Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2007, 12:43   #181
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat mij in de propaganda hier geweldig stoort is de continue leugen die verspreid wordt en die het doet uitschijnen alsof een onschuldige zwarte autochtone vreedzame niet-moslim bevolking zou worden uitgemoord door Arabieren (ttz door Arabische moslimveroveraars of huurlingen) waar in feite iedereen moslim, zwart en autochtoon is, slachtoffers zowel als moordenaars en er ook gewelddadig moordende milities zijn aan de "andere kant" en iedereen die een fysieke of militaire macht daar kan uitoefenen dit doet. Er is ginds geen oppositie zwart<->niet-zwart, moslim<->niet-moslim, vreedzaam<->gewelddadig/autochtoon<->vreemde, vermits alle grote betrokken groepen gewelddadig , inheems, zwart en moslim zijn.
Indien je ook de discussie bij het Wikipedia artikel leest is dat wel duidelijk.
En ik lees nog steeds geen enkel element dat afbreuk doet aan wat ik schreef. Mijn berichtje toch nog eens lezen?

Citaat:
Hier in de USA en Europa wordt gebruik gemaakt van een antimoslimsentiment bij een deel van de westerse bevolking om, middels het gebruik van niet-terzake doende bijnamen, onze sympathie in één bepaalde richting te duwen en tegelijkertijd de caricatuur "islam= gruwel" steeds opniew dik in de verf te zetten en zo dat antimoslimsentiment te blijven voeden.
De USA en Europa moeten daar niets voor doen. Dat doet de islamitische wereld wel zelf. Overigens: aan welke niet-terzake doende bijnamen denk je?

Citaat:
Door een moedwillig verkeerd taalgebruik misbruikt men het lijden van honderdduizend of meer slachtoffers om mensen die met de ganse zaak niets te maken hebben te stigmatizeren.
Aan welk verkeerd taalgebruik denk je?

Welke mensen hebben met de ganse zaak niets te maken?
Oud 11 juli 2007, 12:54   #182
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Soedanezen plegen moorden onverminderd voort

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus het zijn de zwarte afrikaans sprekende boeren die de agressors zijn en niet de arabisch sprekende afstammelingen van de ooit-arabische veroveraars die de zwarte afrikanen uitmoord en verkrachten?

Is het dat wat je bedoelt Filo?
verbasterd Arabisch is daar al honderden jaren de "lingua franca". Afrikaans, zwart en moslim is elke groep, verkrachten en moorden doet helaas elke militie daar(en elke groep lijkt er wel een te hebben), de best bewapende het meest waarschijnlijk.. Welke betekenis heeft een begrip als "afstammelling" na honderden jaren feitelijke vermenging nog wel?: ben jij "Germaans", "Keltisch", "Vandaals", "Gotisch" of Vlaams? Je moet er niet op antwoorden, maar denk er eens over na.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2007 om 13:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 13:01   #183
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
honderden jaren feitelijke vermenging
na nie zwaansen hè!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 13:08   #184
filosoof
Banneling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
En ik lees nog steeds geen enkel element dat afbreuk doet aan wat ik schreef. Mijn berichtje toch nog eens lezen?
Citaat:
aan welke niet-terzake doende bijnamen denk je?
Citaat:
Aan welk verkeerd taalgebruik denk je?
Citaat:
Welke mensen hebben met de ganse zaak niets te maken?
Of men die Janjaweed ea nu ooit "Arabisch" genoemd heeft(voor het woord Janjaweed worden schijnbaar diverse verklaringen naar voor geschoven) en blijft noemen, of Baggara of wat ook, verandert er niets aan het feit dat ze geen Arabieren zijn, het zegt niets over Arabieren of over islam, en zeker niets over moslims in het algemeen. Het is dus een irrelevant en (imo in Europa en de VS opzettellijk misleidend) taalgebruik, niets meer.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2007 om 13:18.
Oud 11 juli 2007, 13:20   #185
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
verbasterd Arabisch is daar al honderden jaren de "lingua franca". Afrikaans, zwart en moslim is elke groep, verkrachten en moorden doet helaas elke militie daar(en elke groep lijkt er wel een te hebben), de best bewapende het meest waarschijnlijk..
Maar laat het nu toevallig al honderden jaren die "Arabieren" zijn (let telkens op de aanhalingstekens) die de anderen tot slaven maken, verkrachten, vermoorden.

Citaat:
Welke betekenis heeft een begrip als "afstammelling" na honderden jaren feitelijke vermenging nog wel?:
Voor hen (de "Arabieren" daar) heeft dat heel veel betekenis!

Citaat:
ben jij "Germaans", "Keltisch", "Vandaals", "Gotisch" of Vlaams? Je moet er niet op antwoorden, maar denk er eens over na.
Het Genographic Project heeft aangetoond dat de Vlamingen overwegend Germaanse roots hebben. Wij spreken een Germaanse taal. Wij kennen een mengcultuur. Ik mocht hier toch op antwoorden hé?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 11 juli 2007 om 13:21.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 13:21   #186
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
na nie zwaansen hè!
Dacht jij dan dat de Arabieren die daar idd. meer dan een half millenium geleden de islam brachten afrikaans en zwart waren? na nie zwaansen hè!
Oud 11 juli 2007, 13:24   #187
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Alle uitleg en mooipraterij van Filo ten spijt : het zijn wel degelijk Arabieren die er een genocide plegen tegen de autochtone zwarte bevolking.
Die Arabieren hebben ondertussen reeds zo'n slordige 300.000 mensen uitgemoord, mannen, vrouwen en kinderen inbegrepen. En deze vreselijke slachting duurt onverminderd voort. Daarnaast zijn er ook reeds miljoenen mensen op de dool vanwege dat geweld.
De Arabische Liga is zo stom,doof en blind als maar kan. Ze zijn te druk bezig met te weten of de Arabische terroristen goed genoeg behandeld zijn tijdens hun verhoor door Amerikanen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 11 juli 2007 om 13:26.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 13:27   #188
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Of men die Janjaweed ea nu ooit "Arabisch" genoemd heeft(voor het woord Janjaweed worden schijnbaar diverse verklaringen naar voor geschoven) en blijft noemen, of Baggara of wat ook, verandert er niets aan het feit dat ze geen Arabieren zijn, het zegt niets over Arabieren of over islam, en zeker niets over moslims in het algemeen. Het is dus een irrelevant en (imo in Europa en de VS opzettellijk misleidend) taalgebruik, niets meer.
Ik had het niet over de Janjaweed in mijn tekst. En jij mag dan wel beslissen dat zij geen "Arabieren" zijn, maar daar gaan zij zich niets van aantrekken. En jij mag dan stellen dat het niet over de islam gaat, maar daar gaan zij zich niets van aantrekken.

Ik herhaal nogmaals mijn oorspronkelijk bericht:
Het zal het drama niet minder erg maken inderdaad, maar het klopt inderdaad dat de "Arabieren" de "zwarten" al decennia lang aan het uitmoorden zijn.

Het "arabisch" zijn is niet enkel een vraag van "bloed", maar ook (vooral?) van "cultuur".

De "Arabieren" in Soedan zullen misschien een beetje bedoeinenbloed in zich dragen, maar ze zien zich als Arabier omdat zij Arabisch spreken, althans een bepaalde vorm daarvan. Zij voelen zich ook de wettige erfgenamen van de Arabische veroveraars en gedragen zich in Soedan als het Herrenvolk.

Verder beschouwen de Soedanese "Arabieren" zich ook als betere moslims dan die zwarten.
Ik moet een ding corrrigeren. Ik had het over "decennia" omdat ik dacht aan de genocide waaraan de "Arabieren" begonnen zijn op de "zwarten" in het zuiden in de tweede helft van de jaren 1950.

Maar oorspronkelijk zijn de Arabieren (zonder aanhalingstekens) in de Soedan beland als slavenhandelaars, eeuwen geleden, en die handel hebben zij tot vandaag voortgezet.
Oud 11 juli 2007, 13:29   #189
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar laat het nu toevallig al honderden jaren die "Arabieren" zijn (let telkens op de aanhalingstekens) die de anderen tot slaven maken, verkrachten, vermoorden.

Voor hen (de "Arabieren" daar) heeft dat heel veel betekenis!

