Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2006, 17:22   #181
Lestat080
Partijlid

Lestat080's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk, deze idiote discussie is het zelfs niet waard gevoerd te worden...
Lestat080 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 17:42   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Goede post Foreigner! Maar Drosophila probeert JvdB een racistische uitspraak te ontlokken en blijft dus waarschijnlijk wachten op een antwoord van hem. Dat zal, denk ik, niet komen omdat JvdB zichzelf enigzins heeft vastgezet en dat ook beseft.
Hoe heb ik mij dan wel vastgezet, hooggeboren heer hertog? Door te stellen dat de meerderheid van de Vlamingen de nakomelingen vormen van de Germanen? Of dat men de mensentypes weldegelijk kan indelen naar hun fysionomie? Ik ben er alleen niet zo in thuis, om zomaar een beschrijving te geven van bepaalde onderverdelingen (als ik me goed herinner, is "Germaan" geen onderverdeling van het blanke ras - dat is een volkskundige benaming).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 17:49   #183
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe heb ik mij dan wel vastgezet, hooggeboren heer hertog? Door te stellen dat de meerderheid van de Vlamingen de nakomelingen vormen van de Germanen? Of dat men de mensentypes weldegelijk kan indelen naar hun fysionomie? Ik ben er alleen niet zo in thuis, om zomaar een beschrijving te geven van bepaalde onderverdelingen (als ik me goed herinner, is "Germaan" geen onderverdeling van het blanke ras - dat is een volkskundige benaming).
Ik raad u aan Caesars beschrijvingen van Gallië en Germanië te lezen. De verschillen tussen hen zijn groter als u zich zou kunnen voorstellen. En na de invasie werd heel Europa Germaans. Zelfs tot in Rome.

U mag niet vergeten dat België zelfs toen al bestond.
Oud 6 februari 2006, 17:51   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lestat080 Bekijk bericht
Ik raad u aan Caesars beschrijvingen van Gallië en Germanië te lezen. De verschillen tussen hen zijn groter als u zich zou kunnen voorstellen. En na de invasie werd heel Europa Germaans. Zelfs tot in Rome.

U mag niet vergeten dat België zelfs toen al bestond.
Ja, en de Coburgers heersten toen ook al over België!!! Man, man, man... De belgicisten raken met de minuut doller gedraaid dan ooit tevoren!

Ik het het trouwens geenszins gehad over "een beschrijving van de Germanen". Maar nu u het erover heeft, wil ik graag een verwijzing naar die verwijzing die Caesar heeft neergeschreven. Geef me eens de referentie.
Oud 6 februari 2006, 17:55   #185
Lestat080
Partijlid

Standaard

Ok, even geduld. Lees het hoofdstuk over Gallische en Germaanse cultuur. Daarin worden verschillen volledig uit de doeken gehaald.

Galliërs hadden een volledige andere religie, staatsvorm, gewoontes enzovoort.

Sterker nog, de Belgae leefden op constante voet van oorlog met stammen van over de Rijn.

...

Moet ik soms gaan citeren?
Oud 6 februari 2006, 17:55   #186
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

dat walen galliers zouden zijn daar heb ik toch niks van gehoord zenne. Trouwens walen waaruit bestaat dat. Een stuk of 20 tot 30% italianen e beke luxemburgers in het zuiden in het oosten gewezen duitsers in het zuid westen ardenesen, dan ook nog e beke turken marokanen en congolezen en dan tenslotte in het noorden van wallonië franskilions (verfranste vlamingen)
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 17:58   #187
maarte
Minister-President

Standaard

het is dus volgens mij al te belachelijk te spreken over de walen als een genetisch verwant volk
Oud 6 februari 2006, 18:00   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, even geduld. Lees het hoofdstuk over Gallische en Germaanse cultuur. Daarin worden verschillen volledig uit de doeken gehaald.

Galliërs hadden een volledige andere religie, staatsvorm, gewoontes enzovoort.

Sterker nog, de Belgae leefden op constante voet van oorlog met stammen van over de Rijn.

...

Ja, dat mag gerust. Daarenboven verwacht ik wel een concrete verwijzing. Bij mijn weten is er geen hoofdstuk in de DBG getiteld "over de verschillen tussen Gallische en Germaanse cultuur".

Eigenlijk zit er u er volledig naast: ik heb helemaal niet gesproken over de Galliërs. Slechts over de Germanen.
Oud 6 februari 2006, 18:01   #189
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ja, dat mag gerust. Daarenboven verwacht ik wel een concrete verwijzing. Bij mijn weten is er geen hoofdstuk in de DBG getiteld "over de verschillen tussen Gallische en Germaanse cultuur".

