Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 3 juni 2006, 07:35   #181
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard radicalen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het is nutteloos op dergelijke nonsens te reageren.
De radicalen hebben de logica aan hun kant en hebben de vastberadenheid om hun standpunt kracht bij te zetten.De gematigden zij n slappelingen die geen schijn van kans hebben met hun burgerlijk gedoe.
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 08:13   #182
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
ik vind het wel jammer die vetes tussen VB'ers hier in deze topic.
Dit is juist wat onze tegenstanders willen: namelijk tweedracht zaaien. Bijvoorbeeld liberalen vs nationalisten, "blank europa" voorstanders vs zwarte VB'ers (Boxel, Aisha,...)
Er zijn nu eenmaal radicalere mensen, we vormen uiteindelijk één groep.
Sommige mensen hebben één alles overtreffende bezetenheid: tegendraads en 'radikaal' zijn. Het doel is daarbij niet iets bereiken, maar wel zelf wat op te vallen. Je vindt ze overal. Laat ze maar doen, en heb er wat begrip voor. Gelukkig hebben ze geen invloed.
luc broes is offline  
Oud 3 juni 2006, 08:17   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
men mag geen vreemdelingen adopteren.Adopteer een vlaming.Trouw liefst ook met een vlaamse en importeer ze niet uit thailand.Een zekere mate van zuivering zou nodig zijn om de gevolgen van het verleden gedeeltelijk ongedaan te maken.
Wat bedoelt u met "een zekere mate van zuivering"? Gaat u geadopteerde mensen die nooit iets anders dan onze cultuur, ons volk, onze taal en onze gebruiken hebben gekend hier uit ons sociaal weefsel rukken?

In het verleden is er altijd een zekere instroom van anderen geweest. Die beperkte instroom (door bijvoorbeeld huwelijk) is nooit een probleem geweest, daar dergelijke losse individuen en hun nazaten werden opgeslorpt door de dominerende groep. Er was geen probleem met die paar Spanjaarden of Oostenrijkers die hier onder het Oude Bestel zijn blijven plakken. Er was geen probleem met de Nederlander die met een Vlaamse huwde of omgekeerd. Er was geen enkel probleem met de gestrande Engelse die hier een Vlaming vond. Enzovoort. Dergelijke losse individuen stellen niet alleen geen enkel probleem, ze zijn er al altijd al geweest. Wel wordt het problematisch wanneer er plotseling stromen komen. En dat is vandaag het geval.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 juni 2006, 08:20   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie door afstamming een echte vlaming is zal er maastal niet als een gekleurde uitzien.Ik zou de nationaliteit toekennen op basis van drievierde vlaamse afstamming in de eerste graad.Inzoverre men daarna geen enkele migratie meer toelaat ook via adopte of huwelijk lost het probleem zich vanzelf op.
U begint plotseling over nationaliteit... Uw discours is duidelijk niet samenhangend.