Het Genographic Project heeft aangetoond dat de Vlamingen overwegend Germaanse roots hebben. Wij spreken een Germaanse taal. Wij kennen een mengcultuur. Ik mocht hier toch op antwoorden hé?
Op Finnen, Basken, Hongaren en andere uitzonderingen na spreekt ongeveer iedereen in Europa een Indo-germaanse taal...
Dacht je dat Darfoer géén mengcultuur is?
(dank je dat jij tenminste de aanhalingstekens gebruikt! )
BTW: het zou me verwonderen mocht je veel culturen vinden die géén mengculturen zijn

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2007 om 13:34.
Oud 11 juli 2007, 13:33   #190
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Dacht jij dan dat de Arabieren die daar idd. meer dan een half millenium geleden de islam brachten afrikaans en zwart waren? na nie zwaansen hè!
Neen, dat waren slavenhandelaars.

En het is zeker dat velen van hen die zich vandaag "Arabier" noemen in Soedan inderdaad ook Arabisch bloed heeft. De gezichtskenmerken zijn duidelijk.
Oud 11 juli 2007, 13:37   #191
filosoof
Banneling

Citaat:
Neen, dat waren slavenhandelaars.

En het is zeker dat velen van hen die zich vandaag "Arabier" noemen in Soedan inderdaad ook Arabisch bloed heeft. De gezichtskenmerken zijn duidelijk.
Neem gerust aan dat na meer dan een half millenium iedereen dat heeft in Soedan...Waarom haal je er Lombrososo* en Rosenfeld niet bij?[edit tikfout Lombroso!!]
Citaat:
het is zeker
..
Qu'un sang impur
Abreuve nos sillons

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2007 om 14:05.
Oud 11 juli 2007, 13:38   #192
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Op Finnen, Basken, Hongaren en andere uitzonderingen na spreekt ongeveer iedereen in Europa een Indo-germaanse taal...
Dacht je dat Darfoer géén mengcultuur is?
(dank je dat jij tenminste de aanhalingstekens gebruikt! )
Bon, ik dacht dat het je interesseerde van te weten dat de Vlamingen overwegend germaans bloed hadden, of germaans DNA indien je daar de voorkeur aan geeft. Moet ik voor jou ook de roots van de Finnen, Basken, Hongaren en andere uitzonderingen achterhalen?

Wat Darfoer betreft: voor de "Arabieren" zijn de ingezetenen daar Untermenschen. En dat is waar het om gaat.
Oud 11 juli 2007, 13:41   #193
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom haal je er Lombrososo en Rosenfeld niet bij?
Het is Lombroso, maar wat heeft die er mee te maken?

Geïnteresseerd in een gratis ticket naar Khartum? Dan kan je zelf eens gaan kijken. One way wel te verstaan, voor de retour zal je moeten werken.
Oud 11 juli 2007, 13:45   #194
filosoof
Banneling

Citaat:
Wat Darfoer betreft: voor de "Arabieren" zijn de ingezetenen daar Untermenschen. En dat is waar het om gaat.
die "Arabieren" ginds zijn evenveel of beter geformuleerd even weinig "Arabisch" als de anderen.
Waar het om gaat is dat het allemaal ingezetenen zijn, met dezelfde (meng)cultuur.De rest is propaganda en Newspeak.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2007 om 14:04.
Oud 11 juli 2007, 13:50   #195
filosoof
Banneling

Citaat:
Het is Lombroso, maar wat heeft die er mee te maken?

Geïnteresseerd in een gratis ticket naar Khartum? Dan kan je zelf eens gaan kijken. One way wel te verstaan, voor de retour zal je moeten werken.
Tikfout, ja, Lombroso.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys
De gezichtskenmerken zijn duidelijk.
Lombroso trachte ook mensen te klasseren op fysische kenmerken
(i.c. schedelvorm dan)
No thnx, klimaat is er ongezond: ziektes en te hoog loodgehalte in de lucht voor mijn fragiele gezondheid Mocht je een beter voorstel hebben: pm

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2007 om 14:04.
Oud 11 juli 2007, 14:08   #196
filosoof
Banneling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Alle uitleg en mooipraterij van Filo ten spijt : het zijn wel degelijk Arabieren die er een genocide plegen tegen de autochtone zwarte bevolking.
Die Arabieren hebben ondertussen reeds zo'n slordige 300.000 mensen uitgemoord, mannen, vrouwen en kinderen inbegrepen. En deze vreselijke slachting duurt onverminderd voort. Daarnaast zijn er ook reeds miljoenen mensen op de dool vanwege dat geweld.
De Arabische Liga is zo stom, doof en blind als maar kan. Ze zijn te druk bezig met te weten of de Arabische terroristen goed genoeg behandeld zijn tijdens hun verhoor door Amerikanen.
Ik ontken nergens welke misdrijven er in Darfoer gepleegd worden, maar ik verzet me tegen het imo opzettellijk misleidend taalmisbruik.
Oud 11 juli 2007, 19:56   #197
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Hoe (be)noemen die 2 hoofdgroepen van de bevolking in Darfur zichzelf (en elkaar) dan wel?

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 juli 2007 om 19:56.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 03:50   #198
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Moesten ze werkelijk Moslims zijn, ..., dan zouden ze zich wel realiseren dat ze immense zonden op hun geweten hebben.
Inderdaad, volledig in de lijn van rmp(*) mohamed's commando:
Vindt alle ongelovigen en doodt ze!

Ik begrijp niet hoe je aan het idee komt dat moslims niet mogen doden.
rmp(*) mohamed schreeuwde het van de daken.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 03:54   #199
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe je feiten en cijfers kan ontkrachten is mij een raadsel. Maar ik moet toegeven dat ik nooit "hogere wiskunde" heb gestudeerd.
En precies DAAR zit je fout: je hebt geen islam-wiskunde gestudeerd.
Dat is heel simpel: cijfers van islam terreur bestaan niet.
Oud 12 juli 2007, 04:04   #200
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Alle godsdiensten uit de joods-christelijke traditie hebben een onverdraagzame natuur, waarbij haar gelovers als uitverkorenen worden voorgesteld, haar niet-gelovers als uitschot en waarbij slechts één dogmatische waarheid aanvaard wordt. Thora en Talmud bevatten deze elementen evenzeer, en het Christendom - door haar opslorping van de Thora in de bijbel - bevat dat ook. De onverdraagzame natuur van het Christendom wordt perfect geïllustreerd door de eeuwen van vervolging van niet-Christenen in tijden dat het Christendom nog machtig was in Europa. De onverdraagzame natuur van het jodendom wordt perfect geïllustreerd door hun gedrag in de bezette gebieden van Palestina, die Norman Finkelstein op een schokkende manier beschrijft, op basis van de vele rapporten van oa mensenrechtenorganisaties, enkele artikels van Haaretz en een zeldzame toegeving van de IDF. De Islam is van nature niet meer onverdraagzaam dan haar broedergodsdiensten.
Over de joodse gosdienst kan ik niet veel kwijt. Ik voel die nog altijd niet als een bedreiging.

Je stelt hier: Alle godsdiensten uit de joods-christelijke traditie, dat is dus zonder islam, neem ik aan? Want anders had je islam er moeten aanhangen.
Dus zou ik mogen besluiten dat je vindt dat islam geen onverdraagzame natuur heeft en geen uitverkoren volk. Als ik de vergelijking maakt tussen christendom en islam, is het mij vrij duidelijk dat in de basisgeschriften (koran en ahadith) heel duidelijk wordt gesteld dat je erbij hoort of gedood wordt. Van onverdraagzaamheid gesproken.

Dat het christendom dat ook deed, is verleden tijd en HELEMAAL NIET in overeenstemming met de lering.

Ik begrijp niet hoe je die twee constant (islam en christendom) op die basis wilt vergelijken. Er is geen gelijk tussen die twee, het ene (christendom) is intrinsiek heel zwak en laat gewoon toe om overrompeld te worden. Er wordt wel geleerd dat 'je neen zij neen en je ja zij ja'.
Terwijl islam vanuit zijn basisinstelling uit is op wereldverovering MET GEWELD. En waarbij een leugen geen probleem is, zolang je maar de islam blijft propageren. Eventueel vrede sluiten, hergroeperen en aanvallen. Net zoals rmp(*) mohamed met zijn roverstochten en onder andere ook met zijn aanval op mecca, nadat hij sterk genoeg was geworden in medina door plunderingen en moorden op 'ongelovige' stammen in de omgeving, oa. ook op de daar sedert eeuwen aanwezige Joodse stammen.

A propos: mogen die joodse stammen nu ook terug een claim leggen op een deel van het Saoedi-Arabische schiereiland. Ze wonen of woonden er toch al evenlang als de arabieren zelf?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be