![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Financiële steun bij abortus afschaffen? | |||
| Ja, dat lijkt een goed en ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
21 | 26,25% |
| Ja, zonder meer (andere redenen) |
|
9 | 11,25% |
| Ik kan daar moeilijk over oordelen |
|
7 | 8,75% |
| Neen, zonder meer (andere redenen) |
|
18 | 22,50% |
| Neen, dat lijkt me geen goed of ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
23 | 28,75% |
| Ander antwoord |
|
2 | 2,50% |
| Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Minister
|
Tut..tut, Geen volgroeide laat staan halfvolgroeide baby/kind maar een hoop cellen dus. Of wou je nu soms zeggen dat we leven vermoorden? Zoja dan zijn we allen massamoordenaars.
|
|
|
#182 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb geen enkel bezwaar tegen abortus tot op dat moment waarop de foetus in die fase is waar het zelf kan leven (rond de 7 maand zeker?).
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik heb je die alleszins nog niet zien weerleggen.
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hallo? Er zijn heel wat moeders die hun kind juist afstaan voor adoptie omdat andere ouders dat wel kunnen geven, wat zij verstaan onder gelukkig zijn, bedoel ik dan. En er zijn ook heel wat moeders die er hun leven lang spijt van hebben abortus te hebben gepleegd. Daar is pas veel verdriet. Want abortus is hoe dan ook onomkeerbaar. Trouwens ik zou van zo'n moeder wel eens willen weten wat 'gelukkig zijn' is, als zij dat al voor een ander kunnen bepalen. Hoe kun je nu weten wat een ongeboren kind later gelukkig zal maken? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En die wordt bepaald door de stand van de medische wetenschap. Vandaag zou je reeds moeten afkappen op de 6de maand. En binnen enkele jaren misschien al op de 5de maand. Bovendien geldt dit dan nog niet in alle gevallen; je moet dus elke zwangerschap individueel gaan bekijken en gokken... Zie je waar dit naartoe gaat, lombas? Het is -ook in de libertarische theorie- vooral een discussie over de kip of het ei. Voor mij ligt het "recht op leven" aan de basis van het "zelfbeschikkingsrecht". Om één of andere bizarre reden gaan sommigen net het omgekeerde beweren. En de consensus hierrond is veel minder uitgesproken dan je misschien wel vermoedt.
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs een geboren baby kan op zichzelf niet overleven. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Minister-President
|
Ik denk dat lombas bedoelt: zodra een kind buiten de baarmoeder kan overleven. De persoon van de moeder is dan niet langer meer noodzakelijk.
|
|
|
#189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga hoe dan ook niet akkoord want: Het recht op leven is niet afhankelijk van het feit of je daarbij anderen nodig hebt, om in leven te blijven. Er bestaat ook zoiets als verantwoordelijkheid voor het leven rondom ons. Een verantwoordelijkheid van anderen waaraan wij zelf ons bestaan te danken hebben. Want zonder hulp van anderen was niemand van ons in leven. Slaapwel iedereen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 juni 2006 om 22:41. |
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Minister
|
Dan moet je al het 'leven' wat de mens dagelijks vernietigd/vermoord gaan verbieden en niet hypocriet wezen, om dit tot een zo goed mogelijk einde te bewerkstelligen moeten alle mensen op deze Aarde zelfmoord plegen, toch?
|
|
|
#192 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Met die redenering zou je evengoed een ordinaire moord kunnen goedpraten. (wat abortus uiteindelijk ook is) We hebben het hier over menselijke ethiek en dus ook over "menselijk" leven.
|
|
|
|
#193 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 23:38. |
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat is lang geleden. Inzet van deze discussie is echter niet "de gezinsplanning", maar "abortus". En in principe zouden die twee zelfs niks met elkaar te maken moeten hebben. Abortus is géén instrument van gezinsplanning; daar heb je voorbehoedsmiddelen voor. Met uw standpunt zappen we met z'n allen zelfs een paar duizend jaar terug in de tijd. (voor alle duidelijkheid: dat was voor de middeleeuwen)
|
|
|
|
#195 | |
|
|
Citaat:
maar daarover morgen meer ik hoop dat allen die dit niet kunnen, willen begrijpen slecht slapen van de hitte
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 23:47. |
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
|
blaas allemaal mijne zak op
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 23:51. |
|
|
|
|
|
#197 |
|
Minister-President
|
Wél, misschien moeten die armen dan maar eens denken over sterilisatie. Is alvast nog een heel pak goedkoper. En je hoeft er alvast niemand voor te vermoorden.
|
|
|
#198 |
|
|
zoals ik al zei blaas allemaal mijne zak op
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 23:54. |
|
|
|
|
|
#199 | |
|
|
Citaat:
Laten we het daarom wat breder trekken: - Moet ik meebetalen aan iemand die aan rafting of bungeejumping doet en zich daarbij verwondt?; - Moet ik meebetalen aan de hartoperatie van een roker?; - Moet ik meebetalen aan de levertranspantatie van een drinker?; - Moet ik meebetalen aan gesubsidieerde kinderopvang? - Moet ik meebetalen aan een opleiding van iemand anders? Bijvoorbeeld aan studenten 'Huwelijksmotieven in de 18e eeuw?' - Moet ik meebetalen aan afkickcentra? Afslankklinieken? - Moet ik, als belg, meebetalen aan partijdotaties voor het VB? - Moet ik, als flamingant, meebetalen aan partijdotaties voor de PS? - Moet ik, als milieufreak, meebetalen aan de aanleg van nieuwe wegen? Het antwoord is natuurlijk: Ja. Er zijn veel zaken waar we individueel tegen kunnen zijn maar waarvan het toch belangrijk is dat het bestaat of gebeurt. Althans, volgens de meerderheid van het volk of zijn vertegenwoordigers. Noem het de dictatuur van de democratie zo je wilt maar in een solidaire maatschappij kan het niet anders. Of je moet willen verworden tot een keiharde maatschappij waarin �*eder voor zich' gaat. Het alternatief is een maatschappij waarin een ander voor jou gaat bepalen wat je levensstijl en levenswijze moet zijn. Abortus moet vallen onder gezondheidszorg, niet onder 'economische zaken'. |
|
|
|
|
|
|
#200 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
De Levende Kerk van God - Citaat: