Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2006, 22:38   #181
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat concludeer je verkeerd. Een goede opvoeding is niet alleen maar open staan voor zelfs de meest extreme ideeën, zoals je zelf zegt. Een goede opvoeding zorgt voor een goede ontwikkeling van degene die opgevoed wordt. Daarbij moet je voor bepaalde zaken open staan, dat is juist. Maar niet voor allemaal. Je mag gerust ook balen van bepaalde extreme ideeën en er jezelf voor afschermen.

Maar we wijken af zou ik zeggen.

Paulus.
Neen we blijven juist on topic, want het gaat erover welke waarden personen kunnen meegeven en wie de maatstaf bepaalt. Ooit al eens bij stilgestaan dat holebi-adoptie misschien een culturele verrijking kan betekenen voor een kind. Wat als een kind ook homoseksueel blijkt te zijn? Zijn zij dan misschien niet beter af bij holebi's?
Oud 9 maart 2006, 22:38   #182
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Dus als mama junkie was, zoeken we maar een junkie. Als mama in de prostitutie zat zoeken we maar een hoertje. Dus als mama een notoir kinderverwaarlozenaarster was, zoeken we maar een ander? Rare argumentatie....

Al weet ik dat je me uitlacht in plaats van een vraag te stellen, wil ik toch pogen een redelijk antwoord te geven. Met 'profiel' wordt niet zozeer de verdiensten (positief negatief) van de persoon bedoelt dan wel de persoonlijkheid, van die persoon. Het is een term uit de psychologie die zowel bij andoptie aanvragen als bij pleeggezinnen gehanteerd wordt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 maart 2006 om 22:41.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 22:41   #183
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Een vraag voor de heren van den Berghe en Vercetti :

Wat staat ons te doen als blijkt dat een kind onherroepelijk roodharig en/of scheelziend en/of met flaporen/konijnetanden/X-benen/... gezegend en/of op een andere manier 'getekend' door het leven zal mogen gaan ?

Immers, roodharige en/of scheelziende en/of op een andere manier 'getekende' kinderen worden vroeg of laat (en eerder vroeg dan laat) gepest tot ze er bij 'neerstuiken' (en dan wordt het pesten meestal alleen maar erger).

Hoe moeten we dergelijke kinderen tegen de wrede wereld gaan beschermen?

Pre-nataal onderzoek kan ons hierin slechts gedeeltelijk helpen, spijtig genoeg, en ook een screening van toekomstige ouderparen zal niet altijd uitsluitsel bieden.

Zouden we dan niet beter gewoon iedereen verbieden ooit nog kinderen te hebben ?
Dan zijn we alvast zeker dat er geen pestkopjes meer gaan rondlopen, en ook geen slachtoffertjes !!

De pensioenkassen zullen dan natuurlijk ook zéér zéker leeg raken, maar erg lang zal die wantoestand niet blijven bestaan.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 22:41   #184
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Al weet ik dat je me uitlacht in plaats van een vraag te stellen, wil ik toch pogen een redelijk antwoord te geven. Met 'profiel' wodrt niet zozeer de verdiensten (positief negatief
Ik lach nooit als ik boos ben beste Paulus...
Oud 9 maart 2006, 22:53   #185
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen we blijven juist on topic, want het gaat erover welke waarden personen kunnen meegeven en wie de maatstaf bepaalt. Ooit al eens bij stilgestaan dat holebi-adoptie misschien een culturele verrijking kan betekenen voor een kind. Wat als een kind ook homoseksueel blijkt te zijn? Zijn zij dan misschien niet beter af bij holebi's?

Inderdaad, wie bepaalt de maatstaf? De holebi? De natuur zelf? het kind? de biologische ouders? Ga zo maar door. Er zijn een heleboel factoren die een rol spelen bij het zoeken naar gepaste ouders voor het te adopteren kind. De meest natuurlijke omgeving, lijkt mij het meest valabele. Dat doe je uit liefde voor het kind.

