![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
Pakistan, en meer nog de Pakistaanse strijdkrachten, voerden in Afghanistan een eigen - nationale - strategie, die o.m. moet gezien worden in de context van de Pakistaanse binnenlandse politiek en in de context van de rivaliteit tussen Pakistan en India. Ik weet dat dit allemaal een beetje complexer klinkt dan leuke en éénvoudige verhaaltjes over pijpleidingen, maar de wereld zit nu éénmaal iets anders in elkaar dan in de sprookjes van de believers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Minister-President
|
![]() Maar je zul dan toch wel weten waarom alleen dit je opvalt ?
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dank. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB) Laatst gewijzigd door schaveiger : 12 maart 2006 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Over die pijplijn, ik dacht mij een soort inhuldiging te herinneren maar ik kan mij ook totaal vergissen, ik zoek het nog op. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() De pijplijn is dus nog in aanleg volgens deze bron (kijk ook in de reacties, nog heel wat info te vinden)
http://www.vrijspreker.nl/blog/?itemid=3327 |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Iedre moslim is geen terrorist, maar iedere terrorist is wel een moslim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://streaming.reopen911.org/video...ons_dutch.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
2. U gaat volledig voorbij aan de complexe realiteit (naast het religieuze) in het M-O. 3. Bush vindt Chavez ook een terrorist, is hij moslim? 4. Door u zo op te stellen bevestigt u enkel de illusie die sommigen willen creëren, namelijk dat het zogezegd om een beschavings- / godsdienstsoorlog gaat. Het 'zand in de ogen strooien' werkt, dat is wel duidelijk. 5. Moslims zijn mensen zo als u en ik, u kunt niet zomaar meer dan 1 miljard mensen onder één etiket plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toevallig lees ik deze week in de krant een uitgebreid artikel over die pijplijndiscussie. Ik vat even kort het artikel samen: Pakistan en vooral de snel groeiende economie van India hebben in de nabije toekomst een grote nood aan energie. Buurland Iran heeft één van de grootste aardgasvoorraden ter wereld en wil maar al te graag de benodigde energie leveren. Daarom wordt de bouw van een pijplijn (de zogenaamde 'vredespijplijn') overwogen tussen Iran en Pakistan/India. De VS, momenteel op ramkoers met Iran, is absoluut niet happig op dit plan, dat aartsvijand Iran heel wat verse deviezen zou opleveren, en pleit daarom voor een alternatieve pijplijn waarbij aardgas zou ingevoerd worden vanuit Turkmenistan. Tussen Turkmenistan en Pakistan/India ligt echter... Afghanistan. Als u hierboven beweert dat de strategische ligging van Afghanistan voor pijplijdingen complete geografische nonsens is, kan ik niet anders dan vaststellen, dat uw geografische kennis niet al te bijster groot is. Wat de effectieve uitvoering van een pijplijn zijn er echter wel serieuze twijfels: De grote onveiligheid, instabiliteit en de moeilijke toeganklijkheid van grote delen van Afghanistan maken dat dit project niet bepaald een evidente zaak is. Hier en daar wordt dan ook verondersteld dat Bush zich onder bepaalde voorwaarden bij de Iraanse 'vredespijplijn' zou willen neerleggen. Al zal het niet van harte zijn. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 maart 2006 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Daarvoor zouden dus de Nederlandse troepen waar zo'n heisa is rond geweest, ingezet kunnen worden. Leuke prioriteiten die men daar hanteert blijkbaar. Nu ja, op één bron afgaan is misschien niet opportuun maar de informatie verbaast me alleszins niet. @willem1940NLD: Leuk hoor. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 15 maart 2006 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() @stevenNr1: ik zie noch bedoelde humor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Kan zijn.
Ik zag geen rede om op uw post in te gaan vermits dat op zich al in mijn oorspronkelijke post was opgenomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Dat is wat kort door de bocht. Bij mijn weten zijn de ETA, real IRA, FARC, en diverse andere terroristische organisaties geen moslims. Wel lijkt mij juist dat het terrorisme van bepaalde extremistische moslimgroepen wel een specifiek karakter heeft, wat het tot een grotere en meer globale dreiging maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
2. Blijkbaar behoort u tot het soort mensen dat denkt dat dat de enige manier om van punt a naar punt b te geraken een rechte lijn is. Als die rechte lijn mogelijk is, is dat natuurlijk leuk. Maar er zijn echt wel andere wegen hoor. Je moet alleen wat willen doordenken. Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 15 maart 2006 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vraag is wel wie er achter zit en voor wie de "Painful Deceptions" wel zijn.
![]() |