![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Okee laten we eens een interessant spoor volgen:
Een Belgisch islamistisch gezin vindt het niet okee dat ze in hun school geen genoeg aandacht schenken aan Islam-waarden en wil zélf hun kinderen opvoeden. Ook zij hebben het ook niet begrepen met de mensenrechtenverdragen etc. Vinden de verdedigers van P.B. en A.C. (thuisonderwijs zonder teveel bijkomende voorwaarden) dat ook dit gezin mag zorgen voor eigen onderwijs??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar leest U dat? Vier volgen Universiteit, eentje is nog te klein om naar de unief te gaan, en krijgt thuisonderwijs.
Moeilijk te begrijpen hé? Citaat:
Begrijp je het ? of zal ik het nog eens een stuk of tien keer moeten herhalen in andere woordjes? (Me dunkt dat jijzelf misschien ook beter thuisonderricht had gevolgd, als jij in de klas van mijn kinderen moest zitten, dan waren ze 35 alvorens ze de lagere school hadden afgemaakt met zo'n klasgenoot). Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2006 om 12:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
2° de controle door de onderwijsinspectie te aanvaarden en alle documenten om de uitvoering van deze controle mogelijk te maken ter beschikking te stellen van de onderwijsinspectie; Wat is daar onduidelijk aan? Het is zo klaar als een klontje dat ze niet wilden tekenen omdat ze het niet eens zijn met "het respect voor de grondrechten van de mens" En als je het anders kan bewijzen, ga je gang. Juist niet, daarom dient die verklaring om te voorkomen dat kinderen op sectarische wijze geïndoctrineerd worden in thuisonderwijs. Niet door moslim-fundamentalisten en ook niet door flamingant/katholiek-fundamentalisten.
![]() |
![]() |
#184 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse Gemeenschap is idd een staatsonderdeel, maar is dus niet bevoegd inzake eventuele schoolbezoek van Franstalige Brusselse studenten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zolang ze maar door de midden-jury geraken zou ik zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die situaties komen in de praktijk ook redelijk frequent voor in angelsaksische landen. Niks geen verklaringen over mensenrechten; gewoon thuisleren �* la islam. Wat is het probleem? Alleen mensen die hebben gecapituleerd voor de politiek-correcte hersenspoeling kunnen daar moeite mee hebben. http://www2.islamicity.com/mhsnr/ http://homeschooling.gomilpitas.com/...on/islamic.htm
![]() |
![]() |
#188 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mij lijkt het net een capitulatie voor de politieke correctheid te zijn Islam en Christendom op gelijke voet te stellen of te willen behandelen. De Westerse beschaving is superieur en dus is het niet meer dan normaal dan op niet-Westerse fenomenen zoals de Islam afzeik ferm te discrimineren - minstens in het Westen.
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin als de Vlaamse Gemeenschap dit behoort te doen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 juni 2006 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Evenmin stel ik islam en christendom op gelijke voet. Ik vind dat ouders die hun kinderen islamitisch opvoeden, die kinderen beter christelijk zouden opvoeden. Maar de keuze is aan hen. Ik vind niet dat de staat godsdiensten moet discrimineren. Momenteel maakt de staat onderscheid tussen (a) erkende & gesubsidieerde godsdiensten, (b) sekten, en (c) anderen. Dit is verwerpelijk. De staat moet zich daar gewoon niet mee bemoeien. Ik ben een voorstander van het vrije woord, van een scheiding tussen staat en cultuur (incl. onderwijs en godsdienst), en binnen die context moeten de burgers dan maar uitmaken welke ideeën en levenswijzen ze verkiezen. Uiteraard ben ik ook een voorstander van nationale volkssoevereiniteit en van recht op secessie, zodat niet verenigbare levenswijzen uit elkaar kunnen gaan resp. uit elkaar kunnen blijven.
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg is het ook niet de taak van de overheid om dat laatste na te gaan bij die gezinnen die voor thuisonderwijs hebben gekozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht nog steeds op een staving van de bewering dat kinderen die thuisonderwijs volgden grote problemen hebben in het hoger onderwijs:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=80 |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() Recht op discriminatie? Als er hier een indoctrinatie is, is het wel de libertarische.
Moslim ouders dienen even goed verantwoording af te leggen voor hun thuisonderwijs, in het belang het kind. Kinderen zijn () geen eigendom van de ouders,(noch van de overheid) een nuance die sommigen misschien ontsnapt. Ouders zijn de opvoeders, de voogden, niet de eigenaars van hun kinderen.
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is erg eh.
![]() |
![]() |
#197 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De toetsing is de intellectuele vorming. En die wordt getest bij de Middenjury. Daar worden examens afgenomen. Geen controletest over bepaalde waarden en normen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk het niet, maar ik wil maar zeggen dat dat kan hé. Dan heb ik het nog niet eens over de Examencommissie Hoger Onderwijs, je kan ook gewoon inschrijven en brossen. Zorgt wel voor leuke momenten op mondelinge examens en zo.
Citaat:
Kern van de zaak is echter, dat in het schoolsysteem geen tests gedaan worden om te kijken of de leerlingen de mensenrechten respecteren. Ik heb nooit examens gekregen die verifieerden of ik wel respect had voor het respect voor het respect voor de culturele waarden van respect voor het respect voor andersdenkenden. Dat dit bij thuisonderwijs wel geëist wordt, is dus ten eerste onlogisch en ten tweede discriminerend. Maar jij zal dat allicht goéd vinden omdat VB'ers dan niet langer hun kinderen kunnen indoctrineren. Lang leve de blootstelling aan anti-VB-indoctrinatie, niewaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |