Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2006, 09:46   #181
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Dank je voor de preciese informatie.
Graag gedaan.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 09:49   #182
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die pijpleiding was dan voor u en heel wat anderen de enige reden voor die militaire interventie ?
Dat weet ik niet. Ik zeg alleen maar dat zoiets mij, en blijkbaar heel wat anderen, opvalt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 09:53   #183
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
De Pakistanen deden dit dan toch onder het goedkeurend oog van de VS, hun bondgenoot?
U moet lezen wat ik schrijf. Ik heb NIET geschreven dat "de Pakistanen" de Taliban ondersteunden maar WEL dat de ISI (De Pakistaans militaire inlichtingendienst dit deed). De ISI deed dit buiten diverse Pakistaanse regeringen van die tijd om, laat staan dat ze zich wat zouden aangetrokken hebben van wat de VS daarvan dachten. Zoals u misschien weet zijn de relaties tussen de strijdkrachten en de burgerlijke politieke overheid in Pakistan niet bepaald een schoolvoorbeeld van wat die horen te zijn in een modeldemocratie.
Pakistan, en meer nog de Pakistaanse strijdkrachten, voerden in Afghanistan een eigen - nationale - strategie, die o.m. moet gezien worden in de context van de Pakistaanse binnenlandse politiek en in de context van de rivaliteit tussen Pakistan en India.

Ik weet dat dit allemaal een beetje complexer klinkt dan leuke en éénvoudige verhaaltjes over pijpleidingen, maar de wereld zit nu éénmaal iets anders in elkaar dan in de sprookjes van de believers.
Oud 12 maart 2006, 10:43   #184
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Ik zeg alleen maar dat zoiets mij, en blijkbaar heel wat anderen, opvalt.

Paulus.
Maar je zul dan toch wel weten waarom alleen dit je opvalt ?
Oud 12 maart 2006, 11:59   #185
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar je zul dan toch wel weten waarom alleen dit je opvalt ?
Niet alleen dit valt me op, ook andere zaken vallen mij op. Maar ik begin wel stilletjes te balen van uw voorbarige conclussies omtrend mijn persoon, waarbij je, wat ik schrijf, opzettelijk misinterpreteerd om reactie uit te lokken. Leer eens op de inhoud te reageren ipv op de vorm.

Met dank.

Paulus.
Oud 12 maart 2006, 12:12   #186
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Niet alleen dit valt me op, ook andere zaken vallen mij op. Maar ik begin wel stilletjes te balen van uw voorbarige conclussies omtrend mijn persoon, waarbij je, wat ik schrijf, opzettelijk misinterpreteerd om reactie uit te lokken. Leer eens op de inhoud te reageren ipv op de vorm.

Met dank.

Paulus.
Sorry maar qua inhoud is het maar povertjes en qua vorm zet het alleen maar aan tot reactie.

Laatst gewijzigd door schaveiger : 12 maart 2006 om 12:13.
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 12:19   #187
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry maar qua inhoud is het maar povertjes en qua vorm zet het alleen maar aan tot reactie.
Alleen bij u blijkbaar.

Paulus.
Oud 12 maart 2006, 12:25   #188
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U moet lezen wat ik schrijf. Ik heb NIET geschreven dat "de Pakistanen" de Taliban ondersteunden maar WEL dat de ISI (De Pakistaans militaire inlichtingendienst dit deed). De ISI deed dit buiten diverse Pakistaanse regeringen van die tijd om, laat staan dat ze zich wat zouden aangetrokken hebben van wat de VS daarvan dachten. Zoals u misschien weet zijn de relaties tussen de strijdkrachten en de burgerlijke politieke overheid in Pakistan niet bepaald een schoolvoorbeeld van wat die horen te zijn in een modeldemocratie.
Pakistan, en meer nog de Pakistaanse strijdkrachten, voerden in Afghanistan een eigen - nationale - strategie, die o.m. moet gezien worden in de context van de Pakistaanse binnenlandse politiek en in de context van de rivaliteit tussen Pakistan en India.
Bedankt voor de info, dat is dus wel een belangrijke nuance.

Citaat:
Ik weet dat dit allemaal een beetje complexer klinkt dan leuke en éénvoudige verhaaltjes over pijpleidingen, maar de wereld zit nu éénmaal iets anders in elkaar dan in de sprookjes van de believers.
Of net zoals de sprookjes van 'non-believers' soms

Over die pijplijn, ik dacht mij een soort inhuldiging te herinneren maar ik kan mij ook totaal vergissen, ik zoek het nog op.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 13:00   #189
StevenNr1

Standaard

De pijplijn is dus nog in aanleg volgens deze bron (kijk ook in de reacties, nog heel wat info te vinden)
http://www.vrijspreker.nl/blog/?itemid=3327
Oud 15 maart 2006, 19:10   #190
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Moslims reageren al zo heftig op een paar cartoons, probeer je dan maar eens voor te stellen als in één of ander Europees land dezelfde verschrikkelijke praktijken op moslims zouden uitvoeren als ze toen met de Joden deden. Ik denk niet dat er een land zo stom zal zijn om de woede van de halve wereld op zijn nek te halen.

