![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nogal wiedes dat Bertje héél boos wordt als ergens een tijdschrift een (andere) minister (al dan niet terecht) het herkenbare verwijt maakt om een thesis of taak grotendeels te hebben afgeschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() haar latijn is in elk geval slecht : de nomine ??
of de typiste van papa heeft het slecht overgetikt ? Laatst gewijzigd door Knipp : 16 juni 2006 om 06:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is daar mis mee? Dat is toch de correcte ablatief van nomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ze bedoelt 'met name', eo nomine zou eventueel kunnen, de nomine slaat op niets weet er overigens iemand welke richting freya volgde in de humaniora ? Laatst gewijzigd door Knipp : 16 juni 2006 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() aha aha
een beetje een slim iemand die in opdracht van een ministerdochter een thesis schrijft, denkt natuurlijk wat vooruit en verbergt ergens in een slimme code z'n naam in die scriptie, zodat ie later nog es de kassa kan doen rinkelen ... zoeken jongens zoeken ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Neen, ik weet dat ze naar de Voskenslaan ging (Koninklijk Atheneum) dus zal het humaniora zijn geweest maar welke richting precies, weet ik niet. Misschien Moderne talen? Gelet op haar wiskundige talenten lijken de richtingen wiskunde, wetenschappen of economie me eerder onwaarschijnlijk. Dat ze later pol&soc deed weten we nu onderhand en daarna communicatiewetenschappen. Weet je wat de meeste studenten antwoorden wanneer hen naar hun toekomstige verwachtingen wordt gevraagd? ...Iets in de media, de meeste Missen hebben ook zoiets, Freya is er in geslaagd, ze heeft iets in de media ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() nog interessante info :
wie is secretaris van de raad van bestuur van de universiteit in Gent ? ons kent ons kent ons ... Laatst gewijzigd door Knipp : 16 juni 2006 om 07:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarbij de roddel is dat ze dat kandidatuursdiploma alleen kreeg op voorwaarde niet te beginnen aan de licenties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ah, van die rechten, dat wist ik niet! Bedankt!
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Opdrachtjes die dan dikwijls nog moeten dienen om de politieke voorsprong op de competitie te behouden. Laatst gewijzigd door Knipp : 16 juni 2006 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Koen Meulenaer heeft wat losgemaakt! Misschien was het inderdaad zijn bedoeling om het deksel van een grotere stinkende ketel te halen. Waarvoor satire niet goed kan zijn!!! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#195 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 8) net zoals bij Patrick Dewael en Greet Op de Beek zeker ...
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() Ik lees en lees en lees ... en nergens maar ook nergens kan ik het woordgebruik aan freya koppelen.
'elkeen' 'toentertijd', da's toch freya niet die spreekt ? dat klinkt een generatie ouder |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit, ook voor ze minister van begroting werd, was het al verkorven voor mij. Ik herinner mij nog (als de dag van gisteren) dat, toen ze minister van leefmilieu was, ze commentaar leverde op de talrijke plaatselijke wateroverlast naar aanleiding van even plaatselijke zware stortbuien: "Als we Kyoto uitvoeren, gaat dat allemaal verleden tijd worden". Nou, als je d�*t durft zeggen met uitgesproken gezicht, als verantwoordelijk minister, dan moet je bij mij met niet veel meer afkomen... En toch, zoals iedereen verwelkomde ook ik haar initieel als een "fris gezicht" in de Belgische politiek. Toen was ze nog rechtuit, compromisloos, en een op z'n zachtst gezegd, vreemde eend binnen het "oude-hanen" kamp van de toenmalige SP(A). Ik correspondeerde zelfs soms met haar via email (ten tijde dat ze schepen was in Gent), en dat ging toen over heel wat politieke onderwerpen. Naarmate ze echter bekender werd, en dat bekend zijn koppelde aan het opduiken in de meest belachelijke tv-shows en dito revues, werd het contact minder, en toen ik haar een laatste email stuurde waarin ik te kennen gaf toch wat ontgoocheld te zijn over de manier waarop ook zij zich te buiten ging aan de "banalisering" van de politiek, gaf zij als antwoord: "dat hoort er nu eenmaal bij". In tegenstelling tot wat ze (wel of niet zelf) te kennen had gegeven in haar thesis, bleek de sensatiepolitiek (ipv journalistiek) blijkbaar toch dankbaarder om de blitzcarrière die ze sindsdien heeft gehad, mogelijk te maken... en wie hoog klimt, kan wel eens laag vallen.
![]() |
![]() |
#198 |
Burger
|
![]() Voorlopig werd er vanuit gegaan dat Freya haar thesis zelf heeft geschreven, vandaar dat ze haar diploma kreeg. De dag dat Knack, of hun journalisten met aanvaardbare bewijzen komen opdagen, kunnen we pas aannemen dat Freya dat niet heeft gedaan. Zolang dat echter niet gebeurt, kunnen we iedereen die haar ervan verdenkt haar thesis niet zelf te hebben geschreven, ervan verdenken zelf iets te verbergen hebben over hun opleiding. Misschien veralgemenen ze hun eigen situatie. 't Is maar een vermoeden, maar hey, voor hen volstaat dat vermoeden blijkbaar ook.
Ik stel de vraag aan de lezer: Oordeel zelf, zou het niet kunnen dat iemand een ander ervan verdenkt haar thesis niet zelf te hebben geschreven, omdat ze zelf op een ongepaste wijze aan hun diploma zijn gekomen? Immers, het is maar op die manier dat ze kunnen weten of dit aan de universiteit mogelijk is. Laatst gewijzigd door Shadowman : 16 juni 2006 om 08:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De woorden van de heer Meulenaere in DS vandaag:
1) Mijn stelling is dat een 22 jarige linkse studente nooit zo'n thesis zou schrijven die één lange aanklacht is tegen de Morgen. Maar ik geef toe: ik kan het niet bewijzen. Tof, ook al kan men niets bewijzen, dan maakt men er toch gewoon een stelling van 2) de voorbereiding en de verklaringen van prof en promotor ? geen voldoende tegenbewijs. Wat bewijst dat? Dat ze er een beetje aan gewerkt heeft ? Mijn zolder staat ook vol documentatie. Tof, omkering van bewijslast en dan nog niets aanvaarden. 3) Het is satire die eigen beentjes heeft gekregen en is gaan lopen. Er wordt meer van gemaakt dan het waard is. Tof, de indekkings- en terugtochtstrategie is reeds ingezet. Rechtbanken durven wel eens heel andere bewijsregelingen te hanteren. De journalistiek is zeer creatief in België. het ene nieuwe concept na het andere ziet het daglicht: de indirecte morele aansprakelijkheid, schuld door associatie, en nu de stelling zonder bewijs maar die toch moet weerlegd worden door de beschuldigde weliswaar zonder dat er een bewijsmiddel aanvaard wordt. En wat probeert deze Carl Bernstein nu eigenlijk te bereiken? Dat onze minister van begroting een bekwaamheidsprobleem heeft? En dat denkt hij zo aan te tonen? Na zijn schokkende, Nobelprijs verdienende onthullingen rond Opdebeeck nu een thesis inzake communicatiewetenschappen godbetert... Dat iemand met zo'n diploma begrotingsminister wordt, dat is een pertinente vraag. Dat haar beleid een Zwitserse kaas is wat bovendien met een beetje moeite gemakkelijk aan te tonen is, maar dat vereist werken aan een artikel. Dat Verhofstadt nu virtueel het departement beter controleert dan onder VDL, met alle verkiezingsmisbruiken in het vooruitzicht, daar kan eens een boom over opgezet worden. Nee, thesisje is verdacht, iets waarbij het gros van de studenten zo weinig mogelijk inspanning probeert in te steken voor een maximaal resultaat. Het journaille in vlaanderen is weer een pak lager gevallen. Er is geen onderzoeksjournalistiek meer, iedereen schrijft columns en opiniestukken waarbij feiten en het onderscheid hoofdzaak/bijzaak volledig irrelevant geworden zijn.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 16 juni 2006 om 08:38. |
![]() |
![]() |