Alles en dus ook elke adoptie kan een culturele verrijking zijn, dat is geen argument om holebi adoptierecht te geven. Maar als jij stelt dat een homosexueel kind misschien wel beter af is bij een holebikoppel, dan mag ik stellen dat een heterokind misschien wel beter naar heterokoppels gaat, zonder voor homofoob aanzien te worden.

Waarvoor mijn dank.

Paulus.
Oud 9 maart 2006, 23:01   #186
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, wie bepaalt de maatstaf? De holebi? De natuur zelf? het kind? de biologische ouders? Ga zo maar door. Er zijn een heleboel factoren die een rol spelen bij het zoeken naar gepaste ouders voor het te adopteren kind. De meest natuurlijke omgeving, lijkt mij het meest valabele. Dat doe je uit liefde voor het kind.

Alles en dus ook elke adoptie kan een culturele verrijking zijn, dat is geen argument om holebi adoptierecht te geven. Maar als jij stelt dat een homosexueel kind misschien wel beter af is bij een holebikoppel, dan mag ik stellen dat een heterokind misschien wel beter naar heterokoppels gaat, zonder voor homofoob aanzien te worden.

Waarvoor mijn dank.

Paulus.
En u gaat op het adoptiebureau de kinderen triëren in homoseksuele en heteroseksuele kinderen, neem ik aan? De kleine lebiennetjes naar vrouwenkoppels en de kleine nichtjes naar mannenkoppels? Zoiets?

Niet te geloven, de kwatch die mensen op dit forum neerschrijven...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 23:14   #187
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
En u gaat op het adoptiebureau de kinderen triëren in homoseksuele en heteroseksuele kinderen, neem ik aan? De kleine lebiennetjes naar vrouwenkoppels en de kleine nichtjes naar mannenkoppels? Zoiets?

Niet te geloven, de kwatch die mensen op dit forum neerschrijven...
Alleen in je laatste zin heb je gelijk.

Ik zal je een eerlijke gesloten vraag stellen. Je hoeft ze niet te beantwoorden op het forum, maar ik vraag je om ze eerlijk te beantwoorden voor jezelf.

Stel je komt in een situatie terecht waarbij je zelf niet meer voor je kinderen kan zorgen, door een ongeval of zo, bedenk maar wat. En je kinderen moeten omdat ze nu eenmaal het recht hebben op een volwaardige opvoeding, naar een ander gezin.

Men stelt jou twee evenwaardige gezinnen voor, die ook jij en de kinderen als evenwaardig beschouwen. Het enige verschil is dat het ene gezin hetero is en het andere holebi. Aan jou de keuze voor jouw kinderen.

Dan zeg ik eerlijk voor mezelf dat mijn voorkeur zou uitgaan naar dat heterogezin voor mijn kinderen omdat dit precies toch wel iets normaler is. Het is maatschappelijk meer aanvaard vind ik, en daarom gaat mijn voorkeur daar naar uit.

Als ik dan consequent doordenk, dan moet ik dat ook willen voor alle kinderen.

Ik hoop dat we mekaar nu beter begrijpen.

Paulus.
Oud 9 maart 2006, 23:25   #188
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik zal je een eerlijke gesloten vraag stellen. Je hoeft ze niet te beantwoorden op het forum, maar ik vraag je om ze eerlijk te beantwoorden voor jezelf.

Stel je komt in een situatie terecht waarbij je zelf niet meer voor je kinderen kan zorgen, door een ongeval of zo, bedenk maar wat. En je kinderen moeten omdat ze nu eenmaal het recht hebben op een volwaardige opvoeding, naar een ander gezin.

Men stelt jou twee evenwaardige gezinnen voor, die ook jij en de kinderen als evenwaardig beschouwen. Het enige verschil is dat het ene gezin hetero is en het andere holebi. Aan jou de keuze voor jouw kinderen.