Anderzijds is tegenwoordig de Moslim misschien onterecht de grote boeman is geworden, maar ik denk niet dat het zover zal komen dat er één of andere grote moslimvervolging zal komen.
Ben 11 september nog niet vergeten, waar na de aanslag op duizenden onschuldigen, over heel de wereld de moslims op de straat stonden te juichen en te feesten, wel nu feest ik bij het zien van elke dode moslim nog wel vermoord of doodgetrapt door hun eigen geloofgenoten.
Iedre moslim is geen terrorist, maar iedere terrorist is wel een moslim.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 19:16   #191
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boppa47 Bekijk bericht
Ben 11 september nog niet vergeten, waar na de aanslag op duizenden onschuldigen, over heel de wereld de moslims op de straat stonden te juichen en te feesten, wel nu feest ik bij het zien van elke dode moslim nog wel vermoord of doodgetrapt door hun eigen geloofgenoten.
Bekijk dit dan eens. En zie wie de echte terrorist is. 8)

http://streaming.reopen911.org/video...ons_dutch.html

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 19:24   #192
StevenNr1

Standaard

Citaat:
1. Er zijn toen valse beelden van euforische menigten in het M-O verspreid. Ik wil niet ontkennen dat er her en der wel vreugdekreten geweest zijn maar een beetje relativeren zou wel op zijn plaats zijn.
2. U gaat volledig voorbij aan de complexe realiteit (naast het religieuze) in het M-O.
3. Bush vindt Chavez ook een terrorist, is hij moslim?
4. Door u zo op te stellen bevestigt u enkel de illusie die sommigen willen creëren, namelijk dat het zogezegd om een beschavings- / godsdienstsoorlog gaat. Het 'zand in de ogen strooien' werkt, dat is wel duidelijk.
5. Moslims zijn mensen zo als u en ik, u kunt niet zomaar meer dan 1 miljard mensen onder één etiket plaatsen.
Oud 15 maart 2006, 19:48   #193
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Afghanistan strategisch zou gelegen zijn voor oliepijleidingen is complete geografische nonsens.
Complete nonsens? Dat kunt u zelf niet menen:
Toevallig lees ik deze week in de krant een uitgebreid artikel over die pijplijndiscussie. Ik vat even kort het artikel samen:

Pakistan en vooral de snel groeiende economie van India hebben in de nabije toekomst een grote nood aan energie. Buurland Iran heeft één van de grootste aardgasvoorraden ter wereld en wil maar al te graag de benodigde energie leveren. Daarom wordt de bouw van een pijplijn (de zogenaamde 'vredespijplijn') overwogen tussen Iran en Pakistan/India.

De VS, momenteel op ramkoers met Iran, is absoluut niet happig op dit plan, dat aartsvijand Iran heel wat verse deviezen zou opleveren, en pleit daarom voor een alternatieve pijplijn waarbij aardgas zou ingevoerd worden vanuit Turkmenistan. Tussen Turkmenistan en Pakistan/India ligt echter... Afghanistan. Als u hierboven beweert dat de strategische ligging van Afghanistan voor pijplijdingen complete geografische nonsens is, kan ik niet anders dan vaststellen, dat uw geografische kennis niet al te bijster groot is.

Wat de effectieve uitvoering van een pijplijn zijn er echter wel serieuze twijfels: De grote onveiligheid, instabiliteit en de moeilijke toeganklijkheid van grote delen van Afghanistan maken dat dit project niet bepaald een evidente zaak is. Hier en daar wordt dan ook verondersteld dat Bush zich onder bepaalde voorwaarden bij de Iraanse 'vredespijplijn' zou willen neerleggen. Al zal het niet van harte zijn.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 maart 2006 om 19:58.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 19:51   #194
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
1. Er zijn toen valse beelden van euforische menigten in het M-O verspreid. Ik wil niet ontkennen dat er her en der wel vreugdekreten geweest zijn maar een beetje relativeren zou wel op zijn plaats zijn.
2. U gaat volledig voorbij aan de complexe realiteit (naast het religieuze) in het M-O.
3. Bush vindt Chavez ook een terrorist, is hij moslim?
4. Door u zo op te stellen bevestigt u enkel de illusie die sommigen willen creëren, namelijk dat het zogezegd om een beschavings- / godsdienstsoorlog gaat. Het 'zand in de ogen strooien' werkt, dat is wel duidelijk.
5. Moslims zijn mensen zo als u en ik, u kunt niet zomaar meer dan 1 miljard mensen onder één etiket plaatsen.
Minstens de in Nederland opgenomen beelden op Nederlandse televisie waren NIET VALS.
Oud 15 maart 2006, 19:58   #195
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Wat de effectieve uitvoering van een pijplijn zijn er echter wel serieuze twijfels: De grote onveiligheid, instabiliteit en de moeilijke toeganklijkheid van grote delen van Afghanistan maken dat dit project niet bepaald een evidente zaak is.
In die link in één van mijn vorige berichten staat o.a. het volgende: "Nederland zou een deel van de aanleg van de nieuwe pijplijn tussen Turkmenistan via Urusgan en Jacobabad (Pakistan) gaan bewaken. Dat is de zuidelijke tak van het pijplijnstelsel waarlangs het goedkope Turkmeense gas naar het noorden stroomt, dat het dure Russische gas verdunt en dat via Ukraine naar de zuidelijke EU-lidstaten gaat."
Daarvoor zouden dus de Nederlandse troepen waar zo'n heisa is rond geweest, ingezet kunnen worden. Leuke prioriteiten die men daar hanteert blijkbaar.
Nu ja, op één bron afgaan is misschien niet opportuun maar de informatie verbaast me alleszins niet.

@willem1940NLD: Leuk hoor.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 15 maart 2006 om 19:59.
Oud 15 maart 2006, 20:17   #196
willem1940NLD

Standaard

@stevenNr1: ik zie noch bedoelde humor.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 20:26   #197
StevenNr1

Standaard

Kan zijn.
Ik zag geen rede om op uw post in te gaan vermits dat op zich al in mijn oorspronkelijke post was opgenomen.
Oud 15 maart 2006, 21:22   #198
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dat is wat kort door de bocht. Bij mijn weten zijn de ETA, real IRA, FARC, en diverse andere terroristische organisaties geen moslims. Wel lijkt mij juist dat het terrorisme van bepaalde extremistische moslimgroepen wel een specifiek karakter heeft, wat het tot een grotere en meer globale dreiging maakt.
Oud 15 maart 2006, 21:26   #199
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Complete nonsens? Dat kunt u zelf niet menen:
Toevallig lees ik deze week in de krant een uitgebreid artikel over die pijplijndiscussie. Ik vat even kort het artikel samen:

Pakistan en vooral de snel groeiende economie van India hebben in de nabije toekomst een grote nood aan energie. Buurland Iran heeft één van de grootste aardgasvoorraden ter wereld en wil maar al te graag de benodigde energie leveren. Daarom wordt de bouw van een pijplijn (de zogenaamde 'vredespijplijn') overwogen tussen Iran en Pakistan/India.

De VS, momenteel op ramkoers met Iran, is absoluut niet happig op dit plan, dat aartsvijand Iran heel wat verse deviezen zou opleveren, en pleit daarom voor een alternatieve pijplijn waarbij aardgas zou ingevoerd worden vanuit Turkmenistan. Tussen Turkmenistan en Pakistan/India ligt echter... Afghanistan. Als u hierboven beweert dat de strategische ligging van Afghanistan voor pijplijdingen complete geografische nonsens is, kan ik niet anders dan vaststellen, dat uw geografische kennis niet al te bijster groot is.

Wat de effectieve uitvoering van een pijplijn zijn er echter wel serieuze twijfels: De grote onveiligheid, instabiliteit en de moeilijke toeganklijkheid van grote delen van Afghanistan maken dat dit project niet bepaald een evidente zaak is. Hier en daar wordt dan ook verondersteld dat Bush zich onder bepaalde voorwaarden bij de Iraanse 'vredespijplijn' zou willen neerleggen. Al zal het niet van harte zijn.
1. Het idee dat Turkmenistan de enige of zelfs voornaamste bron van energie voor India zou zijn is een beetje gek.

2. Blijkbaar behoort u tot het soort mensen dat denkt dat dat de enige manier om van punt a naar punt b te geraken een rechte lijn is. Als die rechte lijn mogelijk is, is dat natuurlijk leuk. Maar er zijn echt wel andere wegen hoor. Je moet alleen wat willen doordenken.

Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 15 maart 2006 om 21:27.
Oud 15 maart 2006, 21:46   #200
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel Bekijk bericht
Bekijk dit dan eens. En zie wie de echte terrorist is. 8)

http://streaming.reopen911.org/video...ons_dutch.html
Toffe video, doet me denken aan Thierry Meyssan en zijn boek "L'Incroyable Imposture".
De vraag is wel wie er achter zit en voor wie de "Painful Deceptions" wel zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be