U hanteert dus duidelijk racistische elementen om te bepalen wie tot het Vlaamse volk mag en kan behoren. Daarom mijn vraag: als huidskleur volgens u bepalend is, dan veronderstel ik ook dat u criteria uitwerkt voor huids- en oogkleur, voor lengte en schedelvorm? Of ontmaskert dit teveel uw neiging om aan te sluiten bij bepaalde Duitse wetten uit een onzalig verleden?
Oud 3 juni 2006, 08:21   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze denkers bestaan maar het is niet meer bon ton ernaar te verwijzen.Het is ook enigszins gevaarlijk gezien allerlei wetgevingen van de politiek correcten.8)
Geef mij dan eens een paar namen van dergelijke denkers... Ik denk niet dat dit "gevaarlijk" kan zijn. Ik vermoed wel dat u gewoon geen namen kunt geven en al evenmin weet wat die mensen - als ze er zijn - geschreven hebben.
Oud 3 juni 2006, 08:23   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vaming is men door geboorte.de genaamde Aisha is dat niet en ik zou ze dus met aandrang aanraden de pertij te verlaten.8)
Men is inderdaad Vlaming door geboorte, maar men kan ook Vlaming worden door adoptie. Dat wisten zelfs de Romeinen die geadopteerden tot gelijken maakten. Dat wisten alle volkeren uit de Oudheid. Wie daar formeel geadopteerd werd, werd een van de hunnen.
Oud 3 juni 2006, 08:23   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De genen zin de hoofdzaak.De rest telt niet.Ik raad Aisha EN ANDERE LETTERLIJK donkeren dringend aan vrijwillig de partij te verlaten.8)
Genen? Welke genen? Ik durf wedden dat u nog niet eens weet waarover u het heeft...
Oud 3 juni 2006, 08:25   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaming zijt ge geboren.Al dat gedoe over de islam en onze zogenaamde christelijke beschaving is bijzaak en zonder belang.Ik ben een overtuigd atheist en hou mij daarmee niet bezig.
Onze christelijke beschaving is het fundament van onze westerse samenleving. Heel ons denken en doen is ermee doordesemd. Raciale theorieën behoorden niet tot onze eeuwenlange beschaving (en neen, het nazisme beschouw ik niet als behorend tot onze beschaving). Europa is groot geworden onder het christendom.
Oud 3 juni 2006, 08:27   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Sommige mensen hebben één alles overtreffende bezetenheid: tegendraads en 'radikaal' zijn. Het doel is daarbij niet iets bereiken, maar wel zelf wat op te vallen. Je vindt ze overal. Laat ze maar doen, en heb er wat begrip voor. Gelukkig hebben ze geen invloed.
Inderdaad, ik heb dergelijk gespuis (een ander woord heb ik er niet voor) ook al aangetroffen. Zij maakten evenwel vroeger niet de dienst uit en zullen dat ook nooit doen. Daarvoor zijn ze totaal onredelijk en missen iedere grond met de werkelijkheid. Het zijn figuren die eerder zichzelf dan wel het belang van het volk en de natie zoeken.
Oud 3 juni 2006, 08:30   #190
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb dergelijk gespuis (een ander woord heb ik er niet voor) ook al aangetroffen. Zij maakten evenwel vroeger niet de dienst uit en zullen dat ook nooit doen. Daarvoor zijn ze totaal onredelijk en missen iedere grond met de werkelijkheid. Het zijn figuren die eerder zichzelf dan wel het belang van het volk en de natie zoeken.
Goed, Jan. En verlies niet verder je tijd.
luc broes is offline  
Oud 3 juni 2006, 09:03   #191
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Ach , kingtiger is wmb een nepprofiel, mss zelfs een medewerker van blokwatch.
stab is offline  
Oud 3 juni 2006, 10:07   #192
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Werk aan de winkel voor het CGKR?

Sri Lankaanse verliest job omdat ze op lijst Vlaams Belang staat

LOKEREN - De 21-jarige studente Aisha Van Zele is haar twee weekendjobs kwijt. Eerder deze week maakte ze bekend dat ze voor de gemeenteraadsverkiezingen zou opkomen bij het Vlaams Belang.
De studente communicatie financiert haar studie door te werken in een kledingzaak en in een restaurant, allebei in Lokeren. De restaurantuitbater bevestigt dat zij een goede werkkracht is, maar zet haar toch aan de deur omdat ze kandidaat is bij het Vlaams Belang. Hij heeft schrik voor reacties van de klanten, zegt hij.

Pikant detail: Aisha Van Zele is geboren in Sri Lanka en heeft een erg donkere huidskleur. Ze werd als baby geadopteerd en woont sindsdien in Lokeren. Van racisme heeft ze nooit last gehad, zegt ze. Maar nu ze het etiket 'Vlaams Belang' draagt, is ze haar twee jobs kwijt.

Voor een studieopdracht moest Aisha Filip De Winter interviewen. Ze zag daar vanwege haar huidskleur erg tegen op, maar het gesprek draaide helemaal anders uit dan zij had verwacht.

"Vlaming zijn heeft niets met kleur te maken, wel met het delen van gemeenschappelijke waarden en normen binnen een samenleving", stelt Aisha Van Zele. Tot vorige week was ze lid van de VLD, maar ze heeft bij die partij ontslag genomen. Ze krijgt de vierde plaats op de lijst van het Vlaams Belang voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in Lokeren. Voorlopig concentreert ze zich op haar examens, daarna wil ze weer bijklussen in de weekends.

De lokale afdeling van het Vlaams Belang heeft alvast aan advocaat Hugo Coveliers gevraagd om het ontslag van Aisha Van Zele aan te kaarten bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding.