Dan zeg ik eerlijk voor mezelf dat mijn voorkeur zou uitgaan naar dat heterogezin voor mijn kinderen omdat dit precies toch wel iets normaler is. Het is maatschappelijk meer aanvaard vind ik, en daarom gaat mijn voorkeur daar naar uit.

Paulus.
Nee, ik maak dat onderscheid namelijk niet. Ik zou zelfs geneigd zijn om het homoseksuele koppel de voorkeur te geven precies om die maatschappelijke aanvaarding in de hand te werken. Ik ben namelijk niet zo iemand die wakker ligt van wat de buren wel eens zouden kunnen denken...

Oud 9 maart 2006, 23:26   #189
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Misschien is het raadzamer om af en toe eens zelf aan de kinderen (indien bekwaam) te vragen wat ze er van denken.. Uw voorkeur staat eigenlijk buiten kijf, gezien u toch onbekwaam bent op dat moment. Het is echt verschrikkelijk lelijk om mensen te beoordelen op hun bedgedrag en niet op hun inhoud. Alsof holebi's er allemaal een losbandige levensstijl op na houden. Sodom en Gomorra zijn ook maar verhaaltjes uit een boeksken hoor...

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 9 maart 2006 om 23:27.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 23:37   #190
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Misschien is het raadzamer om af en toe eens zelf aan de kinderen (indien bekwaam) te vragen wat ze er van denken.. Uw voorkeur staat eigenlijk buiten kijf, gezien u toch onbekwaam bent op dat moment. Het is echt verschrikkelijk lelijk om mensen te beoordelen op hun bedgedrag en niet op hun inhoud. Alsof holebi's er allemaal een losbandige levensstijl op na houden. Sodom en Gomorra zijn ook maar verhaaltjes uit een boeksken hoor...
Een hoogst ongeloofwaardig boekske dan nog...

Oud 10 maart 2006, 02:14   #191
Torenvalk
Banneling

Standaard

even een vraagje tussendoor: weet iemand in hoeveel landen adoptie door homokoppels reeds mogelijk is en zo ja in welke landen?
Torenvalk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 08:21   #192
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Wanneer een kind geen enkele natuurlijke band heeft met zijn adoptiefouders, is het zowiezo al bijzonder kwetsbaar. Het loont zeker de moeite om eens navraag te doen bij mensen die uit eerste hand kunnen getuigen over de talloze complicaties die zo'n situatie voor alle betrokkenen met zich meebrengt. Het is dan m.i. niet aangewezen om dat dan nog eens extra te compliceren door het kind in één of andere "exotische" gezinssituatie te plaatsen. Vroeg of laat komen de vragen bij zo'n kind immers los; vragen, die je met alle "correct" geredeneer niet afdoende kan beantwoorden omdat ze raken aan het diepst van de persoon (identiteit) van het kind in kwestie. Het geadopteerde kind is al "bijzonder", en voelt zich ook "bijzonder"; voeg daar dan nog eens aan toe dat hij/zij in de maatschappij (school, vriendjes, ...) ook niet de mogelijkheid heeft om zijn exotische thuissituatie verborgen te houden en je ziet vanzelf hoeveel kwetsbaarder zo'n kind gaat worden.

En nu zou je kunnen stellen dat het geen zin heeft om die thuissituatie te willen verbergen, want dat op die manier homoseksualiteit ook maatschappelijk meer geaccepteerd zal worden... Maar zo werkt het natuurlijk niet. Kinderen zijn geen activisten, zijn geen maatschappelijk filosofen. Kinderen willen in de eerste plaats als "normaal" worden aanzien door hun vriendjes. Het is verre van denkbeeldig dat zo'n situatie leidt tot crisistoestanden waarbij ook de goedmenende én bekwame adoptanten zwaar zullen delen in de emotionele klappen die zo'n kind onvermijdelijk te verwerken krijgt.

Kinderen "gebruiken" om "de goeie zaak" vooruit te helpen zoals sommigen hier opperen is m.i. ronduit misdadig.

ps. voor een goed begrip: herlees nu de eerste lijn van deze post... Het gaat hier enkel om kinderen die geen natuurlijke band met hun adoptanten hebben.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 10 maart 2006 om 08:22.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 08:31   #193
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torenvalk Bekijk bericht
even een vraagje tussendoor: weet iemand in hoeveel landen adoptie door homokoppels reeds mogelijk is en zo ja in welke landen?

Het klopt evenmin dat men in het buitenland geen kinderen wil afstaan voor adoptie door holebi's. Elk land is daar vrij in. Het Haags Adoptieverdrag laat bilaterale akkoorden toe en voorziet dat de herkomstlanden geval per geval kunnen evalueren. Steeds minder landen hebben bezwaar tegen holebi-adoptie. In Europa erkennen Zweden, Nederland, Groot-Brittannië, Duitsland, IJsland, Denemarken (en weldra ook Spanje) de co-ouderadoptie of de gezamenlijke adoptie door holebi's.

Bron: http://www.holebifederatie.be/dossie.../openbrief.php

Zes landen dus, waaruit vrijwel geen kinderen geadopteerd worden naar het buitenland. De rest is nog altijd tegen.

Paulus

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 maart 2006 om 08:35.
Oud 10 maart 2006, 08:38   #194
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Wanneer een kind geen enkele natuurlijke band heeft met zijn adoptiefouders, is het zowiezo al bijzonder kwetsbaar. Het loont zeker de moeite om eens navraag te doen bij mensen die uit eerste hand kunnen getuigen over de talloze complicaties die zo'n situatie voor alle betrokkenen met zich meebrengt. Het is dan m.i. niet aangewezen om dat dan nog eens extra te compliceren door het kind in één of andere "exotische" gezinssituatie te plaatsen. Vroeg of laat komen de vragen bij zo'n kind immers los; vragen, die je met alle "correct" geredeneer niet afdoende kan beantwoorden omdat ze raken aan het diepst van de persoon (identiteit) van het kind in kwestie. Het geadopteerde kind is al "bijzonder", en voelt zich ook "bijzonder"; voeg daar dan nog eens aan toe dat hij/zij in de maatschappij (school, vriendjes, ...) ook niet de mogelijkheid heeft om zijn exotische thuissituatie verborgen te houden en je ziet vanzelf hoeveel kwetsbaarder zo'n kind gaat worden.

En nu zou je kunnen stellen dat het geen zin heeft om die thuissituatie te willen verbergen, want dat op die manier homoseksualiteit ook maatschappelijk meer geaccepteerd zal worden... Maar zo werkt het natuurlijk niet. Kinderen zijn geen activisten, zijn geen maatschappelijk filosofen. Kinderen willen in de eerste plaats als "normaal" worden aanzien door hun vriendjes. Het is verre van denkbeeldig dat zo'n situatie leidt tot crisistoestanden waarbij ook de goedmenende én bekwame adoptanten zwaar zullen delen in de emotionele klappen die zo'n kind onvermijdelijk te verwerken krijgt.

Kinderen "gebruiken" om "de goeie zaak" vooruit te helpen zoals sommigen hier opperen is m.i. ronduit misdadig.

ps. voor een goed begrip: herlees nu de eerste lijn van deze post... Het gaat hier enkel om kinderen die geen natuurlijke band met hun adoptanten hebben.
Bedankt voor je bijdrage, en dat meen ik.

Paulus.
Oud 10 maart 2006, 10:01   #195
bartje
Minister-President

Standaard

Tjonge tjonge ik ben hier door omstandigheden een tijdje afwezig geweest en lees hier bij momenten gewoon de grootste onzin die er maar bestaat!
Jammer dat er nog altijd mensen zijn die zo denken.
Als ik ooit een kind zou willen adopteren dan moet niet alleen ik maar ook mijn vriend daar volledig klaar voor zijn en niet voor 100 maar 200 %; indien dit niet zo is begin ik er gewoon niet aan en daar zou eens echt moeten over nagedacht worden; niet alleen door homokoppels maar ook heterokoppels! Een kind moet met alle liefde en genegenheid opgroeien in een gezin waar het zich goed mag voelen bij ouders de zich inzetten voor hun kind en het een mooie opvoeding meegeven!

Verschillende peilingen hebben een voor een al uitgewezen dat een héél lichte meerderheid pro adoptie voor holebi's is en het is niet dat het gaat om één of twee peilingen hé, het gaat om meerdere peilingen die telkens min of meer op het zelfde resultaat stuiten! Maar uiteraard maakt het homohatende VB daar iets totaal anders van hé zoals het hen eigenlijk past!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 10:15   #196
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Tjonge tjonge ik ben hier door omstandigheden een tijdje afwezig geweest en lees hier bij momenten gewoon de grootste onzin die er maar bestaat!
Jammer dat er nog altijd mensen zijn die zo denken.
Als ik ooit een kind zou willen adopteren dan moet niet alleen ik maar ook mijn vriend daar volledig klaar voor zijn en niet voor 100 maar 200 %; indien dit niet zo is begin ik er gewoon niet aan en daar zou eens echt moeten over nagedacht worden; niet alleen door homokoppels maar ook heterokoppels! Een kind moet met alle liefde en genegenheid opgroeien in een gezin waar het zich goed mag voelen bij ouders de zich inzetten voor hun kind en het een mooie opvoeding meegeven!

Verschillende peilingen hebben een voor een al uitgewezen dat een héél lichte meerderheid pro adoptie voor holebi's is en het is niet dat het gaat om één of twee peilingen hé, het gaat om meerdere peilingen die telkens min of meer op het zelfde resultaat stuiten! Maar uiteraard maakt het homohatende VB daar iets totaal anders van hé zoals het hen eigenlijk past!
Het betekent niet dat wanneer je 100% klaar bent om een kind te adopteren, dat je dan het recht daartoe hebt.
Ah oei, die peilingen geven je natuurlijk wel het recht. Vooral die je dan op gayworld.be kan vinden, waar 90% van de bezoekers homo is.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 10:40   #197
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
Het betekent niet dat wanneer je 100% klaar bent om een kind te adopteren, dat je dan het recht daartoe hebt.
Ah oei, die peilingen geven je natuurlijk wel het recht. Vooral die je dan op gayworld.be kan vinden, waar 90% van de bezoekers homo is.
Lap had ik het niet gedacht dat m'n er zo'n peilingen zou bij betrekken, lees eens goed wat ik schrijf! Verschillende peilingen geven minof meer hetzelfde resultaat weer!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 10 maart 2006, 11:07   #198
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Lap had ik het niet gedacht dat m'n er zo'n peilingen zou bij betrekken, lees eens goed wat ik schrijf! Verschillende peilingen geven minof meer hetzelfde resultaat weer!
Nu ja, stel dat verschillende peilingen hetzelfde resultaat weergeven, welke conclusie moeten we daar dan uit trekken volgens u?
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 11:17   #199
bartje
Minister-President

Standaard

Wat dit betreft geven de verschillende peilingen toch ongeveer hetzelfde resultaat weer zoals ik al zei.
De conclusie die er dan kan uitgetrokken worden is: je kan een zeker inzicht hebben hoe de bevolking erover denkt maar ik herhaal als al die peilingen min of meer hetzelfde resultaat weergeven en ook peilingen moet je met een korrel zout blijven nemen!
Oud 10 maart 2006, 12:49   #200
Torenvalk
Banneling

Standaard

We kunnen ons troosten met de gedachte dat de homogemeenschap een diepe kuil heeft gegvraven voor zichzelf, als binnen enkele jaren de problemen huizenhoog aan het licht zullen komen zal de publieke opinie zich massaal tegen hen keren en kunnen ze alsnog opkrassen, al weet ik niet waarheen...
Torenvalk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be