Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2007, 15:35   #181
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
The predecessors of the flying vimanas of the Sanskrit epics are the flying chariots employed by various gods in the Vedas: the Sun (see Sun chariot) and Indra and several other Vedic deities are transported by flying wheeled chariots pulled by animals, usually horses (but the Vedic god Pūsan's chariot is pulled by goats, as is that of Norse Thor).
The Rigveda does not mention Vimanas, but verses RV 1.164.47-48 have been taken as evidence for the idea of "mechanical birds":

Ik veronderstel dat we dat ook niet mogen uitsluiten?
Ik neem aan dat je bekend bent met het fenomeen "metafoor".
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 15:38   #182
Dycore
Banneling

Standaard

Met vertalingen spelen, noem ik ook geen bewijs:

The Rigveda does not mention Vimanas, but verses RV 1.164.47-48 have been taken as evidence for the idea of "mechanical birds":
"Dark the descent: the birds are golden-coloured; up to the heaven they fly robed in the waters. Again descend they from the seat of Order, and all the earth is moistened with their fatness." "Twelve are the fellies, and the wheel is single; three are the naves. What man hath understood it? Therein are set together spokes three hundred and sixty, which in nowise can be loosened." (trans. Griffith)

In Dayananda Saraswati's "translation", these verses become:
"jumping into space speedily with a craft using fire and water ... containing twelve stamghas (pillars), one wheel, three machines, 300 pivots, and 60 instruments."

But likelier in the original Indian symbolism when that hymn was composed, the wheel is a year, the 12 "fellies" are months (lunations), and the 360 spokes are days.

Laatst gewijzigd door Dycore : 12 december 2007 om 15:38.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 15:39   #183
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik neem aan dat je bekend bent met het fenomeen "metafoor".
O, zijn wagens die in de lucht getrokken worden door paarden, een metafoor voor supersonische en hyper-moderne vliegtuigen?

Laatst gewijzigd door Dycore : 12 december 2007 om 15:40.
Oud 12 december 2007, 15:44   #184
Dycore
Banneling

Standaard

Hier nog zo'n grap: citaten van Alexander waar geen bron van bestaat:

According to UFOlogist literature, Alexander the Great purportedly gave a description of "two silver disk-like objects" entering and leaving the Jaxartes River. Alexander, so the story goes, then became obsessed with the craft and spent many hours in a primitive diving bell searching for them.[4] The earliest source of this tale seems to Frank Edwards, Stranger than Science (1959):
He [Alexander] tells of two strange craft that dived repeatedly at his army until the war elephants, the men, and the horses all panicked and refused to cross the river where the incident occurred. What did the things look like? His historian describes them as great shining silvery shields, spitting fire around the rims [...] things that came from the skies and returned to the skies.

Edwards gives no source for his account, and no ancient account of Alexander's campaign has a comparable description. A similar story, occurring in Tyre rather than Transoxania, is alleged in an Italian article of 1966, also without giving a source.[

Laatst gewijzigd door Dycore : 12 december 2007 om 15:45.
Oud 12 december 2007, 15:45   #185
Heftruck

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je daarmee? Dat je meer van fantasie houdt? Niets verkeerd mee, zolang je dat beseft.
Nee hoor. Ik bedoel gewoon dat ik opensta voor herziening van wat bekend is over een periode van enkele duizenden jaren geleden. Dat lijkt me vrij evident.
Oud 12 december 2007, 15:46   #186
Heftruck

Standaard

Citaat:
O, zijn wagens die in de lucht getrokken worden door paarden, een metafoor voor supersonische en hyper-moderne vliegtuigen?
Zou kunnen.
Oud 12 december 2007, 15:46   #187
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Ik bedoel gewoon dat ik opensta voor herziening van wat bekend is over een periode van enkele duizenden jaren geleden. Dat lijkt me vrij evident.
Ik sta daar ook voor open. Anders zou ik hier niet zitten discussiëren. Maar het enige wat ik tot nu toe gehoord heb is radicaal gelul zonder enige kritische benadering.
Oud 12 december 2007, 15:47   #188
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou kunnen.
Misschien is het vliegend tapijt van Alladin dan ook wel een UFO? Zou kunnen hé? Man dit is te gek voor woorden.
Oud 12 december 2007, 15:49   #189
Heftruck

Standaard

Citaat:
Misschien is het vliegend tapijt van Alladin dan ook wel een UFO? Zou kunnen hé? Man dit is te gek voor woorden.
Wie weet.
Oud 12 december 2007, 15:51   #190
Dycore
Banneling

Standaard

Gurkha flying in his swift and powerful Vimana hurled against the three cities of the Vrishnis and Andhakas a single projectile charged with all the power of the Universe. An incandescent column of smoke and fire, as brilliant as ten thousands suns, rose in all its splendour. It was the unknown weapon, the Iron Thunderbolt, a gigantic messenger of death which reduced to ashes the entire race of the Vrishnis and Andhakas."