Eigenlijk zit er u er volledig naast: ik heb helemaal niet gesproken over de Galliërs. Slechts over de Germanen.
Ok, ik ga morgen offline. Maar morgen zal ik volledige verwijzingen en citaten plaatsen op dit forum. Het is ergens in het voorlaatste boek. En het gaat over de Gallische en Germaanse cultuur. Tot morgen
Oud 6 februari 2006, 18:02   #190
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hopelijk, deze idiote discussie is het zelfs niet waard gevoerd te worden...
Stap er dan uit.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 18:02   #191
maarte
Minister-President

Standaard

Daarbij het eerste wat mij opviel op het nieuws was de kaart met de grenzen erop. Die grenzen kwamen toch wel verdacht veel overeen met de huidige vlaamse grenzen
Had men het helemaal geloofwaardig willen maken dan had men te midden van dit gebied een vlek ter hoogte van brussel kunnen tekenen waarmee het de afrikaanse genetica van de brusselaar bewijst
Oud 6 februari 2006, 18:02   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, ik ga morgen offline. Maar morgen zal ik volledige verwijzingen en citaten plaatsen op dit forum. Het is ergens in het voorlaatste boek. En het gaat over de Gallische en Germaanse cultuur. Tot morgen
Ik heb helemaal niet gesproken over de Galliërs. Me is dan ook totaal onbekend waarom u er mee komt aandraven.
Oud 6 februari 2006, 18:04   #193
Casca
Minister

Standaard

Citaat:

Als Germanen trouwens slechts een volkskundige benaming is, hoe kan je ze dan herkennen als ze op straat rondlopen?

Laatst gewijzigd door Casca : 6 februari 2006 om 18:05.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 18:06   #194
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ja, en de Coburgers heersten toen ook al over België!!! Man, man, man... De belgicisten raken met de minuut doller gedraaid dan ooit tevoren!

Ik het het trouwens geenszins gehad over "een beschrijving van de Germanen". Maar nu u het erover heeft, wil ik graag een verwijzing naar die verwijzing die Caesar heeft neergeschreven. Geef me eens de referentie.
Was mijn door deductie verkregen beschrijving niet goed genoeg?
Oud 6 februari 2006, 18:09   #195
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal niet gesproken over de Galliërs. Me is dan ook totaal onbekend waarom u er mee komt aandraven.
U had het over Germanen. Wel, ik zal u de verschillen aantonen tussen Belgen en Germanen. Wees gerust, tot morgen.

Groetjes
Oud 6 februari 2006, 18:13   #196
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De valkuilen waren uw post 138 en post 145 van Drosophila:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jan van den Berghe [View Original]
Kijk om u heen en u zult zien dat we de mensen weldegelijk naar een aantal types kunnen onderscheiden. Zo onzinnig is het dus niet.
Citaat:
Concreet: hoe herkent u dan, door om u heen te kijken, een Germaan? Wat zijn zijn/haar kenmerken, zo op het zicht?
Drosophila verwacht een antwoord van u in de trant van: 'Blank, blond haar en blauwe ogen.' Waarop zij kan zeggen:'Zie je wel, VB'.

Ik dacht al dat u zich niet aan zo'n antwoord zou branden maar eigenlijk is het wel zo dat wie A zegt...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 18:16   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U had het over Germanen. Wel, ik zal u de verschillen aantonen tussen Belgen en Germanen. Wees gerust, tot morgen.
En? De Vlamingen stammen niet af van de Belgae, maar grotendeels van de veel later binnengevallen Germanen. Om dat te begrijpen moet u maar eens het boek "Van Oude tot nieuwe Belgen" lezen, over het ontstaan van de taalgrens. Daar staat een heel interessant hoofdstuk in over de bevolking inhet huidige Vlaanderen rond de tijd van de volksverhuizingen.
Oud 6 februari 2006, 18:16   #198
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Niet nodig. We komen er zo ook wel uit.
Oud 6 februari 2006, 18:18   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De valkuilen waren uw post 138 en post 145 van Drosophila:

Drosophila verwacht een antwoord van u in de trant van: 'Blank, blond haar en blauwe ogen.' Waarop zij kan zeggen:'Zie je wel, VB'.

Ik dacht al dat u zich niet aan zo'n antwoord zou branden maar eigenlijk is het wel zo dat wie A zegt...
Ik heb het geenszins gehad over "Germanen" noch over "Vlamingen", wel dat er mensentypes te onderscheiden zijn. Dat is wat anders dan wat dat heerschap ervan maakte. En neen, ik zie heel goed hoe bepaalden andermans woorden willen manipuleren om uiteindelijk tot een interpretatie en einduitspraak te komen die men nooit heeft bedoeld. Daarom laat ik dergelijke vragen gewoon links liggen.
Oud 6 februari 2006, 18:19   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Als Germanen trouwens slechts een volkskundige benaming is, hoe kan je ze dan herkennen als ze op straat rondlopen?
Geen idee. Ik heb immers nergens gezegd dat ik Germanen op straat herken... Waar blijven julie toch die merkwaardige zottigheden halen?! Ongelooflijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be