![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik prefeer maatregelen om de huurprijzen te doen dalen ( = de immosector de rekening laten betalen of beter gezegd hun ongebreidelde winst aan banden leggen ) boven de door de geitenwollensokkenbreienden voorgestelde huursubsidies die weer maar eens door de werkmens betaald zullen moeten worden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 maart 2006 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe bekrompen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() dubbelop
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 maart 2006 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je ooit al een één posting gemaakt van behoorlijke inhoud????? Sukkel als je denkt dat dit voor mij harde tijden zijn. Mij uitsloven voor een vernietigend en sociaal onrechtvaardig systeem: d�*t waren pas harde tijden... Laatst gewijzigd door eno2 : 15 maart 2006 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ook. Ik ben wel degelijk andersglobalist, onderandere. En anti-ecoterrorist. En ga zo maar door..en door... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie wil samenhokken in sectes, sangha's en communes, moet dat ook maar doen...dat is echter mijn karakter niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Je kan ook je dopkaarten laten bussen door een trawant in België...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() slik
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 maart 2006 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De staat moet ervoor zorgen dat hij een civiel-burgerlijk regulerend middenveld blijft scheppen waar al de rest aan onderworpen is voor de goede gang van zaken. Dat wil zeggen dat noch de economie noch de industrie prioritair is, maar de democratisch-politieke vertegenwoordiging van het volk. Iets anders is totalitarisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() Een staat is in wezen tyranniek en ondemocratisch. Het streven naar meer democratie en het verwezenlijken van "gelijke kansen voor iedereen"
is niet van aard de staatsmacht te vergroten, maar juist die te verminderen. De staatsmacht wordt altijd gebruikt om de rijken en de machtigen in hun positie te beschermen en te bevestigen en niet om de zwakkeren te beschermen. De misvatting dat de staat door de democratische meerderheid zou aangesteld worden en op die manier voor een rechtvaardige wereld een rechtstaat zou zorgen ligt hierin dat dit de noodzakelijke evolutie naar een situatie van staatsloosheid is. Wij zitten in een periode van staatsverzwakking : de allermachtigste staat ter wereld, met de meest verbluffende technologie is niet in staat gebleken zijn doelstellingen te verwezenlijken... vrede kan niet worden verwezenlijkt door een machtssysteem.. Staten worden aangevallen en gewone burgers zijn er bij herhaling het slachtoffer van.. De beroemde uitvinding van de "totale oorlog" is in feite het begin van het einde van "de staat".. Een "wereldsuperstaat" is nauwelijks een alternatief. De vraag is gewoon of men een staat nodig heeft om pragmatische regels te handhaven en in te voeren en of wij onderworpen moeten zijn aan staatsgrenzen om onze natuurlijke rechten en plichten het streven naar geluk etc.. gestalte te kunnen geven ? Is onze medemens onze vijand waartegen wij door staatsgeweld beschermd moeten worden ? Moeten wij geloven dat de mens in wezen goed is of in wezen slecht ?
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anarchisme kan op lokale schaal ok zijn, maar op grote schaal is het een pleidooi voor een zootje ongeregeld en chaos. Voor mij emaneert alle macht uit het civiele middenveld, via de politiek, die echter wel volledig in handen van de burger moet blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Enootje schreef:
Intellectueel onderdeurtje met je platte replieken van halve of anderhalve zin en onderbouw nul komma nul. Heb je ooit al een één posting gemaakt van behoorlijke inhoud????? Sukkel als je denkt dat dit voor mij harde tijden zijn. Mij uitsloven voor een vernietigend en sociaal onrechtvaardig systeem: d�*t waren pas harde tijden... --------------------------------- 1., We hebben hier bij de beste sociale systemen ter wereld. Het is inderdaad niet rechtvaardig... Te permissief voor luieriken. 2., Schelden zal geen zier aan jouw situatie helpen. 3., Het zal allemaal noodzakelijk scherper gesteld worden in de toekomst. 4., Koop U een tentje in de kringloopwinkel. 5., Oefen "in de rij staan" voor de soepbedeling. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() 2. schelden zal geen enkele werkloze motiveren om de werkezel te gaan uithangen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Inderdaad,
Maar andere dingen gaan eraankomen die de werkonwilligen wel zullen motiveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Profiteer er vooral van terwijl je het niet werkelijk nodig hebt. In de toekomst zullen we aan intellectuele punthoofden zoals jij nog een extra puntje bijslijpen en ze als pispaaltjes voor antilibertarische hondjes in de grond drijven. Ik ben al de trotse eigenaar van een aantal tentjes, maar laat u vooral niet weerhouden uzelf in te leveren in de kringloopwinkel. In de rij voor de soepbedeling ga ik alleen staan als jij in die soep ligt, in de vorm van balletjes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst zien en dan geloven... Laatst gewijzigd door eno2 : 15 maart 2006 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het liberalisme staat voor het zelfbeschikkingsrecht van het individu, een recht dat in het huidige bestel quasi onbestaande is voor het gros van de burgers. Ergo, ze hebben het zelf niet door en promoten het werkezelschap als zijnde de natuurlijke voorbestemdheid van de mens.
Laatst gewijzigd door @lpha : 15 maart 2006 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |