![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetten op het dierenwelzijn vallen ook onder staatszaken en ik ken geen enkel schaap dat vrijwillig tot de Islam toegetreden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat Gaia zich spoedig laat horen! Komaan zeg, alsof dieren geen pijn voelen... En dat enkel en alleen omdat men "ritueel" moet kunnen slachten. ![]()
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarna kan de rituele slachter met het dier doen wat het wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat vrouwelijke priesters betreft, ok voor mij, maar dan ook bij de moslims.Imama, of ayatollita, dat klinkt goed ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Minister
|
![]() Godsdienst gaat niet alleen boven welzijn dieren, godsdienst gaat ook boven het welzijn van mensen. Kijk bijvoorbeeld naar de jongensbesnijdenis, waarbij het in de naam van religie toegestaan is om jongens nodeloos te mutileren.
"Godsdienst boven welzijn dieren " is in feite hetzelfde als "waanzin boven welzijn dieren EN mensen".
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het een op een goede manier uitgevoerd wordt is het voor een dier een pijnloze manier van sterven De handeling van het mes is bij een rituele slachting echter volkomen anders en wél bijzonder wreed ... En hoewel ik vroeger zelf geiten, geen schapen, heb gekeeld, ben ik 100% voorstander van een verbod . Het vereist kunde om een dier te kelen en het vereist goede wil . En sommigen ontbreekt het beide Een andere zaak is natuurlijk dat men zoals de groenen het willen thuis nog geen poule moogt slachten Als het van hun afhing werden die allemaal gechipt en moet de vee-arts voor alles een dossier aanleggen Ook aan de redelijkheid zijn grenzen Laatst gewijzigd door PAJOT : 21 juni 2006 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar tegen iedereen zeggen dat dieren niet thuis mogen geslacht worden om veelvoud van redenen, en daarna komen zeggen dat voor geloofsovertuigingen er een uitzondering kan worden gemaakt? Het gaat hier niet over of het geloof mag "beleefd" worden, het is een vraag waarom iets dat wetenschappelijk bewezen is, dat die dieren afzien bij een rituele slachting (meer dan bij elektrocutie dood, zoals slachthuizen) ondergeschikt kan maken aan "iets" wat een mens geloofd, en nooit ofte nimmer KAN bewezen worden. Iemand zei hier, als de chinezen of jappaners, wie het ook is, vraagt om terug vrouwenvoetjes in te binden, mag dat dan ook. Het is ook voor de overtuiging. Een man die met een bom mensen ombrengt omwille van zijn geloof is een terrorist, een man die de wet hier overtreed, en het nodig vind een dier langer te laten afzien dan nodig, word beschermd. Daar passen ze de wetten voor aan. Morgen kan elk geloofsovertuiging zijn eisen gaan stellen, en kan de staat zijn wetten gaan breien die daar maar perfect moeten op inspelen. De vrouwen in de kerk dat u aanhaalt, is hier niet van toepassing, als men morgen WEL vrouwen toelaat, hoeft daar geen dier meer of minder pijn voor te hebben. Dat zijn keuzes waarin de staat zich niet heeft te bemoeien, maar als een geloof per se dieren thuis wil slachten, volgens bepaalde manieren, en de staat heeft darvoor al eens geoordeeld dat thuis slachten niet mag. Dan is het niet de staat die zich inmengt in het geloof, dan is dat geloof die wetten probeert te veranderen omdat ze maar kunnen doen wat ze willen. Laatst gewijzigd door xylitar : 21 juni 2006 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Wat is daar verbazend aan? Het zijn alletwee semitische volkeren, hun relgie kent (net zoals het christendom) dezelfde roots, hun geschiedenis loopt deels parallel, ze hebben hetzelfde grondgebied gedeeld. 'tuurlijk hebben ze veel gemeenschappelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe noem je dat? "ze hebben hetzelfde grondgebied gedeeld"?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 juni 2006 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in de periode toen die regels werden opgesteld, bestond verdoving natuurlijk niet. Ik veronderstel dat verbod gaat om een betrachting van 'zuiverheid' (halal dus) zoals we dat ook bij de orthodoxe Joden (kosher) terugvinden. Wellicht het idee dat het dier dus 'zuiver' moet zijn. Zuiver van wat, is me niet duidelijk. Maar het lijkt me ook niet de kern van de zaak. Waarom Moslims hun dieren onverdoofd willen slachten, maakt mijn zaak niet en ik ga me ook niet bezig houden met het interpreteren van hun regels of de Koran in zijn totaliteit. Waar het om gaat is de vraag of godsdienstvrijheid als fundamenteel recht zwaarder weegt dan de wet op de dierenbescherming en zelfs het verbod op discriminatie op basis van sekse. In eerste instantie ben ik geneigd daarop 'ja' te antwoorden, al ben ik me ervan bewust dat 'godsienst' en 'vrijheid' elkaars tegengestelde zijn. Als we godsdienst en vooral elke publieke uitdrukking daarvan zouden verbieden, dan zou ik dat ten zeerste toejuichen. En dan moet in eerste instantie de discriminatie van vrouwen worden opgeheven. Dat men dan achteraf verplicht de schapen te verdoven, dat lijkt me dan mooi meegenomen maar verre van essentieel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat Mohamed 800 Joden heeft uitgemoord kan wel zijn. Het is evenmin in tegenspraak met de stelling dat Joden en Christen eeuwenlang hetzelfde grondgebied hebben gedeeld en dat er toch zoiets als een holocaust heeft plaatsgevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
arme beestjes stel u voor ze hebben nu euthanasie voor proefmuisjes ook afgeschaft om ethische redenen nu moet je ze doden door hun ruggengraat er uit te trekken da vind ik juist erger
![]() |
![]() |
#199 |
Burger
|
![]() Van die zelfde Raad van State mogen wij over een zestal maand de uitspraak verwachten dat de Democratie ondergeschikt is aan de Belgische Belangen (lees: de grootste partij van het land wordt drooggezet).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik wou hier graag iets delen ivm een schaap dat ik gisteren meemaakte.
ik was aan het wandelen door een natuurgebied hier niet ver vandaan. Daar staan schapen om het te begrazen en dus te voorkomen dat het een bos wordt. een boer heeft dus een of ander contract met waters en bossen om dat natuurgebeid te laten begrazen. met van die draden met stroom erop bakend ie het terrein dan af waar die beesten moeten grazen. om de paar dagen komt ie die draad dan verzetten. gisteren kwam ik op mijn weg een stikkend lam tegen. Verstrikt geraakt in die draad. het beestje schuimbekte. met zijn poten zat het ook vast in de draad en daardoor had het de draad rond zijn nek nog verder aangetrokken. soit ik bevrijdde het dier zo vlug als ik kon maar ik was te laat. het is daar dan dood gegaan. verklaar mij gek maar ik heb zelfs nog mond op mond en hartmassage proberen toepassen. (door zuurstof in de neus te blazen ) daar zat ik dan in de weide met dat dood schaap. ik keek naar die draad er ging vanalles door mijn hoofd een moment overwoog ik om het schaap mee te nemen en zelf te verwerken want ik heb op het einde van de maand nooit geld en ik dacht zo van het is nu toch dood. maar het is eigendom van die boer. niet dat de dood van dat schaap me zo triest maakt op zich maar ik bedacht bij mezelf hoe lang geleden het was dat die stomme draad de schaapherder heeft vervangen omdat zo n draad plus de kost van af en toe een gestikt schaap nu eenmaal minder kost dan een herder. een boer die nog met herders werkt kan niet concureren met een boer die met een draad werkt. en god wat zou ik graag schaapherder zijn - dat is nu eens echt een job die me op het lijf geschreven is. maar het koude kapitalisme, de meedogenloze concurrentiestrijd laat het niet toe. een gestikt schaap af en toe kost nu eenmaal minder dan ik zo n maatschappij heeft het recht niet om het ritueel slachten van schapen te veroordelen. hoewel ik het wel primitief vindt om te denken dat de gunsten van god moeten afgesmeekt worden dmv het doden van een dier. maar deze maatschappij laat dieren nutteloos doodgaan alleen maar voor de winst ( de god van het kapitalisme ) en heeft daarom dus geen enkel recht van spreken. Dat schaap zou een minder pijnlijke en snellere dood gehad hebben moest het door moslims geslacht zijn. inchallah
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 juni 2006 om 10:42. |
![]() |
![]() |