Deze vind ik wel goed. Waarom zou dit geen vulkaan zijn of een meteoor?
Oud 12 december 2007, 16:07   #191
Heftruck

Standaard

Citaat:
Gurkha flying in his swift and powerful Vimana hurled against the three cities of the Vrishnis and Andhakas a single projectile charged with all the power of the Universe. An incandescent column of smoke and fire, as brilliant as ten thousands suns, rose in all its splendour. It was the unknown weapon, the Iron Thunderbolt, a gigantic messenger of death which reduced to ashes the entire race of the Vrishnis and Andhakas."

Deze vind ik wel goed. Waarom zou dit geen vulkaan zijn of een meteoor?
Mogelijks. Maar net zoals er in dit stukje tekst geen aanwijzingen zijn die vulkanen en meteoren uitsluiten, zijn er ook geen die atoombommen (of iets van die orde) uitsluiten. (Toch wekken de woorden "the unknown weapon, the Iron Thunderbolt" bij mij iets anders op dan een vulkaan of een meteoor. Maar daarmee weten we eigenlijk nog niets.)
Oud 12 december 2007, 16:38   #192
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Mogelijks. Maar net zoals er in dit stukje tekst geen aanwijzingen zijn die vulkanen en meteoren uitsluiten, zijn er ook geen die atoombommen (of iets van die orde) uitsluiten. (Toch wekken de woorden "the unknown weapon, the Iron Thunderbolt" bij mij iets anders op dan een vulkaan of een meteoor. Maar daarmee weten we eigenlijk nog niets.)
Maar je kan hopelijk wel akkoord gaan, dat éénmaal je vuur en ontsteking kent, je daar op overdreven wijze in kan fantaseren. Ik kan fantaseren over een bom die het ganse universum in één klap wegveegt. Dat wil nog niet zeggen dat dit wapen bestaat.
Oud 12 december 2007, 17:00   #193
Heftruck

Standaard

Citaat:
Maar je kan hopelijk wel akkoord gaan, dat éénmaal je vuur en ontsteking kent, je daar op overdreven wijze in kan fantaseren. Ik kan fantaseren over een bom die het ganse universum in één klap wegveegt. Dat wil nog niet zeggen dat dit wapen bestaat.
Dat wil ook niet zeggen dat het niet bestaat. Ongeacht of ze waar is of niet, die opmerking lijkt mij irrelevant.
Oud 12 december 2007, 17:04   #194
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wil ook niet zeggen dat het niet bestaat. Ongeacht of ze waar is of niet, die opmerking lijkt mij irrelevant.
Oud 12 december 2007, 22:17   #195
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Licht over sommige zaken gaan? Als je goed naar de wolken kijkt, zal je na verloop van tijd ook de vorm van een vliegtuigje bespeuren.

Je beseft hopelijk ook dat de pre-columbiaanse cultuur pas 100v.c. onstaan is, en de Sumerische cultuur zo'n 4000 jaar daarvoor.
de gevestigde archeologie kijkt thans naar dezelfde wolk en ook zij maken theoriëen op basis van veronderstellingen uit persoonlijke interpretatie.

Technologie in de oudheid is sensationeel vanuit onze arrogante eenzijdige opvoeding dat enkel de moderne mens in staat is om zulke dingen te verwezenlijken en al de mensen van vroeger zijn primitievelingen.

De mogelijkheid dat er ooit vliegtuig technologie heeft bestaan voor onze moderne beschaving mag men nooit volledig uitsluiten.

In zuid-amerike hebben er verschillende culturen bestaan door de verschillende duizenden jaren heen. Het is niet als je botten vind rond of in een piramide en deze botten zijn 1000 jaar oud dat ook de piramide 1000 jaar oud is hé?
maar deze veronderstelling word maar al te dikwijls gemaakt en de bewijzen dat sommige gebouwen veel ouder zijn dan aangenomen zijn frequent aanwezig.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 22:27   #196
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat iets uit de oudheid stamt en dat niet past volgens onze denkwijze voor in die tijd dat het daarom allemaal per definities fantasiën zijn.
Maar het gaat hier eigenlijk niet zo zeer over de kracht van het wapen maar het wapen op zich.
ofwel spreken we over een natuurfenomeen zoals een vulkaan en meteoriet maar deze denkpiste is in deze tekst niet zozeer te bekrachtigen en zoiets zou men zeker anders beschrijven.
Dus als het geen natuurlijk fenomeen is is het iets kunstmatig en dan word het een wapen.
nu word verondersteld dat mensen uit die tijd enkel met stenen naar mekander gooiden en misschien met een primitieve speer of stok of zwaard vocht maar al zeker niet met een wapen dat een explosieve kracht bezit of het nu nucleair of gewoon is maakt niet uit. dat het over een wapen gaat met explosieve krachten is wat we willen bewijzen en dit is op zich al genoeg om bepaalde zaken in de geschiedenis te herschrijven.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 22:52   #197
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Piloot in capsule?

Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 23:06   #198
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Het wereldbeeld van dycore is met instorting bedreigt, mwuhahahahaha... ...hou vol !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 december 2007 om 23:08.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 23:16   #199
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Prehistoric plane flies:

http://www.philipcoppens.com/bbl_plane.html
Oud 12 december 2007, 23:25   #200
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Herschrijf de geschiedenisboeken:

http://www.clearwisdom.net/emh/artic...2/8/82470.html

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be