GvA

En nu ben ik eens curieus sé! Politieke overtuiging is nl. één van de elementen waarop niet mag gediscrimineerd worden.
Indien je iemand mag buitengooien omwille van politieke overtuiging, mag je dan ook allochtonen buitengooien omdat ze op de koolzuurhoudende partij stemmen?
circe is offline  
Oud 3 juni 2006, 10:30   #193
Schavuit
Partijlid

Standaard

Nuja, feit is dat Aïsha onmogelijk uit het land kan gezet worden. Ik volg hierin Jan Vandenberghe. Het zou onmenselijk zijn om iemand die nooit iets anders dan onze cultuur gekend heeft terug naar land van oorsprong te sturen. Die vrouw haar roots ligt daar wel, maar op cultureel gebied behoort zij tot ons. Maar dat maakt haar geen vlaming. Naar mijn mening wordt je enkel vlaming door geboorte. Zie deze uitspraak zeker niet als denigrerend. Aïsha en de vele anderen die hier reeds geadopteerd zijn van een vreemd land dienen een volwaardig bestaan hier te hebben, gelijk aan iedere vlaming, met z'n rechten en z'n plichten.

Tzelfde voor al die andere niet-europese vreemdelingen die hier al decennia aanwezig zijn. Niets meer te maken hebben met hun eigen cultuur, taal perfect kunnen en buiten hun huidskleur eigenlijk niet opvallen onder de vlamingen. Mensen die in een vlaamse familie ingetrouwd zijn, kinderen hebben met vlaamse vrouwen. Deze mensen moeten blijven en kunnen zeker niet worden uitgezet. Denk aan al het leed dat dit zou veroorzaken. We zijn mensen, geen beesten. Dit neemt niet weg dat adoptie van niet-europese vreemdelingen niet moet worden ontmoedigd, evenals de niet-europese migratie. Vlaanderen kan niet blijven slikken en als je dan ziet dat sommige wijken uitsluitend bevolkt worden door migranten en een soort staat onder de staat vormen, wel dan zit er iets goed mis.

Dit is de realiteit. Iemand die zegt van "alle vreemdelingen buiten" getuigt dan ook van weinig realiteitsbesef. Maar zoals de situatie nu is, loopt het de spuigaten uit. Als ik de daklozen zie in de verschillende stations van ons land, dan ben ik ervan overtuigd dat die mensen het geld dat nu gebruikt wordt om al die hordes vreemdelingen te doen ingeburgerd geraken goed kunnen gebruiken. Minder geld in vreemdelingenzaken, meer geld in vlaamse sociale zekerheid! De duizenden armen in onze maatschappij kunnen dat geld goed gebruiken. Maar zij worden nooit gehoord! En er moet niet uit liefdadigheid af en toe eens een donatie gemaakt worden, een actief beleid dat deze mensen "terug leert vissen" is nodig. In deze neo-liberale maatschappij vallen er nu eenmaal veel mensen uit de boot.

Maar ik stel mij vragen bij als dan een vlaamse volkspartij haar lid maakt. Dat is precies als iemand lid willen maken van een moterclub die geen moto heeft. Maw, ze heeft de basis niet (geboren worden als vlaming) Dit is niet discriminerend bedoelt, dit is nu eenmaal zo, pure logica. Verder mag zij van mij alle mogelijke functies uitvoeren in dit land en in de toekomst, maar ik vind het niet serieus dat een partij die zich profileert als vlaamse volkspartij dan z'n persoon in de rangen neemt.

Verder stel ik mij nog andere vragen die hier nog niet gesteld zijn. Wat heeft zij te bieden? Is ze wel een aanwinst voor de partij? Ze komt uit een blauw nest en heeft de stap over gemaakt van VLD. Haar reden was dat ze haar mening niet genoeg kon zeggen in de VLD, vandaar haar overstap. Ik zie hierin nergens een pro-vlaams standpunt. Gaat het haar gewoon om he feit dat ze in het VB wel haar mening kan zeggen? Want als je in een partij als het VB wilt komen moet je onvoorwaardelijk achter de vlaamse onafhankelijkheid staan!! En dat wordt niet duidelijk gemaakt in haar stelling.

Laatst gewijzigd door Schavuit : 3 juni 2006 om 10:35.
Schavuit is offline  
Oud 3 juni 2006, 10:38   #194
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Nuja, feit is dat Aïsha onmogelijk uit het land kan gezet worden. Ik volg hierin Jan Vandenberghe. Het zou onmenselijk zijn om iemand die nooit iets anders dan onze cultuur gekend heeft terug naar land van oorsprong te sturen.
dat is inderdaad niet menselijk

De vraag is in hoeverre we sommigen als Vlaming willen erkennen en hen in die zin rechten willen toekennen.

Citaat:
Iemand die zegt van "alle vreemdelingen buiten" getuigt dan ook van weinig realiteitsbesef.
Hoezo ? Vreemdelingen hebben meer binding met hun moederland als met het onze.

Voor mij geldt nog altijd het parool "vreemdelingen buiten" daar ik mensen als Aisha niet als vreemd beschouw.
PAJOT is offline  
Oud 3 juni 2006, 10:44   #195
Schavuit
Partijlid

Standaard

Met de zin "wie zegt dat alle vreemdelingen buiten moeten, getuigt van weinig realiteitsbesef" doelde ik op die mensen die van mening zijn dat ook die vreemdelingen die hier al lang verblijven en goed ingeburgerd zijn (zoals Aïsha) het land dienen te verlaten.
Schavuit is offline  
Oud 3 juni 2006, 10:54   #196
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En nu ben ik eens curieus sé! Politieke overtuiging is nl. één van de elementen waarop niet mag gediscrimineerd worden.
Indien je iemand mag buitengooien omwille van politieke overtuiging, mag je dan ook allochtonen buitengooien omdat ze op de koolzuurhoudende partij stemmen?
Dat behoort het goede recht te zijn van die restaurantuitbater.
Oud 3 juni 2006, 11:05   #197
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat het Vlaams Belang het recht heeft om ieder die dat wil lid van de partij te maken,maar waar ik niet mee over de baan kan ,dan is het dat dit meisje omdat ze naar het VB is overgestapt,zowaar een berufsverbot opgelegd krijgt door de zaken waar ze weekend werk deed,wie zijn hier dan de ware racisten?
joske is offline  
Oud 3 juni 2006, 11:13   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
Nuja, feit is dat Aïsha onmogelijk uit het land kan gezet worden. Ik volg hierin Jan Vandenberghe. Het zou onmenselijk zijn om iemand die nooit iets anders dan onze cultuur gekend heeft terug naar land van oorsprong te sturen. Die vrouw haar roots ligt daar wel, maar op cultureel gebied behoort zij tot ons. Maar dat maakt haar geen vlaming. Naar mijn mening wordt je enkel vlaming door geboorte. Zie deze uitspraak zeker niet als denigrerend. Aïsha en de vele anderen die hier reeds geadopteerd zijn van een vreemd land dienen een volwaardig bestaan hier te hebben, gelijk aan iedere vlaming, met z'n rechten en z'n plichten.
Door adoptie is zij deel geworden van ons Vlaamse volk. Men kan immers door geboorte tot een volk behoren, maar ook door adoptie. Enkel de lichamelijke "roots" van die vrouw liggen in Sri Lanka, voor de rest heeft die jonge vrouw niets van doen met Sri Lanka. Naar taal niet, naar cultureel niet, naar godsdienst niet, naar gebruiken niet, naar mentaliteit niet. Ze heeft er geen enkele maar ook geen enkele band mee. Door adoptie en opvoeding is zij nu deel geworden van ons volk.
Oud 3 juni 2006, 11:14   #199
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat behoort het goede recht te zijn van die restaurantuitbater.
Dat ZOU het goede recht mogen zijn van de restaurantuitbater indien die discriminatiewetten niet zouden bestaan.

Nu bestaan ze wel DUS gelden ze ook voor iedereen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 3 juni 2006, 11:14   #200
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske Bekijk bericht
Ik vind dat het Vlaams Belang het recht heeft om ieder die dat wil lid van de partij te maken,maar waar ik niet mee over de baan kan ,dan is het dat dit meisje omdat ze naar het VB is overgestapt,zowaar een berufsverbot opgelegd krijgt door de zaken waar ze weekend werk deed,wie zijn hier dan de ware racisten?
Gelijk welk arbeidskontrakt moet berusten op de vrije instemming van beide partijen. Niemand heeft het recht om iemand anders een arbeidskontrakt op te dringen. Net zoals de politieke klasse aan kantelpoortproducent Feryn geen ongewenste arbeidskontrakten moet opdringen, zo moet dat ook niet gebeuren bij deze restaurantuitbater. Iedereen moet de mogelijkheid hebben om te discrimneren naar eigen inzicht. Alleen de staat mag dat niet.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be