot inzicht te brengen, dat is een groot verschil.
![]() Die prijs betalen ze nu al dubbel en dik, blinde mol! Ik geniet nu al rustig van mijn ongezonde rommel, net zoals jij van de jouwe geniet, of snap je dat misschien niet?! Is er een controle op hoeveel alcohol iemand kan kopen/krijgen? Op wiet, cocaïne, heroïne, LSD,..? Neen, daar zit je probleem. Als je toch zonodig iedereen wil beschermen van zichzelf, begin daar dan eens! |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Burger
|
![]() Ik probeer je te laten inzien dat deze problemen niet beperkt zijn tot de illegale drugs. Met andere woorden, deze stoffen zijn volledig met elkaar vergelijkbaar op verschillende niveaus. Je moet alleen je ogen openen. Een junkie is een junkie, of die aan alcohol of cocaïne verslaafd is, het blijft een junkie.
Laatst gewijzigd door PHaZe : 19 januari 2006 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
Een legalisering van het gebruik samen met een goede voor- en inlichting zorgt ervoor dat er minder gebruikt wordt. Daar zijn voldoende theorieën over en dit is reeds wetenschappelijk bevestigd. En idd, d�*�*r gaat het over. Caffeïne is trouwens wel een drugs. Een hard-drugs eigenlijk, net zoals nicotine en natuurlijk alcohol. Een stof krijgt de naam drugs wanneer men er lichamelijk (en geestelijk) aan verslaafd kan raken. Dit is bij zowel caffeïne en nicotine het geval.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 januari 2006 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde niet dat je er opgewekt en blij van wordt, maar dat het receptoren in de hersenen stimuleert. En dus beantwoordt het wel aan de definitie van een drug En ik heb ergens ooit gelezen (vergeten waar en wanneer) dat cannabisthee goed is voor het bloedvatenstelsel. Dus als je met mate en met verstand cannabisthee drinkt, kan het geen kwaad |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() idd, dus daarom moeten we consequent zijn en alle drugs legaliseren...toch ni moeilijk?
![]() |
#196 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Welles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
[FONT=Arial]Caffeïne konkurreert in het lichaam met adenosine, een lichaamseigen neurotransmitter die vooral de slaap regelt. Vandaar dus dat het moeilijk slapen is met een paar koppen koffie op en zelfs al raak je wel in slaap zal de diepe, echt rustgevende slaap uitblijven. Een belangrijk neveneffekt van het blokkeren van adenosine is het stimuleren van de produktie van adrenaline en dopamine, waardoor caffeïne dus tot dezelfde groep behoort als cocaïne. Alleen is het effekt milder.[/FONT] [FONT=Arial]Gebruik van caffeïne veroorzaakt vooral nervositeit, verbonden aan hartproblemen. Een echte caffeïne-verslaafde die wil stoppen heeft vooral af te rekenen met vermoeidheid, maar ook met depressie en zeer pijnlijke hoofdpijn.[/FONT] bron: http://www.bomi-1-gezondheid.com/Lic...ne_taurine.htm werking van caffeine: http://home.quicknet.nl/qn/prive/y.t.../project/1.htm Laatst gewijzigd door Pieke : 19 januari 2006 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() trouwens uw site over koffie is al even 'geloofwaardig' als jij zei over 'de drugslijn'
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 19 januari 2006 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |